Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 09-08-2022, 18:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Awaria napędu
Post: 20-01-2021, 21:44 
Offline

Rejestracja: 12-11-2015, 17:14
Posty: 14
Witam. Mam problem z napędem. Po włączeniu 4 WD napęd przedniej osi nie działa. Miałem nieszczelność w układzie po naprawie napęd wrócił ale tylko na chwilę w terenie znów brak przodu. Po włączeniu słyszę pyknięcie sprzęgiełek ale po ruszeniu od razu odpykują po wielu próbach przód nie ciągnie. Na słuch i dotyk tak jakby jedno sprzęgiełko nie uderzało po włączeniu. Coś doradzicie??? Sprzęgiełka mam automatyczne. Reduktor na dźwignie rok Suzuki 2002.


Na górę
Post: 20-01-2021, 21:46 
Offline

Rejestracja: 12-11-2015, 17:14
Posty: 14
Dodam jeszcze że zamieniłem sprzęgiełka stronami i cały czas od pasażera jakby słabiej lub wcale nie pykało przy załączaniu napędu niezależnie od sprzęgiełka.


Na górę
Post: 21-01-2021, 10:48 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 157
Lokalizacja: Bełchatów
Witam.Aby ci pomóc napiszę jak działa załączanie napędu w Jimnym.Układ jest sterowany podciśnieniem pobieranym z kolektora ssącego silnika poniżej przepustnicy.W skład układu wchodzą weżyki,zawór zwrotny podciśnienia..znajduje się z prawej strony silnika w okolicy nadkola.2 zawory elektromagnetyczne dwudrozne..jeden steruje załączaniem przednich sprzęgiełek,drugi rozłączaniem przednich sprzęgiełek.Obok tych zaworków zlokalizowany jest czujnik podciśnienia...zamocowane one są do nadkola prawego.po zdjęciu prawego błotnika można dostrzec mały zbiorniczek taki kompensator podciśnienia który ma zapewnić odpowiednią ilość podciśnienia w fazie załączania bądź rozłaczania sprzęgiełek.Przy reduktorze znajduje się czujnik 4wd który daje sygnał do sterownika w jakiej pozycji jest reduktor..wajcha od reduktora..Do zwrotnicy dochodzą 2 wężyki.Jedno wejście jest od załaczenia sprzęgiełek.Drugie do rozlączenia.Działa to tak wajchę reduktora przestawiasz na 4wd czujnik w reduktorze daje sygnał do sterownika o pozycji reduktora na 4wd.Sterownik podaje napięcie na górny zaworek elektromagnetyczny ten się otwiera na czas 5 sekund otwierając połączenie z bańką kompenującą podciśnienie dodatkowo silnik zasysa przez zawór zwrotny ciśnienie jednocześnie je podtrzymując.Przy zwrotnicy wężyk wchodzący z boku jest od załączania.Powietrze jest wysysane przez szczelinę przejścia półosi napędowej przez trzpień zwrotnicy..aby to zadziałało po drodze jest uszczelniacz wewnętrzny w zwrotnicy który doszczelnia miejce wejścia przegubu półosi uszczelniacz w sprzęgiełku oraz gumowa membrana wewnątrz sprzęgiełka.Rozłaczanie górny wężyk w zwrotnicy.Powietrze jest zasysane przez otworek w czopie zwrotnicy strona zewnętrzna,przez szczeliny miedzy kulkami łożyska piasty,przez niewielkie szczeliny zatrzasków uszczelniacza sprzęgiełka.Aby to zadziałało piasta ma uszczelniacz od stony czopu zwrotnicy,sprzęgiełko uszczelniacz i szczelną membranę,oraz uszczelkę na podziale korpusu.Sprzęgiełko jest rozbieralne.W łożysku piasty nie może być za dużo smaru,to samo w sprzęgiełku.Należy co jakiś czas wymontować sprzęgiełka i spręzarka przedmuczać te rurki przy zwrotnicy do których podłaczone są węzyki.Sekwencja zalaczania/rozłączania trwa tylko 5 sekund.Układ musi byś szczelny,zimeringi sprawne po stronie mechanicznej i po stronie elektrycznej . ;/

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
Post: 21-01-2021, 10:56 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 157
Lokalizacja: Bełchatów
http://epc.japancars.ru/suzuki/#bWFya2V ... NjM4Njk%3D

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
Post: 21-01-2021, 11:31 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 157
Lokalizacja: Bełchatów
Drążymy dalej temat.Elektrozaworki są dwudrożne co to znaczy...przy otwarciu np.elektrozaworka górnego który steruje załaczeniem sprzęgiełek dolny elektrozaworek jest zamknięty po stronie podciśnienia ale otwarty po stronie powietrza atmosferycznego co powoduje że w układzie rozlączania jest ciśnienie atmosferyczne.W odwrotnej kolejności przy rozłączaniu działa to tak samo że górny zaworek jest odcięty od podciśnienia,a przechodzi przez niego tylko ciśnienie atmosferyczne.Przy zaworkach są filterki z gąbki powinny być czyste i posiadać przepustowość.Sprzęgiełko jest rozbieralne,najważniejszym elementem jest membrana gumowa,aby się do niej dostać należy płaskim wkrętakiem podgiąć zatrzaski uszczelniacza podważyć i uszczelniacz wyjdzie,następnie wyciągnąć całe bebechy przekręcając głowice z frezami wykręci się wraz ze sprężyną.pozostanie korpus który trzeba ostrożnie rozpołowić w nim siedzi nasze cudo gumowa mębrana.Wszystko wymyć pomyśleć jak to działa,sprawdzić działanie magnesu który trzyma sprzęgiełko w trybie rozłączenia.Smarować bez przesady.Szczeliny tam gdzie są zatrzaski uszczelniacza mają być drożne bo nimi wysysa powietrze w fazie rozłączania.

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
Post: 21-01-2021, 19:25 
Offline

Rejestracja: 12-11-2015, 17:14
Posty: 14
Dziś po wjechaniu na kanał i nasłuchiwaniu przy włączaniu i wyłączaniu napędu nie było słychać aby sprzęgiełko od strony pasażera działało. Zostały przedmuchane sprężarką przewody, odkręcone sprzęgiełko wytarte trochę ze smaru i powłączane ręką kilkukrotnie i na razie pomogło.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]