Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-06-2021, 15:13

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: 17-03-2020, 12:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11672
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Opinia właściciela Jimny'ego po ok. roku użytkowania:

"Silnik ciągnie ładnie z niskich obrotów. Sprzęgło i bardzo liniowa reakcja przepustnicy pozwalają na delikatne przekazywanie mocy, szczególnie na niskich obrotach lub na śniegu. Charakterystykę zawieszenia najlepiej określić jako bardzo łagodną. Preferuję niskie ciśnienie w oponach wynoszące około 2,2 bara, co umożliwia płynniejszą jazdę po nawierzchni i pomaga absorbować niewielki ruch amplitudy z nierównej nawierzchni, który w przeciwnym razie wzmocniłyby ciężkie osie. Silnik szybko się nagrzewa, co doceniam w śnieżne zimowe poranki. Jednak nagrzewanie nie wystarcza i większość zimowej jazdy odbywa się z temperaturą ustawioną na "HI". Jest to spowodowane brakiem izolacji przestrzeni pasażerskiej.

Układy elektroniczne, takie jak alarm opuszczenia pasa ruchu i asystent hamowania awaryjnego, w rzeczywistości przesadnie reagują. Alarm pasa ruchu w zasadzie wibruje kierownicą, gdy zbliżam się do środkowej lub zewnętrznej linii na drodze. Zdecydowałem się wyłączyć tę pomoc, ponieważ wolę jechać poza swoim pasem, zamiast uderzać w wyboje itp. i wibracje są dość nieprzyjemne. Jako kierowca nie zawsze czekam, aż samochód zjedzie z mojego pasa ruchu i zmniejszam dystans między nami jadąc do niego. To właśnie w tych momentach, kiedy Jimny zaczyna piszczeć i uruchamia procedurę awaryjnego hamowania. Piszczący dźwięk/ostrzeżenie o zderzeniu pojawia się również na jednej konkretnej ulicy w moim mieście, gdzie jadę z prędkością 50 km/h i skręcam bardzo nieznacznie w lewo. Samochody, zaparkowane po prawej stronie drogi, ostrzegają system, a na desce rozdzielczej pojawia się czerwony wyświetlacz wraz z głośnym dźwiękiem.

5-biegowa skrzynia biegów jest bardzo precyzyjna jak na tak długą dźwignię. Miałem problemy z wyjściem z 5-tej do Neutralnej przy dojeżdżaniu bez gazu do zakrętu lub znaku stopu. Wygląda na to, że na 5 biegu jest jakieś wycięcie w szczelinie tuż przed wyjściem dźwigni z tej szczeliny i wejściem w neutralną pozycję. Nauczyłem się celowo ściskać dźwignią prawą stronę szczeliny, a kiedy to robię, dźwignia łatwo wychodzi z 5-tego biegu. Ponadto, przy coraz większej ilości kilometrów na zegarze, to nacięcie prawie zniknęło. Dość dużym przeżyciem jest też słyszenie różnych zawirowań biegów i odgłosów dyferencjału podczas jazdy w mieście. Samochód ceni sobie zmianę biegów, ponieważ 5-ta prędkość jest dość krótką skrzynią biegów. Jest luka między 3 a 4 biegiem, inne biegi są naprawdę ciasne. Tak więc 4. bieg jest ekonomiczny dla miasta (ograniczenie prędkości do 50 km/h). Jimny jest łatwo zaparkowany, ma mały promień skrętu i bierze szybko, z bardzo wyraźnie określonym punktem zgięcia sprzęgła i bardzo dobrą reakcją przepustnicy. Zapomnij o wszystkich opóźnionych obrotach w innych pojazdach. Liczba obrotów wzrasta i spada bez opóźnień, co zapewnia wspaniałe wrażenia z jazdy.

Zupełnie odwrotnie jest w przypadku układu kierowniczego. Układ kierowniczy z kulą obiegową jest bardzo trwałym rozwiązaniem, ale wymaga niskiego przełożenia układu kierowniczego. Potrzeba około 4 pełnych obrotów od blokady do blokady. Samo to nie jest czynnikiem ograniczającym, ale nie można szybko skręcić kierownicą z blokady do blokady. Amortyzator układu kierowniczego na przedniej osi działa bardzo silnie na każdą siłę kierowania, która wykracza poza 1/2 obrotu. Więc podczas jazdy z równoległego postoju musisz jechać powoli i trzymać się sprzęgła trochę dłużej, w przeciwnym razie powolne skręcanie wprowadzi cię na przeciwny pas ruchu. Po prostu nie da się szybko sterować z jednej strony na drugą. Hamulce wystarczą do jazdy z prędkością miejską i w terenie. Ale miałem awaryjne hamowanie przy prędkości 120 km/h i to mnie po prostu przestraszyło. W połowie drogi przez pedał, poczułem zmiękczenie i siła hamowania zmalała. Zauważcie, że w tym momencie hamulce nie były ani gorące, ani mokre, ani brudne. Nie potrafię wytłumaczyć przyczyny tego zachowania, chciałbym tylko, że już nigdy nie poczuję się tak bezradny. Co do ekonomii, mój Jimny CAN może przejechać 100 km za 6,6 litra benzyny 95. Biorąc pod uwagę moje połączenie jazdy drogowej, terenowej i miejskiej, wydaje mi się, że zawsze osiadam na około 7,2 litra/100 km.

Na Autobahnie samochód osiągnął prędkość ponad 165 km i nawet ta szalona jazda z ograniczeniem prędkości zwróciła zużycie poniżej 8 litrów. Jazda z japońskim silnikiem o mocy 16V, znajdującym się w górnym rejestrze obrotów, nie jest niczym szkodliwym. Po 7000 km, okres docierania silnika został zakończony i trzeba było otworzyć każdy silnik pod koniec jego pracy. Jakość metalu jest... Nie wiem. Pamiętaj, że podwozie trzyma samochód razem, nadwozie nie jest częścią konstrukcyjną. I jako taka, myślę, że logicznie rzecz biorąc, może być cieńsza, niż samonośne nadwozia takie jak SX4 czy Ignis, czy w zasadzie cokolwiek. Mogę tylko powiedzieć, że lakier jest dość cienki, a wiele ukrytych miejsc, np. w komorze silnika, jest tylko pokrytych zwykłym nadmiarem lakieru, wszędzie widać szarą farbę uziemiającą. Pamiętaj, że Suzuki nie jest producentem premium i zaleca się nakładanie wosku uszczelniającego lub gumowanej farby na podwozie, gdy planowana jest jazda terenowa. Urządzenie nawigacyjne i ekran dotykowy firmy BOSCH działa dobrze, nie jest wolne ani opóźnione i doskonale pasuje do przeznaczenia samochodu
."

(tłumaczenie automatyczne)


Na górę
Post: 06-06-2021, 11:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11672
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Historia Jimny'ego w USA z przekrętem Consumer Reports
https://www.youtube.com/watch?v=w3sGkP8HeBY


Na górę
Post: 07-06-2021, 09:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 182
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Avalanche pisze:
"Preferuję niskie ciśnienie w oponach wynoszące około 2,2 bara


:szok:
W samuraiu na fabrycznych 205/70R15 ciśnienie wg instrukcji było 1,4. Jak go kupiłem nabitego na 2,0 to skakał jak piłka

_________________
Swift AZ 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 07-06-2021, 15:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11672
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W Vitarze mam 2.6 i jest trochę za twardo (tryb ECO). Comfort to chyba 2.2.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]