Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 14-06-2025, 20:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 341 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 714 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 20-03-2015, 17:24 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 141
Suzuki: SCross 4x4
Dzwoniąc po dilerach to więcej kręcenia z ich strony niż konkretów- jedynym jest 1000zl za lojalkę.
Zaraz kwiecień a jakiegoś boomu na lepsze wersje SCrossa z 2014 nie widzę. Czyżby Vitara zaczęła zjadać starszego brata?

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2015, 17:30 
Offline

Rejestracja: 15-10-2010, 00:42
Posty: 52
Ja troche odbieglem od tematu
Ale najgorsze jest to że dilerzy sprzedają uzywane auta z 2013 w cenie nowego z rocznika 2014. A nawet drożej
Suzuki ma niezly orzech do zgryzienia jak by sx4croos 4wd premium plus kosztowal standardowo 71 tys.zl to by byla cena do zakceptowania .
Powyżej sie nie oplaca bo w chodzi suzuki vitara


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2015, 17:58 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 184
A ja się powtórzę - w tych cenach, które według forumowiczów proponują obecnie salony, to bym brał dzisiaj bez wahania S-Crossa 4wd Premium Plus. Ech, za cenę, jaką zapłaciłem 6 tygodni temu teraz pewnie miałbym wersję wyżej. Także imho nie ma się specjalnie nad czym zastanawiać. Zwróćcie uwagę, że obecna oferta ma znaczek, że obowiązuje do 31.03.2015 lub wyczerpania zapasów. No chyba, że po 31.03 przyjadą do Polski niesprzedane S-Crossy z całej Europy i ceny jeszcze bardziej spadną. Nie wiem, nie pracuję w Suzuki.
Oczywiście kupno S-Crossa ma sens zakładając, że ktoś akceptuje jego wygląd i samą ideę crossovera. Dla mnie takie auta mają sens, przede wszystkim dlatego, że lubię wysoko siedzieć, a ten ma przewagę nad dużymi SUVami, że ma wymiary kompaktu i nie mam żadnych problemów z parkowaniem, a rodzina się i tak zmieści.
Kizashi - fajne, mi się podoba, ale komu to potem sprzedać? Każdy handlarz obecnie mówi "panie, kto dzisiaj kupuje sedany? Jeszcze paska lub a4 w tedeiku, ale takie wynalazki?""
Vitara - ładniejsza, droższa, mniejsza z tyłu, więc wszystko jest kwestią potrzeb danej osoby. Sam poleciłem ją dwóm osobom, które nie wożą nikogo z tyłu i uważam, że to dobra oferta.
Konkurencja - Mokka 4wd w wyprzedaży rocznika 83 tysiące, Yeti 4wd podobnie, Sportage 4wd nie ma wyprzedaży rocznika. Duster - dziękuję, postoję. Zobaczymy po ile będą HRV, Ecosport, ale kiedy to będzie. ASX - do rozważenia, gdy ktoś chce 2wd.
A dlaczego koniecznie 4wd w S-Crossie? Bo to właśnie ten napęd robi tu różnicę w stosunku do konkurencji, przede wszystkim cenową, ale też techniczną - sprawdza się, faktycznie działa, w przeciwieństwie do marek, w których 4wd jest tylko z nazwy. Poza tym AllGrip jest bardzo użyteczny na autostradzie przy bocznych podmuchach wiatru lub/i mocnym deszczu - włączamy tryb Snow i nie czujemy małej masy auta. Napęd na 4 koła, "panie szanowny, wszędzie pan wjedzie" - czyli dodatkowy atut kiedyś przy odsprzedaży - punkt. Kolejne atuty S-Crossa - wolnossący silnik benzynowy, sporo ludzi boi się turbo i na rynku aut używanych będzie szukać aut bez turbo - punkt. SUV - dwa punkty, najmodniejsze teraz auta, taki Tiguan to teraz szał, marzenie dokładnie tych samych osób, dla których marzeniem był pasek i przy kupnie auta mają obłęd w oczach. Wady S-Crossa są znane - dyskusyjny wygląd - dla mnie pomijalne, prawdopodobne trzeszczenie w środku - u mnie jeszcze nie trzeszczy, ale i tak spodziewałem się tego po marce, pomijalne. Awaryjność - niezbadana, ale sx4 ma dobre opinie, nowości innych marek to taka sama niewiadoma.
Dla mnie wszystko razem daje odpowiedź na tak. A dilerzy są różni, to różne firmy, w różnej kondycji, działają w różnych warunkach finansowych, wysokości czynszu, regionie Polski, kompensowania upustów sprzedażą innych marek, więc nie ma się co dziwić różnicy w ofertach. pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2015, 23:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
smokoviec pisze:
2, 5 tysiąca sprzedanych SCrossow w 2014 w Polsce? Jeśli tak, to naprawdę niezły wynik.

Nie wiem skąd te dane.
W 2014 Suzuki w PL sprzedało ok. 3,5 tys. SX4, ale nie wiadomo ile z tego było S-Crossów.

Co do "lojalki", to mi proponował jeden salon 2 tys. zł


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2015, 23:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Koot pisze:
Zobaczymy po ile będą HRV, Ecosport, ale kiedy to będzie. ASX - do rozważenia, gdy ktoś chce 2wd.


Z tym, że Honda HRV nie będzie miała napędu na cztery koła, to samo Ecosport. ;)

Wcześniejszej części wypowiedzi nie cytuję, ale zgadzam się z wieloma punktami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2015, 23:33 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Również zastanawiliśmy się przez chwilę nad wersją 4WD, ale nie znaleźliśmy wystarczjacego usadnienia. Mieszkamy na płaskim jak stół Mazowszu, poruszamy się w 99% na drogach utwardzanych, no a pomijając wyższą cenę, wersja 4WD ma poza tym nieco gorsze przyspieszenie. Fakt, że są argumenty na rzecz większego bezpieczeństwa, mogę się tylko pocieszyć, że wersja 2WD też jest wyposżona w ESP, po tym jeżdzimy z dość umiarkowanymi prędkościmi, max. 120 km/h.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2015, 01:19 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jarl pisze:
wersja 4WD ma poza tym nieco gorsze przyspieszenie.


Tutaj pozwolę sobie się nie zgodzić. Na papierze może i tak, ale zza kierownicy jest zdecydowanie lepiej w 4x4. Jak to ktoś tu określił: po przełączeniu w trym SPORT odczucia są takie jakby ktoś nam pralkę z bagażnika wyrzucił :]
A na serio to jeździłem na testach (ok. 500km) wersją identyczną jak moja 2WD i mam porównanie z AWD. Różnica na korzyść AWD jest wyraźna.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2015, 02:41 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
Łee tam, nie ma co popadać w depresję. Moje autko jest z września 2014r, wersja premium beznyna 4x4 i kupione za 76 tys. Jak tak czytam ten wątek to... peirwsza myśl.. kuźwa. .bym poczekał (i w zasadzie taki miałem plan by zakupić na wiosnę).

Ale stare autko mi podupadło na zdrowiu i prawdę mówiąc nie żałuję, że zakupiłem :d

Urlop był udany :D

a tak bym czekał i czekał i na urlop bym nie wyjechał i bym czekał :P
potem by się okazało, że albo koloru nie ma, albo już ogłoszenie nie jest aktualne :D

Jak jest decyzja trzeba kupować i nie czekać na taniej bo .. tak to można i czekać.. i czekać.. w sumie w 2016 będzie jeszcze taniej jak się trafi rocznik 2014 :P gdzieś :D
pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2015, 10:24 
Offline

Rejestracja: 25-01-2015, 14:18
Posty: 9
Lokalizacja: Lublin
Prawda, nie ma co : ) ja swoje z września 2014 Premium bez 4x4 za 70 tyś równe... ( przyspieszenie mnie nie interesowało to tylko większa strata na paliwie :P ) zakupiłem i nie żałuję.
Tym bardziej że jest zawsze możliwość dla tych co chcą podnieść sobie o poziom wyżej kupując dodatkowe elementy co zresztą zamierzam :P
Mam tylko zagwozdkę czy wymieniać światła ( pracuję wieczorami za kółkiem ) raz czy nie stracę gwarancji , a dwa czy faktycznie są tak dobre jak mówią... no i poza tym jeszcze nie znalazłem na żadnym sklepie owego kompletu chyba o niego i jego montaż trudno .
Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2015, 11:42 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie wiem nad czym płakać? :] Idąc tokiem myślenia: "poczekam to może kupię tańiej i lepej wyposażony" nic by się nie kupiło. Z autami jest jak z AGD. Kilka lat temu kupiłem telewizor za 4,5kpln i jest tylko HD ready i 40', gdybym się wstrzymał to dziś bym kupił 4K! Albo aparat "cyfrowka", pierwszy aparat (dopiero co się pojawiły na rynku w PL) kosztował 2,5kpln i miał 2Mp :] Mógłbym żałować ale za to mam kilkaset pięknych zdjęć z pierwszych zagranicznych wakacji w Grecji.
Podobnie jest z samochodami. W 2003r kupowałem Clio z klimą, elektryką, 6 poduszek. Wtedy takie wyposażenie w segmencie B było luksusem, a po 4-5 latach to minimum, żeby auto się sprzedało.
Nie ma co jęczeć, bo inaczej całe życie będziemy chodzili w starych jeansach, pieszo, bez oglądania TV i w ogóle jak za króla Ćwieczka :] Świat idzie do przodu. Nikt nie kupuje auta na całe życie, za kilka lat kupi się nowsze (jakoś nie wydaje mi się żeby lepsze, obserwując tendencje) :]
Pozdrawiam wszystkich, życząc optymistycznego spojrzenia na życie! :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2015, 13:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
Czekać do wyprzedaży rocznika zawsze warto, tym bardziej, gdy auto kupuję się na parę lat. Nie ma tez co liczyć, że ceny będą spadać i spadać, bo można się przeliczyć. Później żałować, że się nie kupiło, gdy upatrzonej wersji w promocyjnej cenie już nie będzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2015, 15:52 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Można czekać jeżeli ktoś nie jest zafiksowany jedną konkretną konfigurację. Gdybym ja czekał, to na 100% nie dostałbym auta jakie chciałem. No i warto przeliczyć, bo czasem obniżka jest pozorna. W moim przypadku (akurat sprzedała się kilka dni wcześniej taka sama jak moja wersja, tylko właśnie z wyprzedaży rocznika), różnica wynosiła 3kpln w odniesieniu do aktualnego rocznika po jakichś tam rabatach. I nawet gdyby było takie auto dostępne, to wolałbym aktualne, niż to które miało prawie rok od wyprodukowania. Takie coś ma niewielkie znaczenie jak ktoś kupuje auto np. na 10 lat. W moim wypadku, kiedy zmieniam auta co ok. 5 lat to bardziej oplacała się wersja moja. Jak wybierałem samochód, to istotniejsze było, żeby miał to co chcę, niż kupienie innej wersji, tylko dla tego, że akurat na nią była korzystna promocja. No ale każdy wydaje swoje pieniądze według własnego uznania. Znam ludzi, którzy mają gdzieś kolor i kształt karoserii byle mieli dobre audio i komfort jazdy. Inni zaś wolą przyszpanować u sąsiadów i kupią najtańszą "bidawersję" najlepiej jakieś demo, byle była marka premium :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2015, 23:25 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
co do lamp.., ktoś pytał :D

strasznie chciałem bi-xenoy... i po zakupie tej wersji premium podzwoniłem.
Znalazłem dwa serwisy suzuki, które by się tego podjęły :D

tylko.. cena :P najtaniej to było 16 tys netto :P

już mi przeszły te xenony, chociaż.. no fajne to jest :D

nie wiem czy są już, ale jak mi się gwarancja skończy to do tego czasu się pewnie pojawią jakieś zamienniki lamp.. może się pokuszę na wymianę ;:D


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 00:58 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Rozumiem, że założysz system samopoziomowania i zainstalujesz układ wysokociśnieniowych zmywaczy do reflektorów. To zapewne nawet na używkach tanie i proste nie będzie. No bo chyba nie wsadzisz tam tak po prostu jakichś tam made in kitaj, HIDów.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 09:08 
Offline

Rejestracja: 04-04-2013, 18:46
Posty: 203
Lokalizacja: Polska
do Avalanche:skad wiadomo ze hrv bedzie tylko 2wd? przejechal juz ktos scrossem pow 100000km z cvt? rozne opinie o tych skrzyniach slyszalem, wiele jest krytycznych. Podobno vitary z cvt dopiero od czerwca.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 10:37 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Było trochę publikacji na temat HRV. Tutaj za SAMAR-em:
http://www.samar.pl/__/19/19.m/15/19.t/ ... 3%B3w.html
Słyszałem też wypowiedź przedstawiciela Hondy, że w badaniu rynku, wyszło im ,że większość klientów jest zainteresowanych wersją 2WD.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 13:34 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
peterka pisze:
do Avalanche:skad wiadomo ze hrv bedzie tylko 2wd? przejechal juz ktos scrossem pow 100000km z cvt? rozne opinie o tych skrzyniach slyszalem, wiele jest krytycznych. Podobno vitary z cvt dopiero od czerwca.

A możesz napisać, co krytycznego słyszałeś?
My te 100 000 pewnie zrobimy dopiero za parę lat ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 14:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
Cenniki znamy, nie wierzę w to, żeby różnica w cenie między nowym autem z wyprzedaży rocznika, a tym nowym z bieżącej produkcji wynosiła tylko 3000 zł. Diler jako firma, samodzielny podmiot gospodarczy nie zaoferuje rabatów jak importer.
Poza tym auto z wyprzedaży rocznika pod względem tech. jest takim samym fabrycznie nowym pojazdem jak to bieżące.
Suzuki nie oferuje indywidualnego konfigurowania auta, nie ma możliwości wybierać osobnych dodatków, które montowane byłyby przy produkcji w fabryce. Wybiera sie kolor i wersję wyposażenia, wiec tym bardziej wyprzedaż rocznika jest dobrą alternatywą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 14:33 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie wiem jakie różnice były w tym roku. W ubiegłym roku w połowie maja, moją wersję z roku 2013 sprzedano za 90 tys i kilkaset złotych, a ja za aktualną zapłaciłem 94 tys.
Wysoka cena rocznika 2013 była podyktowana zapewne "świeżością" modelu, jak i tym, że niewiele tych wersji im zostało na rok 2014. Ja dostałem dodatkowy upust z uwagi na to że moje auto stało juz u dilera na placu. Suma summarum wolałem auto świeże niż szukać po dilerach w Polsce starego rocznika.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 18:08 
Offline

Rejestracja: 04-04-2013, 18:46
Posty: 203
Lokalizacja: Polska
Yaga7..kolega kupił żonie mini morrisa z cvt. Po 70tys cvt odmówił posłuszeństwa. Wywalił i zamontowal manuala. Koszt naprawy ..bagatela 8tys pln. Przy dzisiejszej globalizacji ..kto wie może to ta sama skrzynia cvt? Ja mialem smarta i jak sprzedawalem to polautomat po 120tys km był ok. Dużo w necie złego czytalem o DSG. To patent grupy vw . Dla mnie bardzo kiepska marka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 21:15 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
peterka pisze:
Yaga7..kolega kupił żonie mini morrisa z cvt. Po 70tys cvt odmówił posłuszeństwa. Wywalił i zamontowal manuala. Koszt naprawy ..bagatela 8tys pln. Przy dzisiejszej globalizacji ..kto wie może to ta sama skrzynia cvt? Ja mialem smarta i jak sprzedawalem to polautomat po 120tys km był ok. Dużo w necie złego czytalem o DSG. To patent grupy vw . Dla mnie bardzo kiepska marka.


Dzięki. No nic, zobaczymy. Mamy rozszerzoną gwarancję, więc może jakby coś poszło, odpukać, to się jeszcze załapiemy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 21:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 177
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
A ja do Yaga7 mogę powiedzieć, że zazdroszczę, iż ma CVT. Sam chciałem kupić S-Crossa z taką skrzynią, ale gdy na początku lutego 2015 podjąłem decyzję o zakupie, to od sprzedawcy Japan Motors dowiedziałem się, że AllGrip w żadnym kolorze nie jest dostępny z CVT. Kupiłem więc z manualem. Przedtem kilka lat jeździłem Priusem właśnie z CVT i byłem bardzo zadowolony - gdy przyzwyczaiłem się, iż odgłosy silnika przy przyspieszaniu są 'trochę inne' (od razu wysokie obroty) - w korkach warszawskich odpoczywałem w stosunku do jazdy z manualem. No i przejechałem z tą skrzynią 80k km bez żadnych problemów. Wg mnie taka skrzynia jest bezawaryjna, a przy tym prawie bezobsługowa - w ciągu tych 80k km nie było potrzeby nic przy niej robić, nawet wymieniać oleju.
Tak więc wszyscy, którym udało się kupić S-Crossa z CVT - możecie się cieszyć!


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2015, 22:30 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
macioo pisze:
Rozumiem, że założysz system samopoziomowania i zainstalujesz układ wysokociśnieniowych zmywaczy do reflektorów. To zapewne nawet na używkach tanie i proste nie będzie. No bo chyba nie wsadzisz tam tak po prostu jakichś tam made in kitaj, HIDów.


za lat 5 może 6 jak nie zmienię auta na nowe to może i w serwisie suzuki będzie to tania opcja :D /raczej nie będzie/.


Tak czy inaczej um... dobrze jest jak jest :P nie ma co się rozczulać :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-03-2015, 12:39 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Wg mnie to samopoziomowanie wcale mi nie odpowiada. W wersjach niższych poziom ustawia się ręcznie - kiedyś Avalanche załączył zdjęcie w kontekście alarmu i tam regulacja była ręczna. Nie wiem tylko czy jak jest ręczna regulacja to mogą być reflektory ksenonowe.
A to spryskiwanie... ktoś pisał, że to pije płyn jak smok, więc może jakby to nie występowało to jakiejś tragedii by nie było.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-03-2015, 20:26 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ale nie piszemy: co komu pasuje, tylko co jest prawnie wymagane. Co do samopoziomowania, to obserwuję, że na drodze może 1 na 100 kierowców z tego korzysta. Są w mojej miejscowości duże zakłady i po 6.00 jazda to dramat. Rozjeżdża się towrzycho po nocce do domu, po 4-5 w aucie ale światła standard :(
W związku z tym mam podstawy sądzić, że nie będziesz pamiętał za każdym wsiadaniem o regulacji świateł.
Jeśli idzie o płyn, to owszem, trochę go zużywa ale zapaprane ksenony to też masakra z naprzeciwka.
Nie jestem przeciwnikiem modyfikacji i ulepszania aut ale stanowczo sprzeciwiam się druciarstwu, a takim jest zainstalowanie ksenonów bez poziomowania i spryskiwaczy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 341 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 714 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]