Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 02:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-02-2021, 12:24 
Offline

Rejestracja: 01-02-2021, 11:46
Posty: 17
Suzuki: Sx4 scross hybrid
Dzień dobry
Mam nadzieję dołączyć ( po lekturze i obejrzeniu wielu testów, opinii i forów dotyczących crossoverów) do grona użytkowników Suzuki, ale jako, że z pewnością wiedzą nie przeskoczę fanów motoryzacji ani doświadczeniem tych, którzy mają przejechne setki tysięcy więcej niż ja, chciałabym poprosić Was o pomoc w wyborze.
Potrzebuję auta, które na codzień będzie użytkowane w mieście (Wwa, więc korki), raz na dwa tygodnie autostrada (ok. 300 km w jedną stronę),latem i zimą góry, planuję też dłuższe eskapady ( np.Włochy, Chorwacja). Liczy się bezpieczeństwo, wygoda ( także z tyłu), możliwość spakowania bagażu na dłuższy wyjazd i rozsądny stosunek jakości do ceny.Oczywiście bezawaryjność i fakt, że przywiązuję się do samochodów, tak więc zakładam wieloletnie użytkowanie. To wszystko przywiodło mnie na to forum.
Mam dylemat- Sx4s-cross czy Vitara?
Za Scrossem przemawia przestronność, większy bagażnik, no i sylwetka, która podoba mi się bardziej ( także płaska powierzchnia drzwi mniej podatna na obtłukiwanie na parkingu). Z kolei Vitara zyskuje wyposażeniem w asystentów bezpieczeństwa. W Scrossie tylko tempomat, układ reagowania przedkolizyjnego i kamera cofania( dodatkowo można zamontować czujniki, ale tylko to).W Vitarze dodatkowo podwójny układ przedkolizyjny,alarm opuszczania pasa ruchu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym, system rozpoznawania znaków,monitorowanie martwego pola. Co więc w tej sytuacji polecacie?
Obecnie jeżdże bez asystentów i daję radę ( tyko czujniki parkowania), na ile owi asystenci wspomagają a na ile przeszkadzają?( poza dyskusją wydaje się z pewnością monitorowanie martwego pola). Na ile warci są poświęcenia większych gabarytów przestrzeni z tyłu i bagażnika? Bo to wszak jedyne różnice- silnik, cena ta sama.
Będę wdzięczna za wszystkie opinie i poświęcony czas :)


Na górę
Post: 07-02-2021, 13:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Moim zdaniem asystenci w Suzuki są nadwrażliwi i denerwują.
W innych markach lepiej jest to rozwiązane.

Scross minimalnie większy w środku ale design bardziej oldschoolowy ;)
Ale jak bardziej podoba Ci się Scross, to bierz Scross.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-02-2021, 13:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:59
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Baleno
Do miasta i na autostradę lepszy będzie Scross.


Na górę
Post: 07-02-2021, 17:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
jeśli wizualnie s-cross ci się podoba to bierz, mi do gustu nie przypadł.
Z chęcią bym te wszystkie wspomagacze wyłączył jak by się dało


Na górę
Post: 07-02-2021, 18:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
S-cross ma o 10cm większy rozstaw osi, co przekłada się na więcej miejsca z tyłu. Do tego rozkładane oparcie tylnej kanapy i dwustrefowa klima. To się przyda na trasie. W mieście nie ma znaczenia.
Asystent - trochę zawracanie głowy. Jedyne co jest fajne to aktywny tempomat.
Gdyby s-cross miał ładniejszy przód to bym go wziął.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 07-02-2021, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Margo pisze:
Dzień dobry
Mam nadzieję dołączyć ( po lekturze i obejrzeniu wielu testów, opinii i forów dotyczących crossoverów) do grona użytkowników Suzuki, ale jako, że z pewnością wiedzą nie przeskoczę fanów motoryzacji ani doświadczeniem tych, którzy mają przejechne setki tysięcy więcej niż ja, chciałabym poprosić Was o pomoc w wyborze.
Potrzebuję auta, które na codzień będzie użytkowane w mieście (Wwa, więc korki), raz na dwa tygodnie autostrada (ok. 300 km w jedną stronę),latem i zimą góry, planuję też dłuższe eskapady ( np.Włochy, Chorwacja). Liczy się bezpieczeństwo, wygoda ( także z tyłu), możliwość spakowania bagażu na dłuższy wyjazd i rozsądny stosunek jakości do ceny.Oczywiście bezawaryjność i fakt, że przywiązuję się do samochodów, tak więc zakładam wieloletnie użytkowanie. To wszystko przywiodło mnie na to forum.
Mam dylemat- Sx4s-cross czy Vitara?
Za Scrossem przemawia przestronność, większy bagażnik, no i sylwetka, która podoba mi się bardziej ( także płaska powierzchnia drzwi mniej podatna na obtłukiwanie na parkingu). Z kolei Vitara zyskuje wyposażeniem w asystentów bezpieczeństwa. W Scrossie tylko tempomat, układ reagowania przedkolizyjnego i kamera cofania( dodatkowo można zamontować czujniki, ale tylko to).W Vitarze dodatkowo podwójny układ przedkolizyjny,alarm opuszczania pasa ruchu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym, system rozpoznawania znaków,monitorowanie martwego pola. Co więc w tej sytuacji polecacie?
Obecnie jeżdże bez asystentów i daję radę ( tyko czujniki parkowania), na ile owi asystenci wspomagają a na ile przeszkadzają?( poza dyskusją wydaje się z pewnością monitorowanie martwego pola). Na ile warci są poświęcenia większych gabarytów przestrzeni z tyłu i bagażnika? Bo to wszak jedyne różnice- silnik, cena ta sama.
Będę wdzięczna za wszystkie opinie i poświęcony czas :)

Co do systemów bezpieczeństwa to na plus wymienię:
- Aktywny tempomat, do tej pory myślałem ze z manualem to głupota ale daje radę, chociaż mógłby działać do zatrzymania pojazdu (wyłącza się przy 40 km/h) byłby bardziej użyteczny w mieście ale i tak jest super
- martwe pole wiadomo jest ok
- monitorowanie ruchu poprzecznego czyli pikanie gdy coś jedzie jest ok
- kamera spoko
I to tyle reszta jest kiepskiej jakości czyli:

- rozpoznawanie znaków moim zdaniem bez sensu, rozpoznane ograniczenia prędkości wyświetlają się długo i trzeba ładować je patykiem bo zasłaniają inne informacje na komputerze pokładowyM który jest mały, ponad to rozpoznawane jest tylko ograniczenie prędkości i zakaz wyprzedzania
- aktywne utrzymanie na pasie ruchu słabe auto odbija się od linii do lini
- alert zygzakowania to informacja ze korzystamy z aktywnego utrzymania na pasie ruchu i auto informuje nas ze odbijamy się od pasa do pasa, czyli trzeba albo wyłączyć utrzymanie pasa ruchu albo mocniej trzymać kierownice - bez sensu.
- ostrzeganie przed kolizja słabe pika, auto nigdy mi nie hamowało same. Nie wyhamowało by przed kolizja zwłaszcza w te pogodę jaką mamy za oknami a naprawdę pozwoliłem temu systemowi zadziałać i nic... a pikanie tylko denerwuje
- ponadto te systemy często potrafią się wyłączyć podczas jazdy i wywalać błąd czujników
- ostrzeganie o zbliżaniu się do lini - system mam cały czas wyłączony bo często działa blednie gdy do linii mam sporo to szarpie kierownica w taki nie przyjemny sposób i czasem może zaskoczyć na śliskim (mimo jazdy swoim pasem prawidłowo) u mnie na stałe wyłączony)

Na Twoje potrzeby odpuściłbym, to auto do miasta jest stworzone a nie na trasę 300km+

W aucie jest głośno powyżej 110km/h
O ile do 110 pali jeszcze znośnie to o tyle jazda już z prędkością 120km/h to spalanie w okolicach 8l przy 140 autostradowych wg gps to już okolice 10L, dynamiczna jazda poza terenem zabudowanym 14.5/100. Ale fakt momentami było 150 i częste wyprzedzanie z redukcja do 3 biegu - tym autem najlepiej na tym biegu się wyprzedza.

To jest fajne wozidła do wożenia dzieci do przedszkola i do przebijania się po miejskiej dżungli gdzie drogi nie musza być odśnieżone... ale jako auto na trasę to szukał bym czegoś innego.

Patrząc na cennik nowych aut na 2021 to dziś za wersje która mam musiał bym zapłacić 87500 to za te pieniądze poszedł bym do salonu hondy i na Teoje potrzeby kupił bym Civic’a z automatem. Ewentualnie jak chcesz modnego suva to Skodę qamik w tej cenie dostępny już będzie 1,5Tsi który w trasie mniej spali i będzie dynamiczniejszy ;)

Czy ja bym kupił to auto jeszcze raz?
Tak bo było w dobrej cenie i miało bogatsze wyposażenie niż wszystko inne co porównywałem - chociaż nie wszystkie systemy działają jak należy, ale ja to auto kupiłem głównie do użytku w mieście. Na trasy mam wygodne służbowe auto dlatego taka decyzja.

Na Twoje potrzeby - dużo kilometrów w trasie. Ze względu na spalanie i głośna kabinę podczas jazdy już na ekspresówce stanowczo odradzam zakup Suzuki.


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 07-02-2021, 22:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Zapomniałem

Ledy w Vitarze robią robotę ;) fajna barwa światła i daleko świecą i nie parują jak w grupie vag a.

Ale minus jest taki ze nie ma spryskiwaczy. W temperaturze minusowej potrafi śnieg na nich zamarznąć i podczas jazdy niestety nie odmarzną, bo ledy nie emitują ciepła a co za tym idzie nie tylko trzeba skrobać szyby ale i lampy ;) ale jak są czyste to pięknie świecą ;)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 07-02-2021, 23:40 
Offline

Rejestracja: 02-01-2021, 08:49
Posty: 21
Suzuki: SX4 S-CROSS
Ja jestem po zakupie s-crossa dwa miesiące temu. Szczerze to troche załuję że uparłem się na hybrydę. Wybrałem s-crossa bo ma więcej miejsca w środku. Natomiast teraz wybierałbym między mitsubishi ASX które ma silnik 2.0 150KM, ewentualnie nawet bym zaryzykował i wziął ssangyounda korando 1.5 163KM.
Przepraszam ale w moim subiektywnym odczuciu suzuki, przynajmniej te węgierskiej produkcji to taka dacia quasi "made in japan". Kiepska jakość wykonania. Hyundai tutaj przegonił niektóre marki japońskie.


Na górę
Post: 08-02-2021, 05:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
Szef kupił asxa 150 koni z napędem na przód tyle ze w automacie a dał dziesięć tysięcy więcej. Bez ledów, 4x4, tyle ze z automatem. No i pali do dwóch litrów więcej.
Hiundai czy tam Kia fakt lepiej wykonana, ale silniczki trzycylindrowe i z napędem na przód
Ja od zawsze jeżdżę dizlami i nie powiedział bym aby w vitarzebylo głośno.
Silnik trochę za słaby, jakoś nie czuć tych koni.


Na górę
Post: 04-03-2021, 20:13 
Offline

Rejestracja: 01-02-2021, 11:46
Posty: 17
Suzuki: Sx4 scross hybrid
Bardzo jestem wszystkim wdzięczna za pomoc.
Wasze uwagi pozwoliły mi podjąć decyzję, szczegółowy wywód Klepac89 ( wielkie dzięki!) sprawił, że bez żalu pożegnałam myśl o asystentach.
Dziękuję, że poświęciliście swój czas.


Na górę
Post: 04-03-2021, 20:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
W trasy jeżdżę Skodą Superb. Warto rozważyć. Da się znaleźć 2-3 letnie auta z niewielkim przebiegiem i w dobrym stanie. Chyba, że stać Ciebie na nowy z salonu. ;)
Mam silnik 1,8 tsi, bardzo sympatyczne auto. Bardzo. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 04-03-2021, 21:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Margo pisze:
Bardzo jestem wszystkim wdzięczna za pomoc.
Wasze uwagi pozwoliły mi podjąć decyzję, szczegółowy wywód Klepac89 ( wielkie dzięki!) sprawił, że bez żalu pożegnałam myśl o asystentach.
Dziękuję, że poświęciliście swój czas.

Wiesz jak jest z systemami, ten sam system w Suzuki będzie inaczej działał niż w toyocie hondzie czy grupie vag. Każda marka opracowywała je na swój sposób i różnie oprogramowywała. Miałem przyjemność korzystać z aktywnego utrzymania na pasie ruchu w hiundayu - tam nie jest tez z tym dobrze w mojej ocenie. Ale z kolei w nowej corolli i rav4 działa bardzo fajnie ;)

To tak jak z telefonami trochę... Apple ma faceid do odblokowania twarzą ale Xiaomi tez odblokujesz twarzą... a kosztuje ułamek ceny Apple. Tyle ze w Apple działa to niezawodnie bo ma specjalny moduł do tego a w xiaomi wystarczy brudna kamerka i już nie odblokujesz telefonu twarzą.

Dążę do tego że tam gdzie Suzuki wywali błąd czujnika albo wyłączy system utrzymania na pasie ruchu nie powiedziane ze toyota zrobi to samo ;)

Życie :] :]


Na górę
Post: 05-03-2021, 08:19 
Offline

Rejestracja: 01-02-2021, 11:46
Posty: 17
Suzuki: Sx4 scross hybrid
Klepac89 pisze:
Wiesz jak jest z systemami, ten sam system w Suzuki będzie inaczej działał niż w toyocie hondzie czy grupie vag. Każda marka opracowywała je na swój sposób i różnie oprogramowywała. Miałem przyjemność korzystać z aktywnego utrzymania na pasie ruchu w hiundayu - tam nie jest tez z tym dobrze w mojej ocenie. Ale z kolei w nowej corolli i rav4 działa bardzo fajnie ;)

To tak jak z telefonami trochę... Apple ma faceid do odblokowania twarzą ale Xiaomi tez odblokujesz twarzą... a kosztuje ułamek ceny Apple. Tyle ze w Apple działa to niezawodnie bo ma specjalny moduł do tego a w xiaomi wystarczy brudna kamerka i już nie odblokujesz telefonu twarzą.

Dążę do tego że tam gdzie Suzuki wywali błąd czujnika albo wyłączy system utrzymania na pasie ruchu nie powiedziane ze toyota zrobi to samo ;)

Życie :] :]



Dzięki. Rozumiem. Twoje wyjaśnienia pozwoliły mi przestać zaprzątać sobie głowę rozważaniami o wyposażonej w te systemy Vitarze właśnie. W zasadzie najbardziej przydatnym wydaje mi się martwe pole, reszta tak sobie.Co do innych marek- zastanawiałam się nad kilkoma, ale jakoś to silnik z nie najlepszymi opiniami, to bagaznik mniejszy etc., można mnożyć. Zależy mi też na stosunku jakości do ceny- oczywiście, można wyłożyć i 150 tys i 200, tylko po co? Są też inne przyjemności w życiu poza samochodem.Samochód nie podnosi poczucia mojej wartości, więc od tego jestem wolna. Jedyna teraz moja wątpliwość to owo wyciszenie. I ew wygoda na dłuższych trasach. No i która wersja s-crossa, o co pozwoliłam sobie już pytać w osobnym wątku.
Raz jeszcze bardzo Ci dziękuję. :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]