Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[Samuraj] Mechanizm różnicowy https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=3858 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Grzegorz [ 08-10-2008, 13:43 ] |
Tytuł: | [Samuraj] Mechanizm różnicowy |
Witam wszystkich, Piszę bo mam problem. Jeżdżę Samurajem w rajdach off-road'owych. Auto kupiłem 2 lata temu częściowo przebudowane. W papierach pisze SJ410 rok prod 1984 (wąskie mosty). Jak to bywa w rajdach często coś psuję i wymieniam na nowe. Tak było z przegubami, półośkami itd... Dwa tygodnie temu w Olkuszu brałem udział w IV edycji Pucharu Małopolski. Nie ukończyłem z uwagi na awarię tylnego mostu. I tu właśnie zaczyna się problem. Po rozebraniu kosza mech. różnicowego okazało się że brakuje 4 zębów na kole talerzowym i jednego na wałku atakującym. Koło talerzowe ma 43 zęby a wałek 11 zębów. Okazuje się że żadne suzuki nie ma takich elementów. Samuraje mają 37 lub 41 zębów na kole i 9 zębów na wałku. Vitary podobnie a Grand Vitary 43 zęby na kole ale 10 zębów na wałku. W autoryzowanym serwisie suzuki dobierają tylko po numerze. W "Suzuki Motor Polska" też. Zastanawiałem się już nad zamianą na oryginalne ale musiałbym zamienić w obu dyfrach bo prędności obrotowe przednich i tylnych kół muszą być jednakowe. Podwójny wydatek. Poza tym oryginalne są wizualnie mniejsze i delikatniejsze. Z poprzednim właścicielem tego auta nie mam kontaktu, więc nie mogę zapytać. Dyfer i kosz a także pozostałe elementy wyglądają na oryginalne. Jest nawet fabryczna oryginalna blokada. Jeśli dowiem się skąd pochodzi ten atak i koło talerzowe, innym będzie łatwiej w przeróbkach. Może ktoś wie skąd pochodzą te elementy ? |
Autor: | Avalanche [ 08-10-2008, 16:22 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli coś to pomoże, zobacz te schematy (SIERRA SJ410 i mnóstwo wersji): http://suzuki-cat.ru/?s=&&action=reg&m1=88&m2=76&m3=52 |
Autor: | KozioŁ [ 08-10-2008, 19:39 ] |
Tytuł: | |
albo zapytaj na www.forum4x4.pl w dziale suzuki ![]() |
Autor: | zu-tec [ 09-10-2008, 12:47 ] |
Tytuł: | Re: Samurai nietypowy element |
Grzegorz pisze: Witam wszystkich,
Koło talerzowe ma 43 zęby a wałek 11 zębów. Okazuje się że rzadne suzuki nie ma takich elementów. Samuraje mają 37 lub 41 zębów na kole i 9 zębów na wałku. Oj , chyba się mylisz - na stronie danielsa jest dla sj413 i samuraja przełożenie mostu albo 3,727 albo 3,909 (dla niektórych SJ). Ta ostatnia wartość to jest dokładnie Twoje 43/11. Najlepiej zapytaj danielsa, skądś musiał wygrzebać te dane - skrzynka pocztowa jest na jego stronie internetowej: http://daniels.lumena.com/suzuki/ powodzonka ![]() |
Autor: | Grzegorz [ 11-10-2008, 18:26 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za informację. Pewien kolega z Koszalina handlujący na Allegro częściami do samurajów, wygrzebał koło i wałek o takich przełożeniach. Absolutna rzadkość. Podobno montowane w Samurajach ze sprężynami w zawieszeniu produkowanych po 96 roku. Widziałem kilka, ale te wyjątkowo nadają się do sportu. W porównaniu np. do SJ410 to wałek ma w miejscu łożyska 30mm, a w SJ410 25mm, średnica koła tależowego w SJ410 to 165mm a w tym 175mm, poza tym wizualnie są grubsze i solidniejsze. Tak więc już znalazłem i jeszcze raz dziękuję za informacje. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |