Skoro pierwsza zapala się kontrolka akumulatora to oznaczałoby to generalnie problem z alternatorem / układem ładowania (np. jaki jest stan paska?). Jednakże w pełni naładowany akumulator powinien dawć radę jeszcze przez co najmniej 50 km (strzelam bo moje doświadczenia w tym względzie dotyczą Vectry B a nie Dzimniaka). Więc siłą rzeczy nasuwają się dwa pytania - czy sprawdziłeś zarówno akumulator i alternator? Np. jaki masz prąd ładowania? Ponieważ moim zdaniem problem z hamulcami może być skutkiem a nie przyczyną. Tzn. brak prądu wywołuje usterki w układzie hamulcowym. Najpierw powoduje to zaplalenie lampki hamulca (ta lampka oznacza brak płynu hamulcowego, gdy zpala się bez zaciagnietego ręcznego) - tak naprawdę płyn może być tylko elektronika świruje. Potem konkretnie podejrzany jest np. układ ABS, który steruje siłami hamowania (a zapala się też kontrolka od ABS-u?).
I wcale nie koniecznie prąd musi być za niski - być może poleciał regualtor napięcia i po prostu jest za wysoki - czy te usterki nie wyskakują czasami przy wysokich obrotach?
Żeby się nie rozpisywać cytuję za:
http://www.sciaga.pl/tekst/24708-25-ukl ... _abs_i_asr
Najważniejsze zaznaczyłem (!!!)
Urządzeniami umożliwiającymi pełną optymalizację sił hamowania kół samochodu są układy ABS. (...) Czujniki prędkości obrotowej składają się przeważnie z magnesu stałego i cewki indukcyjnej, w pobliżu, których wiruje przytwierdzona do piasty lub przegubu koła stalowa tarcza zębata. Jej zęby zakłócają pole magnetyczne wokół uzwojeń cewki indukując w niej prąd, którego częstotliwość i napięcie zależą od prędkości obrotowej koła. Podstawowe znaczenie dla systemu sterowania ma częstotliwość.
Napięcie (!!!) (zależne również od odległości cewki od obrzeża tarczy) musi przybierać wartości odpowiadające czułości centralnej jednostki sterującej. Jeżeli przekroczy ten zakres, centralna jednostka sterująca zareaguje jak na awarię czujnika, wyłączeniem całego układu.
Jednostka sterująca na podstawie sygnałów w czujniku dokonuje obliczeń:
o prędkości obrotowej każdego z kół,
o prędkości pojazdu - średnia prędkości poszczególnych kół,
o prędkości odniesienia - wcześniejsza prędkość średnia,
o przyspieszenia, opóźnienia i poślizgu w ruchu wirowym koła.
(...)
Czas ten układ wykorzystuje na ustawiczne samo sprawdzenie. Wyniki wyżej wspomnianych dokonywanych na podstawie tych samych sygnałów wejściowych przez dwa równolegle połączone mikrokomputery, muszą być, więc przede wszystkim identyczne. W przeciwnym wypadku ABS ulega samo wyłączeniu. Poza tym dzięki wewnętrznemu programowi kontrolnemu sprawdzane są na bieżąco:
o wszystkie elementy elektroniczne
o zawory elektromagnetyczne
o czujniki prędkości kół
o czujniki ciśnienia i poziomu płynu w zbiorniczku wspomagającym (!!!)