Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 14:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 504 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 21 Następna
Autor Wiadomość
Post: 10-12-2021, 15:56 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 240
Suzuki: S-Cross
Ja mam automat u siebie z Allgripem i w trybie auto na responsywność nie narzekam tylko trzeba wiedzieć jak się obchodzić z pedałem gazu.
Generalnie automaty mają coś w stylu 'sterowania gestami' więc jak jadę pod górkę i mam wrażenie, że silnik się męczy to wciskam mocniej gaz i odpuszczam - wtedy na ogół redukuje bieg.


Na górę
Post: 10-12-2021, 17:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To nie bolid formuły 1. Recenzja dotyczyła automatu 4WD czy 2WD? Moim zdaniem w trybie sport reaguje bardzo ładnie jak na auto tej klasy. Tryb auto jest wolny, prawda, ale po to jest przełącznik trybów. 2WD niestety go nie ma i przypuszczam, że stąd narzekanie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 10-12-2021, 20:25 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Nie potrafię na szybko odnaleźć tych recenzji, za dużo mi się ich przewinęło ostatnio, uwagi dot. automatu były gdzieś w środku filmów. Jednak chyba była 2WD. Statystycznie więcej było pozytywów nt. skrzyni AT, może to kwestia recenzenta i jego temperamentu na drodze :-)


Na górę
Post: 10-12-2021, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2021, 20:45
Posty: 66
Suzuki: S-Cross Hyb. AWD AT
Pierwsza jazda nowym na YT:
https://youtu.be/B5GemlcdLUo


Na górę
Post: 11-12-2021, 09:47 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Tu jest fajny test drive (przewińcie po 5 minucie) https://www.youtube.com/watch?v=YiPwE2GTsxA


Na górę
Post: 11-12-2021, 13:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
OK 8)
Skoro już wiemy, że lifting ani 2019 ani raczej 2020 ;) to zapraszam w kwestiach związanych z testami, jazdami, wrażeniami ze spotkania z nowym S-Crossem itp. tutaj


Na górę
Post: 12-12-2021, 20:42 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
prebenny pisze:
Ja mam automat u siebie z Allgripem i w trybie auto na responsywność nie narzekam tylko trzeba wiedzieć jak się obchodzić z pedałem gazu.
Generalnie automaty mają coś w stylu 'sterowania gestami' więc jak jadę pod górkę i mam wrażenie, że silnik się męczy to wciskam mocniej gaz i odpuszczam - wtedy na ogół redukuje bieg.

Interesujące spostrzeżenie, dzięki. Ogólnie to w Scross ten automat to chyba dość prosta konstrukcja (może dzięki temu mniej awaryjna) i daje pewną wygodę użytkowania, ale kosztem minimalnego spadku wydajności. Są auta gdzie dla tego samego silnika skrzynia AT daje zysk na dojściu do setki, tutaj jest wg fabryki utrata szybkości. W tej zalinkowane recenzji UK nowego modelu polecają skrzynie manualną, jako lepszą na brytyjskie warunki drogowe :-).


Na górę
Post: 12-12-2021, 22:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Scross i vitara mają faktycznie proste i sprawdzone rozwiązanie - konwerter z lock-up. Nie jest to podwójne sprzęgło, nie jest to CVT, ale też nie potrzebuje dwumasy, jest prostsze i mniej rzeczy się psuje. Coś za coś. Ta skrzynia dobrze użytkowania powinna wytrzymać długo. Spadek przyspieszenia jest minimalny - są testy dla vitary na YT. Jeśli nie jeździsz na ćwierć mili to nie poczujesz. Zresztą Suzuki podaje przyspieszenie coś ponad 10 sek. do 100km/h, a testy pokazują ok. 2 sek. mniej. Jeśli do tego masz 4WD to niewiele popularnych seryjnych aut będzie szybsze spod świateł. Jeśli jeździsz na trasie, to automat średnio jest potrzebny, ale w mieście rewelacja. Osobiście szukałem właśnie skrzyni z konwerterem i jestem zadowolony z efektu.

Co to są "brytyjskie warunki drogowe"? Automat jest dobry do miasta i do korków. Nie mają ich tam? :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 12-12-2021, 22:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
peterx20 pisze:
Są auta gdzie dla tego samego silnika skrzynia AT daje zysk na dojściu do setki, tutaj jest wg fabryki utrata szybkości.
Swift Sport z automatem pędzi do setki 0.4 sekundy szybciej niż manual.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 13-12-2021, 19:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Moim zdaniem warto brać automat. Biegi zmienia sprawnie i bez szarpania.
Może nie jest tak szybki jak dwusprzegłowa konkurencja ale tak czy tak robi setkę poniżej 10s (średnia z testów to ok. 9,5s) w wersji 1.4T.
Sam żałuję, że nie dopłaciłem do automatu. Te 0,5l więcej na setkę jest warte uzyskanego komfortu jazdy.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 13-12-2021, 19:49 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Według https://suzuki.pl/auto/samochody/Nowy-S-Cross-Hybrid za spadek z 10,2 na 9,5 do setki odpowiada nie opcja AT, ale napęd 4x4
Chyba trzeba czekać na poględzenie Pertyna, bo recenzje nt. AT są sprzeczne (raz widziałem uwagę, że na malych prędkościach jest gorzej, niż na autostradzie, a raz, że jest odwrotnie..)


Na górę
Post: 13-12-2021, 20:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Dodajmy, że chodzi o spadek na suchej nawierzchni. Na lekko mokrym 4WD będzie szybszy. Tak samo spod świateł, gdy trzeba przejechać po namalowanym przejściu dla pieszych - 2WD się będzie ślzgać, 4WD nie. Tak więc w praktyce ta różnica jest bez znaczenia. Jedyna moja rada: AT brać tylko z 4WD, bo AT potrzebuje selektora trybów, aby działać dobrze. I stąd pewnie wynikają niezgodności w recenzjach. Niezadowoleni pewnie jechali 2WD.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 13-12-2021, 22:36 
Offline

Rejestracja: 29-11-2020, 20:28
Posty: 106
Suzuki: Scross
Ech, przyjrzałem się ogłoszeniom otomoto z czerwonym i nawet jednak ładny:)
Ale biorąc nowego czerwonego to jednak i mala zmiana w ogóle, bo to lift, i mala zmiana w kolorze, i jednak za drogo, w tym duża dopłata. Gdyby za jakieś 97 byl 1.4 6 MT 2 WD premium ale z jakimś nowym fajnym kolorem (czy nawet którymś z żywych kolorów vitary czy swifta) plus z czarnym dachem plus felgami polerowanymi, to bym jednak jednak rozważył. Tymczasem premium 105... I czy takie premium? Materiały pewnie dalej budżetowe, kierownica tak sobie wraca, bagaznik wielki nie jest jakiś.


Na górę
Post: 13-12-2021, 23:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
W przypadku zakupu automatu 2WD konkurentem jest też nowa Honda HRV 1.5 Hybrid 130KM
Nawet sensownie to wygląda i wyposażenie wersji Elegance za 123k pln jest całkiem ok.

Obrazek

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 14-12-2021, 08:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
StonicScross pisze:
kierownica tak sobie wraca

Tzn. jak?


Na górę
Post: 14-12-2021, 09:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Kolega naczytał się w czasopismach motoryzacyjnych. W swifcie III faktycznie kierownica słabo wracała, ale w obecnych modelach nie ma z tym problemu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 14-12-2021, 13:03 
Offline

Rejestracja: 29-11-2020, 20:28
Posty: 106
Suzuki: Scross
wawax pisze:
Kolega naczytał się w czasopismach motoryzacyjnych. W swifcie III faktycznie kierownica słabo wracała, ale w obecnych modelach nie ma z tym problemu.

Niestety jest trochę z tym w egzemplarzu z samego początku 2017 problem. Z autopsji. Nie tylko Pertyn gledzil. Może teraz jest lepiej.


Na górę
Post: 14-12-2021, 13:32 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 240
Suzuki: S-Cross
Nie wiem jak z wracaniem kierownicy ale faktycznie 2021 rok nadal ma problem z 'punktem centralnym' w sensie ciężko (o ile w ogóle) ustawić kierownicę tak żeby auto jechało prosto tylko trzeba poprawki co chwile robić.


Na górę
Post: 16-12-2021, 10:46 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Czy w S-cross jest wbudowany fabryczny immobilizer?


Na górę
Post: 16-12-2021, 21:53 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
peterx20 pisze:
Czy w S-cross jest wbudowany fabryczny immobilizer?

:szok: :szok: :szok:

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 16-12-2021, 21:58 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Pytaj poważnie. Na stronie jednego dealera to była opcja akcesoryjna dodatkowo płatna.


Na górę
Post: 16-12-2021, 23:43 
Offline

Rejestracja: 18-10-2019, 21:00
Posty: 97
Lokalizacja: War-Maz
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AT
Oczywiście, że jest fabryczny immo.
Być może oferta u tego dilera dotyczyła dodatkowego immo.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1,4T FWD AT (2019)


Na górę
Post: 18-12-2021, 17:05 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
wawax pisze:
Dodajmy, że chodzi o spadek na suchej nawierzchni. Na lekko mokrym 4WD będzie szybszy. Tak samo spod świateł, gdy trzeba przejechać po namalowanym przejściu dla pieszych - 2WD się będzie ślzgać, 4WD nie. Tak więc w praktyce ta różnica jest bez znaczenia. Jedyna moja rada: AT brać tylko z 4WD, bo AT potrzebuje selektora trybów, aby działać dobrze. I stąd pewnie wynikają niezgodności w recenzjach. Niezadowoleni pewnie jechali 2WD.

Nie rozumiem za bardzo tej uwagi (moto to nie moja branża) - selektor wpływa jakoś na sposób działania sprzęgła obsługiwanego przez AT?

Btw w recenzji topgear polecają w sumie manuala:
„MANUAL OR AUTOMATIC?
We’d stick with the former – It shifts slickly and feels like it’s been geared for life on British roads, its ratios spaced out neatly to keep the car on the boil on bumpy backroads before letting it settle at a mite over 2,000rpm during motorway cruising. There’s that astute engineering again.
But the auto is smooth enough too, if a little too keen to kickdown. You’ll ask for a little acceleration down a slip road but sometimes get a lot. It’s only a bugbear because the 1.4 turbo is so keen to rev and will buzz right towards its redline at first opportunity when the gearbox gets itself excited. But soften your inputs and this ought not be too much of an issue. A big pair of paddleshifters are standard fit, should you wish to take manual control”


Na górę
Post: 18-12-2021, 17:48 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 240
Suzuki: S-Cross
Co kto lubi. Ja nigdy więcej auta z manualem nie kupię. Automat w Suzuki porównując do poprzednich aut wybitnie nie działa ale mimo wszystko działa sprawnie, nie szarpie więc dla mnie jest ok. Druga kwestia... Umówmy się to nie jest auto do wyścigów.


Na górę
Post: 18-12-2021, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Mam porównanie wcześniej S cross w manualu a teraz Vitara automat.Oczywiście oba auta 4WD.Jazda w terenie górzystym Czarnogóry czy Bośni i Hercegowiny automatem to płynna jazda bez szarpnieć a nie katowanie sprzęgła i dwumasy w manualu Scrossa DDIS.Może ten automat w Suzuki to nie z górnej półki ale z 4WD współpracuje idealnie.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 504 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 21 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]