Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[SPLASH 1.0'09]Pierwsze problemy https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=66&t=9756 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | poldek [ 09-07-2012, 21:03 ] |
Tytuł: | [SPLASH 1.0'09]Pierwsze problemy |
No nadszedł czas kapryśnych chumorków Splasha. Od ok. miesiąca mój samochodzik gaśnie na zimnym silniku, na wolnych obrotach. Jak jest ciepły to zapala za siódmym - ósmym razem. Wybieram się niebawem do mechanika, ale przed tem chcę zasięgnąć tzw. języka cóż to możę być? Przebieg 130 tys. Przyznam, że świeczek nie wymieniałem od nowości ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Tomash [ 09-07-2012, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: [SPLASH 1.0'09]Pierwsze problemy |
Zagazowany? poldek pisze: Przebieg 130 tys. Przyznam, że świeczek nie wymieniałem od nowości
![]() Jeśli fabrycznie ma irydowe, to należy je wymienić po 105 tyś... |
Autor: | poldek [ 10-07-2012, 06:02 ] |
Tytuł: | |
Tak zagazowany, ale prawie 90 tys bezproblemowej jazdy na LPG. |
Autor: | Avalanche [ 10-07-2012, 08:50 ] |
Tytuł: | |
1.0 raczej nie ma irydowych, ale mogę się mylić. ![]() |
Autor: | miras_68 [ 11-07-2012, 09:30 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: 1.0 raczej nie ma irydowych, ale mogę się mylić.
![]() A jednak irydowe i to identyczne: http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... 8_2011.pdf Cena trochę szokująca bo ponad 100 zł/szt, choć przy takim przebiegu... Ale to nie koniecznie muszą to być świece, choć od ich wymiany bym zaczął. |
Autor: | Avalanche [ 11-07-2012, 09:56 ] |
Tytuł: | |
No patrz ![]() Wcześniej były zwykłe (w Alto 1.0 z silnikiem G10B). W katalogu Inter-Cars irydowa NGK kosztuje ok. 54 zł/szt. |
Autor: | poldek [ 11-07-2012, 10:11 ] |
Tytuł: | |
No właśnie, cena świeczek była powodem maksymalnego odsunięcia w czasie ich wymiany, ale na to wygląda, że przyszedł czas ![]() |
Autor: | miras_68 [ 11-07-2012, 10:44 ] |
Tytuł: | |
To chyba te oryginalne są po ponad 100zł - a to są odpowiedniki Niby dużo, ale w mój stary Polonez żądał wymiany co roku. W sumie w Splashu będzie dużo taniej |
Autor: | Tomash [ 11-07-2012, 11:38 ] |
Tytuł: | |
Zanim pomarudzicie na ceny irydówek zauważcie że wytrzymują co najmniej trzy razy dłużej niż niklowe. Więc porównajcie cenę jednej irydowej z trzema niklowymi (będziemy łaskawi i nie doliczymy kosztów robocizny dwóch ekstra wymian) ![]() |
Autor: | poldek [ 01-08-2012, 14:44 ] |
Tytuł: | |
Poczyniłem pierwsze kroki w kierunku usunięcia dość dokuczliwej i szkodliwej dla rozrusznika usterki. Badanie komputerowe wykazało problemy z zapłonem oraz, coś w jakby dekompresja w silniku.( przepraszam za określenia, ale nie znam się ![]() Wymieniłem świece, okazało się, że jak na tak duży przebieg sa w nie najgorszym stanie. Wymiana poprawiła kulturę pracy silnika, ale dolegliwości nie ustąpiły. Co do dekompresji, pan zapytał mnie kiedy ostatnio regulowałem zawory, ja na to, że w takim samochodzie sie nie reguluje, niestety byłem w błędzie ![]() |
Autor: | miras_68 [ 01-08-2012, 21:16 ] |
Tytuł: | |
Nie chcę Cię martwić, ale sama regulacja zaworów może nie wystarczyć. Jeśli jest problem z "kompresją", czyli ciśnieniem sprężania, to może to oznaczać że niektóre gniazda zaworowe mogą być powypalane i konieczny będzie demontaż głowicy silnika i jej remont - szlifowanie gniazd, lub nawet ich wymiana oraz szlifowanie lub wymiana zaworów. Inną przyczyną braku kompresji może być nieszczelność spowodowana zużyciem pierścieni uszczelniających tłoków. Nie wiem jak wygląda procedura dla Suzuki, ale kiedyś porównywano ciśnienie sprężania w normalnym stanie i po nalaniu do cylindra przez otwór świecy niewielkiej ilości oleju. Jeśli to drugie ciśnienie było znacząco wyższe to świadczyło to o zużyciu pierścieni. Ale może wystarczy sama regulacja. Oby.. |
Autor: | bluedog [ 02-08-2012, 21:21 ] |
Tytuł: | |
To może być problem z zaworami wydechowymi - oczywiście nikt tego głośno nie mówi, ale najczęściej to cena jazdy na LPG... |
Autor: | miras_68 [ 03-08-2012, 08:16 ] |
Tytuł: | |
Używany silnik 1.0 w granicach 1,5 tysiąca zł |
Autor: | poldek [ 03-08-2012, 18:18 ] |
Tytuł: | |
bluedog pisze: To może być problem z zaworami wydechowymi - oczywiście nikt tego głośno nie mówi, ale najczęściej to cena jazdy na LPG...
Tak, zgadza się, przestrzegał mnie przed tym gazownik przy zakładaniu. Założył mi dodtkowy zbiorniczek na specjalny olej chroniący zawory i kazał mi pilnować, żeby zawsze był napełniony. A ja, niestety, niedopilnowałem tego, może raz uzupełniłem. Wniosek jest jeden, na własne życzenie mam problemy z zaworami. Fachowiec mnie zapewnia, że na pewno nie jest jeszcze za późno sądząc po objawach jakie są. Niebawem jadę na regulację. Oczywiście napiszę z jakim skutkiem. |
Autor: | bluedog [ 04-08-2012, 09:54 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli to nadpalone gniazda, to regulacja nic nie da... jak sugerowano powyżej najpierw próba olejowa /praktycznie nic nie kosztuje - pamiętaj, żeby najpierw wykręcić wszystkie świece/ a potem w zależności: - albo głowica w górę i naprawa gniazd oraz wymiana zaworów wydechowych /z pewnością przegrzane/ a przy okazji koniecznie uszczelniaczy zaworowych!/, - albo ocena zużycia cylindrów, tłoków i pierścieni i stosowne naprawy A tak przy okazji - używany silnik to zawsze rosyjska ruletka ![]() |
Autor: | miras_68 [ 04-08-2012, 21:42 ] |
Tytuł: | |
bluedog pisze: A tak przy okazji - używany silnik to zawsze rosyjska ruletka
![]() Z tym się zgodzę. Ale może być problem z częściami do remontu |
Autor: | Tomash [ 04-08-2012, 23:12 ] |
Tytuł: | |
Czyli podsumujmy co kolega Poldek robił (czy raczej czego nie robił) ze swoim Splashem: - olanie wymiany świec - założenie LPG i olanie uzupełniania lubryfikatora - olanie regulacji luzu zaworowego I tak właśnie, drogie dziatki, kończy się nieczytanie instrukcji bo "wiem" albo "nie mam czasu". Zmasakrowaniem silnika przy przebiegu który powinien być w najgorszym wypadku półmetkiem jego życia. Trzymam kciuki żeby udała się naprawa (mały remont) bez konieczności swapa. Oraz trzymam kciuki żeby ta lekcja nie poszła na marne. |
Autor: | miras_68 [ 05-08-2012, 13:32 ] |
Tytuł: | |
^^ bez ogródek, ale i nie bez racji ![]() |
Autor: | poldek [ 07-08-2012, 20:51 ] |
Tytuł: | |
Byłem dzisiaj regulować zawory. Po zdjęciu wszelkich dekielków itp. okazało się, że zawory regulują się hydraulicznie ![]() ![]() Konkluzja jest taka, w silniczkach 1.0 nie regulujemy zaworów. Przynajmniej moim ![]() |
Autor: | SX4ever [ 10-08-2012, 17:08 ] |
Tytuł: | |
poldek pisze: ... Po zdjęciu wszelkich dekielków itp. okazało się, że zawory regulują się hydraulicznie ![]() Nie masz racji, hydraulicznych popychaczy nie stosuje sie juz od kilku lat w zadnym samochodzie marki Suzuki, a juz na pewno nie w silnikach serii M i K. Cytuj: Konkluzja jest taka, w silniczkach 1.0 nie regulujemy zaworów. W samochodach z silnikami serii M i K eksploatowanych na paliwie zgodnym z jego zalozeniami konstrukcyjnymi, czyli benzynie, z reguly nie ma potrzeby regulacji zaworow, przynajmniej do 100 tysiecy kilometrow. Kontrole luzu przeprowadza sie jednak zgodnie harmonogramem co 30 tysiecy kilometrow. W razie koniecznosci, wymienia sie w silnikach serii M podkladki a w silnikach serii K (Splash) "szklanki" popychaczy. W tym celu nalezy oczywiscie najpierw zdemontowac walki rozrzadu, pomierzyc grubosci denek szklanek i na tej podstawie obliczyc potrzebne wielkosci nowych elementow. W silnikach eksploatowanych na LPG i innych "wynalazkach" taka operacja bedzie musiala zostac przeprowadzona znacznie wczesniej... Cytuj: Przynajmniej moim
![]() ... a to juz Twoj silnik i Twoja decyzja ![]() |
Autor: | poldek [ 22-08-2012, 20:13 ] |
Tytuł: | |
SX4ever pisze: W razie koniecznosci, wymienia sie w silnikach serii M podkladki a w silnikach serii K (Splash) "szklanki" popychaczy. W tym celu nalezy oczywiscie najpierw zdemontowac walki rozrzadu, pomierzyc grubosci denek szklanek i na tej podstawie obliczyc potrzebne wielkosci nowych elementow. Tak, wszystko się zgadza, byłem w serwisie Suzuki i po badaniach powiedzieli mi dokładnie to samo. Czeka mnie spory wydatek. Niestety, za błędy się płaci i to raczej nie mało. Wszystko zależy w jakim stanie jest głowica. Jeżeli będzie nienaruszona, nie będzie źle, a jeżeli tak to będzie drogo, nawet bardzo i dlatego zrobię to dopiero pod koniec września. Oczywiście podzielę się wrażeniami. |
Autor: | poldek [ 08-11-2012, 14:56 ] |
Tytuł: | |
Witam, jak obiecywałem napisze co dalej z moim silnikiem. Samochód serwisowałem w serwisie Suzuki. Wymieniono mi płtyki regulacyjne tzw. szklanki oraz popychacze na wszystkich trzech cylindrach. Kosztowało mnie to ok. 2000 zł. Oprócz tego porobiłem przy okazji kilka drobiazgów. Najwazniejsze, że problemy ustapiły i mogę sobie bezstresowo pomykac po naszych dziurawych drogach ;-). Pozdrawiam |
Autor: | poldek [ 02-08-2013, 10:45 ] |
Tytuł: | |
I znowu problemy, podobne objawy jak opisane wyżej, ale teraz okazało sie, ze podpalił sie zawór ![]() |
Autor: | Remote [ 02-08-2013, 17:38 ] |
Tytuł: | |
To nie do konca wina tylko LPG. To jest maly silniczek i niestety nie bedzie mial trwalosci dwa razy wiekszych silnikow. Jesli masz juz powyzej 150-160 tys km to i tak moim zdaniem dzielnie sie trzyma.... |
Autor: | poldek [ 03-08-2013, 12:24 ] |
Tytuł: | |
Czytałem różne wypowiedzi na temat innych marek samochodów i mają podobne problemy na LPG, niestety. Ale faktem jest, ze silniczek od "kosiarki" ( żart ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |