Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 09-07-2025, 23:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-06-2014, 12:14 
Offline

Rejestracja: 17-03-2014, 11:58
Posty: 4
Witajcie,

jestem posiadaczem Jimny 1.3 85km z 2010 r. Przebieg ok. 30 tys.

Do auta zamontowałem instalację LPG i wtedy zaczęły się problemy. Nie wiem czy instalator coś zepsuł czy jak, ale sam nie może nic z tym zrobić (fachowiec za dychę).

Auto ma duże trudności z paleniem na zimnym silniku, trzeba kręcić i kręcić.
O dziwo jak bak benzyny jest zatankowany do pełna to problem jest mniejszy, a jak tylko zużyje się trochę paliwa i jest powiedzmy 3/4 baku to problem już się nasila.
Jak silnik pracuje to od kurka paliwa słuchać cały czas mocne syki, czasami go nie dokręcam.

Komputer i błędy? Jedyny błąd jaki komp pokazuje to zła mieszanka paliwa na wolnych obrotach. Oczywiście cały czas mówię o pracy na benzynie. Auto na wolnych obrotach ma cały czas korekty mieszanki paliwa na maksymalnym poziomie 20%. Przy wyższych obrotach korekty spadają i jest wszystko ok.

Zawory świeżo po regulacji w autoryzowanym serwisie. Świece nówki.

Co jeszcze proponujecie? Przed założeniem gazu auto paliło jak złoto.

Z góry dzięki za porady.

Radek


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2014, 12:35 
Offline

Rejestracja: 04-04-2013, 18:46
Posty: 203
Lokalizacja: Polska
W moim jimnym jest podobnie.Zainstalowalem lpg i raz na 30 odpalen silnik nie startuje.Tez raczej winy upatruje w popapranym montazu.Fachowcy od lpg mowia zebym im udowodnil wine.Trudna sprawa bo to zalezy od kaprysu auta.Zona tankuje pb do polowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2014, 14:14 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Bełchatów
po zamontowaniu gazu- paliwo w baku miałeś zawsze?bo jesli jeździleś na gazie a w zbiorniku było minimum to istnieje możliwość przytarcia pompy paliwowej.Co skutkuje problemami, na zimnym silniku silnik będzie dławił się nie ma mocy itp.po rozgrzaniu będzie oki.Masz problem z rozruchem samym odpaleniem wiec zrób tak że przed zgaszeniem silnika przełącz go z lpg na pb i następnego dnia sprawdź rezultaty czy będzie palił od pierwszego.

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2014, 08:00 
Offline

Rejestracja: 17-03-2014, 11:58
Posty: 4
sylwian70 pisze:
po zamontowaniu gazu- paliwo w baku miałeś zawsze?bo jesli jeździleś na gazie a w zbiorniku było minimum to istnieje możliwość przytarcia pompy paliwowej.Co skutkuje problemami, na zimnym silniku silnik będzie dławił się nie ma mocy itp.po rozgrzaniu będzie oki.Masz problem z rozruchem samym odpaleniem wiec zrób tak że przed zgaszeniem silnika przełącz go z lpg na pb i następnego dnia sprawdź rezultaty czy będzie palił od pierwszego.

nigdy nie jeździliśmy na rezerwie, zawsze paliwa było z pół baku. Przełączenie na benzynę przed zgaszeniem nic nie daje. Nawet nam powiedział pewien mechanik, żeby 3 dni jeździć tylko na benzynie i nie używać gazu, ale problem nie ustał. Problem działania na benzynie jest nawet przy zapalonym silniku, bo na wolnych obrotach są nanoszone korekty składu mieszanki na podstawie analizy spalin. Przy delikatnie wyższych obrotach sonda lambda zaczyna pokazywać poprawny wynik i korekty ustają.


peterka pisze:
W moim jimnym jest podobnie.Zainstalowalem lpg i raz na 30 odpalen silnik nie startuje.Tez raczej winy upatruje w popapranym montazu.Fachowcy od lpg mowia zebym im udowodnil wine.Trudna sprawa bo to zalezy od kaprysu auta.Zona tankuje pb do polowy.

u nas ten problem z rozruchem występuje za każdym razem


dzięki za pomoc, problem nadal nie rozwiązany, ciekawy jestem czego można jeszcze spróbować.

Pozdrawiam
Radek


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-06-2014, 10:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Odłącz główny bezpiecznik od instalacji LPG. Samochód powinien zachowywać się tak jak by jej nie było. Zobacz co wtedy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-08-2014, 11:16 
Offline

Rejestracja: 17-03-2014, 11:58
Posty: 4
Problem nadal nie rozwiązany.


Odłączenie bezpiecznika nic nie pomaga.

Na benzynie silnik pracuje na wolnych obrotach nierówno, szarpie nim, a komputer diagnostyczny pokazuje monit zbyt bogata mieszanka paliwa. A korekty mieszanki paliw są na maksymalnym poziomie -19,5% do -20%
Często jest problem z rozruchem, przy rozruchu trzepie nim straszliwie, potem mniej.


Pozdrawiam
Radek


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-08-2014, 10:32 
Offline

Rejestracja: 17-03-2014, 11:58
Posty: 4
Problem rozwiązany. Montażysta LPG pozamieniał rurki od podciśnienia i były cały czas źle podłączone! Już wszystko ok, pewien spec nam to przywrócił do właściwego stanu.

Dzięki i pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]