Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=11443 |
Strona 17 z 18 |
Autor: | DS [ 06-03-2019, 09:08 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
fox pisze: Masz może możliwość przesłania mi tych danych, np. w pliku excela? Chodzi o to, że samo odczytanie współrzędnych wszystkich tych punktów będzie bardzo czasochłonne, a będą one potrzebne do dalszej analizy. Jakiś czas temu przesłałem Ci plik bezpośrednio z programu, zatem jak tam, masz już te konkrety?zulos pisze: Czy jest jakaś opcja/program, żeby czytać/monitorować przez OBD temperaturę oleju w ASB?? Najnowsza wersja SZ Viewer odczytuje temperaturę AT.
|
Autor: | fox [ 06-03-2019, 11:19 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Plik bezpośrednio z programu słabo się nadaje. Wiele można wyczytać z samych wykresów i ustalić pewne zależności. To nie jest trudne. Natomiast mi chodziło o współrzędne w postaci, która nadaje się do dalszej obróbki numerycznej (typu całkowanie, różniczkowanie numeryczne). Wtedy można by powiedzieć coś więcej niż tylko to, co widać wprost z niektórych wykresów. Druga sprawa, to mogę robić takie rzeczy tylko w wolnych chwilach, a z czasem jak wiadomo bywa różnie |
Autor: | DS [ 06-03-2019, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
OK, zatem podsumowując całość dyskusji i zamykając rozpoczęty kilka miesięcy temu "spór" - zarzuciłeś mi "kompletną amatorszczyznę, w którą można tylko wierzyć lub nie", natomiast sam nie jesteś w stanie dostarczyć nam żadnych konkretnych informacji w temacie All Grip Select. Szkoda, nie tego oczekiwałem po szumnych zapowiedziach. Tak czy inaczej pozdrawiam I przy okazji - jeden z użytkowników Nissanów X-Trail (T30 i T31) podzielił się ostatnio wynikami pomiarów w tych samochodach (to samo sprzęgło napędu co w Suzuki) i okazuje się, że tam napęd zaprogramowany jest zupełnie inaczej. Co więcej - wg dokumentacji technicznej - nie jest to jeden schemat dla wszystkich wersji, są różnice w zależności od silnika i skrzyni biegów. Nie wykluczam, że w Suzuki może być podobnie - może ktoś z użytkowników wersji innej niż 1.4 AT podzieli się spostrzeżeniami. |
Autor: | fox [ 06-03-2019, 13:08 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
DS pisze: OK, zatem podsumowując całość dyskusji i zamykając rozpoczęty kilka miesięcy temu "spór" - zarzuciłeś mi "kompletną amatorszczyznę, w którą można tylko wierzyć lub nie", natomiast sam nie jesteś w stanie dostarczyć nam żadnych konkretnych informacji w temacie All Grip Select. Szkoda, nie tego oczekiwałem po szumnych zapowiedziach. Tak czy inaczej pozdrawiam Po pierwsze, sam nie mam napędu AllGrip, więc trudno mi jakby dostarczyć konkretne dane. Po drugie, zapowiedzi nie były szumne, stwierdziłem jedynie, że mogę Ci pomóc zanalizować dane. No i po trzecie - krytyk filmowy też nie tworzy filmów, a mimo wszystko jest potrzebny Podsumowując, idziesz w dobrym kierunku, również pozdrawiam DS pisze: ... nie jest to jeden schemat dla wszystkich wersji, są różnice w zależności od silnika i skrzyni biegów. Nie wykluczam, że w Suzuki może być podobnie - może ktoś z użytkowników wersji innej niż 1.4 AT podzieli się spostrzeżeniami. Również tego nie wykluczam, o czym kiedyś chyba wspominałem |
Autor: | czoboki [ 16-03-2019, 15:23 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Troszkę tu posprzątałem, chyba nic ważnego nie wyleciało. |
Autor: | DS [ 22-03-2019, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Kolejny test All Grip Select na rolkach, tym razem w wykonaniu Rosjan: https://youtu.be/XMkxroFRur8?t=651 |
Autor: | DS [ 11-05-2019, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Trochę jazdy z podglądem działania All Grip Select: https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw 1. Nierówna droga pod górkę, sucho - tryb AUTO vs tryb SNOW 2. Ta sama nierówna droga pod górkę, sucho vs śnieg- tryb SNOW 3. Przyśpieszenie 100% przy niskiej prędkości - tryb AUTO 4. Przyśpieszenie 75% przy średniej prędkości - tryb SPORT 5. Przyśpieszenie 100% i 80% na autostradzie - tryb SPORT 6. Jazda w zakrętach - tryb SPORT |
Autor: | DS [ 22-08-2019, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Jeszcze raz podsumowanie dotyczące All Grip Select, wzbogacone o kilka nowych informacji oraz filmy: Analizowany parametr to natężenie prądu (control current) na sprzęgle międzyosiowym. Zakres od 0.0A (sprzęgło napędu rozłączone) do 2.8A (sprzęgło napędu maksymalnie ściśnięte). Należy nadmienić iż: - sprzęgło zawsze przenosi na tylną oś jakiś moment, co wynika z jego budowy - nawet przy zerowym natężeniu prądu układ będzie powoli kręcił tylnymi kołami (samochód w powietrzu lub na rolkach) - do zblokowania sprzęgła na śliskiej nawierzchni (np. lód) wystarczy ~1.0A, nie trzeba maksymalnego natężenia. AUTO System w momencie wykrycia tendencji do uślizgu kół natychmiast załącza tryb napędu na wszystkie koła. Kluczem jest tu "tendencja", co oznacza, iż system nie czeka na uślizg (jak podaje wiele źródeł), a dołącza tylną oś (do ok. 1.6A) podczas przyśpieszania na nawierzchniach o słabszej przyczepności. Jeśli przyczepność jest dobra, napęd na tylną oś jest przenoszony (do 1.2A) tylko przy gwałtownym ruszaniu lub przyśpieszaniu od niskich prędkości. System rozłącza się przy ~60 km/h: https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw?t=152 Napęd pracuje także (do 1.3A) podczas spokojnych podjazdów po nierównych nawierzchniach: https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw?t=25 W przypadku uślizgu chwilowo następuje pełne ściśnięcie sprzęgła (2.8A). Podczas jazdy ze stałą prędkością brak aktywności sprzęgła (0.0A). Kontrola trakcji (hamulce): ustawienie standardowe. Kontrola trakcji (silnik): ustawienie standardowe. ESP/ABS: system przechodzi w tryb 2WD. VDSC: standard. ECM: standard. CVT/AT: standard. SPORT Podobnie jak Auto, system dołącza tylną oś do ~1.6A podczas przyśpieszania (sucha nawierzchnia), przy czym robi to znacznie częściej i chętniej, w zasadzie przy każdym, nawet delikatnym naciśnięciu pedału gazu. Przyśpieszanie od 60 km/h - natężenie do 0.5A: https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw?t=167 Przyśpieszanie od 100 km/h - natężenie do 0.4A: https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw?t=178 Powyżej 130km/h brak aktywności sprzęgła (na nawierzchni o dobrej przyczepności). Jazda ze średnimi prędkościami po zakrętach - natężenie do 1.4A: https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw?t=203 W przypadku uślizgu chwilowo następuje pełne ściśnięcie sprzęgła (2.8A). Podczas jazdy ze stałą prędkością brak aktywności sprzęgła (0.0A). Kontrola trakcji (hamulce): mocniejsza ingerencja hamulców niż w trybie Auto. Kontrola trakcji (silnik): redukcja momentu obrotowego jest mniejsza niż w trybie AUTO (dostępne więcej momentu obrotowego silnika niż w trybie AUTO). ESP/ABS: system przechodzi w tryb 2WD. VDSC: standard. ECM: większy moment obrotowy przy tej samej pozycji pedału gazu. CVT/AT: niższy bieg niż w trybach Auto/Snow/Lock. SNOW System pracuje podobnie jak w trybach AUTO i SPORT, przy czym mamy większą wartość natężenia podczas przyśpieszania (np. na suchym asfalcie do ~2.0A). Przyśpieszanie na śniegu bez odczuwalnej utraty przyczepności - natężenie do 2.6A: https://youtu.be/BfFNhHAH_y4?t=163 Podjazd po zaśnieżonej drodze - spokojna jazda bez przyśpieszania - natężenie od 0.0A do 1.2A (bez odczuwalnego poślizgu): https://youtu.be/BfFNhHAH_y4?t=12 Podjazd tą samą drogą, ale bez śniegu i "na sucho" - znacznie mniej pracy napędu: https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw?t=111 Tryb Snow działa do około 130km/h, powyżej tej prędkości podczas jazdy z przyczepnością nie ma żadnej aktywności sprzęgła. W przypadku uślizgu chwilowo następuje pełna blokada (2.8A). Podczas jazdy ze stałą prędkością brak aktywności sprzęgła (0.0A). Kontrola trakcji (hamulce): ingerencja hamulców prawie taka sama jak w trybie Auto (taki poziom wystarcza, ponieważ moment obrotowy silnika jest znacznie zmniejszony). Kontrola trakcji (silnik): redukcja momentu obrotowego jest większa niż w trybie AUTO (dostępne mniej momentu obrotowego silnika niż w trybie AUTO). ESP/ABS: system przechodzi w tryb 2WD. VDSC: standard. ECM: standard. CVT/AT: standard. LOCK Nie jest sztywną blokadą, inicjalne natężenie na sprzęgle wynosi ~1.11A (także na postoju), podczas przyśpieszania mamy do 2.5A, podczas szybszej jazdy (ale poniżej 60 km/h) po suchej nawierzchni natężenie spada do ~0.5A. Podczas ruszania skręcenie kół nie powoduje zmniejszenia natężenia na sprzęgle napędu. W przypadku uślizgu chwilowo następuje pełne ściśnięcie sprzęgła (2.8A). Podjazd po zaśnieżonej drodze - spokojna jazda bez przyśpieszania - maksymalne wartości (~1.2A) zbliżone do trybu Snow: https://youtu.be/BfFNhHAH_y4?t=12 Kontrola trakcji (hamulce): ingerencja hamulców znacznie silniejsza niż w trybie Auto (prawie dwa razy silniejsza niż w trybie Sport). Kontrola trakcji (silnik): redukcja momentu obrotowego taka sama jak w trybie Sport (dostępne więcej momentu obrotowego silnika niż w trybie AUTO, dzięki czemu system może utrzymywać poślizg kół przy jednoczesnym wyrównywaniu ich prędkości obrotowych). Wyłączenie ESP powoduje, iż system nie pozwala kołom mielić, tylko wyhamowuje je podobnie jak w trybie Snow: https://youtu.be/q0OOK05YY5w?t=6 ESP/ABS: system przechodzi w tryb 2WD. VDSC: sterownik nie wysyła żądania zmniejszenia momentu obrotowego na tylnej osi. ECM: standard. CVT/AT: standard. Asystent zjazdu - natężenie inicjalne dla trybu Lock( 1.11A). Na koniec kilka informacji ogólnych i ciekawostek: - Wg danych technicznych, na postoju przy włączonym silniku natężenie wynosi od 0.0A do 0.2A (poza Lock). Wg odczytów - zawsze 0.0A - Wciskanie pedału gazu (na biegu) powoduje wzrost natężenia – samochód zawsze rusza z napędem na cztery koła: https://youtu.be/klZO6oG5PgU?t=48 - Wciskanie pedału gazu (na biegu) przy skręconych kołach powoduje wzrost natężenia, ale tylko na moment, po czym natężenie spada do 0,0A - System kontroluje m.in. położenie pedału gazu, dołączenie tylnej osi następuje zanim silnik zdąży wygenerować zwiększony moment obrotowy - Slalom na śniegu (prędkość ok. 40 km/h) - sprzęgło pracuje (do 1.0A), także przy przy odpuszczonym pedale gazu (funkcja stabilizująca) - Slalom na asfalcie (prędkość ok. 60 km/h) - brak aktywności sprzęgła, przypuszczalnie zadziałałoby, gdyby manewry było bardziej gwałtowne, na granicy utraty przyczepności - Wyłączenie ESP nie powoduje wyłączenia systemu kontroli trakcji w zakresie ingerencji hamulców - Przejazd tylną osią przez próg zwalniający powoduje chwilowe załączenie napędu |
Autor: | MS [ 22-08-2019, 18:00 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Autor: | tamizpowrotem [ 23-08-2019, 07:58 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Ciekawi mnie jeszcze co pracuje przy asystencie zjazdu |
Autor: | DS [ 01-10-2019, 11:28 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Dane, które wykorzystuje All Grip Select do sterowania napędem: |
Autor: | DS [ 15-01-2020, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
All Grip Select - film z "animacją", kiedy samochód napędzają dwa, a kiedy cztery koła: https://youtu.be/N_SCul259hc I ciekawostka - Rasto Chvala zapytany, czy Vitara All Grip daje więcej frajdy na śniegu niż najnowsze Audi Q3 Quattro odpowiedział krótko: "Tak". |
Autor: | doOh [ 15-01-2020, 16:18 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Ja się tylko zastanawiam czym i czy nas zaskoczą AllGripem w nowej Grand Vitarze |
Autor: | DS [ 16-01-2020, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Biorąc pod uwagę, że będzie tylko hybryda, to na pewno zaskoczą - oby nie tak, jak Rav4... |
Autor: | suzop [ 12-02-2020, 15:54 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
DS pisze: oby nie tak, jak Rav4... a co nie tak jest z rav4? |
Autor: | doOh [ 12-02-2020, 16:31 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
RAV4 4x4 jest zacne i może ciągać budki a nie jak inne hybrydy albo brak homologacji albo max 750kg |
Autor: | DS [ 12-02-2020, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
suzop pisze: a co nie tak jest z rav4? doOh pisze: RAV4 4x4 jest zacne Tak wygląda hybrydowe "4x4" w Rav4: https://youtu.be/YvNaiXzdtnM Toyota Deutschland, za pośrednictwem Toyota Polska, a następnie za pośrednictwem dealera zażądała ode mnie z usunięcia z YT testu, w którym zestawiłem hybrydową Rav4 z wersją benzynową. Niech to posłuży za odpowiedź na pytanie "co nie tak jest z rav4". |
Autor: | piomic [ 13-02-2020, 06:56 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Zachowuje się jak zwykła przednionapędówka, tył się kręci tylko dla dekoracji... Bez sensu. |
Autor: | doOh [ 13-02-2020, 13:59 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Hmm ja rozumiem że w nowej generacji czy tam którymś z kolei lifcie koła na tył już w miarę napędzają ? Poza tym jak mówiłem, możliwość ciągania jest lepsiejsza niż w innych hybrydach. Zobaczymy jak Suzuki to rozwiąże |
Autor: | piomic [ 13-02-2020, 16:55 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
doOh pisze: Hmm ja rozumiem że w nowej generacji czy tam którymś z kolei lifcie koła na tył już w miarę napędzają ? Właśnie w starej napędzały a w nowej zepsuli. |
Autor: | DS [ 13-02-2020, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Odwrotnie @piomic. W obecnej generacji jest względnie. Daleko za wersją benzynową, ale znacznie lepiej niż w poprzedniej generacji. |
Autor: | doOh [ 13-02-2020, 17:49 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Szczerze mówiąc nie rozumiem co za problem rzucić na tył dużo prądu w razie uślizgu przednich kół ... Może w w wersji plugin będzie lepiej ze względu na zapas energii w większych akumulatorach. |
Autor: | wawax [ 13-02-2020, 17:55 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Problemy mogą być trzy: 1) za mała moc silnika, 2) za cienkie przewody, 3) za mała wydajność baterii. Pojemność to jedno, a zdolność do oddania dużej ilości energii w krótkim czasie to drugie. Stawiam, że właśnie tu może być problem. Kwestie 1 i 2 można bowiem łatwo rozwiązać. |
Autor: | DS [ 23-06-2020, 10:02 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
Prośba do użytkowników All Grip Select w innej konfiguracji niż 1.4 AT - może ktoś sprawdzić poprzez SZ Viewer ile miliamperów jest na sprzęgle 4WD w trybie LOCK? |
Autor: | krzysztof12019 [ 05-05-2021, 11:25 ] |
Tytuł: | Re: Suzuki AllGrip - sposób działania, testy, opinie |
fajny temat |
Strona 17 z 18 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |