Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Wymiana płynów - przegląd. https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=9830 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | X-Ray [ 27-07-2012, 17:23 ] |
Tytuł: | Wymiana płynów - przegląd. |
Witam, mam do Was takie pytanie... jaki dokładnie płyn przekładniowy wchodzi do skrzyni biegów Jimny 1,5 DDiS? ;-) Prosiłbym o specyfikację oraz jak możecie to jakiegoś polecanego producenta. Korzystając z okazji prosiłbym też o podanie Waszych typów co do płynu hamulcowego oraz płynu chłodniczego. Dzięki wielkie za porady. |
Autor: | mrquad [ 27-07-2012, 22:48 ] |
Tytuł: | |
Ponieważ płyny i oleje zmieniamy w naszym 86 KM często, wlewamy K2 : silnikowy 5W40 TD, przekładniowy 75W90 i ich DOT4 oraz KULERA. W poprzednich benzynówkach 1.3 tylko olej silnikowy był inny 5W40 benzyna |
Autor: | X-Ray [ 28-07-2012, 06:29 ] |
Tytuł: | |
Dziękuje za informację. Mówiąc szczerze nie do końca "ufam" w produkty K2... a coś z wyższej półki i sprawdzone? |
Autor: | kostuch [ 28-07-2012, 08:59 ] |
Tytuł: | |
X-Ray pisze: Dziękuje za informację.
Mówiąc szczerze nie do końca "ufam" w produkty K2... a coś z wyższej półki i sprawdzone? Taki jimny i jego skrzynia to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Równie dobrze można ją zalać mineralnym hipolem gl4 i będzie ok. Ale jak masz wizje, żeby przepłącać za olej, to jedź do jakiegoś norauto i każ sobie nalać najdroższego syntetycznego 75W90 albo 80W90 jaki mają ![]() |
Autor: | mrquad [ 28-07-2012, 14:12 ] |
Tytuł: | |
kostuch pisze: X-Ray pisze: Dziękuje za informację. Mówiąc szczerze nie do końca "ufam" w produkty K2... a coś z wyższej półki i sprawdzone? Taki jimny i jego skrzynia to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Równie dobrze można ją zalać mineralnym hipolem gl4 i będzie ok. Ale jak masz wizje, żeby przepłącać za olej, to jedź do jakiegoś norauto i każ sobie nalać najdroższego syntetycznego 75W90 albo 80W90 jaki mają ![]() To racja, ważniejsze jest regularne sprawdzaie oleju w mostach, bo potrafią zassać wodę i trzeba zmieniać ( oczywiście jak jeździsz tylko po szosie ta raczej trudno złapać wodę ). My zrobiliśmy odpowietrzenia. Oleje K2 to Gulff rozlewany w pojemniki z logo K2 |
Autor: | georgetuchola [ 10-12-2013, 14:36 ] |
Tytuł: | |
Witam. Jak często wymienia się olej w napędzie 4x4 w Suzuki Jimny? Jaki jest najlepszy olej? Byłbym wdzięczny za odpowiedź. |
Autor: | nifimev [ 20-07-2014, 19:58 ] |
Tytuł: | |
Siema! Nazywam się Piotrek i jestem.... TzN od wtorku będę posiadaczem jimniaka o którym myślę od dwóch lat... w końcu nadchodzi mój dzień (choć samochód oczywiście dla Żony ![]() ![]() Tyle po krotce a teraz moje pytanie bo czytam to forum i nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi. Mianowicie jak wygląda obsługa serwisowa jimniego? Tzn jaki jest okres między przeglądami I co w przeglądzie się robi? Co ile wymiana oleju;, co ile w mostach, co ile w skrzyni i co ile w reduktorze? Bo wiem ze od tego muszę zacząć. Jeszcze widziałem na zdjęciach wyciek spod miski olejowej-tam jest uszczelka czy silikon tylko? Dzięki od razu za odpowiedz i sorry ze tak starego kotleta ogrzewam.. |
Autor: | SX4ever [ 20-07-2014, 22:38 ] |
Tytuł: | |
Tabele czynnosci obslugowych dla aktualnych modeli Suzuki wrzucilem kiedys Tutaj |
Autor: | nifimev [ 21-07-2014, 11:39 ] |
Tytuł: | |
Niechaj Bozia w dzieciach wynagrodzi! ![]() A tak serio to czyli oleju w skrzyni, reduktorze i mostach się w serwisie nie wymienia ani tym bardziej nie sprawdza?! Czyli bez topnienia będzie to żyć wiecznie (mam tu na myśli 100kkm i więcej)??? |
Autor: | mrquad [ 21-07-2014, 15:03 ] |
Tytuł: | |
nifimev pisze: Niechaj Bozia w dzieciach wynagrodzi!
![]() A tak serio to czyli oleju w skrzyni, reduktorze i mostach się w serwisie nie wymienia ani tym bardziej nie sprawdza?! Czyli bez topnienia będzie to żyć wiecznie (mam tu na myśli 100kkm i więcej)??? Bozia niech wynagradza, ale gów..... prawda, że się nie wymienia. Jak będziesz kupował ten samochód, sprawdź czy masz pasek, czy łańcuch rozrządu ( najprościej po budowie dekla osłaniającego, plastik - pasek, metal- łańcuch ). Ponieważ łańcuch lubi się rozciągać, warto sprawdzić i może nawet wymienić. O pasku nawet nie wspominam, bo to obowiązek po zakupie Od samego początku po zakupie, wymieniaj oleje ( wszystkie z reduktorem, skrzynią i mostami ) filtry, oraz sprawdź sprawność napędów ( przewody podciśnienia potrafią być nieszczelne, uszczelniacze półosi cieknąć co widać na kulach ). Na mostach warto założyć odpowietrzenia, koszt niewielki a zabezpieczenie dobre. Warto też sprawdzić korozję podłogi, bo bagażnik potrafi przegnić. |
Autor: | nifimev [ 22-07-2014, 17:23 ] |
Tytuł: | |
mrquad pisze: Ponieważ łańcuch lubi się rozciągać, warto sprawdzić i może nawet wymienić. O pasku nawet nie wspominam, bo to obowiązek po zakupie
Od samego początku po zakupie, wymieniaj oleje ( wszystkie z reduktorem, skrzynią i mostami ) filtry, oraz sprawdź sprawność napędów ( przewody podciśnienia potrafią być nieszczelne, uszczelniacze półosi cieknąć co widać na kulach ). Na mostach warto założyć odpowietrzenia, koszt niewielki a zabezpieczenie dobre. Warto też sprawdzić korozję podłogi, bo bagażnik potrafi przegnić. Mam łańcuch- tak mi się wydaje bo dotychczas widziałem tylko zdjęcia auta które juz czeka na mnie w domu- obecnie przebywam na morzu ![]() Co do wymiany to oczywiście pierwsze co robię z nowym-starym autem w domu to rozrząd i oleje (choć terenowego jeszcze nie miałem), ale pytanie moje odnośnie częstotliwości wymiany oleju w miastach i skrzyni było bardziej w formie-jak dbać o nie w przyszłości- czy co 15 tys (coś często) czy np co 60 tys jak zawory. Co do łańcucha rozrządu- mogę to sam sprawdzić? Jego napięcie? Czy nie będzie go słychać jeśli będzie za luźny? A i podłoga jest w jednym miejscu przegnita (co najmniej) ![]() I tak się ciesze ze go mam ![]() |
Autor: | mrquad [ 22-07-2014, 19:37 ] |
Tytuł: | |
Chcesz długo jeździć, wymieniaj co 15 tys, bo koszt duży nie jest ( często sprawdzaj stan oleju ) |
Autor: | nifimev [ 05-09-2014, 21:41 ] |
Tytuł: | |
Heh co racja to racja. Zabrałem się ostatnio za wymianę oleju w mostach skrzyni i reduktorze i o ile w reduktorze było okej, w skrzyni ciemny fest olej ale spoko to w tylnym moście było już czarno i opilkow trochę na korku- będzie chyba git?, a w przednim wyleciało cos takiego jak na zdjęciu ( tam trochę błota jest z karoserii) I to około 50-max 100ml. Wymieniałem przy okazji simmeringi półosi z tymi całymi łożyskami i mam nadzieję że będzie okej choć półoś lewa była z dziwną mazią a nie ze smarem ![]() Po smarowaniu chodziła na Zewnątrz płynnie bez zacięć wiec mam nadzieję że będzie okej ![]() Generalnie do wszystkiego poszło mi 6 litrów oleju-do momentu wylania się przez korek wlewowy- Wam też tyle wchodzi? Taka ot ciekawostka- szczególnie dla tych co wstrzymują się z wymianą oleju po kupnie potężnego niewielkiego auta terenowego ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |