macioo pisze:
darenka pisze:
Faktycznie to żarówki H4,potwierdził mi to serwis ASO,ale jednocześnie odradzają zamianę na LEDy,lepiej wymienić na markowe o większej wydajności i barwie.
I każdy szanujący współużytkowników drogi to potwierdzi. Dla mnie, dopóki na reflektorze nie będzie, że jest homologowany na takie źródła światła jak led. Każda kombinacja jest rzeźbą i jako taka ląduje w tym samym worze co kitajskie HIDy!
Jak taki pacan jedzie z przeciwka i oślepiając ogranicza mi widoczność, to natychmiast uzupełniam tę widoczność długimi. Kilka razy udało mi się w ten sposób zauważyć pieszego albo rower, który był niewidoczny zza ściany światła nadjeżdżającej z przeciwka.
Masz rację dlatego napisałem, że przetestuję i sprawdzę jaka jest linia odcięcia, aby nie oślepiać innych użytkowników drogi. Z drugiej strony philips już sprzedaje takie żarówki i nie wydaje mi się, że służą wyłacznie do reflektorów led, które są inaczej zbudowane. Nie spotkałem nowej konstrukcji reflektora led z żarówkami H4 chyba, że się mylę, to mnie popraw. Dlatego jak sam zauważyłes konstrukcja żarówki tradycyjnej a led rózni się jedynie zastąpieniem żarnika z bańką diodami led, natomiast odbłyśniki i ustawienia pozostają identyczne, spójrz na zdjęcia, np. link gdzie przedstawiłem test nowej żarówki led philipsa.
Drugą sprawą jest, że żarówki H4 led nie są w stanie dorównać żarówkom ksenonowym. Zwykła żarówka H4 daje około 1600lm (55wat) natomiast ksenon 2 razy tyle około 3200-3400lm (35wat). Dlatego zastosowanie led, który obecnie nie przekracza 1600lm nie stanowi zagrożenia w olśnieniu innego kierującego, pieszego lub uczestnika drogi jak ksenon z powodu mniejszej wydajności i konstrukcji identycznej do konstrukcji jak zywkłej żarówki. Jeżeli będą żarówki led z identycznymi parametrami jak zwykłe żarówki w atrakcyjnej cenie, tradycyjne źródła znikną z rynku (analogia do oświetlenia w domu, drodze itp.). Jak sam zauważysz w przeszłosci znane firmy OSRAM, GE, Philips w ogóle nie bawiły się w ledy a teraz połowa a może i więcej dostępnych źródeł światła i stosowanych opraw dotyczy oświetlenia led. Dlatego zastosowanie led oprócz uzyskania wyżej temperartury barwowej światła prowadzi do znacznej oszczędności energii a w rezultacie mniejszego spalania paliwa. Przy jednym samochodzie nie jest to zauważalne ale przy milionach juz tak. W konsekwencji instalacje elektryczne naszych samochodów są mniej obciążone i narażone na przegrzewanie i ewentualne uszkodzenia. Zapewne ktoś napisze, że są zaprojetowane do pracy ze zwykłymi źródłami i większą obciążalnością prądową oczywiście, że tak ale zmniejszenie ilości pobieranego prądy nawet o połąwę przyczyni sie również do wydłużenia sprawności innych elementów naszego silnika np. alternatora, akumulatora a pośrednio i silnika, który napędza osprzęt oraz zapewni długą i bezproblemową pracę instalacji elektrycznej przy znacznie mniejszej temperaturze przewodów. I ostanią sprawą, której inne źródła światła w stosunku do led nie osiagną jest długość życia (life), która dla led wynosi kilka kilkanaście tysięcy godzin a dla zwykłych źródeł światła lub ksenonów kilkaset. Dlatego proste porówanie mówi, że led masz długo a w tym samym czasie musisz kupic kilka kompletów innych źródeł światła.
Jeszcze na zakończenie mojego długiego wywodu wrócę do moich żarówek led zastosowanych w światłach dziennych, naprawde uwierz mi ale po zmianie tych żarówek na led dopiero samochód jest z daleka widoczny na drodze. Poprzednie żarówki może jako postojówki moga służyc ale nie jako światła do jazdy dziennej, które z kilkuset metrów sa niewidoczne i to stwarza zagrożenie na drodze. Uważasz, że coś masz co jest niewidoczne.