Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[Jimny] ABS
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=10384
Strona 1 z 1

Autor:  adam53 [ 20-11-2012, 11:18 ]
Tytuł:  [Jimny] ABS

Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z błędem ABS code 61?
Jimny ddis 2004, sprzed liftu ma "pompę" ABS (firmy Denso) innego typu niż w nowszych modelach. Nie widze takiej na Allegro.
Mam problem, bo (chyba) nie da się jej prosto wymienić na tę nowszą - z tego co widzę w dokumentacji sterownik ma inne złącze.
Sprawdziłem to co każą w instrukcji (połaczenia zasilania) 100% O.K.; następny krok to wymiana zespołu ABS a takiego nie mam.
Jestem elektronikiem z dużą praktyką - czy terownik da się rozebrać/rozciąć i naprawić nawet dużym nakładem pracy?
Czy bład może być powodowany przerwą w silniku ABS? Co ciekawe bład czasem znika, ABS działa. Nie widzę żadnej reguły.

Autor:  mrquad [ 20-11-2012, 12:14 ]
Tytuł: 

Może to czujniki kół dają takie sygnały jak dostaje się do nich wilgoć.
Z tego co widzę, pompa ABS do tego silnika ( stare diesel ) jest w Przemyślu w DALTEXIE
http://moto.allegro.pl/pompa-abs-suzuki ... 04479.html
Nowa pompa ma też trochę inaczej poprowadzone przewody wychodzące.

Autor:  adam53 [ 20-11-2012, 12:33 ]
Tytuł:  ABS Jimny 2004

... jak napisałem: błąd 61 "przekaźnik silnika pompy". Czujniki nie maja nic do tego.
Złącze elektryczne inne z pewnością, gdyby tylko złacze można by pomyśleć o przejściówce, ale nie wiem czy nowsze pompy pasowały by funkcjonalnie. Wartało by może tak zrobic, bo te Denso są podobno bardzo zawodne; już zdążyłem się dowiedzieć :-(
Do Przemyśla już akurat dzwoniłem, te "moje" pompy mają ale znacznie drożej. To są inne pompy niż te wystawione na Allegro, przedliftowe, 2004-2005, firmy Denso. Pewnie z bólem portfela będę musiał kupić, ale może jednak ktoś coś podpowie, może to się da naprawić; z duzym zaangażowaniem sił a nie środków :-) .

Acha, jakby ktos miał tanio na zbyciu taką zepsuta pompę Denso - kupię dla poćwiczenia demontazu.

... po kilkunastu godzinach:
rozebrałem nierozbieralne, naprawiłem nienaprawialne. Padnięty był silnik. Łatwo stwierdzić po odkręceniu elektroniki - na końcówkach silnika powinny być pojedyncze ohmy, a były setki. Cały silnik w środku był uciapany kitem z pyłu ze szczotek zmieszanym z oparami płynu hamulcowego; także komutator! Generalne czyszczenie. Trochę kłopotów z włożeniem uszczelniaczy tłoczków pompy na miejsce - popychanie gumek wykałaczką (żeby nie pociąć). Rada - wyjmować silnik niezwykle powoli, żeby tloczki nie wyskoczyły poza gumki. To będzie wiadomo za drugim razem :-) .
Czyli błąd 61 - kolejny krok po sprawdzeniu podłączeń - demontować pompę, zdjąć elektronikę, zmierzyć rezystancję silnika, jeśli więcej niż kilka ohm - demontować silnik i próbować naprawić - da się!

Ponawiam - kupię tanio uszkodzoną pompę Denso - dla głębszego poznania jak to jest zrobione...

Dopisane na drugi dzień, może się to komuś przyda:
Pompę zamontowałem, wstępnie odpowietrzyłem, włączyłem zapłon i ... błąd 61. Zwątpiłem. Spróbowałem kasować błąd - dalej jest. Wymontowałem, sprawdziłem silnik, złacze elektronika-silnik, zmontowałem, zamontowałem - błąd 61. Zrezygnowałem, nic nie rozumiem...
Coś mnie tknęło, wyjechałem z garażu. Po kilku metrach błąd zgasł, ABS działa jak żyleta, jak nigdy, odkąd gdy mam to auto - od 10 miesięcy. Z instrukcji serwisowej nie wyczytałem, żeby po błędzie 61 pokręcić kołami... ale oni zakładają, że się wymienia na nowy...

Podejrzewam, że przy błędzie 61 zdiagnozowanym w pompie, zwłaszcza takim jak u mnie był, pojawiaym się i zanikającym, nie warto wymieniać pompy na używaną. Nikt nie zagwarantuje, że to co się kupi nie jest w bardzo podobnym stanie jak to co padło. Mało prawdopodobne, że padnie elektronika, a silnik da się naprawić...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/