Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Stuki, puki w Splashu https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=66&t=8873 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AmosAro [ 27-12-2011, 16:25 ] |
Tytuł: | Stuki, puki w Splashu |
Od dłuższego czasu męczy mnie stukanie, pukanie słyszalne z przedniego koła od strony pasażera. Większe dziury wybiera normalnie - wytłumiony pojedynczy odgłos, ale jadąc po małych dziurach jak np bruk, albo nasze polskie "pofalowane" asfaltówki, stukanie jest głośne, ale nie metaliczne i jak dla mnie nie do zniesienia - jakby miało mi zaraz koło odlecieć. Mam wrażenie jakby nie było "zsynchronizowane" z dziurą, tylko jakoś bez składu i ładu stukało i pukało. Podjechałem dziś do mechanika, zostawiłem auto i przed chwilą dowiedziałem się, że kolumna kierownicza ma mały luz i to dlatego... Nie znam się na autach i w sumie można mi wcisnąć każdą awarię, dlatego pytam się czy to jest możliwe? Kolumna kierownicza jest po lewej stronie a puka z prawej przecież... Czy można to jakoś dodatkowo sprawdzić? Dodatkowo zauważyłem gdy popadało trochę śniegu i leżał taki nierówno ubity, że maksymalnie skręcając w lewo, stuki było wyjątkowo słychać, natomiast w prawo raz po raz coś stuknęło... |
Autor: | bluedog [ 28-12-2011, 09:26 ] |
Tytuł: | |
Trudno powiedzieć... gdyby odgłos miał pochodzić od przekładni kierowniczej, to określenie "mały luz" ma się do tego nijak... lata praktyki podpowiadają mi, że jak coś stuka i diabli wiedzą co i gdzie, to łącznik stabilizatora albo gumy /uchwyty/ stabilizatora ![]() Jak zawsze radzę - jedź do ASO, zazwyczaj takie chochliki mają rozpracowane... |
Autor: | AmosAro [ 19-01-2012, 19:43 ] |
Tytuł: | |
Trzech mechaników, stacja diagnostyczna - wszyscy rozkładają ręce... Hmm... chyba trzeba zacząć wymieniać wszystko po kolei... od czego zacząć? Trochę dziwi mnie to wyjątkowo głośne stukanie przy skręcie w lewo, a gdy skręcam w prawo to znacznie ciszej i mniej... |
Autor: | bluedog [ 19-01-2012, 20:51 ] |
Tytuł: | |
Gdy skręcasz koła kierowane, kat pochylenia sworznia zwrotnicy powoduje, ze auto nieznacznie unosi sie do góry /przód/... stuk może mieć więc związek z uniesieniem nadwozia w przodzie pojazdu... trzeba zajrzeć pod auto i zobaczyć, co się luzuje w chwili skrętu albo jakie elementy wtedy się stykają... tak mi do głowy właśnie przyszło... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |