Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Ciśnienie w kołach - 2,3 czy 2,8 atm? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=11955 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | piotrdab [ 19-02-2015, 21:33 ] |
Tytuł: | Ciśnienie w kołach - 2,3 czy 2,8 atm? |
Od niedawna jeżdżę S-Crossem i zastanawiam się równocześnie, co może przemawiać za zwiększeniem ciśnienia w kołach z typowego 2,3 atm (tak wydali mi auto z salonu) do 2,8 atm. Jakie są plusy i minusy obu wariantów? I jakie są Wasze doświadczenia? |
Autor: | tarant2 [ 19-02-2015, 22:31 ] |
Tytuł: | |
Spadnie spalanie, wzrośnie podskakiwanie ![]() |
Autor: | waldis [ 19-02-2015, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: 2,3 czy 2,8 atm w S-Cross - jakie macie ciśnienie w koła |
piotrdab pisze: ... Jakie są plusy i minusy obu wariantów?...
Kiedyś na kursach na prawo jazdy uczyli. Ale dzisiaj można w domu przed googlem niestety. Zbyt wysokie ciśnienie = szybsze zużycie środka opony = mniejsza powierzchnia kontaktu z drogą = dłuższa droga hamowania. Reszta to jak napisał tarant2. Nie kombinuj. Producent robił testy w różnych warunkach i stosuj się do wartości zalecanych. |
Autor: | Avalanche [ 20-02-2015, 08:26 ] |
Tytuł: | |
Staram się zawsze pompować wg wyższych z podanych na nalepce wartości, ale nie wyższych niż zalecane. |
Autor: | piotrdab [ 20-02-2015, 15:45 ] |
Tytuł: | |
Pytanie o to czy pompować do 2,3 atm, czy do 2,8 pojawiło się stąd, iż producent właśnie dopuszcza obie te wartości (2,8 określając jako 'eco'). Znalazłem taki opis w instrukcji oraz w menu samochodu, gdzie można ustawić w sumie trzy różne warianty ciśnienia (dla właściwej interpretacji wskazań czujników). Ale ja się właśnie obawiam, czy te 'eco' nie spowoduje w rezultacie pogorszenia hamowania, albo szybszego zużywania elementów zawieszenia? Czy ewentualny zysk na mniejszym zużyciu paliwa nie będzie okupiony stratą w kosztach serwisu... |
Autor: | zbyszek [ 20-02-2015, 16:16 ] |
Tytuł: | |
Co do pompowania kół proponuję przeczytać tabliczkę z danymi na środkowym słupku u dołu po stronie kierowcy. Generalnie jest to uzależnione od ilości pasażerów i obciążenia samochodu. W codziennej eksploatacji przy 2 osobach najlepiej mieć 2,3 atm, a ustawienie na komputerze comfort co gwarantuje najlepsze doznania z jazdy. Podczas wakacyjnej podróży w 4 osoby z bagażami miałem napompowane tył 2,8 przód 2,4 i spalanie i prowadzenie było bardzo dobre (śr. spalanie na dystansie 3200 km przy 70% jazdy autostradami wyniosło 7,1 l/100 km, jazda w opcji Sport na autostradach, pozostałe drogi Eco, na autostradach większość jazdy przy włączonym tempomacie). |
Autor: | macioo [ 20-02-2015, 20:30 ] |
Tytuł: | |
zbyszek pisze: a ustawienie na komputerze comfort co gwarantuje najlepsze doznania z jazdy. .
Możesz rozwinąć? Bo mnie sie wydaje, że ustawienie comfort, powoduje tylko, że TMPS reaguje alarmem w innym zakresie ciśnienia i nic poza tym. |
Autor: | SX4ever [ 22-02-2015, 20:43 ] |
Tytuł: | |
macioo pisze: ... Bo mnie sie wydaje, że ustawienie comfort, powoduje tylko, że TMPS reaguje alarmem w innym zakresie ciśnienia i nic poza tym. Dobrze Ci sie wydaje, ale mysle ze Kolega zbyszek niczego innego nie twierdzil. Jego gwarancja najlepszych doznan z jazdy odnosila sie raczej do cisnienia 2,3 atm a nie do ustawienia "comfort" na komputerze, adekwatnego do takiego akurat cisnienia w ogumieniu. zbyszek pisze: ...W codziennej eksploatacji przy 2 osobach najlepiej mieć 2,3 atm, a ustawienie na komputerze comfort co gwarantuje najlepsze doznania z jazdy.
|
Autor: | zbyszek [ 23-02-2015, 17:42 ] |
Tytuł: | |
Trzeba pamiętać, że ustawienia Komfort, Ekonomiczne lub Ładunkowe są powiązane z wartością ciśnienia w kołach naszego samochodu np. przy ustawieniach Ekonomiczne powinniśmy napompować koła do ciśnienia przód 2,8 atm, tył 2,6 atm, a stosujemy to ustawienie przy jeździe samochodem z 4 osobami na pokładzie. Co do reakcji alarmem nie stwierdzałem tego typu przypadków, może dlatego że staram się przestrzegać podanych przez producenta warunków w zakresie ciśnienia. Jeżeli ktoś to testował to chętnie zapoznam się z danymi. |
Autor: | lbabula [ 18-11-2015, 13:51 ] |
Tytuł: | |
Witam, Zgodnie z zaleceniami na tabliczce przy drzwiach powinno być 2,3atm na przód i tył przy 4 osobach. Natomiast przy 5 osobach i ładunku powinno być 2.4 przód i 2.8 tył. Z moich praktycznych doświadczen wynika, że pompowanie do wartości z wersji Eco (2.8/2.6) powoduje że komfort podróżowania zdecydowanie się zmniejsza ![]() Na innych stronach znalazłem: http://www.rezulteo-tyres.co.uk/tyres-f ... .6-vvt-120 Tyre pressure for SUZUKI SX4 S-Cross AllGrip 1.6 VVT 120 (2013) Front tyre pressure : 2.3 bars Rear tyre pressure : 2.3 bars Front tyre pressure (loaded vehicle) : 2.4 bars Rear tyre pressure (loaded vehicle) : 2.8 bars http://www.puretyre.co.uk/suzuki-tyre-pressures/ Model Year (MY) Torque (NM) Tyre Size Pressure Front (PSI) Pressure Rear (PSI) SX4 S-CROSS 13 - 15 85 205/60R16 35 33 SX4 S-CROSS 13 - 15 85 225/50R17 35 33 Ogólnie wychodzi 2.3/2.4 przód i 2.3 tył przy standardowym obciążeniu PS. Tak na marginesie to w Indiach jest tylko jedna opcja https://www.youtube.com/watch?v=u7-xMveuidQ i jeden rozmiar kół. |
Autor: | Jarl [ 18-11-2015, 17:15 ] |
Tytuł: | |
U siebie mam 2,2 i w nosie mam cala ta pseudoekologiczna nowomowe. Pomowanie na 2,6 czy 2,8 nie jest ani komfortowe ani bezpieczne, latwiej o poslizg. |
Autor: | MS [ 18-11-2015, 18:28 ] |
Tytuł: | |
Jarl pisze: Pomowanie na 2,6 czy 2,8 nie jest ani komfortowe ani bezpieczne, latwiej o poslizg. dlaczego ?
idąc tym tropem, czy nie lepiej napompować do 1,5 ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |