Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-07-2025, 23:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-07-2014, 03:18 
Offline

Rejestracja: 06-02-2014, 20:07
Posty: 7
Lokalizacja: SBL
Suzuki: Był Jimny 1.3
Witam. posiadam Jimny 1.3 końcówka 2005r -od paru dni napęd jest ciągle na dwie ośki i ikonka napędu 4x4 ciągle miga. Czy ktoś miał podobny problem ? można ewentualnie to usunąć w warunkach domowych czy raczej profesjonalny warsztat ? z góry dziękuję za podpowiedź. pzdr jurellas


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-07-2014, 08:20 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Bełchatów
Albo nieszczelny któryś wężyk-rurka podciśnienia do piast albo zaśniedziały styki-elektrozaworek

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-02-2015, 15:25 
Offline

Rejestracja: 06-02-2014, 20:07
Posty: 7
Lokalizacja: SBL
Suzuki: Był Jimny 1.3
Witam. od lipca 2014 troszkę już przegryzłem sterowanie 4x4 w jimny,za pierwszym razem był problem z rozłączeniem - wymieniłem w serwisie plastikowy zaworek usytuowany pod maską i czujnik reduktora ten który jest nie zabezpieczony żadną osłoną,koszt nowego 250zł niestety mieli w warsztacie tylko używki za 120zł.
Później gdzieś około września znowu był problem z załączeniem 4x4,po rozłączeniu dwuch przewodów obok zawieszenia i podaniu strumienia powietrza z kompresora w lewy - bliżej środka samochodu - wężyk,okazało się że nie zasprzęgla charakterystycznym metalicznym udeżeniem lewej piasty a prawą jakby lepiej ale nie wystarczająco. Po rozkręceniu piast okazało się że elementy które powinny uszczelniac mają już takie wżery że przylegające gumowe uszczelki przepuszczają ciśnienie i reszta jest jasna.
Zdecydowałem wtedy - właściwie poradzono że tak będzie korzystniej - i wymieniono na używane ale w b.dobrym stanie obie kompletne piasty wraz z łożyskami koszt 700zł na obie strony.
W tym miesiącu powrócił problem z załączeniem napędu na 4 :-/
Okazało się że ten używany czujnik z lipca 2014 tzn jeden z przewodów się odłamał.
Znowu założono używany - nowych chwilowo brak - ale po powrocie do domu,już w garażu wyrzeźbiłem te dwa stare,polutowałem od nowa przewody i zalałem ciekłym plastikiem z pistoletu tzw glumatem :-) takim to sposobem mam teraz dwa zapasowe czujniki.

Wspomnę jeszcze przy okazji że warto sprawdzac czy nie ma już luzu na łożyskach góra dół usytuowanych w pionowych trzpieniach przy piastach,najlepszy na to sposób to podnieśc przednie koła i złapac koło na górze i na dole próbując ruszac w prawo i lewo.pzdr Jurellas


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]