Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25
Autor Wiadomość
Post: 22-09-2021, 09:14 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Ja mam od zeszłego tygodnia S-Crossa 1.4 z miękką hybrydą i z ciekawostek - przez 1 tysiąc km spalanie miałem między 5.5 a 6.7 litra. Natomiast po zmianie oleju po 1000 km (serwis zalał 5w30 a fabrycznie był 0w20) już widzę, że spalanie wzrosło mi o dobre 0.6-0.7 litra i bardzo ciężko mi zejść poniżej 7.5 a poniżej 7.4 jeszcze mi się nie udało (przed zmianą oleju w takich samych warunkach miałem spalanie 6.7)


Na górę
Post: 22-09-2021, 09:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Masz dziwnie duże spalanie. U mnie K14C bez hybrydy z 5W30, AWD i automatem pali 7,6, a jak się postaram na trasie to zejdzie do 6. Myślę, że to nie tylko kwestia oleju.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-09-2021, 09:39 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Wytłumaczenie jest dość proste - Poznań i korki :)


Na górę
Post: 22-09-2021, 10:14 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
prebenny pisze:
Wytłumaczenie jest dość proste - Poznań i korki :)
Nie koniecznie. Już wielu użytkowników Suzuki Vitara Hybrid i SX4 S-Cross Hybrid zgłaszało zwiększone zużycie paliwa po zmianie oleju z 0W-20 na 5W-30. I też to w swojej Vitarze zauważyłem. Nie długo będę zmieniać olej z powrotem na 0W-20, tak jak zaleca producent samochodu zgodnie z instrukcją to sprawdzę i napisze na forum.


Na górę
Post: 22-09-2021, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Przy tak niskich obrotach będzie występowało LSPI. Bardzo niekorzystne dla silnika.
Można tak jeździć ale tylko jak się ma pełną hybrydę. Wtedy mocny silnik elektryczny pomaga.
W Suzuki (poza A-cross i Swace) to ryzykowne działanie...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 22-09-2021, 16:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@Remote: do której wypowiedzi to jest odpowiedź? Nie słyszałem o przypadkach LSPI w 1.4.

@prebenny: Kraków jest dużo wyżej na liście korków, więc musi być coś jeszcze.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-09-2021, 16:37 
Offline

Rejestracja: 08-08-2019, 07:26
Posty: 47
Suzuki: S-Cross
wawax pisze:
Nie słyszałem o przypadkach LSPI w 1.4.


Słyszałeś :)
Nawet zabierałeś głos w tym wątku
viewtopic.php?f=68&t=20660
Najprawdopodobniej to się właśnie przytrafiło :]


Na górę
Post: 22-09-2021, 17:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
No tak, ale pisałem to samo, że nie było takich przypadków. Ale masz rację. Faktycznie to mogło być to. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 23-09-2021, 09:20 
Offline

Rejestracja: 03-03-2021, 11:58
Posty: 14
niki68 pisze:
Podolak11 pisze:
Piątkę wrzucam po 60-tce, i tylko, gdy nie jadę pod górkę. Szóstkę - przed 80-tką, i to wystarczy.
Mnie w mieście turbina jest potrzebna tylko do wyprzedzania oraz w sytuacjach, gdy ktoś zajeżdża (wciskanie się przed maskę).


Robisz jak uważasz. Jeżeli jedziesz na piątce po 60-ce to kiedy jedziesz na czwórce i trójce? Twoja sprawa. Gdy kupowałem auto facet w ASO zapytał mnie czy do tej pory jeździłem na benzynie czy diesel i doradził abym miał w "d-e" jazdę w stylu eco. Czyli Twoja szóstka przed 80 :-) Każdy robi jak uważa. Rozumiem, że przy 140 jedziesz na ósemce :-)
Szerokości



Najnowszy pomiar 1.4 Hybrid: Spalanie po mieście 7,0 - 7,2 przy obrotach nie mniejszych niż 1500 i nie większych niż 3000. Temperatura 7 -15 st. C (bez wrzucania szóstki, bo w mieście nie ma gdzie) Nie ma mowy o zażynaniu silnika


Na górę
Post: 23-09-2021, 15:22 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Ja przy normalnej jeździe po mieście S-Cross Hybrid po zmianie na 5w30 miałem w okolicy 7.4-7.6 ale mam automat i AWD a oba spalanie trochę podnoszą.


Na górę
Post: 26-09-2021, 18:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Właśnie miałem okazję przejechać w weekend 600 km po autostradzie, utrzymywałem 140km/h. Spalanie według tankowania wyniosło równe 9l/100km. Dużo!


Na górę
Post: 28-09-2021, 21:04 
Offline

Rejestracja: 21-12-2020, 19:53
Posty: 13
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: sx4 s cross hybrid
Witam jazda 400 km w tym 70 km szybkiego ruchu od Pawłowic do Żywca reszta góry do Chochołowa przez Zawoje i z powrotem to 5 l na 100 w górach trzeba przyznać ze miękka hybryda ładnie ładuje i oddaje energię


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 15-10-2021, 00:39 
Offline

Rejestracja: 04-06-2019, 18:37
Posty: 8
Suzuki: scross
Witam, Suzuki sx4 2018 1.0 najniższe po tankowaniu 3.8/100km dystans Łódź -Czechowice dziedzice łącznie 500 km trasą ,średnia predkosc70 km.
A na codzień średnio 5 L ( tereny podmiejskie 70%, miasto 30%)
Są to dane po tankowaniu.


Na górę
Post: 15-10-2021, 05:51 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
emeryk113 pisze:
prebenny pisze:
Wytłumaczenie jest dość proste - Poznań i korki :)
Nie koniecznie. Już wielu użytkowników Suzuki Vitara Hybrid i SX4 S-Cross Hybrid zgłaszało zwiększone zużycie paliwa po zmianie oleju z 0W-20 na 5W-30. I też to w swojej Vitarze zauważyłem. Nie długo będę zmieniać olej z powrotem na 0W-20, tak jak zaleca producent samochodu zgodnie z instrukcją to sprawdzę i napisze na forum.
Po zmianie oleju z 5W-30 na 0W-20 i przejechaniu dystansu 1200 km głównie drogi krajowe i ekspresówki średnie spalanie 5,8 l. Już nie wspomnę o znacznej poprawie kultury pracy silnika.


Na górę
Post: 15-10-2021, 14:49 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Ja następną zmianę też wracam na 0w20 - po przejechaniu 50-60 km jak olej się już fest rozgrzeje silnik pracuje faktycznie lepiej. Nawet start stop przestaje szarpać także.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]