Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Moment czy moc? Turbo czy bez? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=22849 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Remote [ 27-10-2023, 18:42 ] |
Tytuł: | Moment czy moc? Turbo czy bez? |
Moja znajoma z pracy chce zmienić swoja 3 letnia Fabie 1.0T na cos innego. Interesują ją tylko małe auta, to wysłałem ja do Suzuki aby sie przejechała Swiftem. Wróciła i mi mówi że autko fajne ale strasznie wolne - wręcz niebezpieczne na drodze, bo się wyprzedzac nie da. Spojrzałem na specyfikacje i faktycznie to jest przepaść do jej Fabii: https://zeperfs.com/en/duel9127-9638.htm A co ciekawe niby oba auta maja ok. 12kg na 1 konia - za to moment obrotowy robi całą róźnice w dynamice. |
Autor: | wjarzab [ 27-10-2023, 19:38 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
przyzwyczajona do ayta z turbiną i tak to potem jest. Chce przyspieszać od 1 tysiąca obrotów. A to to tak nie działa. Jestem prawie pewny ze Swist 1.2 jest szybszy od skody 1.0t |
Autor: | Pawlik84 [ 27-10-2023, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Avalanche pisze: Na razie mówi się tylko, że 4-cylindrowy K12 zostanie zastąpiony przez 3-cylindrowy Z12 o tej samej pojemności skokowej. Z12 będzie łączony z układem Mild Hybrid, ale nie będzie miał turbiny. Analizując temat… czyli można sie spodziewać auta o mocy ok 85Km może mniej i moment obrotowy jakies 120Nm może więcej? A czy bedzie wersja sport? Z jakim silnikiem? |
Autor: | Remote [ 27-10-2023, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
wjarzab pisze: Jestem prawie pewny ze Swist 1.2 jest szybszy od skody 1.0t Kliknij w link który podałem i zobacz jaka jest przepaść w osiągach tych aut. |
Autor: | DS [ 27-10-2023, 22:29 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: Kliknij w link który podałem i zobacz jaka jest przepaść w osiągach tych aut. To nie do końca tak. Od 0 do 50 jadą równo. Od 40 do 80 podają na trzecim biegu, gdzie dla Swifta naturalnym biegiem do przyśpieszania w tym zakresie jest bieg drugi, 60-100 też można z dwójki zacząć. Ogólnie dynamika Skody będzie oczywiście lepsza, ale przy kręceniu Swifta zgodnie z charakterystyką silnika, do 100 km/h nie będzie to przepaść. Powyżej brak turbo zrobi już różnicę. Pozostaje jeszcze kwestia umiejętnego wykorzystania układu Mild Hybrid, gdzie testujący z reguły zmieniają bieg pod koniec obrotomierza, a nie w punkcie, gdzie kończy się doładowanie elektryczne. |
Autor: | Remote [ 28-10-2023, 08:09 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Ona pewnie nie dobiera biegów idealnie - to zwykły, statystyczny kierowca Pole 40-140 i 80-120 jest przy maksymalnym, mozliwym wykorzystaniu osiągów. O ile ten pierwszy zakres raczej nieuzyteczny na codzień, to ten drugi to juz sól naszych krajowych dróg i wyprzedzania Tu porównanie Swift 1.2 vs 1.0T: https://zeperfs.com/en/duel6760-9127.htm |
Autor: | swirusek231 [ 28-10-2023, 09:14 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: Moja znajoma z pracy chce zmienić swoja 3 letnia Fabie 1.0T na cos innego. Interesują ją tylko małe auta, to wysłałem ja do Suzuki aby sie przejechała Swiftem. Wróciła i mi mówi że autko fajne ale strasznie wolne - wręcz niebezpieczne na drodze, bo się wyprzedzac nie da. Spojrzałem na specyfikacje i faktycznie to jest przepaść do jej Fabii: https://zeperfs.com/en/duel9127-9638.htm A co ciekawe niby oba auta maja ok. 12kg na 1 konia - za to moment obrotowy robi całą róźnice w dynamice. Ej ale porównuj 1.0 tsi 90-95 km mi w fabii jest dużo wolniejszy bo fabia jest spasła |
Autor: | hunter3006 [ 28-10-2023, 11:29 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: Wróciła i mi mówi że autko fajne ale strasznie wolne - wręcz niebezpieczne na drodze, bo się wyprzedzac nie da. Auto z turbo nie ma u niej lekko, znam ten typ (strach przed zmiana biegow, pod gorke 20 na godzine na 3jce tez sie da, przeciez jedzie).Niech dorzuci do CVT i nagle wyjdzie ze da sie wyprzedzac tym silniiem. No i jest jeszcze sport, z turbo i ma fajny kolor. |
Autor: | swirusek231 [ 28-10-2023, 13:32 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
hunter3006 pisze: Remote pisze: Wróciła i mi mówi że autko fajne ale strasznie wolne - wręcz niebezpieczne na drodze, bo się wyprzedzac nie da. Auto z turbo nie ma u niej lekko, znam ten typ (strach przed zmiana biegow, pod gorke 20 na godzine na 3jce tez sie da, przeciez jedzie).Niech dorzuci do CVT i nagle wyjdzie ze da sie wyprzedzac tym silniiem. No i jest jeszcze sport, z turbo i ma fajny kolor. o hun ale swiftem i mozna 15 jechac 3 wciepac i tez jedzie nawet nie telepie sie silnik zbytnio jak w szmelcagenie , sportem z 1.4 booster tez sie podobnie da ruszyc ale troche silnika szkoda tak ryc. Jak swiftem z 6 chce mula wyprzedzic z 5 na 2 dwójke i ogień na tloki Swoją droga sam nad fabia myuslałem ale 1.0 mpi bardziej moc niby zbliżona ale w porówaniu do swifta to taka fabia ponad 250 kg jest cięzsza i to sie czuje. Wieruchowi taka fabia setkę w 19 sekund zrobiła xD |
Autor: | swirusek231 [ 10-03-2024, 10:14 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: swirusek231 pisze: Remote pisze: Trochę ich poniosło z tymi cenami za tak słabe mocowo i wolne auto... swift nie jest wolny nie musi mieć niewiadomo jakiej mocy przy swojej niskiej masie Obiektywnie z wolnossacym 1.2 jest to wolne auto na tle konkurencji. Najbardziej doskwiera brak momentu obrotowego. 1.0T Boosterjet to była doskonała jednostka do Swifta i do dziś się zastanawiam dlaczego już jej nie montują.... przejedź się każdym innym konkurentem z wolnossąnym silnikiem zobaczymy który jest wolny swift wazy około 900 kg, więc z 83Km i tak ma świetny stosunek mocy do masy, taka fabia 1.0 mpi jest prawie 300 kg cięższa |
Autor: | Remote [ 10-03-2024, 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
swirusek231 pisze: przejedź się każdym innym konkurentem z wolnossąnym silnikiem zobaczymy który jest wolny swift wazy około 900 kg, więc z 83Km i tak ma świetny stosunek mocy do masy, taka fabia 1.0 mpi jest prawie 300 kg cięższa Problem jest taki, że w Fabii mogę sobie wybrać zarówno padaczkowaty 1.0 80 KM, jak i całkiem dynamiczny 1.0T w wersach 95 i 115 KM. W Swifcie wyboru nie masz i tym samym w normalnych pieniądzach dostajesz dychawiczny i wręcz niebezpieczny silnik 1.2 To była fajna jednostka ale 10-12 lat temu. Zobacz jak fatalnie wygląda porównanie osiągów/dynamiki tych 2 aut (za takie same pieniądze) https://zeperfs.com/en/duel9638-9127.htm |
Autor: | swirusek231 [ 10-03-2024, 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: swirusek231 pisze: przejedź się każdym innym konkurentem z wolnossąnym silnikiem zobaczymy który jest wolny swift wazy około 900 kg, więc z 83Km i tak ma świetny stosunek mocy do masy, taka fabia 1.0 mpi jest prawie 300 kg cięższa Problem jest taki, że w Fabii mogę sobie wybrać zarówno padaczkowaty 1.0 80 KM, jak i całkiem dynamiczny 1.0T w wersach 95 i 115 KM. W Swifcie wyboru nie masz i tym samym w normalnych pieniądzach dostajesz dychawiczny i wręcz niebezpieczny silnik 1.2 To była fajna jednostka ale 10-12 lat temu. Zobacz jak fatalnie wygląda porównanie osiągów/dynamiki tych 2 aut (za takie same pieniądze) https://zeperfs.com/en/duel9638-9127.htm i co z tego ? tsi nie nadaje się do miejskiej jazdy, przy niskich prędkościach na dójce zdycha i czkawki dostaje, a badź co bądź to auto miejskie głównie do miasta wieć fajnie oddychający wolnossak, który nawet nie zdechnie jak sie zapomnisz na progu i przyspieszysz z 3 biegu jest na wage złota a i lpg dobrze znoszacy |
Autor: | abegie [ 10-03-2024, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: Obiektywnie z wolnossacym 1.2 jest to wolne auto na tle konkurencji. Najbardziej doskwiera brak momentu obrotowego. Obiektywnie tak. Subiektywnie to auto jest na tyle fajne (mówię o bieżącej generacji, nie tej najnowszej, bo jej nie znam), że braki w osiągach na prostej nie przeszkadzają ani trochę. Podawana tutaj Fabia może i będzie szybsza, ale wrażenia z jazdy są po prostu nędzne, a samo auto też jest po prostu słabe i sprawia wrażenie mułowatego. Odwrotnie niż Swift. Poza tym dziś coraz trudniej znaleźć samochód mający cztery cylindry i silnik wolnossący. Już choćby z tego powodu Swift jest atrakcyjną opcją. Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem, liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc. |
Autor: | Remote [ 10-03-2024, 16:17 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
abegie pisze: Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem, liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc. No takiego "argumentu" moje inżynierskie serce nie przeskoczy. Życzę spokojnej i bezpiecznej jazdy z mikrymi wolnossakami. |
Autor: | abegie [ 10-03-2024, 17:09 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: abegie pisze: Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem, liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc. No takiego "argumentu" moje inżynierskie serce nie przeskoczy. Ech, wszędzie to samo. W takim razie bierzemy dwa egzemplarze tego samego modelu, jaki wyjechał z fabryki. Niech będzie jeden czerwony, drugi czarny. Czerwony ma 320 Nm, czarny ma 280 Nm. Który będzie miał lepszą dynamikę? Remote pisze: Życzę spokojnej i bezpiecznej jazdy z mikrymi wolnossakami. Mikre wolnossaki należy deptać, żeby jechały. I to jest w nich fajne. |
Autor: | Remote [ 10-03-2024, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Avalanche pisze: Ktoś tam wyżej pisze też, że silnik 1.2/83 KM jest "wręcz niebezpieczny". Co to znaczy? To znaczy, że jego dynamika jest bardzo słaba i każdy manewr trzeba planować z nienaturalnie dużą rezerwą czasową. Przykładowe porównanie aut miejskich z silnikiem turbo i wolnossącym było powyżej: https://zeperfs.com/en/duel9638-9127.htm Oczywiście 0-100 nie ma wiekszego znaczenia ale juz 60-100 czy 80-120 to kluczowe parametry w codziennej jezdzie... |
Autor: | wjarzab [ 10-03-2024, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
moje poprzednie auto miało prawie 300koni i wiesz co? średnie prędkości mam takie same jak w Smarcie czy Swifcie. A jak ktoś musi bo się udusi, czy inny coto zpier....la ale bezpiecznie, to niech sobie na Silesie Ring jedzie i tyle. |
Autor: | Remote [ 11-03-2024, 09:40 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
wjarzab pisze: moje poprzednie auto miało prawie 300koni i wiesz co? średnie prędkości mam takie same jak w Smarcie czy Swifcie. Nadal nie rozumiesz. Nie chodzi o średnie prędkości, nie chodzi o zapie.dalanie. Chodzi o normalne, bezpieczne poruszanie się autem w zakresie dozwolonych prędkości. Po prostu tym poprzednim autem manewry wyprzedzania mogłeś wykonać o wiele bezpieczniej niż Swiftem z momentem 111nm przy 4500rpm... |
Autor: | abegie [ 11-03-2024, 10:22 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: Avalanche pisze: To znaczy, że jego dynamika jest bardzo słaba i każdy manewr trzeba planować z nienaturalnie dużą rezerwą czasową. Nie wiem czy wiesz, ale między fotelami z podłogi sterczy taki interesujący patyk. Przyjrzyj mu się następnym razem. Remote pisze: Po prostu tym poprzednim autem manewry wyprzedzania mogłeś wykonać o wiele bezpieczniej niż Swiftem z momentem 111nm przy 4500rpm... Nie jeździłem Swiftem z silnikiem 83 KM, ale w moim 90 KM w zupełności wystarcza do sprawnego wyprzedzania. Tylko robi się z dwójki/trójki, a nie z piątki. No i nie odpowiedziałeś na zadane wcześniej pytanie. Czerwony, czy czarny? |
Autor: | Remote [ 11-03-2024, 10:29 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
abegie pisze: No i nie odpowiedziałeś na zadane wcześniej pytanie. Czerwony, czy czarny? Bo zadałeś bezsensowne pytanie. Ja je urealnie w kwestii budowy silnika spalinowego: Czerwony: 1.2 83 KM i 111 nm przy 4500 rpm / identyczne skrzynie 5b / ta sama wartośc przekładni głównej Czarny: 1.2T 83 KM i 200 nm przy 2000 rpm / identyczne skrzynie 5b / ta sama wartośc przekładni głównej Który z nich wykona szybciej manewr wyprzedadzania np. na 3b od 50 do 80km/h ? |
Autor: | Avalanche [ 11-03-2024, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: To znaczy, że jego dynamika jest bardzo słaba i każdy manewr trzeba planować z nienaturalnie dużą rezerwą czasową. Współczuć należy więc kierowcom wszystkich tych setek tysięcy pojazdów, w których manewry trzeba planować z "nienaturalnie dużą rezerwą czasową" Rozumiem, że ten "każdy manewr", to tylko wyprzedzanie w kolumnie pojazdów przy niezbyt dobrej widoczności? |
Autor: | abegie [ 11-03-2024, 11:10 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Remote pisze: Bo zadałeś bezsensowne pytanie. Ależ było wyjątkowo sensowne. Tak dla przypomnienia: abegie pisze: Remote pisze: abegie pisze: Wartość momentu obrotowego silnika jest zupełnie nieistotnym parametrem, liczy się jedynie jego przebieg w funkcji obrotów, czyli moc. No takiego "argumentu" moje inżynierskie serce nie przeskoczy. Zadałem proste pytanie, powtórzę je ponownie: dwa egzemplarze tego samego modelu, jaki wyjechał z fabryki. Niech będzie jeden czerwony, drugi czarny. Czerwony ma 320 Nm, czarny ma 280 Nm. Który będzie miał lepszą dynamikę? Teraz czekam na odpowiedź. |
Autor: | swirusek231 [ 11-03-2024, 11:15 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
mi tam osiągi swifta wystarczają w zupełnosci, pomimo iz mialem okazję jeździć duzo mocniejszymi samochodami. Jak ktoś umie jeździć to i kaszlakiem wyprzedzi a co do wagi to ja mam w dowodzie dokladnie 911kg, a swift jest bezpieczny, po prostu nie ma zbyt wielu zbędnych bajerów i posiada sladowa ilosc wygłuszenia |
Autor: | swirusek231 [ 11-03-2024, 11:16 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
Avalanche pisze: Remote pisze: To znaczy, że jego dynamika jest bardzo słaba i każdy manewr trzeba planować z nienaturalnie dużą rezerwą czasową. Współczuć należy więc kierowcom wszystkich tych setek tysięcy pojazdów, w których manewry trzeba planować z "nienaturalnie dużą rezerwą czasową" Rozumiem, że ten "każdy manewr", to tylko wyprzedzanie w kolumnie pojazdów przy niezbyt dobrej widoczności? i przed zakrętem na podwójnej ciąglej xD jak musze swiftem szybko wyprzedzać to z 5 na trójke i but w podłogę owszem turbo nie musisz aż tak robić ale jak przesadzisz to sobie dwumase zniszczysz dośc szybko |
Autor: | Remote [ 11-03-2024, 11:40 ] |
Tytuł: | Re: Swift 2024 - |
abegie pisze: Teraz czekam na odpowiedź. Nie ma takich aut na rynku więc odpowiedzi sie nie doczekasz. swirusek231 pisze: Jak ktoś umie jeździć to i kaszlakiem wyprzedzi A co z tymi, którzy nie umieją ? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |