Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Bezpieczeństwo aut Suzuki https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=23154 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | arekws1 [ 31-07-2024, 21:04 ] |
Tytuł: | Bezpieczeństwo aut Suzuki |
Zastanawiam się też ostatnio nad bezpieczeństwem aut Suzuki. nie chodzi mi o pipczyki, radary itp ale o bezpieczeństwo strukturalne. Weźmy ostatnie testy np. ertigi: https://www.cartoq.com/car-news/made-in ... est-video/ Auto oparte na lansowanej platformie heartect (tej samej co nowy Swift). Crash test wygląda bardzo źle. Podobnie jak ten Swifta z 2021 (drzwi się otworzyły) https://youtu.be/ra6iAH7Gsj0 Testy scrossa są już nieważne w global ncap (2015). Śmiem twierdzić że nowy mógłby wypaść gorzej niż stary. Firma w planach długoterminowych nadal skupia się na "eko" poprzez coraz większe odchudzanie masy pojazdu i rozwój heartecta. Jak oni sobie wyobrażają crash załóżmy Tesli Y z 900kg Swiftem? Już nawet żartując, to kupno Suzuki sie nie opłaca nawet wagowo. Swift w przeliczeniu na kg jest prawie o połowę droższy niż takie Polo. |
Autor: | Avalanche [ 01-08-2024, 07:32 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo aut Suzuki |
Piszesz o crash-testach Maruti Suzuki. To niewiele ma wspólnego z rynkiem europejskim czy japońskim. Tamte konstrukcje są nawet przez klientów z Indii krytykowane za niższy poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego od odpowiedników zagranicznych. Był gdzieś nawet temat o innych (czyt. gorszych) gatunkach stali używanych na rynek indyjski przez MSIL. =================================================================== Tu masz dla porównania informacje z japońskiego crash testu nowego Swifta: =================================================================== W japońskim NCAP (JNCAP) nowy Swift otrzymał notę 4 gwiazdek na 5. Łączna liczba zdobytych punktów = 177,8/197 (90%) Bezpieczeństwo czynne: 99% Wszystkie testy zaliczone z wynikiem 5/5, oprócz... zapobiegania przypadkowemu wciśnięciu pedału gazu po zadziałaniu automatycznego hamowania (4/5) Bezpieczeństwo bierne: 81% Zderzenie czołowe: kierowca 4/5, pasażer 5/5 Zderzenie czołowe z przesunięciem (offset): kierowca 4/5, pasażer z tyłu 3/5 Zderzenie boczne: pasażer 5/5 Zderzenie z tyłu - ochrona kręgosłupa szyjnego: kierowca 5/5, pasażer 5/5 Zderzenie z pieszym - ochrona głowy pieszego: 4/5, ochrona nóg: 5/5 Sygnalizacja niezapiętych pasów przez pasażerów: 4/5 (brak sygnalizacji dla tylnej kanapy) E-call: 5/5 = 100% Filmiki z crash-testów: https://www.youtube.com/watch?v=i11u7-w3wcs Jak widać, nawet między EU a JDM są różnice. |
Autor: | qwsazx [ 01-08-2024, 11:07 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo aut Suzuki |
arekws1 pisze: Zastanawiam się też ostatnio nad bezpieczeństwem aut Suzuki. nie chodzi mi o pipczyki, radary itp ale o bezpieczeństwo strukturalne. Weźmy ostatnie testy np. ertigi: https://www.cartoq.com/car-news/made-in ... est-video/ Auto oparte na lansowanej platformie heartect (tej samej co nowy Swift). Crash test wygląda bardzo źle. Podobnie jak ten Swifta z 2021 (drzwi się otworzyły) https://youtu.be/ra6iAH7Gsj0 Testy scrossa są już nieważne w global ncap (2015). Śmiem twierdzić że nowy mógłby wypaść gorzej niż stary. Firma w planach długoterminowych nadal skupia się na "eko" poprzez coraz większe odchudzanie masy pojazdu i rozwój heartecta. Jak oni sobie wyobrażają crash załóżmy Tesli Y z 900kg Swiftem? Już nawet żartując, to kupno Suzuki sie nie opłaca nawet wagowo. Swift w przeliczeniu na kg jest prawie o połowę droższy niż takie Polo. Wystarczy jeździć, a nie rozbijać się i problem z głowy. |
Autor: | arekws1 [ 01-08-2024, 18:25 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo aut Suzuki |
Można gdzies znaleźć materiały na jakiej platformie bazują Vitara, scross? Z tego co czytam (także hinduskie narzekania na YT czy redditach) to problem dotyczy wyłącznie aut na heartect (dzire,ertigi, generalnie te małe pimpki na ich rynek) Wg nich np. Brezza (czyli nasza vitara) jest już ok. Nie chce mi się też wierzyć że stosują inny rodzaj stali. Auta z ich fabryk , jak choćby Baleno, były sprzedawane przeciez w Europie. Mimo wszystko niższa masa auta (np. mój scross waży tyle samo co VW polo 2wd) nie wróży dobrze. Czekam z niecierpliwością na odnowione crash testy tych aut. |
Autor: | Avalanche [ 01-08-2024, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo aut Suzuki |
Brezza nie ma nic wspólnego z europejską Vitarą. Zbudowana jest na platformie indyjskiego Swifta. Samochody produkowane przez MSIL na eksport (np. Baleno, Fronx) mają nieco inne specyfikacje produkcyjne. Czytałem kiedyś o tym na indyjskim forum długi temat. Np. gatunki stali się różnią, rozwiązania dotyczące wzmocnień i inne. Dotyczy to też samochodów koreańskich produkowanych tam na rynki rozwijające się. |
Autor: | DS [ 01-08-2024, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo aut Suzuki |
Kilka przykładów przesunięcia słupka A (40% offset, 64 km/h, w nawiasie rok powstania konstrukcji): Segment C: Suzuki SX4 S-Cross (2013): 2 mm Mitsubishi Eclipse Cross (2017): 4 mm Mitsubishi ASX (2010): 1 mm Bmw X1 (2015): 11 mm Subaru XV (2016): 4 mm Honda HR-V (2015): 4 mm Kia Sportage (2016): 4 mm Hyundai Tucson (2015): 0 mm Mazda CX-5 (2017): 6 mm Nissan Qashqai (2014): 18 mm Segment B: Suzuki Vitara (2015): 6 mm Opel Mokka (2013): 3 mm Audi Q2 (2016): 2 mm Renault Captur (2013): 24 mm Jeep Renegade (2014): 0 mm Mazda CX-3 (2015): 0 mm Ford Ecosport (2013): 4 mm Suzuki Swift (2017) - 6 mm. |
Autor: | Avalanche [ 08-11-2024, 11:42 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo aut Suzuki |
Maruti Suzuki Dzire w najnowszej odsłonie uzyskało 5-gwiazdkowy wynik crash testu wg standardów Global NCAP. Poprzednia generacja miała zaledwie 2 gwiazdki w podobnym teście zderzeniowym. Warto zaznaczyć, że nowy wynik dotyczy wersji podstawowej. https://www.youtube.com/watch?v=iRKAR0IZlgE |
Autor: | arekws1 [ 12-11-2024, 07:44 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo aut Suzuki |
No i ten Dźire w przeliczeniu na PLN, ze wszystkimi systemami bezpieczenstwa i wyposazeniem jakie jest obecnie w Suzukach, bedzie kosztowal 32k PLN https://namasce.pl/nowe-suzuki-kosztuje ... -za-tanie/ Zastanawiajace w kontekscie "wiernosci" marce. |
Autor: | Avalanche [ 15-05-2025, 11:39 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo aut Suzuki |
![]() Produkowany w Indiach i sprzedawany m.in. w Japonii model Fronx uzyskał właśnie tam 4 gwiazdki w lokalnym odpowiedniku Euro NCAP (JNCAP): https://timesofindia.indiatimes.com/aut ... 177026.cms |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |