Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

komfort jazdy na felgach 17-tkach
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=12933
Strona 1 z 1

Autor:  Joozwa [ 17-12-2015, 20:38 ]
Tytuł: 

Panowie
Podzielcie się jeszcze opinią jak jest z komfortem jazdy na felgach 17-tkach.
Te z wersji premium allgrip kompletnie mi się nie podobają i wstępnie ugadałem że wziąłbym zamiast nich 16-tki stalowe. Jedyne 17-tki które bym zaakceptował to takie jak z Vitarki ale mam obawy że na 17-tkach będzie mocniej tłukło niż na 16-tkach a w mojej okolicy drogi dawno nie widziały remontów.

Autor:  lbabula [ 17-12-2015, 21:32 ]
Tytuł: 

Koła 17 to raczej do miasta. Na bocznych drogach (szutr) trochę twardo. Zimówki na kołach 16 lepiej amortyzują dziury.

Autor:  tarant2 [ 17-12-2015, 21:50 ]
Tytuł: 

Joozwa pisze:
Panowie
Podzielcie się jeszcze opinią jak jest z komfortem jazdy na felgach 17-tkach.
Te z wersji premium allgrip kompletnie mi się nie podobają i wstępnie ugadałem że wziąłbym zamiast nich 16-tki stalowe. Jedyne 17-tki które bym zaakceptował to takie jak z Vitarki ale mam obawy że na 17-tkach będzie mocniej tłukło niż na 16-tkach a w mojej okolicy drogi dawno nie widziały remontów.


Od kiedy założyłem zimowe koła 16/60 (Falken) jeździ się po mieście i zwyczajnych drogach znacznie przyjemniej. Ciszej (bij zabij, moim zdaniem Continentale są głośniejsze jeśli chodzi o szumy toczenia), mniej wstrząsów. Nie zauważyłem jakichś większych problemów z trzymaniem się w zakrętach, ale też jeżdżę zdecydowanie spokojnie. I auto wygląda teraz trochę bardziej "suvowato". Kiedy stoi w trawie czy błotku nie wygląda, jakby powietrze zeszło z opon ;)
Koła 17 z oponami 50 to rzecz może i dobra na drogi szybkiego ruchu, autostrady. Dwie takie opony już straciłem po najechaniu na sprytnie przesłoniętą znakami wysepkę na remontowanej drodze) Swoją drogą, raz już podnosiłem ten temat, a i koledzy o tym wspominali. Ciekawe, czy założenie na felgi 17 opon o grubości 55 mogłoby trochę poprawić sytuację.

Autor:  Jarl [ 17-12-2015, 22:01 ]
Tytuł: 

Ja użytkuję fabryczne Continentale 17'' i kupione od dystrybutora zimowe Falkeny 16''. Szczerze to nie odczuwam jakiejś większej różnicy ani w komforcie ani w głośności.

Teraz zamiast pakować kasę w dwa komplety kół i opon inaczej bym chyba rozegrał sprawę, na stalowe 16'' założyłbym jakieś opony całoroczne, a całą resztę: felgi alu plus opony, po prostu bym sprzedał.

Autor:  dekar [ 17-12-2015, 23:38 ]
Tytuł: 

Ja również mam fabryczny zestaw letnich 17 i zimowych stalowych 16tek i jak dla mnie to różnica jest wyczuwalna na korzyść 16-tek. 17 dość mocno i twardo "biją" na nierównościach nie jest to przyjemnie. Oczywiście na 16-tkach również "czuć" poprzeczną nierówność ale moim zdaniem mniej.
Sam jestem ciekaw jak sprawdziłaby się 17-tka z profilem 55 bo trochę szkoda mi tych felg ale profil 50 to jak dla mnie jakaś pomyłka. No i chyba przy tym rozmiarze byłby najmniejszy rozjazd między prędkościomierzem i rzeczywistą prędkością.

Autor:  Joozwa [ 18-12-2015, 11:27 ]
Tytuł: 

tarant2 pisze:
Dwie takie opony już straciłem po najechaniu na sprytnie przesłoniętą znakami wysepkę na remontowanej drodze)

I o to się głównie obawiam.

Dzięki wszystkim za opinie.

Zdecydowanie zostanę przy 16tkach.
O prowadzenie się nie obawiam. W subaru mam 205/70 i nie mam problemów z szybką jazdą po czarnym. 8)

Autor:  maneko [ 18-12-2015, 12:25 ]
Tytuł: 

To i ja dorzucę swoje trzy grosze... mam firmowe zestawy alu letnie 17" i stalowe zimowe 16".
Jakiejś znaczącej różnicy w zachowaniu samochodu odnośnie komfortu jazdy nie widzę. To co widzę to skokowy wzrost zużycia paliwa ze średnio 6,5l/100km przy letnich na średnio 7,2l/100km przy zimówkach.
No i jednak wizualnie te ALU 17" ładniej się prezentują :)

Pozdrawiam

Autor:  Bandit1 [ 18-12-2015, 14:08 ]
Tytuł: 

dekar pisze:
Sam jestem ciekaw jak sprawdziłaby się 17-tka z profilem 55 bo trochę szkoda mi tych felg ale profil 50 to jak dla mnie jakaś pomyłka. No i chyba przy tym rozmiarze byłby najmniejszy rozjazd między prędkościomierzem i rzeczywistą prędkością.


205/55 vs 205/50 to przy profilu 55 będzie opona o 10 mm wyższa, bardziej komfortowo.

Zgadza się, Scross ma 205/60/16 to patrząc na zamienniki 17'' powinny być 205/55/17, a nie 205/50/17. Nie byłoby takich przekłamań prędkości i przebiegu. http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

Autor:  Joozwa [ 18-12-2015, 14:44 ]
Tytuł: 

maneko pisze:
To co widzę to skokowy wzrost zużycia paliwa ze średnio 6,5l/100km przy letnich na średnio 7,2l/100km przy zimówkach.
No i jednak wizualnie te ALU 17" ładniej się prezentują :)

Wzrost zużycia rzeczywistego czy wzrost wskazania komputera?
Różnica średnic kół ma duzy wplyw na wskazania kompa. Pozatym może być to też wpływ rodzaju opon.

Co do alusów to kwestia gustu. Ja tych do allgrip premium to bym z dopłatą nie wziął :foch: te z premium 2wd (jak w vitarze) mogą być.

Autor:  maneko [ 18-12-2015, 14:58 ]
Tytuł: 

Fakt, chodzi o wskazania komputera - a był wątek o różnicach we wskazaniach prędkości i pewnie trochę ma to wpływ, ale żeby aż 0,7l?
Opony a salonu - letnie Conti a zimowe Falken.

moja wersja to elegance i te alu mi się podobają.

Autor:  macioo [ 18-12-2015, 17:19 ]
Tytuł: 

Mnie, alu z wersji Elegance, tak się podobały, że kupiłem drugi taki komplet na zimówki :skoczek:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/