Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-03-2025, 07:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28-01-2025, 15:06 
Offline

Rejestracja: 20-10-2024, 18:55
Posty: 10
Suzuki: S-cross
Cześć,
Pytam w kontekście mojego S-cross 2016, bo jakoś nie mam zaufania do tego auta przy szybszej jeździe (powyżej 110-120), moim zdaniem ma jakieś kiepskie właściwości jezdne i nie ma do auta zaufania. Przy jeździe miejskiej aż tak tego nie odczuwam. Miałem też raz incydent, że przy wjeździe z wjazdu na S-ke uciekł mi tył, skontrowałem kierownicą po czym miałem kilka zachwiań auta na boki. Zbieżności sprawdzone, ciśnienie w kołach, zawieszeniowo też niby sprawdzali. Opony mam wyższe 55 zamiast 50 zamiast zalecanych, ale nie wiem czy to ma aż taki wpływ. Z tych przyczyn więcej niż 140 chwilowo nie jechałem :?


Na górę
Post: 28-01-2025, 15:12 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 240
Regularnie ~145km/h co daje te rzeczywiste 140km/h autostradami. Dodatkowo z boksem na dachu około 120-130km/h spore dystanse.

Czy jeździłem lepiej prowadzącymi się samochodami przy takich prędkościach - tak, w sumie to wieloma, czy jeździłem tak w duży wiatr - nie, ale przy standardowych warunkach nie mam problemów. Sytuacji jak opisujesz nigdy nie miałem.

Nowa wersja z 2022 roku prowadzi się moim zdaniem lepiej, wydaje mi się, że coś zostało poprawione w zawieszeniu.


Na górę
Post: 28-01-2025, 15:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1670
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Starsze s-crossy miały jakiś problem fabryczny z tylną belką. Niewykluczone, że to jest powodem niestabilności.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 28-01-2025, 16:14 
Offline

Rejestracja: 20-10-2024, 18:55
Posty: 10
Suzuki: S-cross
Właśnie coś przy zbieżności wyszło z tylną belką, ale że odchyłka jest dopuszczalna… pomijając fakt słabego wspomagania i korekty trasy przy właśnie wyższych prędkościach :(


Na górę
Post: 28-01-2025, 17:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12382
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Vitara 1.6 AllGrip - 150 km/h maks, dwie osoby i bagaż, ale bez wiatru, latem w DE.
Jednak to nie jest auto na autostrady, bo głośno i niezbyt elastyczny silnik. 1.4 BoosterJet może być wyraźnie lepszy pod tym względem.
Co do stabilności, to nie zauważyłem żadnych problemów. W trybie SPORT odczuwalnie lepiej się prowadzi na zakrętach.


Na górę
Post: 28-01-2025, 20:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1670
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Vitara 1.4 w Niemczech raz doszła do 200km/h. Do 170 w ogóle bez problemu przyspieszała, a dalej też całkiem żwawo. Oczywiście powyżej 140km/h dwie ręce na kierownicy i maksymalne skupienie. Pogoda bezwietrzna. Jest takie wrażenie, że mały błąd i skończy się widowiskowymi akrobacjami. Nie polecam.

W porównaniu, renault scenic można było spokojnie 200km/h lecieć przez dłuższy czas i nie generowało to jakichś negatywnych odczuć. Poza wirem w baku oczywiście. :-)

Komfortowa i nieangażująca prędkość w vitarze do jakieś 120km/h.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 28-01-2025, 22:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Vitarą S 1.4T - 190 km/h wg prędkościomierza, co realnie daje jakieś 178 km/h. Jak kolega wyżej pisał - bezwzględnie dwie ręce na kierownicy. Jest to zdecydowanie za wysoka prędkość dla jakiegokolwiek komfortowego podróżowania tym samochodem.
Swift Sport 1.4T - ponad 220 km/h wg prędkościomierza (nie wiem, ile to jest realnie), od 160 km/h odczuwalna jest niska masa auta, natomiast jedzie się pewniej niż Vitarą.
Łącznie przejechane prawie 200 tys. kilometrów, nie zdarzyły się żadne niespodziewane zachowania samochodów.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 29-01-2025, 08:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12382
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
@DS Tak nieco OT, ale jak wygląda spalanie w Sporcie 1.4?
W codziennym użytkowaniu i na trasie.


Na górę
Post: 29-01-2025, 08:35 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 321
Scross 2022, automat, jakies 185-190. Uklad kierowniczy jest bardzo slaby i daje wrazenie aquaplaningu przy predkosciach >150. Nie utwardza sie wysyarczajaco.

Ostatnio nie ufam temu autu (mimo AllGrip). Na zakretach, nawet przy malych predkosciach (a szczegolnie na rondach), coraz czesciej driftuje i znosi bokiem na przeciwlegly pas. Nawierzchnia nie musi byc nawet osniezona czy oblodzona. (I drugi drift chyba nawet nie byl w trybie Sport, gdzie to sie zdarza nagminnie, a jazda w innych trybach to porazka)

Zastanawiam sie czy ta niestabilnosc to kwestia zimowek czy czegos innego. Moze juz sie tez cos w zawieszeniu wytluklo.

Jednak jest to tez duzo lepsze auto niz Vitara 1.6 z ktora mam stycznosc (nie myszkuje, lepiej wygluszone, dynamika itp)


Na górę
Post: 29-01-2025, 08:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1670
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@arekws1: wygląda na zużyte lub słabe jakościowo opony. Czasem bieżnik jest jeszcze dobry, ale mieszanka już się utwardziła (typowe, np. w zimowych Michelinach po 3 latach). Ale u Ciebie auto jest chyba jeszcze za młode na to. Jeśli preferujesz tryb sport, to sugeruje, że Twój styl jazdy może na to wpływać (nie oceniam :-) ).
Inny możliwy powód to: SUVy/crossovery są z definicji mniej stabilne, a w tańszych modelach producenci nie stosują zaawansowanych rozwiązań zawieszenia poprawiających stabilność. Tu dodatkowo mamy stosunkowo wąskie opony.

U mnie na zimówkach (Yokohama z ASO) w zakrętach lubi wynosić przód i to od nowości. Jeżdżę w trybie auto.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 29-01-2025, 09:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
@DS Tak nieco OT, ale jak wygląda spalanie w Sporcie 1.4?
W codziennym użytkowaniu i na trasie.

7 litrów., czy to miasto, czy autostrada.
Trzeba natomiast brać poprawkę na to, że gokartowy charakter tego samochodu nie zachęca do eco jazdy 8)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 29-01-2025, 09:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 392
arek117 pisze:
Cześć,
Pytam w kontekście mojego S-cross 2016, bo jakoś nie mam zaufania do tego auta przy szybszej jeździe (powyżej 110-120), moim zdaniem ma jakieś kiepskie właściwości jezdne i nie ma do auta zaufania. Przy jeździe miejskiej aż tak tego nie odczuwam. Miałem też raz incydent, że przy wjeździe z wjazdu na S-ke uciekł mi tył, skontrowałem kierownicą po czym miałem kilka zachwiań auta na boki. Zbieżności sprawdzone, ciśnienie w kołach, zawieszeniowo też niby sprawdzali. Opony mam wyższe 55 zamiast 50 zamiast zalecanych, ale nie wiem czy to ma aż taki wpływ. Z tych przyczyn więcej niż 140 chwilowo nie jechałem :?

W przypadku innego rozmiaru opon niż homologowany do danego pojazdu, może nieprawidłowo działać system ESP/TC i stąd takie efekty. Systemy te programuje się pod konkretny rozmiar opon.
https://moto.infor.pl/technika-jazdy/bezpieczenstwo/310510,Czy-zle-dobrane-opony-moga-miec-negatywny-wplyw-na-dzialanie-systemow-ESP-czy-TC.html
Nie wspomnę już o tym, że w razie czego ubezpieczyciel ma prawo nie wypłacić odszkodowania.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 29-01-2025, 09:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1537
Suzuki: TM3 LR Highland
Vitara 1.0T - max jechałem licznikowe 185 km/h w DE.

A w miarę komfortowa prędkość przelotowa to 115-120 km/h

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-01-2025, 10:26 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 321
wawax pisze:
Jeśli preferujesz tryb sport, to sugeruje, że Twój styl jazdy może na to wpływać (nie oceniam :-) ).

U mnie na zimówkach (Yokohama z ASO) w zakrętach lubi wynosić przód i to od nowości. Jeżdżę w trybie auto.


Tryb Sport jako ze od momentu zakupu narzekalem w ASO na shift pointy i "zduszona" przepustnice (ludzilem sie ze wyjdzie jakas poprawka do tcm jak w volvo).
Moze w Vitarach z automatem jest inaczej. Nie jezdze szybko i wsciekle, nie mam po co. Szkoda jedynie ze ten tryb praktycznie wylacza kontrole trakcji.

Opony wlasnie Yokohamy z ASO i moze to jest przyczyna, zaczyna wynosic przod, w Sport dolacza sie szybko tylna os i stad drift.


Na górę
Post: 29-01-2025, 10:46 
Offline

Rejestracja: 20-10-2024, 18:55
Posty: 10
Suzuki: S-cross
U mnie wrażenie powyżej 120 na prostej w miarę dobrze jednak przy małych nawet zmianach kierunku wrażenie, że jeszcze trochę skręcę kierownicę i mnie zarzuci :( oczywiście czym bardziej powyżej 120 tym gorzej. Miałem kiedyś Corollę E12 i bardzo dobrze się trzymała drogi 170 nie robiło wrażenia… nie wiem czy inwestować w komplet nowych opon 50 zamiast moich 55mm, może coś delikatnie poprawi, ale czytając posty to raczej TTTM :szok:


Na górę
Post: 29-01-2025, 19:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
arek117 pisze:
Opony mam wyższe 55 zamiast 50 zamiast zalecanych, ale nie wiem czy to ma aż taki wpływ.

Znasz temat z grup zagranicznych, że taka zmiana wpływa na pracę automatu i zmula samochód?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 30-01-2025, 10:48 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 37
Suzuki: Swift
Swift 1.2 90 KM - prawie 200 licznikowo. "Prawie", bo wskazówka doszła do 200, ale nie pokryła się z kreską, więc powiedzmy, że 198 :) Biorąc pod uwagę przekłamanie szybkościomierza, zapewne pokrywa się to z deklarowanymi przez producenta 180.

Minus taki, że od 140 trzeba w tym aucie być bardzo czujnym, bo niska masa robi swoje i byle podmuch wiatru jest wyraźnie wyczuwalny, a od 180 już w zasadzie prędkość rośnie w tempie dryfu kontynentalnego. No ale to tani hatchback segmentu B, a nie pożeracz autostrad, więc uważam, że i tak jest bardzo dobrze.

I ciekawostka: chwilowe spalanie = powyżej 30.


Na górę
Post: 30-01-2025, 10:50 
Offline

Rejestracja: 08-03-2024, 15:42
Posty: 37
Suzuki: Swift
arek117 pisze:
nie wiem czy inwestować w komplet nowych opon 50 zamiast moich 55mm


Zdecydowanie tak. Jeśli już mieszać z oponami, to wyłącznie tak, by wynikowy obwód był jak najbardziej zbliżony do oryginalnego. A najlepiej zostać przy fabrycznym rozmiarze.


Na górę
Post: 30-01-2025, 13:02 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 321
Jak to masz niezalecane opony?
55 sa fabrycznie:

Letnie: 215/55R17
Zimowe: 215/60 R16


Na górę
Post: 30-01-2025, 13:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Wersja 2016 ma fabrycznie inne rozmiary opon, tj. 205/50/R17 oraz 205/60/R16.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 30-01-2025, 20:13 
Offline

Rejestracja: 20-10-2024, 18:55
Posty: 10
Suzuki: S-cross
Tak potwierdzam powinny być 205/50 R17. Nie zauważyłem przy zakupie a też nie wiedziałem, że 50 powinny być :?
DS pisze:
arek117 pisze:
Opony mam wyższe 55 zamiast 50 zamiast zalecanych, ale nie wiem czy to ma aż taki wpływ.

Znasz temat z grup zagranicznych, że taka zmiana wpływa na pracę automatu i zmula samochód?

Nie znam tematu z grup zagranicznych?


Na górę
Post: 30-01-2025, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kilka osób (w tym jedna mi znajoma) skarżyło się, że po zmianie profilu z zalecanego 55 na 60 (R17, nowsze wersje), skrzynia automatyczna zaczęła zamulać auto przez zmiany biegów w nieodpowiednich momentach. W mieście nie było to bardzo odczuwalne, ale w trasie już tak.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 14-02-2025, 19:40 
Offline

Rejestracja: 20-10-2024, 18:55
Posty: 10
Suzuki: S-cross
Wracają do tematu opon zastanawia mnie nawet różnica w zalecanych oponach: 205/50 R17 i 205/60 R16. Różnica w średnicy koła jest 2.4% a to już jest za dużo :?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]