Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-05-2024, 09:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08-10-2008, 13:43 
Offline

Rejestracja: 08-10-2008, 13:13
Posty: 2
Witam wszystkich,
Piszę bo mam problem. Jeżdżę Samurajem w rajdach off-road'owych. Auto kupiłem 2 lata temu częściowo przebudowane. W papierach pisze SJ410 rok prod 1984 (wąskie mosty).
Jak to bywa w rajdach często coś psuję i wymieniam na nowe. Tak było z przegubami, półośkami itd... Dwa tygodnie temu w Olkuszu brałem udział w IV edycji Pucharu Małopolski. Nie ukończyłem z uwagi na awarię tylnego mostu. I tu właśnie zaczyna się problem.
Po rozebraniu kosza mech. różnicowego okazało się że brakuje 4 zębów na kole talerzowym i jednego na wałku atakującym. Koło talerzowe ma 43 zęby a wałek 11 zębów.
Okazuje się że żadne suzuki nie ma takich elementów. Samuraje mają 37 lub 41 zębów na kole i 9 zębów na wałku. Vitary podobnie a Grand Vitary 43 zęby na kole ale 10 zębów na wałku. W autoryzowanym serwisie suzuki dobierają tylko po numerze. W "Suzuki Motor Polska" też.
Zastanawiałem się już nad zamianą na oryginalne ale musiałbym zamienić w obu dyfrach bo prędności obrotowe przednich i tylnych kół muszą być jednakowe. Podwójny wydatek. Poza tym oryginalne są wizualnie mniejsze i delikatniejsze.
Z poprzednim właścicielem tego auta nie mam kontaktu, więc nie mogę zapytać. Dyfer i kosz a także pozostałe elementy wyglądają na oryginalne. Jest nawet fabryczna oryginalna blokada.
Jeśli dowiem się skąd pochodzi ten atak i koło talerzowe, innym będzie łatwiej w przeróbkach. Może ktoś wie skąd pochodzą te elementy ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-10-2008, 16:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12232
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jeżeli coś to pomoże, zobacz te schematy (SIERRA SJ410 i mnóstwo wersji):
http://suzuki-cat.ru/?s=&&action=reg&m1=88&m2=76&m3=52


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-10-2008, 19:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
albo zapytaj na www.forum4x4.pl w dziale suzuki :D


Na górę
Post: 09-10-2008, 12:47 
Offline

Rejestracja: 06-08-2008, 09:06
Posty: 26
Grzegorz pisze:
Witam wszystkich,
Koło talerzowe ma 43 zęby a wałek 11 zębów. Okazuje się że rzadne suzuki nie ma takich elementów. Samuraje mają 37 lub 41 zębów na kole i 9 zębów na wałku.

Oj , chyba się mylisz - na stronie danielsa jest dla sj413 i samuraja przełożenie mostu albo 3,727 albo 3,909 (dla niektórych SJ).
Ta ostatnia wartość to jest dokładnie Twoje 43/11.
Najlepiej zapytaj danielsa, skądś musiał wygrzebać te dane - skrzynka pocztowa jest na jego stronie internetowej:
http://daniels.lumena.com/suzuki/

powodzonka :ok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-10-2008, 18:26 
Offline

Rejestracja: 08-10-2008, 13:13
Posty: 2
Dziękuję za informację. Pewien kolega z Koszalina handlujący na Allegro częściami do samurajów, wygrzebał koło i wałek o takich przełożeniach. Absolutna rzadkość. Podobno montowane w Samurajach ze sprężynami w zawieszeniu produkowanych po 96 roku. Widziałem kilka, ale te wyjątkowo nadają się do sportu. W porównaniu np. do SJ410 to wałek ma w miejscu łożyska 30mm, a w SJ410 25mm, średnica koła tależowego w SJ410 to 165mm a w tym 175mm, poza tym wizualnie są grubsze i solidniejsze. Tak więc już znalazłem i jeszcze raz dziękuję za informacje. Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]