Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Olej napędowy w zbiorniczku wyrównawczym
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=9953
Strona 1 z 1

Autor:  coot [ 24-08-2012, 17:12 ]
Tytuł:  Olej napędowy w zbiorniczku wyrównawczym

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Grand Vitary 2004 2,0 hdi , mam problem taki że po przejechaniu 20km w zbiorniczku wyrównawczym przybywa o centymetr płynu a właściwie to oleju napędowego , wszyscy rozkładają ręce i straszą że to uszczelka pod głowicą , hmm auto ma lekko ponad 50tyś przebiegu , pali jak zegarek i tak też pracuje , jest tam jakiś podgrzewacz paliwa który mógłby się rozszczelnić ? Niby chwalą tą francusko-niemiecką jednostkę napędową ale co Japonia to Japonia. Może ktoś miał taki przypadek albo coś słyszał o tym bo za bardzo nie chce mi się wierzyć w tą uszczelkę. Mam nadzieję że choć trochę uda mi się tu dowiedzieć. Pozdrawiam

Autor:  Jaczek [ 24-08-2012, 18:43 ]
Tytuł: 

to że przybywa płynu po rozgrzaniu silnika to normalne ale że ON jest w płynie ? może ktoś wlał płyn z pojemnika po ON nie koniecznie to uszczelka.... jeśli byłaby to uszczelka wyrzucało by ci płyn ze zbiorniczka dlatego że znacznie wzrastałoby ciśnienie w układzie....

Autor:  coot [ 25-08-2012, 08:28 ]
Tytuł: 

Płyn zalany nowy czyściutki , to że podnosi się poziom po rozgrzaniu to wiadome ciecz się rozszerza ale po przejechaniu 20km nad płynem jest centymetr czystej ropy.Nie wiem czy w GV 2.0hdi występuje jakiś podgrzewacz paliwa wykorzystujący ciepło płynu chłodzącego , w Peugocie z takim silnikiem jest w korpusie termostatu tu czegoś takiego nie mogłem znaleźć.

Autor:  coot [ 28-09-2012, 21:13 ]
Tytuł: 

trochę czasu minęło i nikt nie może sobie poradzić z tym problemem z servisem włącznie , ma może któryś z forumowiczów jakieś podejrzenia lub sugestię na temat tego problemu ? Byłbym bardzo wdzięczny.

Autor:  org4 [ 16-10-2012, 16:47 ]
Tytuł: 

Rozwiazales juz ten problem? A nie jest to przypadkiem olej silnikowy a nie ropa?? Jesli tak, to uszczelka w glowicy.. :-((((

Autor:  coot [ 16-10-2012, 21:35 ]
Tytuł: 

Witam , problem nie rozwiązany , wydaje mi się że jak by to była uszczelka pod głowicą to ropa w zbiorniczku była by czymś zanieczyszczona albo miała by jakiś ciemny kolor poza tym to wywalało by płyn ze zbiorniczka i puchły by przewody , oprócz wtryskiwaczy płyn w głowicy nie ma styku z olejem napędowym, dodam ze auto ma niby 40tys przebiegu.

Autor:  Daro_72 [ 16-10-2012, 22:02 ]
Tytuł: 

od 2004 roku ktoś niby przejechał 40tys. km??? To już mój tato jest 2xlepszy :). I pewnie jeszcze kupione przez pośrednika "... od niemca, lekarza, starszego pana. Garażowany. Nibity. Jeżdził tylko w niedzele na działkę 2km za miasto, bo praktykę miał w domu..."

Jeżeli to byłby olej silnikowy, to rozumię, ale ropa? Jedyne co by to wyjaśniało to że jest gdzieś podgrzewanie paliwa przez płyn chłodzący i te dwa płyny mogą się tam mieszać.

Ale jako ciekawostkę powiem, że gaz LPG może się dostawać do płynu chłodzącego przez niesprawny reduktor gazu (znalezione na forum).

Autor:  coot [ 17-10-2012, 07:00 ]
Tytuł: 

Miesza się ropa nie olej silnikowy , brak jakiegokolwiek podgrzewacza gdzie ropa mogła by się mieszać z płynem , ręce opadają.

Autor:  lesnik06 [ 12-03-2013, 21:54 ]
Tytuł: 

Witam.
Powiem tak. Miałem podobny problem tyle , że w silniku 2,0 TD ale tym od Mazdy.
Na poczatku płyn zabarwiał sie nieznacznie ale z czasem stawał się co raz ciemniejszy.
Perwsza myśl - uszczelka. Próba na obecność spalin w płynie - negatywna. U mnie dochodziło jeszcze spore dymienie przy rozruchu na zimno. Zdjąłem głowicę i okazało się , że ma trzy peknięcia(niestety nie nadające się do spawania) na płaszczyźnie między komorami spalania.
Wymiana głowicy - zinwestowałem w nową - nie to auto - zero dymu przy rozruchu , lepsza dynamika no i czysty płyn w zbiorniczku wyrówn. :lol:
Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/