Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Wady i zalety opon całorocznych
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=18287
Strona 2 z 2

Autor:  romano-ruda-sl [ 23-09-2023, 18:55 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety opon całorocznych

f72 pisze:
Bieżnik CrossClimate 2 posiada lamelki i nacięcia na pełnej głębokości bieżnika, dzięki czemu zachowuje swoje właściwości na jednakowym poziomie do całkowitego zużycia.
Rowki V-SHAPE mają za zadanie odprowadzanie wody z miejsca styku opony z asfaltem. Niwelują także ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby skutecznie odprowadzały wodę, gdy opona jest nowa, ale także, kiedy nastąpi jej znaczne zużycie (oczywiście w dopuszczalnym zakresie).


Wg wszelkiej maści ekspertów powinienem już nie żyć, bo jeździłem cały rok na zimówkach. Że niby mieszanka za miękka na lato... ale to chyba dobrze? Przecież w F1 opony są tak miękkie, że nie wystarczają na jeden wyścig - błyskawiczne zużycie kosztem rewelacyjnej przyczepności. OK - powie ktoś - ulica to nie tor. I ma rację, bo na ulicy opony są bardzo ważne, a najważniejsze są opony mózgowe :] jeśli ktoś na siłę szuka tego punktu, przy którym opona traci przyczepność do podłoża, to go znajdzie niezależnie od tego, czy kpl. opon kosztował 2 000, czy 20 000 - jak tu jeden z userów argumentował, że utrata przyczepności w oponach za 2 000 jest niedopuszczalna ! ! ! No jak ktoś na fizykę nie chodził, to potem może się lekko zdziwić na drodze.
A co do zacytowanego fragmentu - jest to fizycznie niemożliwe. Każde nacięcie, rowek i lamelka ma określoną szerokość i wysokość/głębokość. O ile szerokość w/w raczej jest stała w całym okresie eksploatacji opony, to już wysokość/głębokość zmniejsza się praktycznie z każdym przejechanym kilometrem. Rozpatrując bieżnik jako wypadkową dwóch czynników, kiedy jeden czynnik ulega zmniejszeniu - głębokość - zmniejsza się również objętość, którą - szczególnie w przypadku wody - jest w stanie odprowadzić bieżnik spod opony. A więc twierdzenie o jednakowym poziomie właściwości jezdnych może być mylące, lub mówiąc wprost - to zwykły chłyt marketingowy.

Autor:  f72 [ 25-09-2023, 15:19 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety opon całorocznych

romano-ruda-sl pisze:
f72 pisze:
Bieżnik CrossClimate 2 posiada lamelki i nacięcia na pełnej głębokości bieżnika, dzięki czemu zachowuje swoje właściwości na jednakowym poziomie do całkowitego zużycia.
Rowki V-SHAPE mają za zadanie odprowadzanie wody z miejsca styku opony z asfaltem. Niwelują także ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby skutecznie odprowadzały wodę, gdy opona jest nowa, ale także, kiedy nastąpi jej znaczne zużycie (oczywiście w dopuszczalnym zakresie).


Wg wszelkiej maści ekspertów powinienem już nie żyć, bo jeździłem cały rok na zimówkach. Że niby mieszanka za miękka na lato... ale to chyba dobrze? Przecież w F1 opony są tak miękkie, że nie wystarczają na jeden wyścig - błyskawiczne zużycie kosztem rewelacyjnej przyczepności. OK - powie ktoś - ulica to nie tor. I ma rację, bo na ulicy opony są bardzo ważne, a najważniejsze są opony mózgowe :] jeśli ktoś na siłę szuka tego punktu, przy którym opona traci przyczepność do podłoża, to go znajdzie niezależnie od tego, czy kpl. opon kosztował 2 000, czy 20 000 - jak tu jeden z userów argumentował, że utrata przyczepności w oponach za 2 000 jest niedopuszczalna ! ! ! No jak ktoś na fizykę nie chodził, to potem może się lekko zdziwić na drodze.
A co do zacytowanego fragmentu - jest to fizycznie niemożliwe. Każde nacięcie, rowek i lamelka ma określoną szerokość i wysokość/głębokość. O ile szerokość w/w raczej jest stała w całym okresie eksploatacji opony, to już wysokość/głębokość zmniejsza się praktycznie z każdym przejechanym kilometrem. Rozpatrując bieżnik jako wypadkową dwóch czynników, kiedy jeden czynnik ulega zmniejszeniu - głębokość - zmniejsza się również objętość, którą - szczególnie w przypadku wody - jest w stanie odprowadzić bieżnik spod opony. A więc twierdzenie o jednakowym poziomie właściwości jezdnych może być mylące, lub mówiąc wprost - to zwykły chłyt marketingowy.



Wybacz, ale to tylko twoje mędrkowanie i radosna twórczość....mnie nie przekonałeś

Autor:  romano-ruda-sl [ 25-09-2023, 17:07 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety opon całorocznych

f72 pisze:
...mnie nie przekonałeś


Nie było moim zamiarem przekonywać kogokolwiek :] każdy swój rozum ma, chociaż niektórym reklama i chłyt marketingowy przesłaniają zdrowy rozsądek i logikę... zupełnie, jak przy koronaszajbie :haft: i twierdzą, że opona zachowuje swoje właściwości na jednakowym poziomie do całkowitego zużycia.
To czym jest owo zużycie, jeśli nie utratą właściwości poniżej pewnych parametrów granicznych?

Cytat z tego wątku: " Jadąc 40km/h i skręcając na skrzyżowaniu wpadam w poślizg, to jest niedopuszczalne w oponach za ponad 2000zł. Nabrałem się na reklamę. Myślałem, że to jakaś cud kosmiczna technologia, a tu porażka."

Przekonaj kolegę, że reklama była OK, tylko warunki na drodze się do niej nie dostosowały :zakrecony: reklama dźwignią handlu.

Autor:  f72 [ 24-11-2023, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety opon całorocznych

Tydzień temu założyłem do Vitary CONTINENTALE ALLSEASONCONTACT 2. Pierwsze wrażenie- ciszej w porównaniu do letnich, czyli Continentali Ecocontact 6. Jeździłem 3 lata Baleno na Vredestein i byłem zachwycony- te mają być jeszcze lepsze, więc dla mnie całoroczne to optymalne rozwiązanie

Autor:  kubeusz [ 29-11-2023, 15:51 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety opon całorocznych

Tak jak dla mnie, mieszkań ca dużego miasta mieszkającego w bloku tylko całoroczne
Nawet jak pada śnieg to miasto odśnieżone, osiedle też
Trzymać 4 sztuki 17-stek w piwnicy raz że strach dwa ile to miejsca zajmuje
W góry na narty nie jeżdżę
Dwa komplety opon, felg, czujników
Koszty ogromne, do tego koszt zmiany kół w sezonie
Kolejne auto na wielosezonowych i każdego na takie będę namawiał
Tylko trzeba kupić porządne firmowe absolutnie nie chińczyki ,budżetowe albo bieżnikowane.
Ale końcowy wybór zawsze należy do właściciela auta
Pozdrawiam

Autor:  Avalanche [ 29-11-2023, 17:19 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety opon całorocznych

Zimowe opony na samochodzie z napędem na przód czy całoroczne i AWD?
Ciekawe porównanie:
https://www.youtube.com/watch?v=bRYHlb61_9Q

Autor:  kubeusz [ 01-12-2023, 13:06 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety opon całorocznych

Po angielsku :(

Autor:  ken-wawa [ 22-01-2024, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety opon całorocznych

Szybkie pytanko - czy macie może jakieś przemyślenia o Continental AllSeasonContact 1 vs 2. Do tej pory jeździłem na 1. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że nowsze znaczy lepsze, ale... Niewiele jest testów dotyczących wersji 2. Ale jak patrzę na te nieliczne, to jeśli pominę trzy czynniki: głośność/czas życia/zużycie paliwa to... lepsza wydaje się wersja starsza 1. Zerknijcie: https://www.thetirelab.com/vs/continent ... contact-2/ Jakiś komentarz/podpowiedź? Głośności nie biorę pod uwagę, bo generalnie lubię głośne opony i lubię czuć samochód, a czasu życia też nie, bo mało jeżdżę, więc prędzej wiek zrobi swoje niż przebieg.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/