Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[Jimny] Układ kierowniczy
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=576
Strona 1 z 3

Autor:  MPC [ 23-01-2007, 00:49 ]
Tytuł:  [Jimny] Układ kierowniczy

Czy ktoś zna przyczynę drgań układu kierowniczego we wszystkich egzęplażach Jimny Jeans.
Mam Jeansa i od 2.5 roku walczę z suzuki. Chcę by naprawili mojego Jimnego Jeansa i nie potrafią.
Po 1/2 roku zaczęła szarpać kierownica, stała aplituda przy prędkości 80-85km/h. około 45 stopni na równej drodze (autostrada) nie mówię już co działo się na normalnej drodze. Krótko mówiąc wszystkie stawy mam powyrywane i leczę je od roku.
Dalej, samochód zaczął sciągać na lewą stronę i jest jeszcze wiele innych usterek.
Po dwóch latach użerania się z ASO Wache, SMP poleciło założenie tłumika drgań co zmniejszyło drgania z amplitudy 45 stopni do 15 stopni.
Teraz Wache stwierdził, że go to nie obchodzi, że nie on konstruował ten samochód i mam sobie walczyć z Suzuki w Warszawie. Kompletna paranoja.

Autor:  blizzard [ 23-01-2007, 01:15 ]
Tytuł: 

Może być kilka przyczyn, zwłaszcza jeżeli coś było robione przy aucie.
Typowe dla drgań między 60 a 80km - czuć jako walenie kierownicą.

Może podziałać sprawdzenie:
1. Ciśnienie w oponach
2. wyważenia kół
3. doważenia kół na samochodzie
4. zamontowanie amortyzotora skrętu.
5. Wymiana elementów gumowych na polibusze.

Fajnie, że chociaż powiedziałeś CZeść :(

A generalnie czy to przeszkadza? Auto musi mieć jakieś wady.

Autor:  JaRon [ 23-01-2007, 13:06 ]
Tytuł: 

Witam :)
Kultura nie tylko na drodze?? :):)
Tak dalej trzymaj blizzard :brawo:

"Cześć, proszę, dziękuję nic nie kosztuje"
Pozdrawiam

Autor:  Avalanche [ 23-01-2007, 14:02 ]
Tytuł: 

no, oto przeprowadzka:

No, z oponami to niezłe hece mogą być. Kiedyś też mi dziwne rzeczy się działy w Swifcie i podjechałem do pierwszego z brzegu serwisu (wielki kompleks z 6 stanowiskami), a ci mi chcieli geometrię przestawiać, że niby "walony" był itd.
A okazało się, że po zamianie kół stronami dalej kierownica drżała, ale zaczęło ściągać na drugą stronę ;-) i sprawa była jasna. Wymiana opon na przodzie i spokój.

Autor:  KrisB4 [ 23-01-2007, 20:02 ]
Tytuł: 

Przeniesiony post z zamkniętego tematu:

Najpierw bym sprawdził/zmienił opony (choćby na próbę, ale koniecznie na nowe.
Micra K11.
Też było szarpanie kierą (choć nie tak drastyczne, ale i kółka mniejsze Wink ), ściąganie itp.
Serwisy stwierdzały złą geometrię, krzywe drązki kierownicze itp.
Po zmianie opon na nowe jak ręką odjął.
Ciśnienie i stan opon to pierwsze dwie rzeczy do kontroli jeśli są zastrzeżenia co do prowadzenia pojazdu (to drugie niestety wcale nie tak latwo sprawdzić).
Tak samo jak z pracą silnika - pierwsze to filtry i świece, a dopiero potem grzebanie w czujnikach, nastawach itp.

Autor:  blizzard [ 24-01-2007, 18:03 ]
Tytuł: 

Ze skasowanego tematu, a istotne dla tego wątku.


mrquad pisze:
ZAKUPILISMY NASZE SUZUKI W ZESZLYM ROKU ,WSZYSTKIE JEZDZILY W AUTOSTRADACH WIELKOPOLSKICH I BYLY SERWISOWANE WLASNIE U TEGO DEALERA .W GRUDNIU JEDEN WSTAWILEM DO SERWISU W WARSZAWIE, NA PRZEGLAD PO 60000 KM (CENTRUM TORUNSKA ). CO STWIERDZONO OD NOWOSCI W SAMOCHODZIE NIKT NIE ZAGLADAL DO TYLNYCH HAMULCY. WYMIENIONO CYLINDERKI I OKLADZINY. NA NASZ TELEFON DO DEALERA W POZNANIU PADLA ODPOWIEDZ ,TO NIEMOZLIWE...W NASZYCH SAMOCHODACH ZAMONTOWALISMY AMORTYZATORY SKRETU POMOGLO. POZDRAWIAMY MR QUAD

Autor:  MPC [ 26-01-2007, 19:45 ]
Tytuł:  Usterki Jimny

Witajcie wszyscy.
Tak mnie pochłoneła 2,5 roczna walka z Suzuki, że zapomniałem się przywitać. :skromny:

Ale wracając do tematu, opiszę co zrobiono w ramach gwarancji:
( oczywiście zaczęli się starać dopiero po kilku ostrych rozmowach gdy na własny koszt wezwałem rzeczoznawcę PZM-otu )
- Amortyzatory-oczywiście musiałem naprawić na własny koszt bo po kilku miesiącach nie podlegają gwarancji ( wogóle nie podlegają ) czyli wyjeżdżam z salonu za brame, zauważam cieknące amortyzatory, zawracam i muszę zapłacić za nowe + koszt wymiany ale ... :x
- Nowe opony
- Nowe felgi
- Dwukrotnie Nowe piasty + osprzęt
- Dwukrotnie tarcze hamulcowe przednie + klocki
- Dwukrotnie końcówki drążków kierowniczych + nakrętki
- Po dwóch latach przepychanek z Auto WACHE, SMP zleciło założenie tłumika drgań, ale drgania kierownicy z amplitudy 12 centymetrów zmniejszyły sią do 4 centymetrów ( podaję w centymetrach a nie w stopniach żeby można było sobie lepiej wyobrazić jak ogromne są to drgania)

Poza tym samochód sciąga na lewą stronę, siedzenie kierowcy strasznie hałasuje jest ˛prawie odkręcone (wg ASO jest OK), pas pasażera nie zwija się, ciągle włącza się i wyłącza wentylator klimatyzacji ( 20 sekund działa - 4 sekundy jest wyłączony i znowu 20 sek... itd)
Poza tym samochód jest super. :?

Dziwię się że nikt z polski tego jeszcze nie opisał, bo na stronach zagranicznego forum suzuki temat drgań kierownicy ciągle się pojawia, a ASO udają, że nie słyszały by coś takiego działo się w innym Dżejmsie. Rozmawiałem z ludźmi z Draweńskiego Parku Narodowego, gdzie mają te samochody, i w Ich egzemplażach jest to samo.
:?:
Pozdrawiam wszystkich.

A - zapomniałem dopisać:
Teraz, wogóle nie chcą ze mną rozmawiać bez rzeczoznawcy PZM-otu.
Więc znowu zapłaciłem za opinię 320 PLN żeby potwierdzić że nadal SMP nie naprawiło mojego samochodu. :!:

Autor:  KozioŁ [ 26-01-2007, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Usterki Jimny

MPC pisze:
Dziwię się że nikt z polski tego jeszcze nie opisał, bo na stronach zagranicznego forum suzuki temat drgań kierownicy ciągle się pojawia, a ASO udają, że nie słyszały by coś takiego działo się w innym Dżejmsie.


Na pewnym innym forum stricte offroadowym ten problem był już poruszany.

Autor:  spoono [ 27-01-2007, 02:29 ]
Tytuł:  Re: Usterki Jimny

MPC pisze:
Witajcie wszyscy.

[...]

Teraz, wogóle nie chcą ze mną rozmawiać bez rzeczoznawcy PZM-otu.
Więc znowu zapłaciłem za opinię 320 PLN żeby potwierdzić że nadal SMP nie naprawiło mojego samochodu. :!:


Również witam, szkoda, że w takich okolicznościach :roll:

Uświadom Wache, że możesz od nich żądać zwrotu kosztów sporządzenia opinii, zanim następny raz wezwiesz rzeczoznawcę (i oczywiście zażądaj potwierdzenia na piśmie, że auto naprawili)

czekam na dalszy rozwój wydarzeń (i kibicuję, bo ja z Wache też nie jestem zadowolony :| )

Autor:  marmaks [ 27-01-2007, 06:05 ]
Tytuł: 

Witam.
Czy to jest auto nie uderzone?
Jeśli masz na piśmie potwierdzenie całej tej papraniny aso to tylko sądem , telewizją i prasą możesz ich postraszyć .
Jeśli właściciel serwisu jest nastawiony tylko na zysk i do tego płaci mechanikom grosze - to współczuję a taka jest większość .(niestety znam to z autopsji)

Autor:  MPC [ 28-01-2007, 02:13 ]
Tytuł:  Jimny Dalej

Zapomniałem dodać, że tak duże drgania kierownicy powodują u mnie objawy takie jak po długiej pracy z młotem pneumatycznym: bolące stawy palcy, łokci. Ból jest tak ogromny, że czasami trudno zasnąć. Ale nie mam wyjścia muszę teraz jeździć tym samochodem ( jest w leasingu). Piszę to wszystko w ramach przestrogi, żeby uświadomić innym co może się dziać z nowym samochodem i jak kupujący w Polsce jest bezsilny. To tyle użalania się.
:sciana:
Inne działania już podjąłem, nie piszę jakie żeby nie ujawniać tajemnicy.
Mam nadzieję że nie skończy się tak jak to opisał gość na stronie:

http://www.tygryspl.republika.pl/main/strona.html

Naprwdę warto to przeczytać żeby pozbyć się złudzeń jakie jest w Polsce prawo.

Autor:  pimposh [ 28-01-2007, 11:13 ]
Tytuł: 

Z kwestii gwarancyjnych, jest opis perypetii z BMW:

http://www.bmwluksusowatandeta.pl/

Autor:  marmaks [ 28-01-2007, 18:26 ]
Tytuł: 

Czy ja dobrze widzę korozja pod 7
http://www.bmwluksusowatandeta.pl/Image ... 1&e=15&c=9
Kupując fiata te wszystkie usterki masz w gratisie.

Autor:  spoono [ 30-01-2007, 01:01 ]
Tytuł:  Re: Jimny Dalej

MPC pisze:

http://www.tygryspl.republika.pl/main/strona.html

Naprwdę warto to przeczytać żeby pozbyć się złudzeń jakie jest w Polsce prawo.


Od strony prawnej:

1. Gostek nie opisał wszystkiego dokładnie.
2. Moim zdaniem ma d... nie pełnomocnika...
3. Trudna sprawa, bo wszystko komplikuje fakt, że auto jest w leasingu :| ogólnie za mało informacji.
4. Nie jedźmy ogólnie na prawo -tu raczej system stosowania prawa zawodzi (a to z wpisem jest śmiesznym argumentem...)
5. Jestem ciekaw zdania ariela ;)

Autor:  korel11 [ 04-02-2007, 23:13 ]
Tytuł: 

KrisB4 pisze:
Przeniesiony post z zamkniętego tematu:

Najpierw bym sprawdził/zmienił opony (choćby na próbę, ale koniecznie na nowe. (..)


W tym wypadku sprawdziłbym maglownicę i serwo kierownicy ;-)

PZDR
korel

Autor:  MPC [ 04-02-2007, 23:36 ]
Tytuł: 

A co to jest maglownica ?

Autor:  blizzard [ 05-02-2007, 00:10 ]
Tytuł: 

Element przekładni kierowniczej.

Autor:  korel11 [ 05-02-2007, 22:21 ]
Tytuł:  Maglownica etc

Niestety dość kosztowny :-(

Co do wentylatora:
sprawdź przewody elektryczne od niego - takie objawy się pojawiają, gdy kable są przetarte, zaśniedziałe lub obluzowane złączki wiązek...
Sprawdź też lub wymień temostat
Jak zdrowo zostanie zalana elektryka to potem rdzewieje to tu, to tam

PZDR
korel

Autor:  MPC [ 03-03-2007, 01:32 ]
Tytuł:  Re: Jimny układ kierowniczy

MPC pisze:
Czy ktoś zna przyczynę drgań układu kierowniczego we wszystkich egzęplażach Jimny Jeans.
Mam Jeansa i od 2.5 roku walczę z suzuki. Chcę by naprawili mojego Jimnego Jeansa i nie potrafią.
Po 1/2 roku zaczęła szarpać kierownica, stała aplituda przy prędkości 80-85km/h. około 45 stopni na równej drodze (autostrada) nie mówię już co działo się na normalnej drodze. Krótko mówiąc wszystkie stawy mam powyrywane i leczę je od roku.
Dalej, samochód zaczął sciągać na lewą stronę i jest jeszcze wiele innych usterek.
Po dwóch latach użerania się z ASO Wache, SMP poleciło założenie tłumika drgań co zmniejszyło drgania z amplitudy 45 stopni do 15 stopni.
Teraz Wache stwierdził, że go to nie obchodzi, że nie on konstruował ten samochód i mam sobie walczyć z Suzuki w Warszawie. Kompletna paranoja.



Jeszcze ciekawa strona i ciągle ten sam problem
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-jim ... der-2.html
i następna
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-jim ... der-3.html

Autor:  KozioŁ [ 03-03-2007, 12:36 ]
Tytuł: 

@MPC: nadal walczysz z problemem?

Autor:  tomciog [ 03-03-2007, 22:09 ]
Tytuł: 

Hmmm. kolega w serwisie Suzuki właśnie mnie przestrzegał przed "Jeansem"... chyba cos w tych autkach siedzi ( ponoc produkowane tylko w Hiszpanii).

Autor:  KozioŁ [ 03-03-2007, 23:06 ]
Tytuł: 

Nie we wszystkich Jeansach to występuje.

Autor:  blizzard [ 04-03-2007, 19:20 ]
Tytuł: 

Ale jak nic Hiszpan :|

Autor:  MPC [ 05-03-2007, 18:44 ]
Tytuł:  Ten sam

Gdybym wiedział co należy naprwić to zrezygnowałbym nawet z gwarancji i naprwił to na własny koszt. Ale nikt nie umie mi nic podpowiedzieć. A serwis ...

Na forum suzuki ten problem występuje ciągle.

Czy ktoś może mi potwierdzić, że kingpin to łożyska zwrotnic. Bo w tym może być problem. Ktoś tam napisał że psują się czasami co 1/2 roku, to by się zgadzało.

Pozdrawiam wszystkich.

Autor:  tomciog [ 05-03-2007, 22:55 ]
Tytuł: 

No to po kolei - jeśli drgania są w momencie puszczenia gazu to najpewniej do wymiany drążki kieroiwnicze lub końcówki.
Jak telepie cały czas - krzywe koła (zdarzało się w matizach czy tico - fabryczne zniekształecenia felg w czasie eksploatacji - radzę wizytę w wulkanizacji).
Przy hamowaniu - krzywe tarcze - nagrzane i wjazd w kałuże.Sewris lub mechanik.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/