Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[Jimny] ABS https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=10384 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adam53 [ 20-11-2012, 11:18 ] |
Tytuł: | [Jimny] ABS |
Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z błędem ABS code 61? Jimny ddis 2004, sprzed liftu ma "pompę" ABS (firmy Denso) innego typu niż w nowszych modelach. Nie widze takiej na Allegro. Mam problem, bo (chyba) nie da się jej prosto wymienić na tę nowszą - z tego co widzę w dokumentacji sterownik ma inne złącze. Sprawdziłem to co każą w instrukcji (połaczenia zasilania) 100% O.K.; następny krok to wymiana zespołu ABS a takiego nie mam. Jestem elektronikiem z dużą praktyką - czy terownik da się rozebrać/rozciąć i naprawić nawet dużym nakładem pracy? Czy bład może być powodowany przerwą w silniku ABS? Co ciekawe bład czasem znika, ABS działa. Nie widzę żadnej reguły. |
Autor: | mrquad [ 20-11-2012, 12:14 ] |
Tytuł: | |
Może to czujniki kół dają takie sygnały jak dostaje się do nich wilgoć. Z tego co widzę, pompa ABS do tego silnika ( stare diesel ) jest w Przemyślu w DALTEXIE http://moto.allegro.pl/pompa-abs-suzuki ... 04479.html Nowa pompa ma też trochę inaczej poprowadzone przewody wychodzące. |
Autor: | adam53 [ 20-11-2012, 12:33 ] |
Tytuł: | ABS Jimny 2004 |
... jak napisałem: błąd 61 "przekaźnik silnika pompy". Czujniki nie maja nic do tego. Złącze elektryczne inne z pewnością, gdyby tylko złacze można by pomyśleć o przejściówce, ale nie wiem czy nowsze pompy pasowały by funkcjonalnie. Wartało by może tak zrobic, bo te Denso są podobno bardzo zawodne; już zdążyłem się dowiedzieć :-( Do Przemyśla już akurat dzwoniłem, te "moje" pompy mają ale znacznie drożej. To są inne pompy niż te wystawione na Allegro, przedliftowe, 2004-2005, firmy Denso. Pewnie z bólem portfela będę musiał kupić, ale może jednak ktoś coś podpowie, może to się da naprawić; z duzym zaangażowaniem sił a nie środków :-) . Acha, jakby ktos miał tanio na zbyciu taką zepsuta pompę Denso - kupię dla poćwiczenia demontazu. ... po kilkunastu godzinach: rozebrałem nierozbieralne, naprawiłem nienaprawialne. Padnięty był silnik. Łatwo stwierdzić po odkręceniu elektroniki - na końcówkach silnika powinny być pojedyncze ohmy, a były setki. Cały silnik w środku był uciapany kitem z pyłu ze szczotek zmieszanym z oparami płynu hamulcowego; także komutator! Generalne czyszczenie. Trochę kłopotów z włożeniem uszczelniaczy tłoczków pompy na miejsce - popychanie gumek wykałaczką (żeby nie pociąć). Rada - wyjmować silnik niezwykle powoli, żeby tloczki nie wyskoczyły poza gumki. To będzie wiadomo za drugim razem :-) . Czyli błąd 61 - kolejny krok po sprawdzeniu podłączeń - demontować pompę, zdjąć elektronikę, zmierzyć rezystancję silnika, jeśli więcej niż kilka ohm - demontować silnik i próbować naprawić - da się! Ponawiam - kupię tanio uszkodzoną pompę Denso - dla głębszego poznania jak to jest zrobione... Dopisane na drugi dzień, może się to komuś przyda: Pompę zamontowałem, wstępnie odpowietrzyłem, włączyłem zapłon i ... błąd 61. Zwątpiłem. Spróbowałem kasować błąd - dalej jest. Wymontowałem, sprawdziłem silnik, złacze elektronika-silnik, zmontowałem, zamontowałem - błąd 61. Zrezygnowałem, nic nie rozumiem... Coś mnie tknęło, wyjechałem z garażu. Po kilku metrach błąd zgasł, ABS działa jak żyleta, jak nigdy, odkąd gdy mam to auto - od 10 miesięcy. Z instrukcji serwisowej nie wyczytałem, żeby po błędzie 61 pokręcić kołami... ale oni zakładają, że się wymienia na nowy... Podejrzewam, że przy błędzie 61 zdiagnozowanym w pompie, zwłaszcza takim jak u mnie był, pojawiaym się i zanikającym, nie warto wymieniać pompy na używaną. Nikt nie zagwarantuje, że to co się kupi nie jest w bardzo podobnym stanie jak to co padło. Mało prawdopodobne, że padnie elektronika, a silnik da się naprawić... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |