Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 17:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 12 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14-02-2020, 10:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Vitara to moje trzecie wysokie auto, więc zupełnie nie zauważam tych mikro korekt. Dużo więcej było ich w R.Kangoo, ale w R.Grand Scenic też tak było. Połączenie niskiej masy, wysokości i pionowych boków auta samo w sobie daje taki efekt. Trudno mi powiedzieć w jakiej części za to odpowiada układ kierowniczy.

Na pewno jest to bardziej odczuwalne, gdy ktoś trzyma kierownicę jak na filmie (czyli względnie prawidłowo). Gdy się ją trzyma od spodu, z łokciem na podłokietniku, to te mikro korekty co najwyżej pozwalają nie zasnąć za kierownicą. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 14-02-2020, 11:17 
Offline

Rejestracja: 24-11-2019, 22:47
Posty: 38
Suzuki: S-cross
Jeżdżę S-crossem od 4 miesięcy. W tym czasie kilkakrotnie podróżowałem autostradą na długich dystansach. Kompletnie nie wiem o czym piszecie, o czym mówił w swoim teście Vitary Maciej Pertyński i co inni powtarzają.
Mam za sobą lata jeżdżenia (prawo jazdy z lat 80-tych) i wiele samochodów. S-cross jest dla mnie jednym z lepiej się prowadzących. Wsiadałem do niego z olbrzymimi oporami przed silnikiem 1.0 turbodoładowanym, a wysiadłem po jeździe próbnej jako fan tego silnika i tej trakcji, którą S-cross oferuje - uwielbiam jeździć tym autem..
O ile mogę przyjąć, że sprawa opisywana przez Pertyńskiego i innych jest sprawą subiektywnego wrażenia - tak jak pisaliście: jednemu to przeszkadza, drugi tego nie odczuwa, to kompletnie nie zgadzam się z wyjaśnieniem Macieja Pertyńskiego, że w Suzuki układ kierowniczy nie ma pozycji "0". To absurd, który stwierdzi każdy, kto przejedzie Vitarą (też jeździłem, choć mało) lub S-crossem choćby jeden zakręt. Kierownica bez problemu wraca do pozycji "0" i kompletnie nie rozumiem jak można "Ględzić" takie głupoty będąc zawodowym dziennikarzem motoryzacyjnym.
Puenta - rozumiem, że problem może być przez jednych odczuwalny, a przez innych nie, jednak uznaję to za mało prawdopodobne po kilku tysiącach zrobionych w S-corssie. Bardziej dopuszczam fakt, że jednak w niektórych egzemplarzach to występuje, a w innych nie i że do dziś nikt nie podał prawdziwej przyczyny tego problemu. Może opony, może czymś wywoływane szczególne opory toczenia, może system kontroli trakcji - cholera wie. Nie pomogę, bo nie odczuwam problemu.

Ja podobnie nie wiem dlaczego trzeszczy mi zawsze jedna szyba w przednich drzwiach. Zawsze ta z okna przy którym nie siedzę. Rozumiem, że moja masa (ciężki jestem) może powodować zmianę napięć po mojej stronie i przenoszenie drgań na drugą stronę (mniej obciążoną), ale, tak czy owak, irytuje mnie to i nic na to poradzić nie potrafię. Gdybym odkrył prawdziwą przyczynę to może byłbym w stanie to wyeliminować, a tak .... Pozostaje mi schudnąć, tylko wtedy mogą zacząć trzeszczeć obie, albo tylko ta po mojej stronie i nie wiem czy to będzie poprawa na lepsze :-).
Podobnie z tym problemem korekty toru jazdy, o którym tu piszecie - trzeba szukać przyczyny i nie zakładać, że to kwestia braku pozycji "0" w układzie kierowniczym, bo ta interpretacja nie wytrzymuje próby pierwszego zakrętu.


Na górę
Post: 14-02-2020, 11:26 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Przy większym skręcie kierownica wraca bez żadnego problemu. Przy mniejszym jest już różnie, ale to cecha wielu samochodów ze wspomaganiem elektrycznym.

BTW gdy kupiliśmy z żoną Vitarę to na początku było gorzej tzn. chęć do powrotu kierownicy do położenia '0' była mniejsza. Może faktycznie w niektórych egzemplarzach przekładnia kierownicza jest ciasno spasowana i musi się trochę rozruszać (obecnie Vitara ma 19kkm przebiegu)?

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 14-02-2020, 13:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
A ja wam powiem że po zrobieniu swoją CX7 około 7500km w 4tyg po Europie a potem po przesiadce do S-Crossa odczułem wypisywane problemy. Nie mogłem opanować auta do jazdy na wprost, cały czas myszkował ale po przejechaniu z 20km problem ustał tyle że albo się przyzwyczailem albo po staniu przez ponad 4 tyg coś się z wspomaganiem działo ...

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 14-02-2020, 14:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Ja mam WRAŻENIE, że w mojej przedliftowej problem był bardziej wyczuwalny, w poliftowej mniej.
No ale może to jakies placebo albo inne opony...tak czy tak nie jest to na tyle meczące/dokuczliwe aby skreślać auto z listy zakupowej (zresztą widać to po mnie że tych Suzuki kilka juz kupiłem)

Faktem natomiast jest, że w innych moich autach lepiej to działa. (jezdze na codzień Passatem, Fiestą i czasem Leonem)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 14-02-2020, 16:39 
Offline

Rejestracja: 24-11-2019, 22:47
Posty: 38
Suzuki: S-cross
Koncepcja, że przebieg niweluje problem wydaje się być prawdopodobna. Swojego S-crossa nabyłem przy niemałym przebiegu 63000km. Może dlatego od pierwszego kontaktu nie odczuwam problemu. Jeśli tak to mam dla wszystkich ważny komunikat - to przejdzie!!!


Na górę
Post: 10-04-2020, 19:30 
Offline

Rejestracja: 07-11-2015, 21:29
Posty: 37
Myślę ze moja droga z układem kierowniczym i geometrią dobiegła końca. Tak jak pisałem w dziale o usterkach tylne opony mojego auta zużyły się szybciej niż przednie i to w dodatku nierównomiernie po sprawdzeniu wyszło że tylna belka nie trzyma geometrii i jedynym rozwiązaniem jest jej wymiana. Także wymieniłem opony 215/55/R17 czyli na takie jakie montowane są w s crossach po lifcie , no i wymieniłem belkę .Kosztowało mnie to ok. 5k auto prowadzi się prawidłowo tak jak nigdy nie było i teraz naprawdę prowadzenie jest przyjemnością . Także doradzam dla tych którzy mają takie problemy i mają jeszcze gwarancje sprawdzenie geometrii tylnego zawieszenia w niezależnym warsztacie . Mając jeszcze gwarancje sugerowałem w suzuki sprawdzenie ale była sprawdzana tylko przednia oś i niestety jestem teraz lżejszy o 5 koła pln.


Na górę
Post: 29-06-2020, 20:12 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Myślałem, że suzuki dopracowało w nowych s-crossach układ kierowniczy jednak się myliłem. Miałem już jeden egzemplarz z 2015r i czym prędzej się go pozbyłem. Filmik od 20 min mówi wszystko o tym ukrywanym "problemie" suzuki
https://www.youtube.com/watch?v=TIq-YNX_-N0


Na górę
Post: 29-06-2020, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W rzeczy samej "mówi wszystko". Najpierw majta kierownicą na lewo i prawo, demonstrując problem, a następnie zmienia temat i przez dłuższy czas prowadzi trzymając kierownicę jedną ręką, bez żadnych ruchów. I jakoś jedzie prosto...
Pertyn bez wątpienia przekazuje sporo ciekawych informacji, ale czasami takie bzdury są w jego filmach, że głowa mała.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 29-06-2020, 22:31 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Nie byłem w stanie tego obejrzeć.


Na górę
Post: 30-06-2020, 06:58 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Bzdury bzdurami a kierowcy oceniają podobnie
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki ... y-i221514/


Na górę
Post: 30-06-2020, 08:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kilkukrotnie wrzucałem link z testem dowodzącym, że samochód nie ma żadnych problemów z jazdą na wprost (jazda bez trzymania kierownicy, więc wykluczony czynnik ludzki, kierownica ustawiona prosto i samochód normalnie trzyma tor jazdy).
Problemy mają kierowcy nie przyzwyczajeni do tej charakterystyki wspomagania (mijanie punktu zero), co daje odczucie myszkowania. Cytując pierwszy lepszy komentarz z opinii na autocentrum: "lekki ruch kierownicą powoduje że to auto natychmiast schodzi na bok". Pomijam fakt, że dalej czytamy, że identycznie jest w Astrze czy 208...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 30-06-2020, 08:19 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Ja mam co prawda samochód przed liftingowy, ale ten problem rzeczywiście występuje. Jest tak od początku, była zmieniana maglownica i problem jest trochę mniejszy. Jak się jeździ po mieście to tego nie odczuwam, bo cały czas się skręca, zmienia pasy itd, natomiast w trakcie jazdy autostradą konieczne jest pilnowanie toru jazdy, bo samochód delikatnie ucieka. Tak było jak samochód był nowy i jest dalej przy 150 000 km, problem się nie pogłębia. Może to zależy od konkretnego egzemplarza i są takie bez tego zachowania, natomiast to powtarza się w wielu testach różnych redaktorów, więc jest coś na rzeczy. Ja się szczerze przyzwyczaiłem, a do tego rzadko robię długie trasy autostradowe, natomiast kiedy po długiej trasie innym samochodem jadę Suzuki to na początku jest to wyraźnie odczuwalne.


Na górę
Post: 30-06-2020, 08:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Oczywiście że bzdury.Jeden głupotę napisze a reszta ja powiela i potem głupio ględzi.Dziwne nie określone problemy z układem kierowniczym oraz brak wiedzy na temat budowy i eksploatacji samochodu powodują pisanie takich uwag .Posiadaczom dasterów czy innych tipo podobnych żal sciska 4 litery i tyle w temacie .Miałem Scrosa a obecnie Vitare i nie doznaję żadnych wymienionych odczuć.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 30-06-2020, 08:32 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Pewnie tak jest, że Pan Pertyn i Zachara nie lubią suzuki, ale dlaczego ten Pan też nie lubi

https://www.youtube.com/watch?v=pVRkXZDxI8o

od 8:30 minuty


Na górę
Post: 30-06-2020, 08:36 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Kolega zwrócił uwagę że jego bmw f11 ma tą samą przypadłość.


Na górę
Post: 30-06-2020, 08:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Kolejny znawca ekspert powielający i innych fachowców za darmochę wożacych d.... nie swoim samochodami .

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 30-06-2020, 08:43 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Kium pisze:
Pewnie tak jest, że Pan Pertyn i Zachara nie lubią suzuki, ale dlaczego ten Pan też nie lubi

https://www.youtube.com/watch?v=pVRkXZDxI8o

od 8:30 minuty
Sam przyznał, że sugeruje się Pierdynem.
Przejeżdżałem gitarą rok również po autostradach i jedzie prosto. Trzyma się trasy jak po sznurku. Asystent pasa też nie ma problemu. Jeździłem też kilka tygodni przedliftową z napędem na przód i też bez problemu.Testowałem scrossa i nim nawet prowadziło się lepiej może przez większy rozstaw osi.

Wkurza mnie za to podskakiwanie na nierównościach i jadąc szybciej potrafi uskoczyć tyłem w bok. Across chyba nie ma tego problemu. Przynajmniej nie doświadczyłem.

Mi przyzwyczajenie się do charakterystyki wspomagania przyszło szybko. Miałem nawet problem żeby wrócić do nieelektyczngo.


Na górę
Post: 30-06-2020, 08:49 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
No i ten Pan na filmiku od 5:20 min też nie lubi suzuki

https://www.youtube.com/watch?v=NJLnl0yVyl0&t=280s


Na górę
Post: 30-06-2020, 08:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
SX4 S-Cross służy do jeżdżenia a nie do oglądania filmików jak matoły pseudo fachowcy dziennikarze od samochodów jeżdżą za friko.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 30-06-2020, 09:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie wiem jak w S-Crossie, ale - powtórzę się kolejny raz - u mnie w Vitarze zjawisko to nie występuje.
A dzisiaj na dłuższym prostym odcinku obwodnicy przy znikomym ruchu na drodze odkręciłem, a potem zakręciłem i odłożyłem butelkę wody nie trzymając kierownicy - samochód jechał jak po sznurku.


Na górę
Post: 30-06-2020, 10:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Potwierdzam ani Vitara i przed liftowy Scross nie miał u mnie tego petrynowego zjawiskowego zjawiska.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 30-06-2020, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
clawis pisze:
petrynowego zjawiskowego zjawiska.
Z całym szacunkiem dla Pertyna, ale w zasadzie każdą podawaną przez niego informację należy weryfikować. Kilka razy zwracałem mu uwagę, że opowiada głupoty na temat układów AWD/4WD (bo jakąś tam wiedzę z tego zakresu mam), więc i w każdej innej kategorii może być podobnie.

Kium pisze:
Pewnie tak jest, że Pan Pertyn i Zachara nie lubią suzuki
Akurat Zacharowi się ten układ kierowniczy podobał.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 30-06-2020, 11:36 przez DS, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 30-06-2020, 11:30 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Rozumiem, że u Was problemu nie ma, ale u mnie natomiast ewidentnie występuje (przed lift), także wygląda po prostu na to, że niektóre egzemplarze mają taki problem, a inny nie. Ja się do tego przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza, natomiast gdybym robił dużo długich tras autostradowych to byłaby to dla mnie wada. Dlatego moje odczucia są takie jak Pertyna i nie jest to nic wymyślonego na siłę.


Na górę
Post: 30-06-2020, 11:34 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
DS pisze:
clawis pisze:
petrynowego zjawiskowego zjawiska.
Z całym szacunkiem dla Pertyna, ale w zasadzie każdą podawaną przez niego informację należy weryfikować. Kilka razy zwracałem mu uwagę, że opowiada głupoty na temat układów AWD/4WD (bo jakąś tam wiedzę z tego zakresu mam), więc i w każdej innej kategorii może być podobnie.
Masz może aplikacje do kontroli załączenia napędu w vitarach?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 12 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]