Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Wymiana płynów - przegląd.
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=9830
Strona 1 z 1

Autor:  X-Ray [ 27-07-2012, 17:23 ]
Tytuł:  Wymiana płynów - przegląd.

Witam,
mam do Was takie pytanie... jaki dokładnie płyn przekładniowy wchodzi do skrzyni biegów Jimny 1,5 DDiS? ;-)
Prosiłbym o specyfikację oraz jak możecie to jakiegoś polecanego producenta.

Korzystając z okazji prosiłbym też o podanie Waszych typów co do płynu hamulcowego oraz płynu chłodniczego.


Dzięki wielkie za porady.

Autor:  mrquad [ 27-07-2012, 22:48 ]
Tytuł: 

Ponieważ płyny i oleje zmieniamy w naszym 86 KM często, wlewamy K2 : silnikowy 5W40 TD, przekładniowy 75W90 i ich DOT4 oraz KULERA.
W poprzednich benzynówkach 1.3 tylko olej silnikowy był inny 5W40 benzyna

Autor:  X-Ray [ 28-07-2012, 06:29 ]
Tytuł: 

Dziękuje za informację.

Mówiąc szczerze nie do końca "ufam" w produkty K2... a coś z wyższej półki i sprawdzone?

Autor:  kostuch [ 28-07-2012, 08:59 ]
Tytuł: 

X-Ray pisze:
Dziękuje za informację.

Mówiąc szczerze nie do końca "ufam" w produkty K2... a coś z wyższej półki i sprawdzone?

Taki jimny i jego skrzynia to nie jest jakaś kosmiczna technologia.
Równie dobrze można ją zalać mineralnym hipolem gl4 i będzie ok.

Ale jak masz wizje, żeby przepłącać za olej, to jedź do jakiegoś norauto i każ sobie nalać najdroższego syntetycznego 75W90 albo 80W90 jaki mają ;)

Autor:  mrquad [ 28-07-2012, 14:12 ]
Tytuł: 

kostuch pisze:
X-Ray pisze:
Dziękuje za informację.

Mówiąc szczerze nie do końca "ufam" w produkty K2... a coś z wyższej półki i sprawdzone?

Taki jimny i jego skrzynia to nie jest jakaś kosmiczna technologia.
Równie dobrze można ją zalać mineralnym hipolem gl4 i będzie ok.

Ale jak masz wizje, żeby przepłącać za olej, to jedź do jakiegoś norauto i każ sobie nalać najdroższego syntetycznego 75W90 albo 80W90 jaki mają ;)

To racja, ważniejsze jest regularne sprawdzaie oleju w mostach, bo potrafią zassać wodę i trzeba zmieniać ( oczywiście jak jeździsz tylko po szosie ta raczej trudno złapać wodę ). My zrobiliśmy odpowietrzenia.
Oleje K2 to Gulff rozlewany w pojemniki z logo K2

Autor:  georgetuchola [ 10-12-2013, 14:36 ]
Tytuł: 

Witam. Jak często wymienia się olej w napędzie 4x4 w Suzuki Jimny? Jaki jest najlepszy olej? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

Autor:  nifimev [ 20-07-2014, 19:58 ]
Tytuł: 

Siema!
Nazywam się Piotrek i jestem.... TzN od wtorku będę posiadaczem jimniaka o którym myślę od dwóch lat... w końcu nadchodzi mój dzień (choć samochód oczywiście dla Żony ;). Jimniak jest lekko pukniety z 2002r ale w dobrym ponoć stanie (jeszcze go nie widziałem na żywo ;) ) benzyna.
Tyle po krotce a teraz moje pytanie bo czytam to forum i nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi. Mianowicie jak wygląda obsługa serwisowa jimniego?
Tzn jaki jest okres między przeglądami I co w przeglądzie się robi?
Co ile wymiana oleju;, co ile w mostach, co ile w skrzyni i co ile w reduktorze? Bo wiem ze od tego muszę zacząć.
Jeszcze widziałem na zdjęciach wyciek spod miski olejowej-tam jest uszczelka czy silikon tylko?
Dzięki od razu za odpowiedz i sorry ze tak starego kotleta ogrzewam..

Autor:  SX4ever [ 20-07-2014, 22:38 ]
Tytuł: 

Tabele czynnosci obslugowych dla aktualnych modeli Suzuki wrzucilem kiedys Tutaj

Autor:  nifimev [ 21-07-2014, 11:39 ]
Tytuł: 

Niechaj Bozia w dzieciach wynagrodzi! ;)
A tak serio to czyli oleju w skrzyni, reduktorze i mostach się w serwisie nie wymienia ani tym bardziej nie sprawdza?!
Czyli bez topnienia będzie to żyć wiecznie (mam tu na myśli 100kkm i więcej)???

Autor:  mrquad [ 21-07-2014, 15:03 ]
Tytuł: 

nifimev pisze:
Niechaj Bozia w dzieciach wynagrodzi! ;)
A tak serio to czyli oleju w skrzyni, reduktorze i mostach się w serwisie nie wymienia ani tym bardziej nie sprawdza?!
Czyli bez topnienia będzie to żyć wiecznie (mam tu na myśli 100kkm i więcej)???

Bozia niech wynagradza, ale gów..... prawda, że się nie wymienia.
Jak będziesz kupował ten samochód, sprawdź czy masz pasek, czy łańcuch rozrządu ( najprościej po budowie dekla osłaniającego, plastik - pasek, metal- łańcuch ). Ponieważ łańcuch lubi się rozciągać, warto sprawdzić i może nawet wymienić. O pasku nawet nie wspominam, bo to obowiązek po zakupie
Od samego początku po zakupie, wymieniaj oleje ( wszystkie z reduktorem, skrzynią i mostami ) filtry, oraz sprawdź sprawność napędów ( przewody podciśnienia potrafią być nieszczelne, uszczelniacze półosi cieknąć co widać na kulach ). Na mostach warto założyć odpowietrzenia, koszt niewielki a zabezpieczenie dobre. Warto też sprawdzić korozję podłogi, bo bagażnik potrafi przegnić.

Autor:  nifimev [ 22-07-2014, 17:23 ]
Tytuł: 

mrquad pisze:
Ponieważ łańcuch lubi się rozciągać, warto sprawdzić i może nawet wymienić. O pasku nawet nie wspominam, bo to obowiązek po zakupie
Od samego początku po zakupie, wymieniaj oleje ( wszystkie z reduktorem, skrzynią i mostami ) filtry, oraz sprawdź sprawność napędów ( przewody podciśnienia potrafią być nieszczelne, uszczelniacze półosi cieknąć co widać na kulach ). Na mostach warto założyć odpowietrzenia, koszt niewielki a zabezpieczenie dobre. Warto też sprawdzić korozję podłogi, bo bagażnik potrafi przegnić.

Mam łańcuch- tak mi się wydaje bo dotychczas widziałem tylko zdjęcia auta które juz czeka na mnie w domu- obecnie przebywam na morzu ;)
Co do wymiany to oczywiście pierwsze co robię z nowym-starym autem w domu to rozrząd i oleje (choć terenowego jeszcze nie miałem), ale pytanie moje odnośnie częstotliwości wymiany oleju w miastach i skrzyni było bardziej w formie-jak dbać o nie w przyszłości- czy co 15 tys (coś często) czy np co 60 tys jak zawory.
Co do łańcucha rozrządu- mogę to sam sprawdzić? Jego napięcie? Czy nie będzie go słychać jeśli będzie za luźny?
A i podłoga jest w jednym miejscu przegnita (co najmniej)
;)
I tak się ciesze ze go mam :)

Autor:  mrquad [ 22-07-2014, 19:37 ]
Tytuł: 

Chcesz długo jeździć, wymieniaj co 15 tys, bo koszt duży nie jest ( często sprawdzaj stan oleju )

Autor:  nifimev [ 05-09-2014, 21:41 ]
Tytuł: 

Heh co racja to racja.
Zabrałem się ostatnio za wymianę oleju w mostach skrzyni i reduktorze i o ile w reduktorze było okej, w skrzyni ciemny fest olej ale spoko to w tylnym moście było już czarno i opilkow trochę na korku- będzie chyba git?, a w przednim wyleciało cos takiego jak na zdjęciu ( tam trochę błota jest z karoserii) I to około 50-max 100ml.
Wymieniałem przy okazji simmeringi półosi z tymi całymi łożyskami i mam nadzieję że będzie okej choć półoś lewa była z dziwną mazią a nie ze smarem ;)
Po smarowaniu chodziła na Zewnątrz płynnie bez zacięć wiec mam nadzieję że będzie okej :)
Generalnie do wszystkiego poszło mi 6 litrów oleju-do momentu wylania się przez korek wlewowy- Wam też tyle wchodzi?
Taka ot ciekawostka- szczególnie dla tych co wstrzymują się z wymianą oleju po kupnie potężnego niewielkiego auta terenowego ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/