Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

uszkodzony klakson
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=10191
Strona 1 z 1

Autor:  byczek [ 14-10-2012, 11:45 ]
Tytuł:  uszkodzony klakson

Witam! Kupiłem ostatnio jimniastego wszystko działa za wyjątkiem klaksonu! Sama trąbka działa bezpiecznik oki co może być przyczyną? Pozdrawiam

Autor:  waldis [ 14-10-2012, 19:05 ]
Tytuł: 

Przekaźnik? Przycisk na kierownicy? Prąd dochodzi do trąbki?

Autor:  byczek [ 15-10-2012, 08:50 ]
Tytuł: 

prąd nie dochodzi do trąbki ale działa podłączyłem bezpośrednio pod akumulator! Bezpiecznik jest dobry natomiast nie mam pojęcia gdzie jest przekaźnik od klaksonu!

Autor:  waldis [ 15-10-2012, 19:34 ]
Tytuł: 

To może zacznij od kolumny kierownicy i wiązki od przycisków klaksonu.

Autor:  byczek [ 15-10-2012, 20:59 ]
Tytuł: 

No taki mam zamiar tylko musze kupić klucz torks zeby dostać się do kolumny! Jeszcze może być przekaźnik ale nie mam pojęcia który on jest!

Autor:  irekf [ 15-11-2012, 13:50 ]
Tytuł: 

Witam i pozdrawiam serdecznie wszystkich na tym forum.

Z racji posiadania od niedawna Jimniego 1.3 4WD dość wiekowego (98r) rozpoczął się przepiękny okres wspólnego poznawania. On stan moich nerwów, ja jego "budową i strukturą wewnętrzną". Jednym z pierwszych był nie działający klakson jak u kolegi.

Jeśli działa na "krótko" to:
Pkt 1- sprawdzamy przycisk kierownicy (pomaga w 90%)-
a-podważamy cienkim śrubokrętem(nożem) od GÓRY zaślepkę z lewej
strony kierownicy,następnie z prawej.
b- klucz torx T-27 odkręcamy i delikatnie podnosimy poduszkę.
c- odkręcamy przyciski klaksonu i wyjmujemy kłębek kłaczków czy co tam się zebrało.
d- czyścimy i składamy w odwrotnej kolejności -powinno działać!.

Pkt 2-Jeśli nie to idziemy do przekaźnika.
Przekaźnik klaksonu jest przyklejony taśmą pcv do wiązki przewodów nad LEWYM kolanem (siedząc za kierownicą)-taki podłużny i niepozorny. Cewka dostaje + z bezpiecznika na stałe na jeden a MASĘ z przycisku kierownicy na drugi zacisk. Styk roboczy przekaźnika podobnie + z bezpiecznika a po załączeniu cewki przekazuje + bezpośrednio do klaksonu. Potrzebny próbnik napięcia 12 V. Jeden koniec do masy i szukamy + w przekaźniku.Zapamiętujemy które to i można podać masę na pozostałe 2 zaciski przekaźnika.Mamy takie opcje:
a-masa na styku roboczym-nic się nie dzieje klakson milczy- OK
b-masa na cewce przekaźnika-klakson działa!-OK
c-masa na cewce przekaźnika -NIC wtedy przekaźnik do wymiany
LUB UWAGA:
Zaczynamy od sprawdzenia przekaźnika tj. gdzie są + na nim.Zwieramy zworką styki przekaźnika-trąbi OK, następnie masę do cewki-trąbi OK idziemy do kierownicy(patrz pkt 1). Nie trąbi wymiana przekaźnika.

Przepraszam za przydługie wywody, ale może komuś pomogą oszczędzając nerw i kasy.

Pozdrawiam irekf

Autor:  waldis [ 15-11-2012, 19:24 ]
Tytuł: 

Jeśli te przydługie wywody będą takie szczegółowe jak ten, to prosimy o jeszcze.

Autor:  irekf [ 17-11-2012, 18:59 ]
Tytuł: 

Dzięki za słowa otuchy. To mój pierwszy post.
Wydaje się mi, iż taka jest idea forum. Nie ma sensu odkrywać od nowa Ameryki czy zaczynać od jaja. Jeśli jesteśmy czegoś pewni i wiemy jak coś naprawić to czemu nie podzielić się tym z innymi. Korzystamy na tym sami a i "pseudonaprawiaczom"(nie mam na myśli formuowiczów) się przyda. Nie jest to jakaś tajemna wiedza zarezerwowana dla wtajemniczonych.


irekf

Autor:  byczek [ 29-11-2012, 20:50 ]
Tytuł: 

Klakson naprawiony winny przekaźnik!!!! Dobrze że są ludzie na forum którzy coś wiedzą i pomogą bo mam dośc zgadywaczy mam na myśli mechaników od brania pieniędzy!!!!! Większość dupereli i upiększeń zrobiłem sam za pare groszy a szykowały się wielkie wydatki! Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/