Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 10:07

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 03-08-2019, 11:09 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 247
Suzuki: baleno
Proponuję nowy wątek.
Toczy się od kilku lat dyskusja o jakości blach w japońskich samochodach, w tym oczywiście w Suzuki. Ostatnio Mazda pod wpływem kilku nieprzychylnych publikacji i badań wydała oświadczenie poparte zewnętrznym (zleconym) badaniem potwierdzające, że zaczęła stosować podwójny ocynk i generalnie poprawiła jakość w tej kwestii.

Podobnie Suzuki wydało jakiś czas temu oświadczenie o stosowaniu podwójnego ocynku i kataforezy. Znany jest problem rdzy w Hondach oraz fakt bardzo dobrej jakości zabezpieczenia antykorozyjnego w Toyotach.

Proponuję konkretnie dzielenie się w tym wątku osobistymi doświadczeniami i obserwacjami.
Z mojego doświadczenia wynika, że sytuacja w Suzuki poprawiła się zdecydowanie po 2004 roku i auta po tym roku po prostu przestały rdzewieć. Czy potwierdzacie te obserwacje?

_________________
Suzuki Swift III
Suzuki Swift V
Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 03-08-2019, 12:00 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Ignis 2005, niezakonserwowany od nowości, podwozie nie myte, przebieg obecnie ~160kkm, dopiero w zeszłym roku pojawiły się pierwsze, luźne naloty rdzy - głównie w tylnej części podwozia, najwięcej na tunelu środkowym. Zero rdzy na karoserii!

Swift 2014, niezakonserwowany od nowości, podwozie nie myte, przebieg obecnie ~140kkm, pojawiły się naloty rdzy na kątownikach/mocowaniach przewodów hamulcowych przed tylnymi kołami, a także na "przyspawanych nakrętkach" w tunelu środkowym. Oczywiście zero rdzy na karoserii.

Na pewno jest zdecydowana poprawa w stosunku do Swifta z 1997 roku, tam to był istny dramat - dziury w podłodze, urywanie się mocowań wahaczy przednich jak i tylnych (żeby było zabawnie, za wczas zabezpieczyłem przednie, a niespodziewanie urwał się tylny). O dziwo karoseria (nie licząc progów) - jedynie dolne ranty drzwi zaczęły rdzewieć dopiero gdy samochód miał około 17 lat, zero rdzy na błotnikach i innych miejscach - a przez bardzo długi czas nie był w ogóle woskowany, ani nawet w miare regularnie myty.


Na górę
Post: 05-08-2019, 18:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
2007 Swift III - sama blacharka ok (garażowany), wymienione tylko przewody hamulcowe, bo skorodowały.
2017 Swift V - kilka odprysków od kamieni na masce i dachu - te na masce ok, ale przy jednym na dachu pojawiło się coś jakby rdzewienie. Zdaje się, że nie wszystkie blachy są równo ocynkowane.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 05-08-2019, 20:15 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
W moim obecnym Swifcie również zaliczyłem konkretny odprysk na masce - po części do gołej blachy, "leży" jakieś półtora miesiąca i na szczęście nic się z tym nie dzieje - póki co. Ciągle czekam na zaprawkę aż dotrze do ASO...

Tak czy inaczej odpryski tylko do podkładu są również bardzo widoczne - podkład jest ciemnoszary. Przynajmniej przy kolorze białej perły (kod ZVR).


Na górę
Post: 06-08-2019, 06:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Splash z 2009 - brak rdzy, niekonserwowany. Zero problemów.
Swift 2015 - brak rdzy, niekonserwowany. Zero problemów.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 06-08-2019, 07:48 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Vitara polift - wbrew opinii wyjechała z salonu bez rdzy;)


Na górę
Post: 06-08-2019, 13:39 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 140
Splash rocznik 2008, użytkowany przeze mnie od nowości, w zeszłym roku zauważyłem kilka całkiem sporych wykwitów na rantach progów
mimo, że są nie powyginane bo zawsze był podnoszony za odpowiednie mocowania.

O zardzewiałych niektórych śrubach czy mocowaniach nie wspominam bo to niby nic wielkiego ale nie wygląda najlepiej.
Poza tym karoseria czysta.


Na górę
Post: 03-09-2019, 14:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Suzuki Automobile Deutschland o zabezpieczeniach antykorozyjnych Vitary (kopiuję tekst oryginalny):

Die für die Karosserie dieses Fahrzeugs verbauten Stahlbleche werden der nachfolgenden Rostschutzbehandlung unterzogen.
— Bei allen Stahlblechen Elektrogalvanisierung beider Oberflächenseiten
— Bei allen Stahlblechen Grundierung mittels kathodischer Tauchlackierung
— Rostschutzwachs auf den inneren Oberflächen der Tür- und Schwellerverkleidungen, die anhaltender Feuchtigkeit ausgesetzt sind
— Vinylbeschichtung auf der Unterseite des Bodenblechs und den Radkasten-Innenflächen
— Auftragen von Dichtmittel auf Türnähten, Verbindungselementen zwischen einzelnen Blechen im Motorraum und ähnlichen Teilen der Verkleidung

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 03-09-2019, 20:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Google Translate dla leniwych:

Stalowe panele zastosowane w nadwoziu tego pojazdu są następnie poddawane obróbce antykorozyjnej.
- Galwanizacja obu powierzchni na wszystkich blachach stalowych
- Do gruntowania wszystkich blach stalowych za pomocą katodowego malowania zanurzeniowego
- Wosk antykorozyjny na wewnętrznych powierzchniach drzwi i progów, które są narażone na długotrwałe działanie wilgoci
- Powłoka winylowa na spodzie panelu podłogowego i wewnętrznych powierzchni nadkoli
- Nakładanie szczeliwa na szwy drzwi, łączniki między poszczególnymi arkuszami w komorze silnika i podobnymi częściami panelu

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-09-2019, 20:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Może 'moto dziennik' z YouTube sprawdzi też Suzuki.
Z Mazda były nieźle jaja.
Polecam obejrzeć programy Jacka Balkana...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 03-09-2019, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Sytuacja z Suzuki może być podobna. Cały zgrzyt z Mazdą wynikał z tego, że zastosowany miernik wykrywał tylko powłoki nanoszone metodą zanurzeniową, czego Balkan nie potrafił przyznać. Natomiast kwestia grubości i jakości powłoki to zupełnie inna sprawa.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 03-09-2019, 22:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Metoda nanoszenia ma ścisły związek z jakością tej powłoki... Co zresztą wiemy patrząc na starsze Mazdy :)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 04-09-2019, 09:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Zgadza się, ale nie jakości wyżej wspomniany spór dotyczył, tylko tego czy cynk jest, czy nie ma :-)

No to jeszcze Suzuki Nederland o ocynku:
The body is galvanized yes. Not the whole body but most of it and the other parts are also coated with some sorth of protection.
You don't have to worry about any rust by the Suzuki model nowadays.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 26-01-2020, 19:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-01-2020, 14:22
Posty: 8
Lokalizacja: Oświęcim
Suzuki: grand vitara II
Witam.Kupiłem kilka dni temu suzuki grand vitare 1.9 z 2008 roku z przebiegiem 85000km :skoczek: . Spód samochodu naprawdę super,w kilku miejscach dopiero zaczynają się robić przebarwienia odcień rdzy. Ale mimo to latem będę chciał zrobić konserwację.Jestem mile zaskoczony i szczęśliwy że ją kupiłem! :spi:

_________________
8) Albo suzuki albo NIC...


Na górę
Post: 30-06-2021, 18:58 
Offline

Rejestracja: 24-06-2021, 16:46
Posty: 3
Lokalizacja: Marki
Suzuki: Vitara
Czy na podstawie stwierdzeń "kupiłem/mam starą Suzuki, patrzę pod spód i widzę, że nie ma rdzy" należy zapomnieć o zabezpieczeniu antykorozyjnym?
Serio pytam - nie zabezpieczacie dodatkowo?

_________________
Pozdrawiam
Maar


Na górę
Post: 30-06-2021, 21:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jeśli Suzuki nie było nigdy zabezpieczane, a ma swoje lata, to nie wierzę, w brak rdzy. ;)
Jeśli nie widać rdzy, to powinno być widać jakieś zabezpieczenie antykorozyjne.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 13-07-2021, 15:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2021, 19:31
Posty: 34
Lokalizacja: WGM
Suzuki: Vitara 1.4 Hybrid
Ja na wszelki wypadek zabezpieczyłem Vitarę w Mawro kilka miesięcy po zakupie. Sami doradzili, mam nadzieję, że nie chodziło tylko o finanse. Inna sprawa, że jak nakitowali tego szuwaksu, to od czasu do czasu widzę ciemne smugi, które trudno się domywają.

_________________
Rafał

Vitara 2020 1,4 Hybrid Premium 2WD MT


Na górę
Post: 07-10-2021, 08:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Podwozie Vitary po pięciu latach użytkowania:
https://youtu.be/ELxlv7I3CP0

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 07-10-2021, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Dzięki. Czy dobrze widzę, że to tylko punktowa, niezbyt głęboka korozja, generalnie z tyłu auta w okolicach spawów (hak, zaczepy do podnoszenia auta)?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 07-10-2021, 10:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Na spawach to w zasadzie drobny nalot. Najgorzej sytuacja wygląda w miejscach, gdzie łapki trzymające linki i przewody przykręcone są do podwozia.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 03-04-2022, 15:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Info, które już było, ale tu jest jego właściwe miejsce:

Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 03-04-2022, 18:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
DS pisze:
Podwozie Vitary po pięciu latach użytkowania:


Jestem pod wrażeniem. Porównując do GV II po 5 latach użytkowania, to Vitara jest w zasadzie bez rdzy.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-04-2022, 18:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
OK, mogę dorzucić coś do tematu z własnego doświadczenia.
Oglądałem podwozie Vitary z mechanikiem. Nie znaleźliśmy żadnych niepokojących oznak korozji. Po 6 polskich zimach wszystko jest OK :)


Na górę
Post: 08-04-2022, 22:23 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Po 3 latach w górach gdzie soli jest od groma nie dzieje nie nic poza rantami stalowych felg. Zastanawiam nie czy zabezpieczać przed następnym sezonem póki jest czysto?


Na górę
Post: 28-07-2022, 21:17 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 247
Suzuki: baleno
...po ostatnio obejrzanych filmach na YT zmieniam zdanie o dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym u Toyoty. RAV-ka z 2017 roku wygląda identycznie, jak moje Baleno, czyli dramatu nie ma, ale idealnie też nie jest. Jak stwierdził autor filmu (właściciel zakładu): "to są dobre auta tylko nie na nasz klimat". Następne moje auto, czyli pewnie znowu Suzuki dostanie konserwację jeszcze przed wyjazdem z salonu

_________________
Suzuki Swift III
Suzuki Swift V
Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]