Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Jimny - problem z rozłączeniem napędu 4x4
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=11710
Strona 1 z 1

Autor:  jurellas [ 13-07-2014, 03:18 ]
Tytuł:  Jimny - problem z rozłączeniem napędu 4x4

Witam. posiadam Jimny 1.3 końcówka 2005r -od paru dni napęd jest ciągle na dwie ośki i ikonka napędu 4x4 ciągle miga. Czy ktoś miał podobny problem ? można ewentualnie to usunąć w warunkach domowych czy raczej profesjonalny warsztat ? z góry dziękuję za podpowiedź. pzdr jurellas

Autor:  sylwian70 [ 15-07-2014, 08:20 ]
Tytuł: 

Albo nieszczelny któryś wężyk-rurka podciśnienia do piast albo zaśniedziały styki-elektrozaworek

Autor:  jurellas [ 19-02-2015, 15:25 ]
Tytuł: 

Witam. od lipca 2014 troszkę już przegryzłem sterowanie 4x4 w jimny,za pierwszym razem był problem z rozłączeniem - wymieniłem w serwisie plastikowy zaworek usytuowany pod maską i czujnik reduktora ten który jest nie zabezpieczony żadną osłoną,koszt nowego 250zł niestety mieli w warsztacie tylko używki za 120zł.
Później gdzieś około września znowu był problem z załączeniem 4x4,po rozłączeniu dwuch przewodów obok zawieszenia i podaniu strumienia powietrza z kompresora w lewy - bliżej środka samochodu - wężyk,okazało się że nie zasprzęgla charakterystycznym metalicznym udeżeniem lewej piasty a prawą jakby lepiej ale nie wystarczająco. Po rozkręceniu piast okazało się że elementy które powinny uszczelniac mają już takie wżery że przylegające gumowe uszczelki przepuszczają ciśnienie i reszta jest jasna.
Zdecydowałem wtedy - właściwie poradzono że tak będzie korzystniej - i wymieniono na używane ale w b.dobrym stanie obie kompletne piasty wraz z łożyskami koszt 700zł na obie strony.
W tym miesiącu powrócił problem z załączeniem napędu na 4 :-/
Okazało się że ten używany czujnik z lipca 2014 tzn jeden z przewodów się odłamał.
Znowu założono używany - nowych chwilowo brak - ale po powrocie do domu,już w garażu wyrzeźbiłem te dwa stare,polutowałem od nowa przewody i zalałem ciekłym plastikiem z pistoletu tzw glumatem :-) takim to sposobem mam teraz dwa zapasowe czujniki.

Wspomnę jeszcze przy okazji że warto sprawdzac czy nie ma już luzu na łożyskach góra dół usytuowanych w pionowych trzpieniach przy piastach,najlepszy na to sposób to podnieśc przednie koła i złapac koło na górze i na dole próbując ruszac w prawo i lewo.pzdr Jurellas

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/