Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2025, 01:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: 15-09-2023, 15:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 134
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Ale pomiar miałeś na PB czy LPG ? Czy na obu równy?

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 15-09-2023, 16:48 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 284
Suzuki: S-Cross
Pomiar tylko na PB.

Na LPG sens ma tylko jeżeli był LPG wystrojony już po chipie (po chipie trzeba zrobić też regulację). Moim zdaniem nie powinno u Ciebie być tak dużej różnicy między PB a LPG.


Na górę
Post: 15-09-2023, 18:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 134
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Tak zgadza się, wypada zrobić adaptacje LPG po chipie i w sumie jestem już na nią umówiony. Czy różnica duża...w HP może i tak ale w Nm to już taka raczej "akceptowalna" ale w sumie jestem i tak zadowolony bo chciałem tylko się pozbyć tego błędu ciśnienia, a promocyjnie załapałem się na chipa pełnego.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 10-02-2025, 16:50 
Offline

Rejestracja: 10-02-2025, 16:46
Posty: 3
I jak się sprawują wasze samochody na LPG? Wszystko działa poprawnie, czy w może od ostatnich postów pojawiły się jakieś problemy?


Na górę
Post: 10-02-2025, 17:07 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 284
Suzuki: S-Cross
80 tys zrobione na LPG (90 ogółem) - dalej jeździ.


Na górę
Post: 10-02-2025, 18:43 
Offline

Rejestracja: 10-02-2025, 16:46
Posty: 3
To elegancko. Stoję przed wyborem kolejnego samochodu i rozważam Vitarę z tym silnikiem, a że dużo jeżdżę dlatego LPG jest konieczne.
Z racji tego, że mam zaufanego gazownik z BRC, pewnie będzie to Maestro.
Ma ktoś może, taką instalację?


Na górę
Post: 11-02-2025, 15:15 
Offline

Rejestracja: 25-01-2022, 18:11
Posty: 11
Suzuki: sx scross
Witam. Wysyłałem z rok temu zapytanie do BRC bo miałem u nich pozytywne doświadczenia z poprzednim samochodem citroen c-elysse z ich dedykowaną instalacją. Ale za Suzuki jakoś nie bardzo chcieli sie zabierać. Nie wiem jak teraz. Ja tydzień temu odebrałem swoje suzuki s cross od gazownika. Skończyłem leasing, km stukneła 100 kk i "dojrzałem" do instalacji. Założyłem sterowni KME SKY Direct, wtryski KME W2 hawk, Na razie za wczesnie żeby cos powiedzieć. Troszkę jak schodzi na luzie z obrotów to delikatnie faluje wskazówka obrotomierza - ale nie są to jakieś duże odchyły, pewnie bedzie to za tys km regulowane bo mam podjechać na regulacje. Pytanko do kolegów którzy juz gazowali, na komputerze pokazuje mi większe średnie spalanie, na benzynie miałem w okolicach 6,5l na 100 teraz pokazuje tak średnio 8 l przy takich samych raczej trasach i podobnym stylu jazdy, pytanko- czy komputer liczy juz srednie spalanie gazu? Ja sobie to oczewiście posprawdzam po kolejnym tankowaniu do pełna na kalkulatorze, ale to taka ciekawostka.


Na górę
Post: 11-02-2025, 16:59 
Offline

Rejestracja: 21-09-2024, 16:44
Posty: 8
Suzuki: scross
Jakie są koszty takiej instalacji?

_________________
Pozdr Acent :pa:


Na górę
Post: 12-02-2025, 14:13 
Offline

Rejestracja: 25-01-2022, 18:11
Posty: 11
Suzuki: sx scross
Zapłaciłem 5400, tylko ja to mam na firmę więc sa z tego pewne profity :D
Rejon - Podkarpacie
Dzisiaj zrobiłem większa traskę po drogach lokalnych bez szaleństwa - spalanie spadło do 7,5 l. Ale to wynik z komputera, dokładny będę wiedział po kolejnym tankowaniu i obliczeniu.


Na górę
Post: 14-02-2025, 15:16 
Offline

Rejestracja: 10-02-2025, 16:46
Posty: 3
Byłem dzisiaj u mojego gazownika, BRC.
Dowiedziale się, że ten silnik bes problemu radzi sobie na LPG. Wspomniałem o tym, że wyczytałem że przy gazie pojawia się błąd związany z ciśnieniem wtryskiwaczy. Według niego żadnego błędu nie będzie bo sterownik i emulator dbają o to żeby go nie wyrzucalo. Instalacja jaką mi polecił to Prins, mówił że BRC Maestro też może założyć i że BRC jest złożone na komponentach Prinsa, ale o szczegóły nie dopytywałem. Sugerował jednak Prinsa, którego cena to 6500zł.
Zapytałem z ciekawości o wtrysk gazu, w fazie ciekłej od Prinsa. Dowiedziałem się, że Prins już nie oferuje tych instalacji, że względu na to że wtryskiwacze w silnikach nie są homologowane do wtrysku gazu, dlatego nie można ich już zakładać. Podobno to działanie konkurencji spowodowało wprowadzenie tego zakazu.


Na górę
Post: 15-02-2025, 11:29 
Offline

Rejestracja: 21-09-2024, 16:44
Posty: 8
Suzuki: scross
Wkładaj Prinsa, dostajesz gotowca. Gaziarz ma instrukcje krok po kroku jak założyć i gotowy wsad. Nic nie musi kombinować.
Pytałem gaziarza w okolicy, to 6500 chce za mix KME+Braracuda ... lekka przesada. Fakt gaziarz naprawdę dobry.

_________________
Pozdr Acent :pa:


Na górę
Post: 15-02-2025, 14:55 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 284
Suzuki: S-Cross
mazi1986 pisze:
Według niego żadnego błędu nie będzie bo sterownik i emulator dbają o to żeby go nie wyrzucalo.


Pytanie czy Prins/BRC mają jakieś lepsze sterowniki czy po prostu nadrabiają spalaniem benzyny. Na KME jak gazownik ustawił upuszczanie ciśnienia, że spalanie benzyny było w okolicy 2-2.5 litra też nie miałem checka.
Jak zszedł ze spalaniem w okolice 1.5 litra niestety już check się pojawiał.


Na górę
Post: 17-02-2025, 12:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 134
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
95kkm w tym 83kkm na lpg i zero problemów....
Ale pamiętajcie w ASO Suzuki zarzekają się że te głowicę nie wytrzymują więcej jak 50kkm na lpg

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 17-02-2025, 19:36 
Offline

Rejestracja: 21-09-2024, 16:44
Posty: 8
Suzuki: scross
No to opiszcie ile czego spala, trasa / miasto. Przytoczone powyżej ponad 2 litry, nie dają powodów do radości.

_________________
Pozdr Acent :pa:


Na górę
Post: 18-02-2025, 06:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 134
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Pytanie kto i jak eksploatuje auto....ja głównie trasy, realne spalanie na pb to było około 9 litrów(srednio 120-140km/h). Obecnie to około 9 do 10 lpg plus do 1l Pb na trasie- w mieście nieco niższe spalanie lpg, a PB na podobnym poziomie.
Wyniki deklarowane w granicach 6 litrów to tak, z górki, z wiatrem i przy jeździe jak elektrykiem tj. 80kilometrow na godzinę i to za tirem.
Nie wspominam oczywiście o korzyściach typu tankowanie co 700-800km...
Ale oczywiście ktoś lubi koty, ktoś psy, ktoś lubi zamulać, ktoś nieco energiczniej jeździć.....itp. itd.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 18-02-2025, 08:44 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 284
Suzuki: S-Cross
Poznańskie korki zimą 8-9 + 1.2 benzyny
Autostrada 7.5-11 + litr benzyny w zależności czy się jedzie 120 czy 160
Autostrada za tirem - 4.9 lpg + litr benzyny

Acz moje wyniki mogą być w granicach 0.5-1 litr wyższe niż powinny, bo mam nieco pogrzebany silnik.


Na górę
Post: 18-02-2025, 15:37 
Offline

Rejestracja: 25-01-2022, 18:11
Posty: 11
Suzuki: sx scross
Autostrada 8 - 9 LPG tak spokojne 130-150 km na tempomacie.
Miasto, trasy podmiejskie 7- 7,5 lpg i też raczej spokojnie.
PB - bede dopiero obliczał bo udało się zalać do pełna :-)


Na górę
Post: 18-02-2025, 18:39 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 284
Suzuki: S-Cross
Dodam tylko jeszcze, że u mnie na pokładzie jest allgrip i automat - manual bez napędu pewnie ze spokojem litr jak nie więcej w dół.


Na górę
Post: 28-02-2025, 13:58 
Offline

Rejestracja: 25-01-2022, 18:11
Posty: 11
Suzuki: sx scross
Do wyliczeń spalania LPG po kilku tankowaniach wychodzi mi -
Trasy miasto/podmiejskie 7-8 lpg / benzyna 1,3 PB95.
Pojawiło się takie trochę szarpnięcie przy normalnej spokojnej jeżdzie, obroty przy luzie na światłach falują pomiedzy 600 a 1000 obr, nie zawsze, ale się zdarza. Nigdy nie zgasł, ale tak faluje czasami. Przy sciagnięciu nogi z gazu przy prędkościach 60-80 km/h takie mam wrażenie jakby nieco szarpało. Jadę na pierwsza gwarancyjną regulację w przyszłym tygodniu to zgłoszę i zobaczymy czy to da się wyregulować. Poza tymi w sumie nie jakimiś dużymi mankamentami nie zauważam różnic pomiędzy jazdy na PB a LPG.


Na górę
Post: 10-03-2025, 16:34 
Offline

Rejestracja: 25-01-2022, 18:11
Posty: 11
Suzuki: sx scross
No i mam pierwszego zonka, w trakcie jazdy zaczeło samochodem szarpać przy dodawaniu gazu, przy bardzo delikatnym operowaniu pedałem dało się od biedy jechać ale głebsze dodanie gazu powodowało gwałtowne szarpanie. Po przełączeniu na PB bez zmian, dalej szarpanie. Dojechałem, zgasiłem silnik, po kilku godzinach odpaliłem i problem zniknął, Gazownik twierdzi że świece, i chyba się przychylam do tej teorii, bo pierwsze co internety doradzają jak opisuję problem to układ zapłonowy czyli świece i przewody. Tym bardziej że wymieniłam na 60 tys a mam już 99 tys. No nic w tym tygodniu wymienię świeczki i będę obserwował.


Na górę
Post: 11-03-2025, 09:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1674
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Moje mają 110kkm i działają bez zarzutu. No ale może gaz ma inne wymagania.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 11-03-2025, 21:49 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 284
Suzuki: S-Cross
@Minio76 - regulacja lpg a nie świece.
Żeby się tego tymczasowo pozbyć możesz się też podpiąć pod OBD i skasować błędy (mimo, że żadnych nie ma).

A co do świec - ja u siebie wymieniałem po 35 tys km 'bo tak' - tragedii nie było ale czy do 50 by dobiły - nie wiem.


Na górę
Post: 16-03-2025, 23:01 
Offline

Rejestracja: 16-03-2025, 22:56
Posty: 4
Suzuki: s4
prebenny pisze:
80 tys zrobione na LPG (90 ogółem) - dalej jeździ.

Zwykle po 120 000 zaczynają się problemy :lol:


Na górę
Post: 17-03-2025, 16:08 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 284
Suzuki: S-Cross
ASO twierdziło, że po 50 siądzie głowica więc


Na górę
Post: 25-03-2025, 15:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 134
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Mi to już nawet nie chce się odpisywać maruderom/wrecz przeciwnikom lpg, że to, że tamto, że siadzie po 10, a może po 20, a może po 120 itd. Itp.
Najważniejsze to nie oszczędzać na montażu instalacji oraz dbać o stan ogólny auta.

P.s. ile to materiałów jest, że w Markach premium silnik idzie pod generalkę po np. 10kkm tak 10 000km a nie 100 000km więc o czym my tu wogole piszemy :)
Te silniki bez problemu działają na dobrej jakości instalacji dobrze założonej.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]