Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-05-2024, 04:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 818 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 19:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
DS pisze:
Bandit1 pisze:
Szczerze mówiąc to nie chce mi wierzyć, że 4x4 bez ograniczeń, bo to nie jest stały, permanentny napęd 4x4.
A co w tym takiego trudnego do uwierzenia? Konkurencja od wielu lat stosuje podobne układy ze stałym przekazem mocy poprzez sprzęgła wielotarczowe. Nie jest to tak permanentny napęd jak poprzez centralny dyferencjał, ale moment stale przekazywany jest na wszystkie koła (a raczej obydwie osie).


Od samego początku piszę w kontekście prędkości, a nie zasady działania. Bez ograniczeń czyli przy każdej prędkości także autostradowej. W tym linku ze strony suzuki piszą o niskim i średnim zakresie prędkości. Tu również, do 50-70 km/h dołączana tylna oś, a powyżej tylko napęd na przód http://www.oponeo.pl/artykul/napedy-4x4 ... stosowanie


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Bandit1 pisze:
Od samego początku piszę w kontekście prędkości, a nie zasady działania. Bez ograniczeń czyli przy każdej prędkości także autostradowej
W odniesieniu do linka, który podałeś, to mowa o aktywnych sprzęgłach międzyosiowych, w przypadku All Grip można wybrać algorytmy (Snow lub Sport). Gdzieś w tym wątku forum są dwa linki, gdzie S-Cross rozpędza się na hamowni chyba do 120 km/h, kręcąc wszystkimi kołami. Oczywiście im szybciej, tym mniej momentu trafia na tył, ale oś nie jest odłączana. Można założyć, że jadąc na wprost tarcze sprzęgła względem siebie nie poruszają się, a moment przenoszony jest cały czas. Jakie są to wartości w przypadku All Grip/prędkości autostradowych - Suzuki nie podaje, możemy jedynie dumać na podstawie podobnych systemów konkurencji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 21:35 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 183
Ciekawy artykuł o napędach 4x4 w crossoverach, na przykładzie m.in. Vitary, ale w S-Crossie jest ten sam, więc podejrzewam, że wnioski też są tożsame:
http://autokult.pl/26013,napedy-i-zawie ... -w-terenie


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2015, 08:47 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Przeczytałem cały artykuł i obejrzałem filmik wprowadzający, ale nie było nic powiedziane co się dzieje jak wyłączymy dla takich napędów ESP? Wiem, że gdzieś tu kiedyś był poruszany temat wyjeżdżania z trudnych sytuacji przy wyłączonym ESP - wtedy nie powinno być przyhamowywania koła i ograniczania momentu przekazywanego na oś z kołem w powietrzu, ale czy to spowoduje, że na drugie koło będzie przekazane choć trochę momentu? Czy przekazywanie momentu na oś z kołem w powietrzu jest niezależne od działania ESP i skoro jedno koło nie przenosi momentu to automatycznie drugie tez go nie dostanie nawet jak mamy wyłączony ESP?
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2015, 09:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
maneko pisze:
Czy przekazywanie momentu na oś z kołem w powietrzu jest niezależne od działania ESP i skoro jedno koło nie przenosi momentu to automatycznie drugie tez go nie dostanie nawet jak mamy wyłączony ESP?
Przekazywanie momentu na oś jest w pewnym stopniu zależne od ESP, system ten ogranicza przecież obroty silnika. Jednocześnie hamuje koła w powietrzu, próbując w ten sposób przekazać moment na koła z przyczepnością. Wyłączenie ESP spowoduje, że na koła z przyczepnością będzie trafiał taki sam moment, jak na koła w powietrzu (w uproszczeniu - zero). W trudnych warunkach (np. piasek) zaleca się wyłączenie ESP, aby nie ograniczało mocy silnika i nie hamowało kół - jeśli wszystkie koła znajdują się na podobnej nawierzchni, to na każde trafi podobny moment.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2015, 11:10 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Dzięki za wyjaśnienie.
Czyli jakby coś to trzeba i tak popróbować z włączonym i wyłączonym ESP w danej sytuacji.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-08-2015, 17:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
maneko pisze:
Dzięki za wyjaśnienie.
Proszę bardzo, aczkolwiek to wszystko tylko teoria, którą należy sprawdzić w praktyce - jeśli jest ktoś z okolic Rzeszowa, Krakowa, to ponawiam zaproszenie na test (oczywiście za free). Ostatnio testowałem konkurencyjne All Wheel Control i przy niskich obrotach kontrola trakcji poległa całkowicie ( https://youtu.be/S33yCAzGlN8 ; https://youtu.be/IA6v-HP-0hY ), czekam na odważnych z All Grip :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2015, 09:57 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
Wgryzam się w AllGrip i różne systemy dostępne w róznych wersjach S-Crossa i Vitary i... mam kilka pytań:
- co dostajemy (jakie systemy) z AllGrip-em w S-Crossie Premium?
- jw ale w Vitarze Premium?

Pytam się bo np. w jednym salonie diler coś wspominał, że z AllGripem np. w Vitarze Premium dostajemy m.in. system HDC (Hill Descent Control) - wspomaganie zjazdu ze wzniesienia czy RBS (Radar Brake Support) - system wspomagania hamowania awaryjnego i coś tam jeszcze. Czy są to systemy będące cześcią AllGripa czy jakieś osobne, które w nim współpracują kiedy zajdzie taka potrzeba?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2015, 10:17 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
DS pisze:
maneko pisze:
Dzięki za wyjaśnienie.
Proszę bardzo, aczkolwiek to wszystko tylko teoria, którą należy sprawdzić w praktyce - jeśli jest ktoś z okolic Rzeszowa, Krakowa, to ponawiam zaproszenie na test (oczywiście za free). Ostatnio testowałem konkurencyjne All Wheel Control i przy niskich obrotach kontrola trakcji poległa całkowicie ( https://youtu.be/S33yCAzGlN8 ; https://youtu.be/IA6v-HP-0hY ), czekam na odważnych z All Grip :)


O jakim teście i gdzie mówisz? :)
Mamy allgripa, może będziemy odważni ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2015, 18:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Yaga7 pisze:
O jakim teście i gdzie mówisz?
Mamy allgripa, może będziemy odważni

Takim, jak na filmikach, trzy najazdy na rolki i zobaczymy, czy All Grip zjedzie sam, czy trzeba będzie spychać ;)
1. Przednią osią: www.youtube.com/watch?v=Dk2tPqke5AQ
2. Po przekątnej: www.youtube.com/watch?v=S33yCAzGlN8
3. Jedną stroną: www.youtube.com/watch?v=IA6v-HP-0hY
Miejsce do uzgodnienia, kawałek parkingu wystarczy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2015, 18:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12241
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Sorry, za OT, ale jak poszło z ASXem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2015, 19:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
Sorry, za OT, ale jak poszło z ASXem?
Jak na filmikach załączonych w poprzednim poście...


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2015, 19:12 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
Hmm... czy dobrze odczytuję, że AllGrip polegnie na rolkach? ;-) Sam jestem ciekaw jak taki test by wyszedł...


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2015, 19:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
ASzel pisze:
Hmm... czy dobrze odczytuję, że AllGrip polegnie na rolkach? ;-) Sam jestem ciekaw jak taki test by wyszedł...
Zgodnie z informacjami marketingowymi dotyczącymi All Grip, to powinien wyjechać bez problemów.
Podobne informacje podaje Mitsubishi odnośnie TCL (kontrola trakcji by Mitsubishi).
Test na rolkach to w zasadzie nie test napędu (poza najazdem przednią osią), a test systemu kontroli trakcji właśnie.

ASzel pisze:
w jednym salonie diler coś wspominał, że z AllGripem np. w Vitarze Premium dostajemy m.in. system HDC (Hill Descent Control)
Dokładnie tak, system ten działa tylko w trybie LOCK. Radar itd. - wszystkie informacje dostępne są na stronie Suzuki (* w opisie wyposażenia)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2015, 19:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12241
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
ASzel pisze:
w jednym salonie diler coś wspominał, że z AllGripem np. w Vitarze Premium dostajemy m.in. system HDC (Hill Descent Control)

Tak, ale w S-Crossie tego nie ma.

DS pisze:
Jak na filmikach załączonych w poprzednim poście.

Nie klikałem :D
No, to słabo... . Tym bardziej jestem ciekaw jak polegnie AllGrip (a może nie?) 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-08-2015, 06:07 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
Czyli mam rozumieć, że HDC nie jest częścią AllGripa tylko jakimś zewnętrznym systemem? To diler mnie lekko picował kiedy stwierdziłem, że płacić za AllGrip 10 tysi tylko za przełącznik w kabinie z 4 trybami pracy, to lekka przesasda. On na to: no wie Pan, ale AllGrip to także RBS, HDC i "coś tam jeszcze" (nie pamiętam nazwy). Z jego gadki można było wywnioskować, że to wszystko jest w AllGripie i to w każdym modelu z 4WD (AllGrip) a jak widać są to osobne systemy, które są montowane w zależności od wersji S-Crossa czy Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-08-2015, 16:12 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Asystenta zjazdu nie ma żadna wersja S-crossa, o ile mi wiadomo.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-08-2015, 16:50 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
macioo pisze:
Asystenta zjazdu nie ma żadna wersja S-crossa, o ile mi wiadomo.

Przejrzałem dokładniej wyposażenie poszczególnych wersji S-Crossa z 2014 i 2015 na stronie suzuki.pl i... chyba masz rację...

@macioo, co do mojej poprzedniej wypowiedzi, to diler mówił o AllGripie, który jesty dostępny w Vitarze bo wtedy nią byłem zainteresowany.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-09-2015, 11:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Z informacji, jakie udało mi się uzyskać od Suzuki, to All Grip dopuszcza wspomaganie hamowania i stabilizacji auta sprzęgłem międzyosiowym, natomiast dokładne działanie algorytmu to część chronionego know-how firmy. Czyli nic konkretnego mój post nie wnosi :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-10-2015, 07:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W nawiązaniu do "kiepskiego" wyniku testu napędu Vitary (Autokult) - czy instrukcja mówi coś o prędkości, od której działa ESP/kontrola trakcji? Testowałem niedawno ASX, który nie zjechał z rolek - po doczytaniu instrukcji okazało się, że ESP (także kontrola trakcji, czego już instrukcja nie podaje) działają od 15 km/h - dopiero po przekroczeniu tej prędkości system ingeruje z pełną siłą ( https://youtu.be/Oo-FjnIfZAQ ), może i Suzuki ma podobne ograniczenie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-10-2015, 07:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12241
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
O, dobrze wiedzieć!
Bez znaczenia dla stojącego samochodu z zablokowanymi przednimi kołami przez przeszkodę, ale dobrze wiedzieć. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2015, 10:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Wszystko wskazuje na to, że podobnie jak All Wheel Control, All Grip także potrzebuje chwili na rozpoznanie sytuacji - poniżej filmik (na przykładzie Vitary), gdzie podczas wolnego podjazdu samochód zatrzymał się, ale kierowca prawdopodobnie cały czas trzyma wciśnięty gaz (widać jak auto się buja), po chwili elektronika wyciąga auto dalej. Najpierw tryb Auto, później Lock. Specjalista z autokultu mógłby się czegoś nauczyć zamiast bezsensownie gazować w swoim teście...
https://youtu.be/WwnuiTSS2-8?t=6m27s


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2015, 10:55 
Offline

Rejestracja: 26-08-2015, 09:55
Posty: 34
DS pisze:
Wszystko wskazuje na to, że podobnie jak All Wheel Control, All Grip także potrzebuje chwili na rozpoznanie sytuacji - poniżej filmik (na przykładzie Vitary), gdzie podczas wolnego podjazdu samochód zatrzymał się, ale kierowca prawdopodobnie cały czas trzyma wciśnięty gaz (widać jak auto się buja), po chwili elektronika wyciąga auto dalej. Najpierw tryb Auto, później Lock. Specjalista z autokultu mógłby się czegoś nauczyć zamiast bezsensownie gazować w swoim teście...
https://youtu.be/WwnuiTSS2-8?t=6m27s

To automat, z manualną skrzymią zapewne takie proste by to nie było...


Na górę
Post: 18-01-2016, 08:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Testy napędu i kontroli trakcji na rolkach:
1. Przednią osią: http://www.youtube.com/watch?v=ts8ldUay9-I
2. Jedną stroną: http://www.youtube.com/watch?v=7H0YYm35yHw
3. Po przekątnej: http://www.youtube.com/watch?v=poBeFm4ByPw

piorun pisze:
To automat, z manualną skrzymią zapewne takie proste by to nie było...
...co nie zmienia faktu, że elektronika potrzebuje chwili na rozpoznanie sytuacji.
Kolejny test:
https://www.youtube.com/watch?v=TEJe2cc ... e&t=30m17s

Lekko przyśpieszone tempo filmiku :toporek:
https://www.youtube.com/watch?v=WyP_7rRFbaY

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 18-01-2016, 23:22 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Fajnie zrobione testy.
Przydałby się jeszcze test jednego koła (na 3 rolkach) :]
Allgrip wygląda na naprawdę dopracowany system i widać że elektronika działa dosyć sprawnie.

Jestem tylko ciekaw jak auto zachowa się w ekstremalnej sytuacji np. w zaspie śnieżnej, bo niestety rolki nie odzwierciedlą wszystkiego.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 818 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]