Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=12431
Strona 5 z 6

Autor:  leonid113 [ 26-05-2019, 18:20 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Kurcze ciekawe nie mają w ofercie ani: SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30 ani Shell Helix Ultra Profesional AF 5W-30?

Autor:  Łukash [ 26-05-2019, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Shell Helix Ultra Extra 5W30 to stara nazwa,teraz to Shell Helix Ultra 5w30 ECT C3.
Co do Shella AF na pewno mają w ofercie może się aukcja skończyła. Napisz od nich.

Autor:  leonid113 [ 27-05-2019, 18:24 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Pisałem. W odpowiedzi "BRAK".
Zadzwoniłem dzisiaj do mojego serwisu w Rzeszowie i tam leją olej Shell Helix Ultra Profesional AF 5W-30.

Autor:  Iron [ 28-05-2019, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Łukash pisze:
Shell Helix Ultra Extra 5W30 to stara nazwa,teraz to Shell Helix Ultra 5w30 ECT C3


To samo usłyszałem kiedyś od mechanika i aktualnie leję Shell Helix Ultra 5w30 ECT C3 do SX4.

Autor:  Łukash [ 29-05-2019, 12:19 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

ja obecnie do M16A mam zalany właśnie Shell Helix Ultra 5W30 ECT C3 ale będę zmieniał na tego bez C3.

Autor:  piotrdab [ 01-06-2019, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Panowie, ten wątek dotyczący oleju silnikowego jest bardzo interesujący, ale po moich doświadczeniach (p. post "Jak szybko czarnieje olej w silniku benzynowym?") wciąż będę miał przed oczami skutki zbyt rzadkiej wymiany oleju (co 20 tys. km) w S-cross. Przypominam więc, że oprócz kwestii "jaki olej" równie ważne jest , aby nie ufać zaleceniom producenta zapisanym w instrukcji i dokonywać zmian oleju nie później, niż po 15 tys. km, czyli tak, jak zalecano 20-30 lat temu. Być może będzie to bardziej istotne, niż zastosowanie jedynie słusznego środka smarnego.

Autor:  allgrip [ 01-06-2019, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

https://www.iparts.pl/czesc/olej-shell- ... 23019.html

Taki teraz będę lać. Spełnia wszystkie normy podane w książce serwisowej.

Autor:  Łukash [ 02-06-2019, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

piotrdab pisze:
Panowie, ten wątek dotyczący oleju silnikowego jest bardzo interesujący, ale po moich doświadczeniach (p. post "Jak szybko czarnieje olej w silniku benzynowym?") wciąż będę miał przed oczami skutki zbyt rzadkiej wymiany oleju (co 20 tys. km) w S-cross. Przypominam więc, że oprócz kwestii "jaki olej" równie ważne jest , aby nie ufać zaleceniom producenta zapisanym w instrukcji i dokonywać zmian oleju nie później, niż po 15 tys. km, czyli tak, jak zalecano 20-30 lat temu. Być może będzie to bardziej istotne, niż zastosowanie jedynie słusznego środka smarnego.

Wymiana 10k km lub rok. Ja taki interwał stosuje w swoich samochodach

Autor:  Bandit1 [ 04-06-2019, 15:05 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Przy vitarze 1.6 czyli ten sam silnik, uzywam Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30.

Autor:  allgrip [ 05-06-2019, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

A ktoś sprawdzał w sąsiednim dziale VITARA pozycje oleje? Przecież oni mają ten sam silnik. Vitar się więcej sprzedaje, czyli wątek olejowy powinien być bardziej aktywny....

Autor:  Łukash [ 07-06-2019, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Z książki serwisowej Swifta
Obrazek

Autor:  Łukash [ 07-06-2019, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Z książki serwisowej Swifta
Obrazek
PS. Sorki za obrócenie ale foto po dodaniu na "zapodaj" obraca.

Autor:  awd [ 23-06-2019, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Jak oleje Shell'a mają się do zjawiska LSPI (przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika),które przy obecnym downsizing'u staje się normą.
https://youtu.be/mcL3ATuyxGw

Autor:  raduss [ 24-06-2019, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

awd pisze:
Jak oleje Shell'a mają się do zjawiska LSPI (przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika),które przy obecnym downsizing'u staje się normą.
https://youtu.be/mcL3ATuyxGw


Norma to chyba coś powszechnego w tym przypadku a po za fermentem przedstawionym w filmiku jakoś realia tego nie potwierdzają. Po za tym co do LSPI ma downsizing? Czy to znaczy, że tak powszechne keicary w Japonii notorycznie wybuchają? Tam maksymalna pojemność to 660 cm przy max mocy 64KM co uwarunkowane jest niższymi opłatami i podatkami właśnie w Japonii, stąd ich powszechność. Jakby nie patrzeć to prawie odpowiednik 1.0 osiągającego 110KM.

Spalanie stukowe znane jest od kilkudziesięciu lat a może i dłużej, Łysy tego nie odkrył ale sieje ferment bo filmy mają oglądalność a na tym się zarabia. Prym w tym zjawisku wiedzie paliwo i im wyższa liczba oktanowa tym powyższe zjawisko ma mniejsze szanse zaistnieć, to raz. Inna sprawa to wielkość cylindra, im szerszy cylinder tym znowu prawdopodobieństwo wystąpienia spalania stukowego wyższe. Inną przyczyną jest choćby stopień sprężania a w naszych 1.0 nie jest wysoki bo to zaledwie 10:1, to nawet silniki 1.6 maja wyższy bo chyba 11:1, a czy tam ten problem zaistniał na miarę normy? Przyczyn jest jeszcze wiele i pewnie nie wszystkie poznane. To, że silnik jest mniejszy, ma mniej cylindrów niczego nie oznacza. LSPI ma szanse zaistnieć jeśli przykładowo jadąc silnikiem 1.0 od suzuki wrzucisz 5 bieg i będziesz kulać się z prędkością 60km/godz i postanowisz jak najagresywniej przyśpieszyć bez zmiany biegu to właśnie dajesz warunki do zaistnienia omawianego zjawiska. Otwarta przepustnica, zbyt duże obciążenie silnika i .... Nie sprawdzałem bo nie jestem ciekawy a na swoim aucie takich doświadczeń nie zamierzam przeprowadzać :) Olej rzecz ważna i mniejsze znaczenie ma marka bo ważne są jego parametry i przydatność. Shell jest zalecany przez suzuki i chyba warto zaufać inżynierom od suzuki niż łysemu, który z pewnością wiedzę ma ogromną.

Przy okazji LSPI, podobno te silniki opla 3 cylindrowe miewają takie przypadki. Osobiście nie słyszałem o innych a już na pewno nie o japońcach :) Warto do tego podejść z zimną głową i nie dawać się popadać w paranoję bo ktoś próbując być autorytetem robi ludziom wodę z mózgów. PS tez oglądam filmy Łysego bo mimo wszystko sporo fajnych rzeczy tam pokazuje.

Autor:  awd [ 24-06-2019, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Nie uważam łysego za autorytet,jego filmików też nie oglądam,ten wpadł mi pod rękę przypadkowo,innych olejów też nie zamierzam polecać. Chciałem poruszyć ten temat,gdyż on istnieje
https://44tuning.pl/swiatowe-odkrycie-w ... ne-stukowe
Jeśli chodzi o opla na forum też o tym piszą
http://astra5klub.pl/lspi-w-1-0-prawdziwe-t1343.html
Jazdę i przyspieszanie na wysokim biegu przy małej prędkości również odradzam, gdyż cierpią przy tym podzespoły przenoszenia napędu.

Autor:  ravpraca [ 10-02-2020, 16:02 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Witam.
Zgodnie z informacjami, które udało mi się ustalić to do naszego auta z silnikiem doładowanym 1,4 140km, wymagane są oleje spełniające normę API SM lub API SN w lepkości 5W-30.
Normy te spełnia wiele olejów Shell m.in.:
- z linii professional:
Helix Ultra Professional AM-L 5W-30,
Helix Ultra Professional AG 5W-30
Helix Ultra Professional AV-L 5W-30
- z linii podstawowej:
Helix Ultra ECT C3 5W-30
Helix HX8 ECT 5W-30

Te dwa pierwsze (norma SN) z linii " Professional" nie różnią się zupełnie między sobą. Tak myślę, że po porost "pierwszy" ma aprobatę Mercedesa a "drugi" GM-a.
Trzeci ma również normę SN i spełnia aprobatę VW.

Wniosek po szukaniu i rozmowach wyciągam taki: Każdy olej z normą SN i 5w30 będzie najlepszy do naszego auta. Mogą być również oleje "podstawowe i tańsze" w przypadku SHell-a Ultra ECT i HX8 ECT (oba spełniają normę API SN).

Proszę o poprawienie - jeśli coś źle napisałem.

Autor:  awd [ 10-02-2020, 23:15 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Na stronie shell'a jest coś takiego jak wyszukiwarka olejów do określonego modelu samochodu.
I tak np. do SUZUKI SX4 S-Cross 1.4 T AllGrip (AKK 414) (2019)
https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... F3RWNYUGN4
Natomiast w serwisach jest różnie, czytając cały temat możecie się dowiedzieć jakimi olejami są zalewane silniki przez ASO.

Autor:  Costales [ 11-02-2020, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Parę dni temu na przeglądzie serwisowym zawiozłem Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30, wcześniej pytałem czy mogę swój i jaki. Nie było problemu. Olej za stówkę, w serwisie 245. Podobnie filtr kabinowy :D bosch za 25 zika, u nich 85 :P

Autor:  akir [ 11-02-2020, 12:18 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Za 85 to zwykły, węglowy 140

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Autor:  zorbal [ 11-05-2020, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Shell Helix Ultra 5 W 30 ECT C3. ACEA C3 API SN
Polecam Spelnia wszystkie wymogi Stosuję w moim S CROSSIE 1.6 benzyna

Autor:  fox [ 25-05-2020, 17:30 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Dlaczego go polecasz? Jakie masz doświadczenie z olejami? Ja nie polecam tego oleju do Twojego silnika. Dlaczego? Możesz poczytać we wcześniejszych postach.

Autor:  Jaczek [ 25-05-2020, 17:59 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

silnik 1.6 ma mieć API. SG, SH, SJ, SL lub SM o SN nie ma nic w instrukcji...

Autor:  akir [ 25-05-2020, 18:04 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Ja też nim zalewam

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Autor:  fox [ 25-05-2020, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Jak ktoś sam zalewa, jego sprawa. Polecanie innym natomiast, to jak nakłanianie do niekorzystnego rozporządzania własnym mieniem.

Autor:  Łukash [ 26-05-2020, 17:04 ]
Tytuł:  Re: Który olej Shell do Suzuki SX4 S-Cross?

Jaczek pisze:
silnik 1.6 ma mieć API. SG, SH, SJ, SL lub SM o SN nie ma nic w instrukcji...

Pytanie z którego roku masz instrukcję? Norma SN wyszła w 2010. Jak zaleje olej z SN nic się nie stanie.
SG – głównie do aut wyprodukowanych przed rokiem 1993; gwarantują dobre parametry w zakresie odporności na ścieranie, trwałości i ochrony przed zanieczyszczeniem
SH – norma wprowadzona w roku 1993, głównie do samochodów wyprodukowanych przed rokiem 1996; wartości zbliżone do normy SG
SJ – wprowadzona w roku 1996 roku; do samochodów wyprodukowanych przed rokiem 2001; wymaga niższej zawartości fosforu i mniejszego parowania w porównaniu z klasą SH
SL – wprowadzona w roku 2001; do aut z silnikami wyprodukowanymi przed rokiem 2004; większe ograniczenia dla osadów przy eksploatacji w wysokich temperaturach aniżeli w normie SJ
SM – wprowadzona w roku 2004; lepsze parametry odporności na utlenianie; zapobiega osadzaniu się zanieczyszczeń; większa wydajność smarowania w niskich temperaturach
SN – wprowadzona w roku 2010; lepsza ochrona turbosprężarki i tłoków w wysokich temperaturach; mniejsze wytrącanie osadów i oszczędność zużycia paliwa.

Strona 5 z 6 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/