Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Problem z olejem w silniku https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=9099 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jimny1987 [ 10-02-2012, 18:51 ] |
Tytuł: | Problem z olejem w silniku |
Witam. Dziś jak sprawdzałem poziom oleju w moim Jimnym to na bagnecie oprócz oleju była jakaś biała substancja, taka "śmietanka". Było tego niewiele. Podpowiadają mi, że to MOŻE płyn z chłodnicy trafił do komory silnika i żeby natychmiast się tym zajął i narazie żebym nie jeździł. Pomóżta ludzie, bo nie wiem co z tym robić. Co to może być? Mam Jimny 1.3 benzyna + LPG, 2000 r. Pozdrawiam. |
Autor: | mrquad [ 10-02-2012, 19:14 ] |
Tytuł: | |
Ci co to mówią mają pewnie rację. Jak masz wspomniany osad, to w oleju jest płyn. Pewnie puściła uszczelka pod głowicą. Po odpaleniu i małym nagrzaniu silnika musisz zobaczyć, czy z wydechu leci biała para i jest typowy zapach płynu chłodniczego. W tych temperaturach przyczyną mógła być nieodpowiednia temperatura krzepnięcia płynu chłodniczego, który mógł zamarznąć. Trzeba wtedy zdejmować głowicę ( planować ), i zmieniać uszczelkę, olej+ filtr i płyn chłodniczy. |
Autor: | waldis [ 10-02-2012, 22:05 ] |
Tytuł: | |
Wygląd korka (a raczej osadu na nim) wskazuje, że mrquad ma rację. Uszczelka pod głowicą chyba ma dość. Sprawdzałeś poziom płynu na zbiorniku wyrównawczym? |
Autor: | Jimny1987 [ 11-02-2012, 10:55 ] |
Tytuł: | |
waldis - sprawdzałem poziom i o dziwo wszystko w normie. Czy taki osad może mieć w ogóle związek ze słabą jakością oleju i mrozami? |
Autor: | mrquad [ 11-02-2012, 12:16 ] |
Tytuł: | |
Jimny1987 pisze: waldis - sprawdzałem poziom i o dziwo wszystko w normie. Czy taki osad może mieć w ogóle związek ze słabą jakością oleju i mrozami?
Taki osad/szlam może mieć swoje źródło w niskiej jakości oleju silnikowego ( pytanie kiedy był wymieniany i na jaki ), lub w częstej jeździe na nierozgrzanym silniku ( krótkie odcinki ). W dzisiejszych czasach byłby to jeden z takich przypadków ( olej ) jaki z pewnościa nie powinien mieć miejsca. Jeżeli wykluczysz uszkodzenie układu chłodzenia/ uszczelka pod głowicą, to pozostanie tylko wymiana oleju na odpowiedni i filtra ( oczywiście można taki układ smarowania jeszcze przepłukać przed zalaniem oleju) |
Autor: | Jimny1987 [ 11-02-2012, 12:28 ] |
Tytuł: | |
mrquad pisze: Jimny1987 pisze: waldis - sprawdzałem poziom i o dziwo wszystko w normie. Czy taki osad może mieć w ogóle związek ze słabą jakością oleju i mrozami? Taki osad/szlam może mieć swoje źródło w niskiej jakości oleju silnikowego ( pytanie kiedy był wymieniany i na jaki ), lub w częstej jeździe na nierozgrzanym silniku ( krótkie odcinki ). W dzisiejszych czasach byłby to jeden z takich przypadków ( olej ) jaki z pewnościa nie powinien mieć miejsca. Jeżeli wykluczysz uszkodzenie układu chłodzenia/ uszczelka pod głowicą, to pozostanie tylko wymiana oleju na odpowiedni i filtra ( oczywiście można taki układ smarowania jeszcze przepłukać przed zalaniem oleju) olej wymieniany był jakiś tydzień temu, ale w tej chwili nie pamiętam jaki został wlany, bo nie pojechałem osobiście tylko poprosiłem inną osobę. wiem, że olej wlany był z beczki i musiałem sam potem dokręcać filtr oleju, bo mechanik chyba zapomniał o porządnym dokręceniu. zrobiłem jeszcze 3/4 obrotu. no i mrquad jeżeli chodzi o mnie to właśnie robię krótkie odcinki, na nierozgrzanym silniku :-/ dziś jeszcze dokładnie obejrzę silnik czy coś gdzieś nie wycieka, a w poniedziałek udam się do mechanika |
Autor: | mrquad [ 11-02-2012, 12:56 ] |
Tytuł: | |
Tydzień i mało przejechanych kilometrów, to trochę krótko na taki szlam, powąchaj jeszcze te spaliny, czy czuć płyn chłodniczy (glikol) |
Autor: | mrquad [ 11-02-2012, 23:16 ] |
Tytuł: | |
Poci się uszczelka pod głowicą |
Autor: | xponton [ 12-02-2012, 08:27 ] |
Tytuł: | |
ja słyszałem iż taki osad może też się robić od jazdy autem na gazie na zimnym silniku. Osobiście jeżdżę na gazie i nie mam tego smalcu 25KM przejeżdżam rano olej castrol, w poprzednim aucie robił mi się lecz o dziwo tam cały silnik był po kapitalnym remoncie lecz olej lotos owe jednak to ma związek z słabym olejem |
Autor: | Cordoba_2004 [ 13-02-2012, 12:24 ] |
Tytuł: | |
Ja bym się tym samym smalcem na korku nie przejmował. Wiele aut widziałem na warsztacie i jeździ . No ale tu widać że się uszczelka poci to pewnie i w misce złobiła się mleczarnia. PRzy tych temp 90% aut dymi na biało ![]() Castrol bywa fałszowany albo jest do kitu nie wiem, ale wielu mechaników przy dziwnych problemach z autem jeśli chce pomóc klientowi a nie od razu pruć silnik wymienia olej na shell, texaco, czy inny i wiele problemów znika. I nie wiem z czego to wynika. CAstrol lub rozszczelnić to co szczelne. |
Autor: | xponton [ 15-02-2012, 19:53 ] |
Tytuł: | |
myślę iż masz trochę racji. Nie jestem zadowolony z tego oleju przy następnie wymianie zastanawiam się nad schellem mało tego zauważyłem u siebie iż po wymianie oleju i przejechaniu 7tys musiałem dokręcic filtr oleju?, a jestem pewien iż był dokręc na max bo sam go dokręcałem. |
Autor: | Cordoba_2004 [ 15-02-2012, 21:30 ] |
Tytuł: | |
oleje shella są w sumie chwalone ale to wiesz każdy swoje chwali, podobnie jak texaco, może to wynika z tego że rzadko się je podrabia , choc we współczesnym świecie niczego nie można być pewnym. Ale faktem jest że dawniej wymieniało się olej przy różnych dziwnych przypadkach w autach teraz ściaga się głowicę , i nic szczególnego po ściągnięciu się nie zauważa, ale każdy przypadek jest inszy. Coś jest z tymi filtrami w suzuki bo to częste nawet w osobówkach że cieknie z filtra w suzukach dokręca się i jeżdżą. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |