Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Rezonans, buczenie na 4-5 biegu 2000 obrotów Jimny 1,3
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=13732
Strona 1 z 1

Autor:  Klavdivsz [ 22-06-2016, 07:18 ]
Tytuł:  Rezonans, buczenie na 4-5 biegu 2000 obrotów Jimny 1,3

Witam serdecznie Panowie jako ze jest to moj 1 post chciał bym sie serdecznie przywitać!
Problem jaki posiadam to drgania, rezonans podczas jazdy na 4 i 5 biegu. Problem objawia sie przy 2000 obrotów, buczenie jest tak głośne ze nie jestem w stanie normalnie rozmawiać z pasażerem. Po wizycie w 5 warsztatach i pol rocznym szukaniu usterki nie mam już siły. Dlatego pisze tu. Samochód dostałem od cioci kupiła sobie nowego jimniaka a mojego (2008 rok 1,3) ofiarowała mi za pare groszy.... Auto było trochę zaniedbane. W aucie od początku cos nie grało cieżko wchodziła skrzynia, jedynka - kupiłem w suzuki synchronizator jedynki rozkrecilismy skrzynie wymieniliśmy, założyłem nowa linkę sprzęgła i całe sprzęgło. Potem poszedł nowy wydech. (Stary buczał był już przygnity) Odebrałem auto od mechanika i załamałem sie. Rezonans był jak by ktoś patelnia bił o budę. Fachowcy stwierdzili ze poduszki pod silnikiem do wymiany - wymieniłem na nowe z aso. Nic sie nie zmieniło. No to w ruch poszły wały. Wszystkie wały zostały wyważone od nowa i krzyżaki wymienione. Nawet z innego jimniaka podmieniłem wały i nic zero, bez zmian... Kolejnym wspaniałym pomysłem jednego "szpeca" mechanika był reduktor na 100% on jest wadliwy. Wymieniłem na inny i nic.

Problem jest tego typu ze gdy ściągnę tylny wał i jadę na samym przodzie to jest extra cisza itd.... Zakładam wał do tylu i po staremu. Moje pytanie czy moze most mieć cos wspólnego z tymi wibracjami ?? Ponoć jakiś mechanik sprawdzal główkę mostu i mówił ze jest ok ale jakos mu nie wierze... Zastanawiam sie czy moze dyfer nie jest gdzieś krzywy.

Jeśli moze ktoś pomoc będę wdzięczny.
Pozdrawiam.

Autor:  sylwian70 [ 28-06-2016, 18:35 ]
Tytuł:  Re: Rezonans, buczenie na 4-5 biegu 2000 obrotów Jimny 1,3

Większość jamników 1.3 benzyna tak ma i nic na to nie poradzisz.Masz jeździć na niższym biegu i na wyższych obrotach silnika.Silnik ma za słaby moment obrotowy i gdy go tak dusisz wszystko trzeszczy,rezonansuje.Ten typ tak ma.Zimą gdy plastiki sztywne będzie jeszcze głośniej. :reggae:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/