Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Nieopaczna zmiana trybu czujnika opon
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=12782
Strona 1 z 1

Autor:  bzado [ 16-11-2015, 13:33 ]
Tytuł:  Nieopaczna zmiana trybu czujnika opon

Witam

Syn zmienił mi ustawienia na komputerze, zmieniając tryb czujnika z "comfort" na "eco".
Oczywiście od razu zaświeciła się kontrolka zbyt niskiego ciśnienia na wszystkich kołach.
Sprawdziłem ciśnienie i na wszystkich oponach ma około 2,5 atm.

Jak to cholerstwo teraz zresetować ?

Autor:  macioo [ 16-11-2015, 15:59 ]
Tytuł: 

Może 2,5 to za mało dla ECO?
Pojeździj trochę. U mnie błąd się zresetował po kilku kilometrach. Powinno pomóc. W ten sposób zresetowałem układ w trzech różnych przypadkach (zamiana kół, błędne odczytanie czujnika z koła zimowego w bagażniku) i zawsze zadziałało. :ok:

Autor:  MS [ 16-11-2015, 17:02 ]
Tytuł: 

bzado,
1. syn zepsuł niech naprawia :]
2. dopompuj powietrza :]
3. instrukcja obsługi strona 3-66 (wybierz w menu: TPMS - TPMS Mode - Comfort Mode) :ok:

Autor:  macioo [ 16-11-2015, 17:38 ]
Tytuł: 

Ja zrozumiałem, że kolega wie jak zmienić ustawienia trybu TMPS tylko, że system ma lagi w zarejestrowaniu zmiany. :niewiem:

Autor:  MS [ 16-11-2015, 18:01 ]
Tytuł: 

ciśnienie eco -wymagane 2,8 z przodu; 2,6 z tyłu -tak więc (moim zdaniem) albo trzeba dopompować koła, albo zmienić ustawienie na comfort (zaświeci poniżej 2,0)

Autor:  tarant2 [ 16-11-2015, 21:53 ]
Tytuł: 

Tak jak macioo napisał. Pojeździć i się "wyleczy". A ustawienie czujników na "comfort".

Autor:  bzado [ 17-11-2015, 08:37 ]
Tytuł: 

dzieki za odpowiedzi.

Niestety jak świeci się ostrzeżenie o ciśnieniu to nie da się wejść w ustawienia kompa. (albo ja nie potrafię, a robię tak jak zawsze)

Przed zmianą trybu jeździłem z ciśnieniem max 2,3 a po zmianie dopompowałem do 2,5.
Spróbuję dopompowac do 2,8, chociaż wg mnie to strasznie dużo (we wcześniejszych moich samochodach miałem max 2,2, więc nie dziwcie się

A syn jeździ autobusem (za karę) :)

Autor:  macioo [ 17-11-2015, 16:59 ]
Tytuł: 

Coś mi się wydaje, że po jakichś kombinacjach wszedłem w opcje. Tylko na torturach nie powiem jak, bo nie pamiętam. :zakrecony: Wiem, że poresetowałem wszystkie przebiegi i spalania ale wszedłem, bo też kombinowałem z ustawieniami trybów TMPS. :ok:

Autor:  tarant2 [ 17-11-2015, 23:07 ]
Tytuł: 

Przeszedłem coś podobnego po stracie opony i wymianie koła na zapasowe. Po kilkudziesięciu minutach jazdy komunikat z wyświetlaczem ciśnienia i wskazaniem 0 w jednym z kół zamienił się na informujący o awarii TPMS. Niemniej komputer można było włączyć po dłuższym niż zwykle naciskaniu patyczka. Coś podobnego jak z wyłączaniem kontroli trakcji...

Autor:  laskoś [ 18-11-2015, 10:16 ]
Tytuł: 

bzado pisze:
dzieki za odpowiedzi.

Niestety jak świeci się ostrzeżenie o ciśnieniu to nie da się wejść w ustawienia kompa. (albo ja nie potrafię, a robię tak jak zawsze)

Przed zmianą trybu jeździłem z ciśnieniem max 2,3 a po zmianie dopompowałem do 2,5.
Spróbuję dopompowac do 2,8, chociaż wg mnie to strasznie dużo (we wcześniejszych moich samochodach miałem max 2,2, więc nie dziwcie się

A syn jeździ autobusem (za karę) :)

Miałem podobną sytuacje .i wejście w menu ustawień wyglądało tak. Włączony zapłon lub auto uruchomione ale na postoju.Prawy przycisk obsługi komp. wcisnąć i przytrzymać do momentu aż wyświetlacz zmieni kolor z pomarańczowego na szary czyli wyłączy się ostrzeżenie. Następnie trzeba puścić przycisk i od razu ponownie go wcisnąć i przytrzymać aż wyświetli się menu komp.
U mnie tak to działa życzę powodzenia.

Autor:  bzado [ 19-11-2015, 09:50 ]
Tytuł: 

laskoś pisze:
Miałem podobną sytuacje .i wejście w menu ustawień wyglądało tak. Włączony zapłon lub auto uruchomione ale na postoju.Prawy przycisk obsługi komp. wcisnąć i przytrzymać do momentu aż wyświetlacz zmieni kolor z pomarańczowego na szary czyli wyłączy się ostrzeżenie. Następnie trzeba puścić przycisk i od razu ponownie go wcisnąć i przytrzymać aż wyświetli się menu komp.


Sprawdziłem, działa. Dzięki za info.

Działa też dopompowanie kół do ponad 2,6.

Autor:  Jarl [ 20-11-2015, 10:17 ]
Tytuł: 

Tak na marginesie, tytul chyba powinien brzmiec "nieopatrzna" :).

Autor:  piomic [ 20-11-2015, 10:23 ]
Tytuł: 

Dlaczemu? Może Koledze chodziło właśnie o "nieodwrotną" zmianę a nie o przypadkową.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/