Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=41&t=22239
Strona 1 z 1

Autor:  TomTG [ 02-07-2023, 12:31 ]
Tytuł:  Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum. Nigdy nie miałem żadnego Suzuki, a teraz mam zamiar kupić Vitarę (nówka salon) z silnikiem i skrzynią: 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT . Pytanie do użytkowników jest następujące: czy warto? :D , jak z trwałością silnika i ogólna awaryjnością modelu :roll: . Pytam bo niestety nie znam się na mechanice samochodowej. Zawsze staram się kupić nowe auto i po ok.8-10 latach sprzedać. Może to nie najkorzystniejsze finansowo, ale tak robię. Dzisiejsze auta mnie przerażają , obecnie mam Leona 1.2 TSI (ten na łańcuchu)... i najgorszemu wrogowi nie życzę. Siostra kupiła 4 lata temu nowego Nissana qashqai i po 80 tyś. przeskoczył jej łańcuch rozrządu, w Peugeocie 3008 mojego szefa elektronika (czujniki wszelakie) żyją własnym życiem :sciana: to jakaś paranoja. Vitara - moim zdaniem - ma obecnie najlepszą cenę (i wyposażenie) oraz finansowanie w zestawieniu : VW T-Cross, Skoda Qamiq, Jeep Renegate, Opel Mokka - bo takie auta biorę pod uwagę. Tylko jak z jej ogólną trwałością, czego się obawiać no i ten silnik... Z góry dziękuje za jakiekolwiek , merytoryczne odpowiedzi.

Autor:  Remote [ 02-07-2023, 18:15 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

Silnik bez zarzutu, dynamiczny i mało pali. Trwały - praktycznie nic sie nie psuje.
Minus to słabe wyciszenie - do 110-115 jest ok, powyżej robi się głośno. Niskie zużycie paliwa

Cena Vitary nadal jest ok ale gdybym miał wybierać coś "taniego", to zdecydowanie w tym segmencie Skoda Kamiq 1.5TSI 150 KM.
Za ok 110-115 k pln można fajne wersje kupić nówki.
Bardziej kompletne auto, lepiej sie prowadzi i jest przestronniejsze.

Autor:  TomTG [ 04-07-2023, 17:43 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

Dzięki Remote za odpowiedź, ale po bliższym zapoznaniu się ze Skodą Kamiq i silnikiem 1.5 TSI uważam, że jednak - jak narazie Vitara. 1.5 TSI jest nadal (jak zresztą wszystkie TSI) niedopracowaną konstrukcją. To nie tylko moje zdanie - zobacz co piszą użytkownicy na forum. Sam jestem zaskoczony. Myślałem, że po kilkunastu latach od debiutu TSI będzie już wszystko z nimi ok. Owszem dynamiczny i jak na osiągi mało pali, ale to wszystko. Kamiq jest wykonany w środku bardzo "ascetycznie", a same plastki są gorsze jakościowo niż w Vitarze (choć do spasowania nie można mieć żadnych uwag). Może jeszcze ktoś z użytkowników coś mi napisze?

Autor:  Remote [ 04-07-2023, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

No to jak jestes zdecydowany to bierz Vitarę lub poczekaj rok na kolejną jej ewolucję (ale wtedy moga już byc tylko full hybrid 115KM :(

Autor:  Klepac89 [ 12-08-2023, 11:36 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

Taka jak piszesz miałem Vitarę i sprzedałem:

Podczas moich 42 000km z tym autem:

1. niezidentyfikowany wyciek z silnika (tak sprzedałem)

2. Wymiana gwarancyjna mechaniki podnoszenia szyby kierowcy - szklo tańczyło trzeba było je trzymać i punktowo zamykać szybę

3. Podczas kręcenia kierownica zaczęły pojawiać się trzaski - serwis widział problem ale w związku z trudna lokalizacją przyczyny kazali jeździć i obserwować - nie naprawione

4. Akcja serwisowa wtryskiwaczy

5. Akcja serwisowa pompy ciśnienia od hamulców

6. Po 30 000KM serwis orzekł konieczna wymianę klocków i tarczy za bagatela 2500zl…

7. Trące hamulce trzeba rozkręcać i czyścić co 10 000km


Auto sprzedałem kupilem Toyote ponownie - odpukać w niemalowane 15 000km za mną i totalnie nic - No może czasem ładowarka indukcyjna nie ładuje mojego telefonu - ale za to żony zawsze.

W Vitarze dla porównania był problem rownież z ładowaniem telefonu, ale przez kabel USB… wymagało to wymiany stacji multimedialnej

Polecam Toyote jak chcesz mieć spokojna eksploatacje :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Avalanche [ 14-08-2023, 09:29 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

Kurka wodna!
A mówią, żeby kupować po liftingu :szok:

U mnie 105 000 km i ZERO z opisanych problemów.
Wciąż oryginalne klocki hamulcowe, sprzęgło itd.
Zero akcji serwisowych, a jedyną usterkę sam sobie zafundowałem.

Autor:  arekws1 [ 14-08-2023, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

A widzisz, dowód anegdotyczny. Chciałem sobie pare tygodn temu w Panku protestować CHRy, Corolle i inne. Dokładnie pierwsze spotkanie z Toyota (CHR): "błąd układu hybrydowego", nie mogłem uruchomić auta. Kilka złoty w plecy i do opinii o słabym iAWD doszlo rozczarowanie "legendarna niezawodnością" Toyoty.
Może po prostu z twoim egzemplarzem było podobnie.

Autor:  DS [ 14-08-2023, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

Vitara 2016 1.4T, 115 000 kilometrów, żadnych wyżej wymienionych problemów, z tyłu jeszcze oryginalne klocki.
Jeśli po 30 000 serwis orzekł, że trzeba wymienić klocki lub tarcze, to opcje są dwie - albo serwis chciał naciągnąć klienta, co nie mówi nic o samochodzie, albo rzeczywiście te elementy były zużyte, co przy tym przebiegu będzie wynikać tylko i wyłącznie z nawyków kierowcy.
Akcja serwisowa nie dotyczy pompy, tylko zaworu zwrotnego, który gdzieś tam w skrajnym przypadku hamownia awaryjnego może spuchnąć - nie stwarza to żadnego zagrożenia. W moim przypadku nawet sobie tym głowy nie zawracałem, zrobi się to przy okazji najbliższego przeglądu, podobnie w przypadku Swifta Sport 2019.

Autor:  Zephon [ 04-09-2023, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

Dobry wieczór, również mocno zatanawiam się nad zakupem Vitary 1.4, będzie to przesiadka z Toyoty Yaris 2018. Chciałem podpytać, czy Waszym zdaniem warto dopłacać 10 tys. do wersji Elegance względem Premium? Nie zależy mi na nawigacji i dostępie bezkluczykowym (chociaż ten standardowy nieskładany kluczyk wygląda bardzo słabo), ale czy tapicerka jest wyraźnie lepszej jakości? Zależałoby mi też na czujnkiach parkowania, czy takie domawiane w salonie się sprawdzają?

Autor:  Klepac89 [ 04-09-2023, 21:22 ]
Tytuł:  Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

Zephon pisze:
Dobry wieczór, również mocno zatanawiam się nad zakupem Vitary 1.4, będzie to przesiadka z Toyoty Yaris 2018. Chciałem podpytać, czy Waszym zdaniem warto dopłacać 10 tys. do wersji Elegance względem Premium? Nie zależy mi na nawigacji i dostępie bezkluczykowym (chociaż ten standardowy nieskładany kluczyk wygląda bardzo słabo), ale czy tapicerka jest wyraźnie lepszej jakości? Zależałoby mi też na czujnkiach parkowania, czy takie domawiane w salonie się sprawdzają?

Te z salonu tylne były ok, ale przednie w moim wypadku to było nieporozumienie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Zephon [ 05-09-2023, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

Jestem dziś po jeździe próbnej i dokładnym obejrzeniu samochodu. Trochę entuzjazm opadł i szczerze miejsca nie jest w kabinie jakoś odczuwalnie więcej vs Yaris III :(

Autor:  arekws1 [ 05-09-2023, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

czemu ma być więcej? i Yaris i Vitara to klasa B. Małe autka. SCross również niewiele większy (mniejsze auta klasy C). Jak Yaris 2018 to może lepiej Corolla Cross a Yaris w rozliczeniu? CC jaka by nie była to będzie większa od Vitary.

Autor:  Zephon [ 06-09-2023, 06:18 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

To prawda, nie wiem na co ja liczyłem. Rozstaw osi jest praktycznie taki sam, nawet Yaris ma większy, 251 vs 250 w Vitarze, jedyna naprawdę odczuwalna przewaga to bagażnik.
Zastanawiam się też nad warunkami dla tego silnika turbo, w tygodniu jeździmy głównie po mieście i w warunkach podmiejskich krótkie dystanse, naście kilometrów, ewentualnie w weekend i gdzieś dalej. Martwię się, że konstrukcja turbo nie polubi takiej eksploatacji. Z kolei roczny przebieg oscyluje w oklicy 12 tys. km, więc hybryda nie ma ekonomicznego sensu.
Bardzo słabo wygląda też sam nie składany kluczyk, a tapicerka w wersji Elegance, gdzie jest już dostęp bezkluczykowy i pilot jest taka chińska...

Autor:  Klepac89 [ 08-09-2023, 16:43 ]
Tytuł:  Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

arekws1 pisze:
czemu ma być więcej? i Yaris i Vitara to klasa B. Małe autka. SCross również niewiele większy (mniejsze auta klasy C). Jak Yaris 2018 to może lepiej Corolla Cross a Yaris w rozliczeniu? CC jaka by nie była to będzie większa od Vitary.

Właśnie takiej przesiadki dokonałem - z Vitary z przednim napędem z silnikiem K14D mięka hybryda na Toyote Corolle Cross 2.0 AWDi. I co mogę powiedzieć? W Corolli Cross wszystkie wymiary są większe łącznie z ceną… ale ja wziąłem najbogatsza wersje z opcjami których Vitara nawet nie oferuje.

Myśle że do wersji Premium Vitary można przyrównać Corolle Cross 1.8 hybrid w wersji comfort czyli podstawowej.

Jest aktywny tempomat - są lepsze multimedia niż w Vitarze, jest automat i prawdziwa hybryda , auto jest większe - osiągi podobne (140KM ale większe auto) i spalanie zdecydowanie mniejsze bo średnio 5,0/100 wg danych producenta ale z hybrydami toyoty to jest tak ze można i spalać zdecydowanie poniżej tego co samo deklarują i nie jest to trudne. Vitara średnio 7,2/100 paliła. Cena?
143 900zl


Ale można wziąć tez bardzo dynamiczna jednostkę do tego auta 2.0 197KM i to to jest dzikus do miasta - osiagi nieporównywalne z Vitarą - 7,5s do pierwszej 100 i spalanie dalej w okolicy 5L/100. Ale wtedy wyjściowo od 152 900


Największa zaletą Vitary jest cena - to niecałe 100 000zl a z tym argumentem czasem trudno dyskutować, ale jeżeli masz z czego dołożyćnawet do wersji podstawowej to uważam że będą to dobrze wydane pieniadze i bedziesz pan zadowolony jak to mówią


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  arekws1 [ 08-09-2023, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

No i fajnie. Choć z CC to też chyba jest dziwna sprawa, bo za 3 tysiące więcej masz juz RAV4.

Co do Suzuki mam troche odmienne zdanie. Największą zaletą Suzuki są wersje tylko i wyłącznie z niezłym AllGripem. Poniżej 150k masz auto którym bez problemu pojedziesz zimą w góry i nie jest tak spartańskie jak Duster. Przy innych markach bez 170k nie podchodź (a najlepiej od 200-220k)
Jeśli chodzi o FWD to bardzo się dziwię że ktokolwiek jeszcze kupuje Suzuki (może poza Swiftem). Inne marki oferują znacznie ciekawsze modele w podobnych cenach. Vitara/Scross potrzebują porządnego liftu by się utrzymać na rynku. Bycie budżetową marką to nie jest dobra droga.

Autor:  Klepac89 [ 08-09-2023, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Vitara / 2023 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT czy warto

arekws1 pisze:
No i fajnie. Choć z CC to też chyba jest dziwna sprawa, bo za 3 tysiące więcej masz juz RAV4.



Wcale nie taka dziwna - jest promocja i to ta z tych prawdziwych jeszcze promocji na najtańszą wersje Active za 146 900zł (najniższa cena z ostatnich 30 dni to 154 400) ale jest to wersja benzyna 2.0 wolnossąca w manualu z szacowanym spalaniem na poziomie wg cennika 7,3 -7,7L/100 . A CC startuje w cenniku z pełną hybrydą i jeżeli porównasz sobie rav4 hybrydowe to próg wejścia do ravki zmienia się z 146900 na 187 900 zł

i wtedy masz hybryda kontra hybryda i 143 900 (CC) vs 187 900 (rav4)

Warto też wspomnień że w wersji Active w standardzie są 17 calowe felgi stalowe, manualna klima, brak kamery, czy choćby czujników parkowania - tak skromne wyposażenie jest powodem dla którego ta wersja jest przeceniona. Miałem okazję jechać taką ramką - niestety oszczędzono bardzo na światłach i jazda w nocy to bardzo nie przyjemne doświadczenie, a nie daj Boże jeszcze jak popada - CC ma dużo wyższy standard.

A wracając do Suzuki to swojego czasu kiedy kupowałem swoją Vitarę - wersja premium 2wd kosztowała katalogowo 78500, a Comfort 69 900. i gdy swoją kupiłem pod koniec roku 2020 suzuki zrobiło mega promocje właśnie na ten biedny Comfort do 60 000PLN zeszli. A to dlatego że stało tego pełno na placach bo nikt tego nie chciał - z tyłu korbotronik, felga stalowa, brak podłokietnika, brak stacji multimedialnej, brak nawiewu pod fotelami na tylne siedzenia, plastikowe klamki i zewnętrzna gorsza stylistyka to w sumie powodowało że nikt tego nie chciał i to stało

i wrócę jeszcze do świateł - toyota mogła by się uczyć od Suzuki - Vitara pod względem oświetlenia drogi jest 10 razy lepsza od rav4 w wersji activ. oraz z 2 x lepsza od CC.
Vitara ma również auto poziomowanie świateł - w rav4 i CC nadal jest pokrętło.
Jedyna rzecz za jaką tęsknie w vitarze ;)

podsumowując
Promocje robi się jak coś nie schodzi ;) - a jak schodzi aż nadto i jest kolejka po zakup to się cenę podnosi - od prawa rynku

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/