Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Regulacja luzów zaworów w BoosterJet'ach https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=14164 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MarekC [ 10-10-2016, 09:24 ] |
Tytuł: | Regulacja luzów zaworów w BoosterJet'ach |
Wiecie może, jak wygląda regulacja luzow zaworowych w nowych silnikach BoosterJet ?? Płytki, szklanki, czy może samoregulacja hydrauliczna ? |
Autor: | Bonny [ 17-10-2016, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja luzów zaworów w BoosterJet'ach |
Hydrauliczną regulacje bym odrzucił, średnio w ich stylu. Ja w Swifcie 1.2 mam szklanki, w s-crossie 1.6 są płytki - wiec jedno z tych dwóch bym obstawiał. Chociaż, kto wie?... |
Autor: | macioo [ 17-10-2016, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja luzów zaworów w BoosterJet'ach |
Nie bardzo fachowiec jestem w tym temacie i niech mnie ktoś oświeci, bo do tej pory myślałem, że "szklanki", to właśnie hydrauliczna regulacja (ciśnienie oleju dopycha szklankę odpowiednio), a płytki to regulacja mechaniczna (przez dobranie płytek). Nie wymałpiam się, serio chętnie poszerzę wiedzę. ![]() |
Autor: | Bonny [ 18-10-2016, 11:55 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja luzów zaworów w BoosterJet'ach |
Z fachowego punktu widzenia dobrze mówisz. Potocznie jednak zwykło się "hydrauliczną" kompensacją luzu nazywać systemy bezobsługowe. Szklanki się zużywają, do tego wymienia się je najczęściej jako komplet. Nie dam sobie za to ręki uciąć, ale z tego by wynikało że niektóre silniki mają hydrauliczną kompensacje realizowaną w inny sposób. |
Autor: | Joozwa [ 18-10-2016, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja luzów zaworów w BoosterJet'ach |
Regulacja luzów może być wykonywana: - na śrubki: regulacja przez kręcenie śrubką w główce dźwigni popychacza. - na płytki: regulacja przez dobór odpowiedniej grubości płytek (ew. szlifowanie istniejących) - na szklanki: tak samo jak z płytkami, dobór odpowiedniej grubości szklanki lub jej szlifowanie jeżeli jest za gruba. Co do systemów bezobsługowych to nie ma czegoś takiego jak "regulacja". Jest automatyczne kasowanie luzów zaworowych to znaczy że niezależnie od temperatury silnika i zużycia zaworów nie występuje luz wstępny pomiędzy wałkiem (lub dźwigienką) a zaworem Mechanizm regulacji często znajduje się w specjalnej szklance zaworowej i stąd nieporozumienia co do nazw. Automatyczne kasowanie luzów może być zastosowane w silniku który ma szklanki zaworowe, ale to że silnik ma szklanki NIE oznacza że nie trzeba regulować zaworów. Co do Boosterjetów się nie wypowiem bo nie wiem ;-P |
Autor: | macioo [ 18-10-2016, 16:36 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja luzów zaworów w BoosterJet'ach |
![]() ![]() ![]() ![]() Czyli reasumując: (pominąwszy dwie pierwsze metody) jeśli będę miał samochód ze "szklankami na zaworach" to muszę się dowiedzieć, czy muszę regulować zawory. ![]() |
Autor: | MS [ 19-10-2016, 05:24 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja luzów zaworów w BoosterJet'ach |
macioo pisze: Czyli reasumując: (pominąwszy dwie pierwsze metody) jeśli będę miał samochód ze "szklankami na zaworach" to muszę się dowiedzieć, czy muszę regulować zawory. ![]() nie, po prostu o nich zapomnij ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |