Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-07-2025, 21:25

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-04-2006, 07:53 
Offline

Rejestracja: 12-04-2006, 06:38
Posty: 6
Lokalizacja: KAMIEŃSK
witam. Mam problem z swift 1.0 trzy lata przebieg 43000 km. Na wolnych obrotach sam zwieksza te obroty nawet do 200 i ponownie wraca do ok 1000.Proszę o podpowiedx, co może byc przyczyną. Pozdrawiam Lech Ostruszka


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2006, 08:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
Witamy na forum i zapraszamy do udzielania się! :D

co do Twojego problemu -hmmm... nieciekawa sprawa...

pisząc 200, miałeś na myśli 2000?

Napisz troszkę więcej, jak się silnik zachowuje: kiedy się to zdarza (na nagrzanym/zimnym), czy odczuwasz drżenie silnika? Wybłyskałeś kody błędów? Chociaż gdzieś czytałem, że w Mk 5 tego się bez kompa nie da :? Bo to jest Mk 5, tak?


Na górę
Post: 12-04-2006, 09:10 
Offline

Rejestracja: 12-04-2006, 06:38
Posty: 6
Lokalizacja: KAMIEŃSK
według moich spostrzeżeń dzieje sie tak na zagrzanym silniku. Na wolnych obrotach kiedy powinny byc na poziomie 800 zaczynają sie one zwiększać i czasami dochodzą do 2000, a potem ponownie wracaja do poziomu czasem 1000 a czasem do poziomu 800. Kiedy obroty spadaja dają sie wyczuć drżenia silnika. Nie wiem, czy to może paliwo chociaż od nowości tankuję na BP i nigdy wczesniej nie zauważałem nic podobnego. Mieszkam w woj łódzkim może ktoś poradzi dobry serwis Suzuki. Do tej pory na przeglądy jeździłem do dealra Suzuki w Starowej Górze pod łodzią. Zawsze tam podłączano kopmuter i niczego do tej pory nie stwierdzono. Pozdrawiam Lech Ostruszka


Na górę
Post: 12-04-2006, 09:17 
Offline

Rejestracja: 12-04-2006, 06:38
Posty: 6
Lokalizacja: KAMIEŃSK
Napisałeś coś o wybłyskaniu kodów błedów. Sorry, ale nie rozumię o co pytasz. do tej pory nie miałem kłopotów ze swoim autkim więc nie korzystałem z tego forum. Postaram sie szybko nauczyć. Nie wiem co oznaczają te symbole Mk 5 .Che tnie odpowiem . Życze miłego dnia Pozdrawiam. :? lech ostruszka


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2006, 10:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
hmmm... stronka suzuki wskazuje:

POLMOZBYT

Adres:
94-052 Łódź
Ks. J. Popiełuszki 4
tel.: (0-42) 640-41-44
fax: (0-42) 686-60-37

--------------------------------------------------------------------------------
AUTO CENTRUM KOSICKI

Adres:
91-224 Łódź
Aleksandrowska 152 A
tel.: (0-42) 613-09-90

co do Mk 5 to jest piąta wersja swifta, produkowana w latach 2000 -2003, kiedy to zakończono jego produkcję...

tak wg objawów to naprawdę ciężko powiedzieć...
poza tym, nie da sie ukryć, że mechanikiem nie jestem -może sie kiedyś dorobimy mechanika suzuki tu na forum, ale na razie są to tylko plany :wink:

z tego, co słyszałem o takich objawach w swiftach, to może to być:
- sonda lambda,
- map sensor,
- katalizator,
- pompa paliwa.

Qrcze -powiem, że te problemy z obrotami sie czesto pojawiaja w swiftach... :? Stąd tyle różnych powodów... Pewnie mechanicy część z nich wyśmieją, ale wiesz, jak jest... :roll:

Mam prośbę: czy, jeżeli już naprawisz autko, pochwalisz się na forum? Będziemy zobowiązani :)


Na górę
Post: 12-04-2006, 10:18 
Offline

Rejestracja: 12-04-2006, 06:38
Posty: 6
Lokalizacja: KAMIEŃSK
Kiedy tylko sie uporam z tym problemem to na pewno dam znać. Cieszę się, że jest takie miejsce, gdzie mozna sobie porozmawiać i wymienić poglądy, jak również popytać o interesujące sprawy.Bedę częstym gościem na forum. Pozdrawioam Lech Ostruszka :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2006, 21:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
Tak mnie naszło: może silniczek krokowy? :?

Lech, odezwij się, bo wszyscy jesteśmy ciekawi diagnozy mechaników :wink:


Na górę
Post: 17-04-2006, 09:49 
Offline

Rejestracja: 12-04-2006, 06:38
Posty: 6
Lokalizacja: KAMIEŃSK
dopiero jutro jadę do Łodzi i będe coś robił. Jak sie uporam z tym problemem to sie odezwę. A co kryję sie pod tym określeniem silniczek krokowy?


Na górę
Post: 17-04-2006, 21:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
lech pisze:
dopiero jutro jadę do Łodzi i będe coś robił. Jak sie uporam z tym problemem to sie odezwę. A co kryję sie pod tym określeniem silniczek krokowy?


trzymam kciuki :P

praktycznie wszystko o tym jest tutaj klikać -na kąciku klubu rovera -silnik krokowy wszędzie pełni tę samą rolę, więc nie powinno być problemu... tylko musisz byc wytrwały w lekturze :D


Na górę
Post: 19-04-2006, 07:09 
Offline

Rejestracja: 12-04-2006, 06:38
Posty: 6
Lokalizacja: KAMIEŃSK
Witam. Niestety nie mam dobrej wiadomości. Byłem wczoraj w Łodzi dokładnie w Starowej Górze, tam gdzie kupowałem samochód. Sadziłem, że uda mi sie w serwisie usunąć usterkę. Niestety nicpodobnego. mechanik stwierdził, żę nie spotkał sie z podobnymi objawami w żadnym modelu Suzuki. Mimo podjętych prób nie usunął mi tej usterki. Wprawdzie kiedy samochód stał w warsztacie w pewnym momencie nie zwięksał obrotów, ale jak przyjechałem do domu ok 75 km ponownie na wolnych obrotach zwiększał je, tak więc jestem w punkcie wyjścia. Może ktoś mi podpowie gdzie mógłbym sie udać i tę ustarkę usunąć. Nie można było tego stwierdzić tzn. kopmputer podłączony nic nie pokazywał i jestem w punkcie wyjścia. Licżę, że ktoś mi podpowie gdzie mógłbym się udać do jakiego warsztatu, aby taką rzęcz zrobiono. Pozdrawiam i życzę miłego dnia. Lech Ostruszka


Na górę
Post: 19-04-2006, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
hmmm... nieciekawie... :x

może tak sprawdzić inne ASO -np. telefonicznie -opisać objawy i sprawdzić, czy coś o tym wiedzą...

albo szukać jakiegoś innego warsztatu, niekoniecznie suzuki...

ostatecznie to chyba da się jakoś żyć z tą usterką... :wink:

ale nie poddawaj się! :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2006, 08:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-03-2006, 08:33
Posty: 4
Jesli komputerek nic nie wykazal to sonde mozemy chyba wykluczyc. Spono slusznie zasugerowal silniczek krokowy (chociaz to niesluszna nazwa :) bo to zwykly silniczek popychajacy przepustnice i ma tyle wspolnego z krokowym co ja z gwiazdami :) ) To tez mozna wykluczyc sprawdzajac w chwili zmiany obrotow czy nie popycha przepustnicy (jest schowany pod przepustnica w okolicy dolotu, wystaje z niego taki "cypek" ktory porusza przepustnice, zeby go zobaczyc kto wie czy u Was nie trza bedzie zdjac obudowy filtra) ..coz jeszcze....problemy z dolotem powietrza tez mogą powodowac zmiany obrotow...mozna sprawdzic filtr powietrza i szczelnosc... to na tyle z pomyslow :)
Zycze powodzenia :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2006, 15:04 
Offline

Rejestracja: 21-05-2006, 14:41
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
co do klopotow z twoim silnikiem to przytocze tu cos co zauwazylem w polonezie potem potwierdzilem w aso otoz: silnik w polonezie (1.6 gli czyli jedno punktowy wtrysk ) ma juz cos takiego jak komputer:) i ten oto komputer sprawia ze jadac samochodem z zimnym silnikiem auto jedzie do nagrzania na wyzszych obrtach i tojest jak gdyby normalne ale jak juz jest goracy i nie ma potrzeby zeby lapal wysokie obroty on je lapie a przyczyna tego jest fakt ze ten "cudowny" komputer wkreca silnik na ok 200obr w sytuacji gdy samochod jedzie na luzie sila pedu lub zgorki nie ma znaczenia . Dla jasnosci : auto jest rozpedzone i gdy wzuce luz auto trzyma obroty na poziomie 2000obr czasem a czasem nie trzyma :) w ASO powiedzieli mi ze silnik jest tak zaprogramowany gdyz ulatwia to plynna jazde autem bo w momecie zmiany biegu lub jego wzucenia nie ma efektu szarpniecia:). Na ile jest w tym prawdy nie wiem ale oze cos podobnego dziala w suzuki Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-06-2006, 07:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-03-2006, 15:19
Posty: 119
Ja rowniez proponuje przeczyscic silniczek krokowy, oraz pewnie nie zaszkodzilo by wymienic filtr powietrza i paliwa. Warto tez sprawdzic swiece i kable. Zakladam, ze samochodzik nie jezdzi na gaz?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]