Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Swift 1.0 96r. trzęsie samochodem przy mocnym dodawaniu gazu
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=10089
Strona 1 z 1

Autor:  abarth9 [ 26-09-2012, 16:32 ]
Tytuł:  Swift 1.0 96r. trzęsie samochodem przy mocnym dodawaniu gazu

Witam
Właśnie zakupiłem Swifta 1.0 z 96 roku i mam delikatny problem.
Jak odpala się samochód to wolne obroty są na poziomie 800-900 i telepie całym samochodem. Jak się jedzie to (poza sprzęgłem które bierze na samej górze) to na 3 i 4 biegu w granicach 3500 obrotów przy mocniejszym naciśnięciu gazu to cały samochód się trzęsie . Jak się wciśnie sprzęgło to jest ok. Tylko przy wciśniętym mocniej gazie .
Dodam że wydaje mi się że na 1 i 2 biegu jest zamulony (niestety nie mam odniesienia bo to mój 1 swift).
Wydaje mi się też że na wolnych obrotach pracuje jak traktorek (nie wiem czy to coś pomoże ale znajomy ma taki dźwięk w fordzie fiesta 1.3 jak woda mu dostanie się do cewki) - oczywiście mam świadomość że to jest taki silnik ale wydaje mi się że powinien pracować lżej.
Czy to mogą być świece? (żadnego dymu z rury nie ma)

Będę wdzięczny za podpowiedzi bo nie chcę inwestować bez sensu w wymianę różnych rzeczy.

Pozdrawiam

Autor:  sovik3b [ 26-09-2012, 23:19 ]
Tytuł: 

Tak na prawde to masa rzeczy za to może odpowiadać , zawsze powtarzam : kompresja , osprzęt , uszczelki , sprawdzaj sukcesywnie a sie dowiesz sam co z nim jest , a może świeci sie tobie check engine? a sprzęgło do wymiany ;)

Autor:  abarth9 [ 27-09-2012, 06:28 ]
Tytuł: 

Check engine się nie świeci. Sprzęgło to raczej linka bo tak to działa dobrze tylko bierze na górze.

Autor:  mrquad [ 27-09-2012, 09:25 ]
Tytuł: 

Podjedź na kanał i sprawdź poduszki silnika, skrzyni.

Autor:  abarth9 [ 27-09-2012, 12:36 ]
Tytuł: 

Myślisz że gdyby były rozwalone to by trzęsło tylko od 3500 obrotów?

Autor:  mrquad [ 27-09-2012, 13:03 ]
Tytuł: 

Jeżeli będzie rozwalona poduszka, lub poduszki zakres jest nieprzewidywalny

Autor:  abarth9 [ 27-09-2012, 13:09 ]
Tytuł: 

Szczęście takie że samochód stoi właśnie na kanale bo schnie pasta do wydechów.
Jak to najlepiej sprawdzić?

Autor:  sovik3b [ 27-09-2012, 14:24 ]
Tytuł: 

poduchy musisz obejrzeć czy nie są popękane , w kanale jak już bedziesz to pobujaj silnikiem za miske olejową może gdzieś stuka o podłużnice .Ja stawiam na bank sprzęgło wytarte , u mnie też trzęsło jak sie wyprzedzało . A poza tym nawiązując do pierwszego twojego postu , napisałeś że jak odpalasz masz 800-900 obrotów. Jest to stanowczo za mało na ssaniu , w ciepłe dni powinno być około 1200, a w zimie około 1500-1700 , możliwe że masz uszkodzony silnik krokowy , źle ustawiony potencjometr przepustnicy , albo wkręconą do końca dysze pod przepustnicą .

Autor:  mrquad [ 27-09-2012, 14:26 ]
Tytuł: 

Łom między poduchy i silnik i sprawdzasz luzy

Autor:  abarth9 [ 27-09-2012, 16:52 ]
Tytuł: 

Obroty mam takie cały czas. Nie ważne czy ciepły czy zimny.
Przy tym wyprzedzaniu trzęsło ci całym samochodem?

Autor:  abarth9 [ 27-09-2012, 20:07 ]
Tytuł: 

Patrzyłem dzisiaj na wydech bo samochód dość głośno chodzi. Jest taki metaliczny podzwięk. okazało się że ten odgłos wydaje katalizator. Wydaje się ze jest pusty. Co zrobić?
Kolega mówi że lepiej wstawić strumienicę i będzie ciszej. Nie jestem do tego przekonany. co myślicie?
Czy pusty katalizator może mieć jakiś wpływ na to że silnik tak się trzęsie i że jest jakby zamulony?

Autor:  sovik3b [ 28-09-2012, 13:28 ]
Tytuł: 

Z pewnością katalizator musisz rozciąć i wyjąć z niego zawartość , u mnie też latało tam w środku wszystko, a jak jakiś kawałek wpadł ci dalej do rury to może nieźle go przytykać i to może być przyczyną mulenia. . A autem trzęsło mi jak sprzęgło sie ślizgało przy mocnym ruszaniu albo przyspieszaniu. Jeśli chodzi o te obroty to pewnie masz zatkaną rurkę od podciśnienia , poszukaj czy wszystkie rurki są wpięte tam gdzie ich miejsce.I jak tam próba gazowa z dezodorantem ???

Autor:  abarth9 [ 28-09-2012, 13:35 ]
Tytuł: 

Ale dzwięk jest jakby katalizator był pusty. To jest chyba zamiennik katalizatora. Dźwięk ma straszny. Jak ruszasz to jakby była gdzieś dziura.
Przy ruszaniu ni nie trzęsie ale przy wyższych obrotach. Na 2 biegu też jest to wyczuwalne.

Autor:  abarth9 [ 06-10-2012, 06:00 ]
Tytuł: 

Witam
Diagnoza mechanika - lewa półośka do wymiany. Dlatego tak trzęsie.

Autor:  SzymsonPL [ 06-10-2012, 12:17 ]
Tytuł: 

właśnie miałem napisać że Ja musiałem prawą wymieniać :)

Autor:  abarth9 [ 07-10-2012, 18:32 ]
Tytuł: 

u mnie lewa. Czy jest różnica pomiędzy półosią od 1.0 a 1.3?

Autor:  abarth9 [ 01-11-2012, 14:44 ]
Tytuł: 

Witam

Ostatecznie był to przegub wewnętrzny. Droga sprawa ale mechanik rozebrał go i kupił łożysko w skodzie i pasuje. Już nie trzęsie przy przyśpieszaniu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/