Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Lift zawieszenia 2" co wybrać
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=12097
Strona 1 z 1

Autor:  nifimev [ 04-04-2015, 23:11 ]
Tytuł:  Lift zawieszenia 2" co wybrać

Witam.
Przymierzam się w tym roku do liftu zawieszenia o 2" i może ktoś poradzi co wybrać, w czym szukać....
Nie chcę na razie przesadzać z rozmiarami, ale chciałbym zwiększyć kąty, a i przy okazji-być może- poprawić komfort na nierównościach. Seryjne zawieszenie jest twarde, a na "chłopski rozum" 5 cm więcej skoku amortyzatora powinno poprawić charakterystykę pracy zwieszenia...
Podpowiedzcie proszę jakie są wasze dośwaidczenia.
dodam że na przodzie póki co mam tylko wyciągarkę (33kg) i tyle, na razie nie zakładam stalowego zderzaka.

Autor:  sylwian70 [ 05-04-2015, 14:11 ]
Tytuł: 

Lovells.Ironman.Dobison.itp.itd.co lepsze? wszystko jest dobre.

Autor:  nifimev [ 05-04-2015, 17:53 ]
Tytuł: 

Czyli mam rozumieć że powyższe nie różnią się niczym poza marką? nie ma czegoś takiego jak żywotność, miękkość zawieszenia, co dalej wpływa na zachowanie się auta w terenie itp itd? bo tego tak na prawde dotyczy pytanie?
Proszę o wypowiedzi ludzi którzy mają jakieś doświadczenie w tym temacie

Autor:  mrquad [ 05-04-2015, 19:22 ]
Tytuł: 

Tutaj trochę od lat ogarnialiśmy ten temat.
http://www.forum.klubsuzuki.pl/viewtopi ... ead#unread

Autor:  nifimev [ 08-04-2015, 22:07 ]
Tytuł: 

Dzięki mrquad, teraz mniej więcej wiem trochę więcej i mniej za razem ;)
poczytałem i w sumie już wiem że raczej trial master lub OME +2''. tylko kurde w tych sklepach co google wyrzuca, to powyżej 3k (3200-3500) a liczyłem trochę na 2800zł?
Co do trial mastera, to czy to "wyżej" wynikające ze specyfikacji od OME o 10mm zrobi różnicę??
no i jeszcze sprawa różnicy przy trial masterze- jaka jest różnica w wariancie komfort i sport?

Autor:  dzik69ku [ 09-04-2015, 14:19 ]
Tytuł: 

podłączam sie do pytania

Autor:  nifimev [ 17-04-2015, 22:16 ]
Tytuł: 

Kurde wiecie co,
Chyba mięknę trochę i rozważam założenie podkładek pod sprężyny i przedłużenie bądź wymiana amorków na inne póki co. Kosz to około 120zł +ewentualnie cena za inne amorki. Porównując to do jakichś 2800zł na lift oryginalny to hmm... nie wiem czy warto. W tych pieniądzach spokojnie mógłbym zmienić reduktor na samurajowy (mocy ewidentnie brak), snorkelka, może progi pod hi lifta, oponki jakieś agresywniejsze na bardziej wymagające przejażdżki...
czekam na feedback ;)

Autor:  jareman [ 18-04-2015, 21:10 ]
Tytuł: 

Ja mam zawias Ironman'a 2" i póki co sobie chwalę (plus oponki 195/80) i amor skrętu. Poprawiła się dzielność w terenie i chyba komfort jazdy (do pewnego stopnia lepiej wybiera dziury, jeżeli się to przekroczy to jest tąpnięcie :) Nie zmienia to faktu, że Jimny jest za delikatny w trudnym terenie...

Autor:  mrquad [ 19-04-2015, 07:27 ]
Tytuł: 

jareman pisze:
Ja mam zawias Ironman'a 2" i póki co sobie chwalę (plus oponki 195/80) i amor skrętu. Poprawiła się dzielność w terenie i chyba komfort jazdy (do pewnego stopnia lepiej wybiera dziury, jeżeli się to przekroczy to jest tąpnięcie :) Nie zmienia to faktu, że Jimny jest za delikatny w trudnym terenie...


Każdy samochód fabryczny, który jest nieprzystosowany, jest za delikatny w trudnym terenie
https://www.youtube.com/watch?v=AO-9Ig-9mT8

Autor:  nifimev [ 21-04-2015, 22:41 ]
Tytuł: 

na tym filmiku widać ewidentnie brak mocy w Jimnym ;) Duże koła i już kłopoty, pewnie sprzęgło siada co chwile...
Co do "delikatności" to moje subiektywne spostrzeżenia są z goła odmienne od kolegi jareman, bo porównując do patrola, czy defka to i owszem, ale jak wezmiesz pod uwage "terenówki" jak terrano, vitara itp to wydaje mi sie ze w serii jamnik objeżdża wyżej wymienione.
...a i brnąc dalej to najlepiej poradzi sobie zmota, z napętem 6x6, na zwolnicach itp itd ;)

Autor:  jareman [ 22-04-2015, 09:32 ]
Tytuł: 

Pisząc "delikatny" miałem raczej na myśli konstrukcję samochodu, np. mocowanie amortyzatorów, wahacze itp.
Pozdrawiam

Autor:  nifimev [ 14-05-2015, 22:11 ]
Tytuł: 

a może ma ktoś na Opolszczyźnie jamnika z liftem (chodzi mi o markowe, tj. ome, trailmaster, ironman itp.) i zechciałby mnie przewieźć kawałek? tak by zobaczyć zachowanie po zmodyfikowaniu zawieszenia?

Autor:  sebastianm [ 17-05-2015, 17:57 ]
Tytuł: 

nifimev pisze:
Dzięki mrquad, teraz mniej więcej wiem trochę więcej i mniej za razem ;)
poczytałem i w sumie już wiem że raczej trial master lub OME +2''. tylko kurde w tych sklepach co google wyrzuca, to powyżej 3k (3200-3500) a liczyłem trochę na 2800zł?
Co do trial mastera, to czy to "wyżej" wynikające ze specyfikacji od OME o 10mm zrobi różnicę??
no i jeszcze sprawa różnicy przy trial masterze- jaka jest różnica w wariancie komfort i sport?

mam założone OME, jest bardziej miękkie niż seria, skok amortyzatorow jest bardzo długi, praktycznie nie występują takie sytuacje że kończy się amor przy dużej dziurze. Poprzednio miałem podkładki 5cm przy serii żeby założyć BFG AT 215, teraz przy OME mam teoretycznie 1cm niżej ale opony nadal o nic nie trą.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/