Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

LIFT i oponki
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=12649
Strona 1 z 1

Autor:  bierek1234 [ 04-10-2015, 20:30 ]
Tytuł:  LIFT i oponki

Witam, chcialbym podniesc mojego jamnika (zwiekszyc prześwit) a żeby to zrobic to musze podnieść bude i tu pytanie do was gdzie najlepiej kupic zestaw do podniesiaenia budy w miare dobry i nie za drogi. I drugie pytanie jakie opony dobrac zeby tez jakos szedl w terenie (tz mial moc zeby go nie mulilo bo im wieksze oponki tym trzeba wiecej wlozyc sily do ich obrotu), oponki chcem zalozyc na dystanse 25mm.
Co poradzicie mi na ten temat?

Autor:  mrquad [ 05-10-2015, 18:13 ]
Tytuł: 

Po pierwsze sprawdź to co napisałeś, domyślam się, że pisałeś w telefonie.
Po drugie nie określasz jaki zakres chcesz przeróbek, więc sądzę, że wystarczą Ci podkładki z Olkusza http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-4-0907
Po trzecie w jakim celu potrzebujesz zakładać dystanse ( opony będą wystawały poza obrys i musisz zakładać nakładki na błotniki)
Po czwarte, wystarczą Ci opony AT do niezbyt trudnego terenu i na szosę
http://www.opony-outlet.pl/cgi-bin/rsho ... pneu_rdopl

Autor:  bierek1234 [ 05-10-2015, 19:20 ]
Tytuł: 

Tak pisałem z telefonu i za to przepraszam. Właśnie chcem sie dowiedziec od osob doświadczonych w tym temacie co i jak, autko ma głównie służyc do zabawy a nie do jazdy na co dzień. Chcem dac dystanse, bo wieksze opony bd trzec o rame przy skrecie (czyli nadkola to obowiazkowo). A co do terenu to torfy, glina, szutry :D

Autor:  mrquad [ 06-10-2015, 04:27 ]
Tytuł: 

W słowniku języka polskiego, słowo chcem nie występuje.
Dlatego przepraszam Ciebie bardzo, ale edytuj swoje posty i wpisz chcę, to co napisałeś, niestety stawia Ciebie na straconej pozycji przy dyskusji.
Wracając do tematu, pewnie wyczytaleś, że trą koła o większych rozmiarach przy nowym zderzaku i gdy nie podniesiesz nadwozia, podkladki wystarczają dla MT 215/75/15 ( bez dystansów ). W mocniejszy teren pewnie zderzak i tak zmienisz.

Autor:  bierek1234 [ 06-10-2015, 18:20 ]
Tytuł: 

Widze ze tutaj nie mozna normalnie podyskutowac bo odrazu sa wytykane błędy.
Pozdrawiam i żegnam

Autor:  mrquad [ 06-10-2015, 18:59 ]
Tytuł: 

bierek1234 pisze:
Widze ze tutaj nie mozna normalnie podyskutowac bo odrazu sa wytykane błędy.
Pozdrawiam i żegnam

Przecież nikt nie odmawia Tobie prawa do dyskusji, ale pewne zwroty warto zapamiętać.

Autor:  sylwian70 [ 07-10-2015, 20:01 ]
Tytuł: 

Strzelił focha i po problemie :]

Autor:  lis81 [ 18-10-2015, 21:37 ]
Tytuł: 

Witam Kolegów, jako świeżo upieczony nabywca jimnego chciałem podłączyć się do tematu.
Mam w planach zrobić lift 2 cale i tu pytanie czy po takim lifcie wejdą koła 225/75/16
pytam o 16 bo spodobały mi się nowe bfgoodrich KO2 i to najmniejszy rozmiar, a może warto zaczekać i wkrótce będą produkować w takiej samej gamie rozmiarów jak KO

Dodam że pytanie teoretyczne wiem że jest wiele opon na rynku, szczególnie w rozmiarze
15 cali :)

Dzięki za podpowiedzi, Pozdrawiam

Autor:  sebastianm [ 18-10-2015, 22:58 ]
Tytuł: 

Jeśli masz nowy zderzak (nisko schodzący) to moim zdaniem 16" będą obcierać właśnie o niego niezależnie od liftu. 15" i BFG AT wchodzą na styk z tym zderzakiem przy mocnym skręcie i lifcie 2". Nie wiem jak przy starym typie zderzaka z 16".

Autor:  lis81 [ 18-10-2015, 23:18 ]
Tytuł: 

autko z 2013 roku, hmm 15" BFG AT wchodzą na styk? a to tego nie wiedziałem, ale AT KO ten starszy model to są różne szerokości np. 205 i 215 więc myślę że przy 2 calach wejdą bez kombinacji.....chyba o tych 16 calach to nie ma co myśleć na fabrycznym zderzaku :)

mam nadzieję że BFG AT KO2 będą wkrótce robić w mniejszych rozmiarach

Autor:  sebastianm [ 19-10-2015, 08:18 ]
Tytuł: 

Zanim miałem lift 2" to BFG 15" czasem przy maksymalnym wykrzyżu minimalnie tarły o zderzak. po 2" już nic nie dotyka ale nadal jest bardzo blisko zderzaka.

Autor:  mrquad [ 19-10-2015, 08:43 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem przy 2 calach podniesienia nie ma sensu.
standard fabryka to 205/70/15 średnica 668mm
większość po lifcie ma 215/75/15 średnica 703,5 mm
Twoja propozycja to 225/75/16 średnica 743,9 mm
To ponad trzy cale więcej od fabryki, ale też szerzej, będzie obcierało.

Autor:  sylwian70 [ 19-10-2015, 22:34 ]
Tytuł: 

225/75/16 nie wejdą bez przycinania zderzaka, nawet z tyłu będzie już ciasnawo.Przy tym rozmiarze to trzeba juz zacząć myśleć o bodylifcie lub o podcięciu błotników jeśli w planach jest zabawa w off road.

Autor:  sylwian70 [ 20-10-2015, 09:44 ]
Tytuł: 

W terenie dużo jamników jeździ na 235/75R16 jest to 30 cali autko na takich gumach prezentuje się fajnie lecz takie gumy wymagają ingerencji w podcinanie błotników.Większość raczej jeździ na felgach R15 bo to zawsze więcej balonu co owocuje w błocie.Duże koła to i nowe problemy-brak mocy-słabe elementy napędu seryjnego jamnika itd.Jamnikiem na 30 calach już da się fajnie jechać.

Autor:  lis81 [ 20-10-2015, 20:01 ]
Tytuł: 

Witam,
serdeczne dzięki za podpowiedzi, nie ma co szaleć z tymi 16 :)
Zobaczę może zaczekam troszkę i pojawią się BFG AT KO2 w pełnej gamie rozmiarów, albo napisze do producenta czy będą robić

nie zamierzam autka aż tak modyfikować, ma służyć na codzień i do polowaczki
pozdrowienia dla Kolegi Sylwiana :)

Autor:  Boreal [ 20-11-2015, 20:07 ]
Tytuł: 

No właśnie, może nie szalej...
Wydumany przez Ciebie rozmiar gum plus konieczny lift i ingerencja w blachy [w roczniku '13 to trochę jeszcze szkoda :| ] da w efekcie nie samochód na codzień, ale cokół pod pomnik pychy :D
Pamiętaj że "bezbolesny" lift Jamnika to 2", wsadzasz podkładki lub wymieniasz zawieszenie i jest wszystko w porządku. Pozwala to bezproblemowo wsadzić gumy o dwa rozmiary ponad fabryczne, czyli 215/75R15 - wypraktykowane przez wielu. Ale przy 225/75R16 te 2" to może być zbyt mało, a wtedy zaczyna się rzeźba - przedłużanie przewodów hamulcowych, linek ręcznego i sprzęgła, wały napędowe wychodzą z reduktora pod zbyt dużym kątem, mosty zmieniają położenie i zostawiasz cztery ślady itp. Maksymalny lift o jakim słyszałem to 5" ale to nie był Jamnik do miasta. Zauważ że nawet rajdowa wersja modyfikowana przez Traska jest na 2" i 215/75R15 - i to naprawdę wystarczy, cała reszta jest kwestią techniki jazdy :uwaga:

Autor:  lis81 [ 22-11-2015, 19:13 ]
Tytuł: 

Witam
jasna sprawa że nie zamierzam szaleć, bardziej chodziło mi tylko o te opony BFG KO2. Producent nie odpisał mi na maila ale z ich amerykańskiej strony dowiedziałem się że od jesieni robią już 15 cali w różnych rozmiarach. Pewnie lada moment będą u nas. Mi się aż tak nie pali bo na razie jeszcze pracuję kawałek od domu i autko mało jeździ :)
Ma mi służyć na codzień i w teren do polowaczki, ale bez szaleństw :)
Pozdrawiam

Autor:  Boreal [ 22-11-2015, 20:52 ]
Tytuł: 

BFG AT KO2 - opony jak opony, producent oczywiście chwali, ale to normalne przy nowościach. Ja bym poczekał aż ktoś inny sprawdzi :)) Bieżnik trochę się różni od KO, w terenie na pewno przyzwoicie z wyjątkiem typowego błota, z przyczepnością na asfalcie trudno powiedzieć, na pewno będą głośne.
Jeśli się nie warunkujesz na BFG to spójrz na Yokohamy Geolandary G012, na asfalcie prawie jak szosówka, w umiarkowanym terenie nie zawiodła mnie ani razu, przez cztery lata. W planach kolejne Geolandary, teraz już dwa rozmiary większe :milosc:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/