Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=16867
Strona 1 z 3

Autor:  Piotrek_ZS [ 27-07-2018, 10:06 ]
Tytuł:  BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Witam.
Zastanawiam się nad zakupem SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet.
Pytanie do posiadaczy nowych silników - jak się sprawują? Jakie macie przebiegi, jakies problemy z turbiną / samym silnikiem?
Wiem, że to tylko turbo dołożone do starszych jednostek wolnossacych, o których też nie wiem wiele jeśli chodzi o awaryjność. Generalnie mało na ten temat idzie znaleźć...

Za informacje będę wdzięczny.
Przy okazji wątek może się przydać również innym osobom.

PS. S-Cross się nie psuje, że nie ma wielu tematów z usterkami? :roll:

Autor:  Avalanche [ 27-07-2018, 10:22 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Dobrze się sprawują.
Nie ma żadnych problemów. Nie odnotowano dotąd, ale silnik jest oferowany dopiero od kilku lat.
Nie jest prawdą, że to "tylko turbo dołożone do starszych jednostek". Silniki serii BoosterJet zostały opracowane od podstaw.

Autor:  Tomash [ 27-07-2018, 11:10 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Avalanche pisze:
Silniki serii BoosterJet zostały opracowane od podstaw.

No nie, K14C dzieli blok z K14B, co najwyżej ma inaczej poprowadzone kanały. Ale w komunikatach prasowych o K14C otwartym tekstem było że jest to rozwinięcie sprawdzonej jednostki K14B.

Autor:  Remote [ 27-07-2018, 11:19 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

BoosterJety to nowe jednostki na rynku od 2015 roku więc za dużo danych nie ma - no i sprzedaz znikoma.
Nawet na mobile.de największe przebiegi to 50-60 tys km.

Jak na razie okazuje się, że to jednostki bezawaryjne - nie ma powtarzających się usterek.

Autor:  Avalanche [ 27-07-2018, 11:29 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Tomash pisze:
Avalanche pisze:
Silniki serii BoosterJet zostały opracowane od podstaw.

No nie, K14C dzieli blok z K14B, co najwyżej ma inaczej poprowadzone kanały. Ale w komunikatach prasowych o K14C otwartym tekstem było że jest to rozwinięcie sprawdzonej jednostki K14B.


1.0 BoosterJet to nowa jednostka, a K14C na pewno bazuje na K14B, ale nie jest to "tylko dołożenie turbo" ;)

Autor:  Tomash [ 27-07-2018, 12:39 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Dodam tylko jeszcze że Suzuki ma spore doświadczenie w uturbionych silnikach, o wiele dłuższe i mniej fakapowe niż wiodący europejscy producenci ;)

Autor:  DS [ 27-07-2018, 18:43 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

A ja dodam, że 1.0 Boosterjet to jedna z większych uturbionych jednostek Suzuki ;) Znają się na rzeczy, robią to od ponad 30 lat.

Autor:  Piotrek_ZS [ 27-07-2018, 20:29 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Dobrze, Panowie... tylko turbina jest od Mitsubishi Heavy Industries.
W samochodach mają silniki turbobenzyna od 30 lat? Pytam, bo nic nie znalazłem. S-Cross dalej walczy z ASX i jego wolnossącym 1.6, ponoć trwałym. A auto ma być na 10 lat.

Autor:  DS [ 27-07-2018, 22:36 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

I bardzo dobrze, że od Mitsubishi Heavy Industries.
Tak, w samochodach mają silniki benzynowe turbo od ponad 30 lat. Nie w Europie oczywiście. Te silniki są bardzo chętnie wykorzystywane do motolotni z uwagi na niską masę i bezawaryjność.
Z tego co pamiętam, to pierwszy trzycylindrowy doładowany silnik 1.0 pojawił się w Suzuki w 1984.

Nie rozumiem, o co tyle krzyku z turbinami - kilkaset zł na regenerację po kilkuset tysiącach kilometrów, to jest ten problem?

Autor:  Piotrek_ZS [ 28-07-2018, 05:52 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Czy ja wiem... nie jeździłem benzyną z turbo. Po prostu martwi mnie żywotność takiego rozwiązania, tak turbiny jak i samego silnika. Zwłaszcza, że auto będzie jeździć głównie w mieście choć nie "500 metrów so Biedronki".

Wychodzi na to, że tu się nic nie psuje również poza silnikiem. I to też podejrzane :D

Autor:  Remote [ 28-07-2018, 07:01 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Jak juz raz pojezdzisz z turbo, to do wolnossacego juz nie wrócisz.

Autor:  Piotrek_ZS [ 28-07-2018, 08:09 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Byłem na jeździe testowej, po obwodnicy Gorzowa i coś tam po mieście. Rewelacja jeśli chodzi o przyspieszenie, silnik mruczy. Jedyny mankament to szumienie z przedniego słupka, od wiatru, głośno w okolicach 100 km/h. Może przesadzam. Jedyne co to mnie martwi to turbo, tak wszyscy jęczą "paanie, to się szybko sp.... i tylko koszta, silnik 200kkm nie przejedzie bez remontu, z turbiną to jednostka wysilona". Tylko że tu jest 4 cylindry 1.4 do wyboru, to nie karton mleka...

Autor:  Remote [ 28-07-2018, 09:13 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

No karton mleka nie, ale mniej niż butelka półtoralitrowa wody ;)
Bzdurne gadanie i tyle.

Jęczą teoretycy i miłośnicy strucli z zachodu z przebiegiem 130 tys km skręconym z 250 tys km...


Co do wyciszenia, to w Suzuki go nie ma. Najgłośniejsze auta w klasach.
No może na równi z Dacia ;)

Autor:  Tomash [ 28-07-2018, 14:40 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Piotrek_ZS pisze:
W samochodach mają silniki turbobenzyna od 30 lat?

Ba, w mnóstwie kei-carów.
A takie np. Suzuki Cappuccino jest już dziś kultowym pojazdem :mikolaj:

Autor:  macioo [ 29-07-2018, 00:36 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Remote pisze:
Jak juz raz pojezdzisz z turbo, to do wolnossacego juz nie wrócisz.

Pojeździłem i z zadowoleniem wróciłem do mojego 1,6 NA :skoczek:

Autor:  Remote [ 29-07-2018, 08:03 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

macioo pisze:
Remote pisze:
Jak juz raz pojezdzisz z turbo, to do wolnossacego juz nie wrócisz.

Pojeździłem i z zadowoleniem wróciłem do mojego 1,6 NA :skoczek:


Jedna jaskółka wiosny nie czyni ;)

Autor:  Tomash [ 29-07-2018, 09:18 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Ale turbobenzyną czy turbodieslem?

Autor:  macioo [ 29-07-2018, 15:05 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Turbo dieslem własnym ok 170kkm przejechałem. Ale temat o benzynie. Jeździłem 40 dni 1,2TB renaultem. Owszem, ma dużo pozytywów ale jakoś po naprawie z pzyjemnością wróciłem do S-crossa :) Nie umiem tego precyzyjnie wytłumaczyć ale jakoś bardziej mi odpowiada. Może to kwestia modelu samochodu? Może, jak spróbuję S-crossa 1,4TB to może zakocham się bez pamięci ;)

Autor:  Remote [ 29-07-2018, 16:06 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Kadjar jest za ciężki na ten silnik 1.2T.
Za to w Clio radzi on sobie całkiem fajnie.

S-CROSS 1.0T jeździ lepiej od Kadjara 1.2T.

Autor:  macioo [ 29-07-2018, 16:33 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Niby ten suzukowy 1,6 też trzeba wyżej kręcić, że by dynamiczniej jechać ale ten 1,2 renówkowy działa tak jakby zero-jedynkowo albo wcale na gaz nie reaguje albo jak już się wkręci, to zapiernicza ale pali wtedy jak smok. Rozważałem w przyszłych zakupach Kadjara albo Kaszkaja ale tylko 1,6TB ewentualnie poczekam na opinie o 1,6PureTech w Pugu3008. Mam jeszcze z 1,5 roku, bo zmiana mieszkania ważniejsza :D

Autor:  Remote [ 29-07-2018, 17:56 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

1.6THP w Pugach to mina. Do dziś nie poradzili sobie z rozrządem.
U nich pewny jest tylko 1.2T 130KM PureTech.

Autor:  macioo [ 29-07-2018, 23:11 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

No właśnie nie THP tylko PureTech. To inny silnik. THP jeszcze jest pakowany do Citroenów.

Autor:  Remote [ 30-07-2018, 08:06 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

O to ciekawe. Może w końcu bedzie porzadny mocny silnik, bo THP to była padaczka :(

Autor:  Jarl [ 30-07-2018, 09:20 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

Remote pisze:
Jak juz raz pojezdzisz z turbo, to do wolnossacego juz nie wrócisz.



Jest to mit :).

Autor:  Jarl [ 30-07-2018, 11:07 ]
Tytuł:  Re: BoosterJet 1.0 + 1.4 przebiegi, problemy?

macioo pisze:
No właśnie nie THP tylko PureTech. To inny silnik. THP jeszcze jest pakowany do Citroenów.



Czym jest nowy silnik 1.6 PureTech, który Peugeot umieścił np. w nowej limuzynie 508? Jest to stary 1.6 THP o podniesionej mocy w dwóch wersjach, w tym wyżyłowanej chyba do granic 225 km. Ze względów marketingowych oznaczenie zmieniono z THP na dobrze kojarzące się, obsypane różnymi nagrodami PureTech (nb. jaki jest sens nadawać tytuł "silnik roku" dla jednostki, która debiutuje na rynku i nie da się nic powiedzieć o jej niezawodności w długim okresie? to chyba tylko spece od audio żurnalistyki mogą wiedzieć).

A więc niedaleko pada PureTech od THP. I warto zauważyć, ze ta jednostka, rozwijana we współpracy z BMW, cierpiała na "problemy wieku dziecięcego", które wyeliminowano w toku dwukrotnych modernizacji. Jeśli wiec obawiać się, to wersji z pierwszych lat produkcji.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/