Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

lifting 2019 czy raczej 2020???
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=16212
Strona 20 z 21

Autor:  prebenny [ 10-12-2021, 15:56 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Ja mam automat u siebie z Allgripem i w trybie auto na responsywność nie narzekam tylko trzeba wiedzieć jak się obchodzić z pedałem gazu.
Generalnie automaty mają coś w stylu 'sterowania gestami' więc jak jadę pod górkę i mam wrażenie, że silnik się męczy to wciskam mocniej gaz i odpuszczam - wtedy na ogół redukuje bieg.

Autor:  wawax [ 10-12-2021, 17:06 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

To nie bolid formuły 1. Recenzja dotyczyła automatu 4WD czy 2WD? Moim zdaniem w trybie sport reaguje bardzo ładnie jak na auto tej klasy. Tryb auto jest wolny, prawda, ale po to jest przełącznik trybów. 2WD niestety go nie ma i przypuszczam, że stąd narzekanie.

Autor:  peterx20 [ 10-12-2021, 20:25 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Nie potrafię na szybko odnaleźć tych recenzji, za dużo mi się ich przewinęło ostatnio, uwagi dot. automatu były gdzieś w środku filmów. Jednak chyba była 2WD. Statystycznie więcej było pozytywów nt. skrzyni AT, może to kwestia recenzenta i jego temperamentu na drodze :-)

Autor:  Liberall [ 10-12-2021, 22:26 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Pierwsza jazda nowym na YT:
https://youtu.be/B5GemlcdLUo

Autor:  peterx20 [ 11-12-2021, 09:47 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Tu jest fajny test drive (przewińcie po 5 minucie) https://www.youtube.com/watch?v=YiPwE2GTsxA

Autor:  Avalanche [ 11-12-2021, 13:28 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

OK 8)
Skoro już wiemy, że lifting ani 2019 ani raczej 2020 ;) to zapraszam w kwestiach związanych z testami, jazdami, wrażeniami ze spotkania z nowym S-Crossem itp. tutaj

Autor:  peterx20 [ 12-12-2021, 20:42 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

prebenny pisze:
Ja mam automat u siebie z Allgripem i w trybie auto na responsywność nie narzekam tylko trzeba wiedzieć jak się obchodzić z pedałem gazu.
Generalnie automaty mają coś w stylu 'sterowania gestami' więc jak jadę pod górkę i mam wrażenie, że silnik się męczy to wciskam mocniej gaz i odpuszczam - wtedy na ogół redukuje bieg.

Interesujące spostrzeżenie, dzięki. Ogólnie to w Scross ten automat to chyba dość prosta konstrukcja (może dzięki temu mniej awaryjna) i daje pewną wygodę użytkowania, ale kosztem minimalnego spadku wydajności. Są auta gdzie dla tego samego silnika skrzynia AT daje zysk na dojściu do setki, tutaj jest wg fabryki utrata szybkości. W tej zalinkowane recenzji UK nowego modelu polecają skrzynie manualną, jako lepszą na brytyjskie warunki drogowe :-).

Autor:  wawax [ 12-12-2021, 22:00 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Scross i vitara mają faktycznie proste i sprawdzone rozwiązanie - konwerter z lock-up. Nie jest to podwójne sprzęgło, nie jest to CVT, ale też nie potrzebuje dwumasy, jest prostsze i mniej rzeczy się psuje. Coś za coś. Ta skrzynia dobrze użytkowania powinna wytrzymać długo. Spadek przyspieszenia jest minimalny - są testy dla vitary na YT. Jeśli nie jeździsz na ćwierć mili to nie poczujesz. Zresztą Suzuki podaje przyspieszenie coś ponad 10 sek. do 100km/h, a testy pokazują ok. 2 sek. mniej. Jeśli do tego masz 4WD to niewiele popularnych seryjnych aut będzie szybsze spod świateł. Jeśli jeździsz na trasie, to automat średnio jest potrzebny, ale w mieście rewelacja. Osobiście szukałem właśnie skrzyni z konwerterem i jestem zadowolony z efektu.

Co to są "brytyjskie warunki drogowe"? Automat jest dobry do miasta i do korków. Nie mają ich tam? :-)

Autor:  DS [ 12-12-2021, 22:18 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

peterx20 pisze:
Są auta gdzie dla tego samego silnika skrzynia AT daje zysk na dojściu do setki, tutaj jest wg fabryki utrata szybkości.
Swift Sport z automatem pędzi do setki 0.4 sekundy szybciej niż manual.

Autor:  Remote [ 13-12-2021, 19:34 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Moim zdaniem warto brać automat. Biegi zmienia sprawnie i bez szarpania.
Może nie jest tak szybki jak dwusprzegłowa konkurencja ale tak czy tak robi setkę poniżej 10s (średnia z testów to ok. 9,5s) w wersji 1.4T.
Sam żałuję, że nie dopłaciłem do automatu. Te 0,5l więcej na setkę jest warte uzyskanego komfortu jazdy.

Autor:  peterx20 [ 13-12-2021, 19:49 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Według https://suzuki.pl/auto/samochody/Nowy-S-Cross-Hybrid za spadek z 10,2 na 9,5 do setki odpowiada nie opcja AT, ale napęd 4x4
Chyba trzeba czekać na poględzenie Pertyna, bo recenzje nt. AT są sprzeczne (raz widziałem uwagę, że na malych prędkościach jest gorzej, niż na autostradzie, a raz, że jest odwrotnie..)

Autor:  wawax [ 13-12-2021, 20:54 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Dodajmy, że chodzi o spadek na suchej nawierzchni. Na lekko mokrym 4WD będzie szybszy. Tak samo spod świateł, gdy trzeba przejechać po namalowanym przejściu dla pieszych - 2WD się będzie ślzgać, 4WD nie. Tak więc w praktyce ta różnica jest bez znaczenia. Jedyna moja rada: AT brać tylko z 4WD, bo AT potrzebuje selektora trybów, aby działać dobrze. I stąd pewnie wynikają niezgodności w recenzjach. Niezadowoleni pewnie jechali 2WD.

Autor:  StonicScross [ 13-12-2021, 22:36 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Ech, przyjrzałem się ogłoszeniom otomoto z czerwonym i nawet jednak ładny:)
Ale biorąc nowego czerwonego to jednak i mala zmiana w ogóle, bo to lift, i mala zmiana w kolorze, i jednak za drogo, w tym duża dopłata. Gdyby za jakieś 97 byl 1.4 6 MT 2 WD premium ale z jakimś nowym fajnym kolorem (czy nawet którymś z żywych kolorów vitary czy swifta) plus z czarnym dachem plus felgami polerowanymi, to bym jednak jednak rozważył. Tymczasem premium 105... I czy takie premium? Materiały pewnie dalej budżetowe, kierownica tak sobie wraca, bagaznik wielki nie jest jakiś.

Autor:  Remote [ 13-12-2021, 23:48 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

W przypadku zakupu automatu 2WD konkurentem jest też nowa Honda HRV 1.5 Hybrid 130KM
Nawet sensownie to wygląda i wyposażenie wersji Elegance za 123k pln jest całkiem ok.

Obrazek

Autor:  Avalanche [ 14-12-2021, 08:48 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

StonicScross pisze:
kierownica tak sobie wraca

Tzn. jak?

Autor:  wawax [ 14-12-2021, 09:35 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Kolega naczytał się w czasopismach motoryzacyjnych. W swifcie III faktycznie kierownica słabo wracała, ale w obecnych modelach nie ma z tym problemu.

Autor:  StonicScross [ 14-12-2021, 13:03 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

wawax pisze:
Kolega naczytał się w czasopismach motoryzacyjnych. W swifcie III faktycznie kierownica słabo wracała, ale w obecnych modelach nie ma z tym problemu.

Niestety jest trochę z tym w egzemplarzu z samego początku 2017 problem. Z autopsji. Nie tylko Pertyn gledzil. Może teraz jest lepiej.

Autor:  prebenny [ 14-12-2021, 13:32 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Nie wiem jak z wracaniem kierownicy ale faktycznie 2021 rok nadal ma problem z 'punktem centralnym' w sensie ciężko (o ile w ogóle) ustawić kierownicę tak żeby auto jechało prosto tylko trzeba poprawki co chwile robić.

Autor:  peterx20 [ 16-12-2021, 10:46 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Czy w S-cross jest wbudowany fabryczny immobilizer?

Autor:  Tomasz62 [ 16-12-2021, 21:53 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

peterx20 pisze:
Czy w S-cross jest wbudowany fabryczny immobilizer?

:szok: :szok: :szok:

Autor:  peterx20 [ 16-12-2021, 21:58 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Pytaj poważnie. Na stronie jednego dealera to była opcja akcesoryjna dodatkowo płatna.

Autor:  zabezp [ 16-12-2021, 23:43 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Oczywiście, że jest fabryczny immo.
Być może oferta u tego dilera dotyczyła dodatkowego immo.

Autor:  peterx20 [ 18-12-2021, 17:05 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

wawax pisze:
Dodajmy, że chodzi o spadek na suchej nawierzchni. Na lekko mokrym 4WD będzie szybszy. Tak samo spod świateł, gdy trzeba przejechać po namalowanym przejściu dla pieszych - 2WD się będzie ślzgać, 4WD nie. Tak więc w praktyce ta różnica jest bez znaczenia. Jedyna moja rada: AT brać tylko z 4WD, bo AT potrzebuje selektora trybów, aby działać dobrze. I stąd pewnie wynikają niezgodności w recenzjach. Niezadowoleni pewnie jechali 2WD.

Nie rozumiem za bardzo tej uwagi (moto to nie moja branża) - selektor wpływa jakoś na sposób działania sprzęgła obsługiwanego przez AT?

Btw w recenzji topgear polecają w sumie manuala:
„MANUAL OR AUTOMATIC?
We’d stick with the former – It shifts slickly and feels like it’s been geared for life on British roads, its ratios spaced out neatly to keep the car on the boil on bumpy backroads before letting it settle at a mite over 2,000rpm during motorway cruising. There’s that astute engineering again.
But the auto is smooth enough too, if a little too keen to kickdown. You’ll ask for a little acceleration down a slip road but sometimes get a lot. It’s only a bugbear because the 1.4 turbo is so keen to rev and will buzz right towards its redline at first opportunity when the gearbox gets itself excited. But soften your inputs and this ought not be too much of an issue. A big pair of paddleshifters are standard fit, should you wish to take manual control”

Autor:  prebenny [ 18-12-2021, 17:48 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Co kto lubi. Ja nigdy więcej auta z manualem nie kupię. Automat w Suzuki porównując do poprzednich aut wybitnie nie działa ale mimo wszystko działa sprawnie, nie szarpie więc dla mnie jest ok. Druga kwestia... Umówmy się to nie jest auto do wyścigów.

Autor:  clawis [ 18-12-2021, 20:26 ]
Tytuł:  Re: lifting 2019 czy raczej 2020???

Mam porównanie wcześniej S cross w manualu a teraz Vitara automat.Oczywiście oba auta 4WD.Jazda w terenie górzystym Czarnogóry czy Bośni i Hercegowiny automatem to płynna jazda bez szarpnieć a nie katowanie sprzęgła i dwumasy w manualu Scrossa DDIS.Może ten automat w Suzuki to nie z górnej półki ale z 4WD współpracuje idealnie.

Strona 20 z 21 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/