Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 14:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 484 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1320 Następna
Autor Wiadomość
Post: 30-11-2020, 17:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To nie tylko ekologia, poprzednio też była różnica między AT a MT. W Europie auta z AT są droższe, bo tak się przyjęło. Koszty wytworzenia automatu może są trochę wyższe, ale bez przesady. Klienci sa przyzwyczajeni, że za automat płaci się więcej. Tak było "od zawsze", jeszcze przed "wynalezieniem" ekologii.

Inflacja planowana na 2020 r. to 3,4% (według NBP), natomiast w praktyce jest to 7-9% (inflacja ukryta). Jeśli w 2019 vitara kosztowała 109900, to w 2021 (po 2 latach) powinna kosztować 117500 (według wskaźnika inflacji NBP) albo nawet 130570 (jeśli przyjmiemy 9% rocznie). Można więc powiedzieć, że mimo zastosowania ekologii wcale nie podrożała, a nawet staniała*. :-)

* tu niektórym pojawi się skojarzenie o Gomułce i lokomotywach. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 30-11-2020, 17:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
bielux pisze:
na stronie suzuki, sam dół tabeli

2021 1.4 BOOSTERJET 4WD 6AT Elegance Sun 116500 zł
https://suzuki.pl/auto/samochody/Vitara ... cennik2021

2020 1.4 BOOSTERJET 4WD 6MT Elegance Sun 100500 zł
https://suzuki.pl/auto/samochody/Vitara ... cennik2020


ale tu pokazujesz różnice między cenami promocyjnymi na wyprzedaż rocznika, a normalnymi :|
To porównanie nie bardzo ma sens :)


Na górę
Post: 30-11-2020, 18:01 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Pokazuję ile musisz zapłacić jak pójdziesz do salonu i będziesz chciał kupić vitare MT lub AT, różnica to 16tyś. I główną przyczyną nie jest ani inflacja ani różnica w kosztach produkcji MT a AT jak twierdzi kolega wawax. Pewnie jak wyprzedadzą stock z 2020 to pojawią się rabaty na 2021 ale to nie zmienia faktu że samochody drożeją nieporównywalnie do inflacji, raczej proporcjonalne do głupich pomysłów typu hybrydy plug in wymyślone tylko po to, żeby nie płacić kar za emisję.
Nie oszukujmy się, spalinowe samochody będą coraz droższe z uwagi na kary. Realnie taka vitara 1,4 jest zdecydowanie bardziej eco niż jakaś hybryda plug in. Spala mniej, więc truje mniej a jest obciążana sporymi karami za emisję. Jakikolwiek plug in spali w realnej jeździe więcej. A kar za emisję nie będzie bo na papierze ma 1,5l/100km. Efekt będzie taki, że będzie coraz więcej samochodów "eco" które będą produkować coraz więcej spalin. I trzeba będzie wymyślić nowe ograniczenia. Skończymy na koniach karmionych eco owsem ograniczającym produkcją gazów cieplarnianych ;)


Na górę
Post: 30-11-2020, 18:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
bielux pisze:
to nie zmienia faktu że samochody drożeją nieporównywalnie do inflacji, raczej proporcjonalne do głupich pomysłów typu hybrydy plug in wymyślone tylko po to, żeby nie płacić kar za emisję


Przedstawiłem wyliczenie. Bardzo proszę rozmawiajmy o konkretach - przedstaw swoje wyliczenie kosztów. Na razie Twój komentarz zdaje się ignorować niewygodne fakty.

Od razu zaznaczę, że częściowo się z Tobą zgadzam, bo znam te wyliczenia, ale nie jest tak jak twierdzisz, że to kary za emisję są głównym czy wręcz jedynym czynnikiem. Życie jest bardziej skomplikowane.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 30-11-2020, 18:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
bielux pisze:
Realnie taka vitara 1,4 jest zdecydowanie bardziej eco niż jakaś hybryda plug in. Spala mniej, więc truje mniej a jest obciążana sporymi karami za emisję.


Taki 1.0 Boosterjet nie wypada za dobrze. Podejrzewam, że 1.4 może niewiele się tu różnić:
https://www.greenncap.com/assessments/s ... 2020-0028/


Na górę
Post: 30-11-2020, 19:22 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
1.0 spełniał tylko 6d-temp więc pewnie dlatego wyleciał z oferty. Plug-in wypadają w takich testach dobrze bo większość trasy testowej przejadą na elektryku. W realnych warunkach będą spalały więcej wożąc puste akumulatory. Taki np C5 plug in ma zużycie katalogowe 1.4l/100 (CO2 ~30g/km), w realu pewnie 8+ (około 180-200g/km), ale na papierze jest eco i kar nie będzie. A vitara 1.4 około 7 (~150g/km) i kara 95euro za każdy gram emisji ponad 95g/km. Łatwo policzyć.


Na górę
Post: 30-11-2020, 19:42 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
wawax, nie obrażaj się na mnie ;), to tylko luźna wymiana poglądów. Spróbuję zdać ten egzamin.
W 2019 najtańsza vitara kosztowała 59900, w 2020 69900, inflacja w 2019 2,3%, więc 59900x102,3=61278 to cena po uwzględnieniu inflacji, rzeczywisty wzrost ceny to prawie 17% czyli inflacja razy 7. To nie jest jednak dobry przykład ponieważ wycofano 1.0 i zastąpiono 1.4, dodatkowo zmieniono wyposażenie ale nie zmienia to faktu, że podstawowa cena wzrosła o 17%.
Teraz 2020 vs 2021, cena bazowa w 2020 69900 inflacja 3.4% (Twoje dane) 69900x103,4=72277 to cena po uwzględnieniu inflacji, najtańsza vitara w cenniku 2021 (tym razem dokładnie ten sam samochód) 81500. Rzeczywisty wzrost cen to też prawie 17% czyli inflacja razy 5. W dwa lata najtańsza vitara zdrożała o 36%, głównie z uwagi na tzw ekologię. Dodatkowo powinniśmy pamiętać, że wraz ze stażem rynkowym ceny samochodów zazwyczaj spadają bo te tracą na atrakcyjności.


Na górę
Post: 30-11-2020, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ależ ja się nie obrażam. Po prostu lubię dyskutować na bazie konkretów. I tym razem dostałem od Ciebie konkretny argument. :-)
Niestety jest tu jeden (taki jak poprzednio) problem - wziąłeś cenę promocyjną. :-) Różnica przy zwykłej cenie wynosi 1000zł.

Spadek ceny w tej promocji jest bardzo dziwny - ponad 10000 przy tanich autach i tylko 8000 przy najdroższym. Zwykle upusty rosną z ceną. Wygląda na to, że Suzuki przestrzeliło cenę podstawowego modelu i teraz muszą się go pozbyć za wszelką cenę. Tak więc cena promocyjna tym bardziej nie może być punktem odniesienia.

Wracając do opłat ekologicznych: przyjmijmy 150g/km (mój AT ma 170, ale hybryda będzie miała mniej) i 95€ za każdy gram ponad limit to daje przy dzisiejszym kursie 24000zł. O tyle vitara nie podrożała. Oczywiście w moim wyliczeniu jest oczywisty błąd - liczy się nie dla konkretnego auta, ale dla całej marki, a w Suzuki mamy oszczędnego ignisa, swifta i nową linię elektryków we współpracy z Toyotą.

W praktyce, aby nie podnosić ceny, Suzuki reguluje dostępność mniej ekologicznych aut. Ja na mojego AT czekałem pół roku, ale gdybym wziął MT, to miałbym znacznie szybciej. Po prostu Suzuki na każde auto "170g/km" musiało naprodukować kilkadziesiąt bardziej ekologicznych.

Te manipulacje ceną są dość skomplikowane i nie mamy wielu istotnych informacji, jak np. poziom marży, poziom obniżki kosztów produkcji. Jak zauważyłeś spadki cen starszych modeli nie są widoczne, więc to też trzeba uwzględnić w układance. Podsumowując, nie da się powiedzieć, że jakiś jeden czynnik (np. ekologia) spowodował, że ceny nagle wzrosły. Ale oczywiście ekologia miała tu swój pewien udział.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-12-2020, 08:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Mocno te ceny poszły w górę.

Za 115k pln (regularna cena cennikowa) można kupić pełną hybrydę Toyoty C-HR w dobrej wersji Style na kołach 18.
Toyota jeździ lepiej, jest ciszej, moim zdaniem ładniejsza. Wnętrze dużo lepiej wykonane.

Za takie ceny jak w cenniku 2021, Suzuki musi zaoferować nowe generacje, bo ze starymi to się nie uda sprzedać tyle aut ile w 2019...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 01-12-2020, 09:21 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
wawax, wziąłem ceny z oficjalnych cenników i procentowo wzrost cen wygląda jak przedstawiłem. Najbardziej rosną ceny przysłowiowych golasów bo marża jest najmniejsza i za pomysły eco w całości płaci klient. Na dobrze wyposażonych (i drogich) wersjach producent ma większą marżę i jest w stanie częściowo się nią podzielić. Eco kary dopiero w przyszłym roku będą dotkliwe dla producentów. A najlepsze jeszcze przed nami.

Sprawdź cennik np toyoty rav4, hybryda 2.5l 222KM kosztuje tyle samo co benzyna 2.0l 173KM. A koszt produkcji hybrydy jest chyba większy?


Na górę
Post: 01-12-2020, 11:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
bielux pisze:
wziąłem ceny z oficjalnych cenników i procentowo wzrost cen wygląda jak przedstawiłem.

To jak chcesz zrobić większe wrażenie, to cenę z 2020 weź bez VAT. Też znajdziesz w cennikach. Będzie jeszcze 23% drożej. Manipulacja liczbami to nic trudnego, każdy minister to potrafi. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-12-2020, 11:45 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
wejdź na oficjalną stronę suzuki i sprawdź ile kosztuje najtańsza vitara w 2020 a ile najtańsza 2021. Jakby Ci się nie chciało to odpowiednio 69900zł i 81500zł, różnica 17%. Jakie i czy w ogóle rabaty będą tego nie wiem. Stan na dziś, cena rośnie o 17%. Tyle w temacie.


Na górę
Post: 12-12-2020, 12:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2015, 15:58
Posty: 43
XL7 wygląda całkiem ładnie :zakrecony:

Obrazek


Na górę
Post: 12-12-2020, 12:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2015, 15:58
Posty: 43
5-drzwiowy Jimny? Czy ktoś coś o tym wie? :szok:

Obrazek

Obrazek


Na górę
Post: 12-12-2020, 13:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ciekawe, że na zdjęciach jest różnica pomiędzy drugimi drzwiami a nadkolem. Stawiam, że pierwsze zdjęcie było przerobione w photoshopie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 12-12-2020, 19:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Żółty wygląda ok ale niebieski jest fatalnie rozciągnięty. Wygląda jak przeróbka garażowa...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 12-12-2020, 20:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Fakt. Niebieski powinien mieć szersze tylne drzwi i byłoby ok.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 13-12-2020, 09:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To zabawy grafiką.
Ale Maruti Suzuki India Ltd. planuje produkcję 5-drzwiowej wersji na własny rynek i może eksport (ale nie do EU).


Na górę
Post: 05-01-2021, 15:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Pojawiły się nowe pogłoski o następcy S-Crossa.
Model o nazwie kodowej YFG ma pojawić się w sprzedaży na początku 2023 roku.
Na razie brak dalszych informacji, poza tym, że ma być konkurencyjny dla nowych crossoverów oferowanych m.in. przez grupę Kia/Hyundai.


Na górę
Post: 06-01-2021, 16:39 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Avalanche pisze:
Pojawiły się nowe pogłoski o następcy S-Crossa.
Model o nazwie kodowej YFG ma pojawić się w sprzedaży na początku 2023 roku.
Na razie brak dalszych informacji, poza tym, że ma być konkurencyjny dla nowych crossoverów oferowanych m.in. przez grupę Kia/Hyundai.

JUŻ na początku 2023 r?? Tak szybko?!?
To by była jakaś masakra - w teraźniejszej motoryzacji to cała epoka - przecież obecny model produkowany jest od 2016 r.! Czyli następca po 7 latach - to jakiś żart?!?
No to niestety - o ile to prawda - goodbye Suzuki...:-(


Na górę
Post: 06-01-2021, 16:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
S-Cross jest w produkcji od 2013r czyli następna generacja po 10 latach ;)
2016 to był face lifting bez zmian konstrukcyjnych...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 06-01-2021, 18:30 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Remote pisze:
S-Cross jest w produkcji od 2013r czyli następna generacja po 10 latach ;)
2016 to był face lifting bez zmian konstrukcyjnych...

Dobrze, że mnie poprawiłeś - zmiany rzeczywiście były kosmetyczne. Miałem starego i mam nowego i w sumie powinienem od razu napisać 2013 - a to jest masakra do kwadratu :sciana:
Zwłaszcza jeszcze biorąc pod uwagę, że to jest teraz najszybciej rozwijający się segment.


Na górę
Post: 06-01-2021, 20:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
Wcale nie jest tak długo, popatrz na mazdę 6GJ, robiona jest od 2012 i nie zanosi się na zmiany, był jeden lifting i pewnie będzie drugi aby dopasować wizualnie do reszty oferty
Popatrz co zmienia się ostatnio w Golfach, ja już nawet nie potrafię rozpoznać która to jest generacja
Polo żony z 2010 wygląda w sumie identycznie jak obecnie produkowane


Ostatnio zmieniony 06-01-2021, 20:16 przez mazmaciek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 06-01-2021, 20:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Myślę, że w planach namieszał alians z Toyotą.
Być może Corolla Cross zastąpi S-Crossa w Europie, a ta wiadomość dotyczy tylko "reszty świata".
Zobaczymy.


Na górę
Post: 06-01-2021, 20:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
zulos pisze:
Miałem starego i mam nowego i w sumie powinienem od razu napisać 2013 - a to jest masakra do kwadratu :sciana:
Zwłaszcza jeszcze biorąc pod uwagę, że to jest teraz najszybciej rozwijający się segment.


Fiat 500 - na rynku od 2007 roku
Alfa Romeo Giulietta od 2010 r.
Mitsubishi ASX od 2010 r.
Fiat Panda od 2011 r.
Škoda Citigo od 2011 r.
Audi A3 od 2012 r.
Dacia Sandero/Logan II od 2012 r.
Mitsubishi Outlander III od 2012 r.

Nie wiem czy aktualne, ale pewnie i nie wszystkie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 484 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1320 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]