Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Konserwacja przekrojów zamkniętych w Splashu
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=66&t=10935
Strona 1 z 1

Autor:  miras_68 [ 21-03-2013, 20:49 ]
Tytuł:  Konserwacja przekrojów zamkniętych w Splashu

Czy ktoś z forumowiczów dysponuje fragmentem instrukcji serwisowej omawiającej taką konserwację - chodzi tu o wykaz punktów w które należy wtrysnąć konserwant. Oglądając Splasha po zakupie zauważyłem, że konserwacja ta została już wykonana fabrycznie, ale po gwarancji przydałoby się ją powtarzać. Robiłem to w poprzednim pojeździe z bardzo dobrym skutkiem 8)

Autor:  waszeqq [ 09-05-2013, 21:41 ]
Tytuł:  hej

kolego ja też myślę o tym i powiem że cały spód to zrobię w upale dni bo już mam parę parchów i nadkola podstawa zapryskam tak z 1 centymetr to i ciszej bendzie w aucie a profile zamknięte to progi i maskę przednią bo i ona ma punkty a drzwi i tylnia klapa to tam widziałem że jest ale malutko tak muśnięte tylko więc muszę kupić z 5L bolla i z 5L bolla do profili i z głowy na 10 lat troszkę roboty bendzie ale im wcześniej tym lepiej bo puzniej szczotką wachlować to mi się nie uśmiecha

Autor:  miras_68 [ 11-05-2013, 20:12 ]
Tytuł: 

No niestety taka konserwacja bardziej by zaszkodziła niż pomogła - zbyt gruba powłoka mogłaby spowodować popękanie istniejącej i korozję pod nią. Podobnie z konserwacją profili zamkniętych - 5 litrów na Splasza, to kilka razy za dużo - tak duża ilość może spowodować zaklejenie w tych profilach otworów odprowadzających i zamiast zapobiec korozji przyśpieszy ja. Rzeczywiście Splash ma fabrycznie zabezpieczane profile i to niewielką ilością, ale według instrukcji serwisowej Suzuki Swifta, tak ma być. Na rysunku w którym pokazano sposób konserwacji drzwi widać, że konserwant jest nakładany na bardzo małej szerokości (kilka cm) w dolnej ich części.
Tak więc i tu nadmiar i przesada są szkodliwe.

Kilka uwag odnośnie konserwacji profili zamkniętych:
- warto sprawdzić drożność otworów odprowadzających wodę: w pokrywie silnika, bagażnika , progach - najlepiej przed i po konserwacji
- jeśli preparat jest zbyt gęsty i trzeba dodać rozcieńczalnika, to odradzam stosowanie rozcieńczalników supemarketowych, bo czasami powodują one jeszcze większe zgęstnienie, uniemożliwiające aplikację przy użycie pistoletu.
- w handlu dostępne są preparaty w sprayu, posiadające głowicę z długą cienką rurką - bardzo dobre do zakonserwowania pokryw i drzwi
- konserwację profili wystarczy wykonać co dwa, trzy lata - przy prawidłowej konserwacji w lecie nastąpi tzw. redystrybucja konserwantu w wysokiej temperaturze - preparat rozpuści się, i wniknie w szczeliny

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/