Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Przyspieszanie do 170 km/h https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=9789 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ben [ 17-07-2012, 10:41 ] |
Tytuł: | Przyspieszanie do 170 km/h |
Witam Jako, ze podobno 80% wlascicieli terenowek nigdy nie zjezdza z szosy .. ![]() Standardowy model 2007r, 55000 na liczniku, 1,9 DDIS. Szyby zamkniete, klima wlaczona. 2 dorosle osoby i waliza w bagazniku. Wracajac z Krakowa dwupasmowka postanowilem sprawdzic do jakiej predkosci przyspiesza GV II. Wystartowalem z szybkosci podroznej tj. 100 km/h , czyli wcisnalem pedal na maxa do podlogi. Otoz w moim przypadku szybkoscia graniczna okazalo sie 165 - 170 km/h. Przy 170 km/h auto przestalo przyspieszac i pewnie mozna by rozbujac go i dalej. Co ciekawe, przyspieszenie bylo stale, az do podane granicy szybkosci. Mysle ze jak na terenowke, o kanciastej sylwetce i sporej wadze - jest to dobry wynik. Bezpiecznie mozna wyprzedzac ( oczywiscie gdy warunki pozwalaja ) inne pojazdy jadace 120 - 140 km/h. Zaskoczylo mnie, ze kierownica nie miala zadnych drgan, podobnie jak lewarek . zas glosnosc ( przy zamknietych szybach ) praktycznie nie wzrosla. pozdr |
Autor: | yaca1967 [ 17-07-2012, 19:18 ] |
Tytuł: | paliwo... |
ile było na wskaźniku spalania? ja daję że 27.... |
Autor: | ben [ 18-07-2012, 09:14 ] |
Tytuł: | |
Przyznam, ze nie zwrocilem uwagi. Ale z tym spalaniem to nie jest tak do konca ze np przy 100 km/h wskazuje 10 - 11 l. Z reguly ( u mnie tak jest przynajmniej ) po rozpedzeniu do przykladowego 100 km/h , gdy auto ma juz swoj ped, to utrzymanie tej szybkosci wymaga tylko delikatnego operowania gazem i wskaznik wskazuje wtedy czasem i 7l. czasem 8 etc. Na trasie z Zakopanego do Warszawy mialem srednia spalania 9 l, ale pomijajac waskie odcinki, praktycznie mozna bylo jechac bez korkow , wiec szybko. Rope kupuje na zmaine w Lukoil, BP i Statoil, wiec sie miesza. pozdr |
Autor: | kostuch [ 18-07-2012, 09:52 ] |
Tytuł: | Re: Przyspieszanie do 170 km/h |
ben pisze: Przy 170 km/h auto przestalo przyspieszac i pewnie mozna by rozbujac go i dalej. To się zdecyduj, czy przestało przyspieszać, czy przyspieszało(by) dalej. ben pisze: Co ciekawe, przyspieszenie bylo stale, az do podane granicy szybkosci. Trochę tekst jak z kolorowej gazetki ![]() Nie wiadomo, czy zwiększenie prędkości ze 100 do 110 zajęło 2 sekundy czy 20 sekund, a to raczej istotne przy podawaniu przyspieszenia ![]() ben pisze: Mysle ze jak na terenowke, o kanciastej sylwetce i sporej wadze - jest to dobry wynik.
Nie chcę urazić właścicieli GV, ale ten model suzuki ma tyle wspólnego z terenówką, co np. margaryna z masłem... |
Autor: | miskov9933 [ 18-07-2012, 10:57 ] |
Tytuł: | |
Oj jeszcze mógłbyś się zdziwić, drogi kostusze ![]() Niestety muszę abstrahować od Twojego samochodu, gdyż nie podałeś go w profilu. Napisz proszę, co to za cudeńko... . ![]() |
Autor: | ben [ 18-07-2012, 11:12 ] |
Tytuł: | |
Witam Nie chodzilo mi o bicie rekordu szybkosci, tylko o kontekst praktyczny. Kazdy jezdzi na swoj sposob i kazdy egzemplarz auta czyms sie rozni. Dlatego tez dopisalem ten temat w nadzieji, ze inni Uzytkownicy opisza swoje wrazenia i bedzie mozliwosc porownania, czy to co opisalem jest typowe. Jesli przy szybkosci 100 km/h wcisniesz pedal do konca i wlaczy sie turbosprezarka - wtedy samochod zaczyna przyspieszac i to przyspieszenie bylo mniej wiecej takie same do granicy 170 km/h. Kazdy uzytkownik 'swojego auta ' zazwyczaj wie jakie ma przyspieszenie wiec nie jest istotny czas w sekundach - bo dziala tu doswiadczenie i intuicja. Wniosek praktyczny dla mnie byl taki, ze wiedzac jak moje autu reaguje (przyspiesza ) przy 100 km/h moge miec pewnosc, ze podczas wyprzedzania mam pewien zapas. Poza tym na forum opisywane byly rozne przypadki: szumow, drgan, wibracji, zgrzytow etc przy wiekszych szybkosciach. Niektore komentarze sugerowaly ze GV " tak juz maja ". U mnie to nie wystapilo. Wiec jak wystapia, to bede wiedzial ze cos sie "zwala". pozdr |
Autor: | Mcgyver [ 18-07-2012, 13:37 ] |
Tytuł: | |
U mnie przy silniku 2.0 benzyna przyśpieszenie nie jest takie rewelacyjne. Przy prędkości ponad 100km/h auto jest dosć mułowate, i cieżko się nim wyprzedza. Nie wiem czy ten silnik tak ma czy jest z nim cos nie tak. Maksymalnie jechałem nim 150km/h, zapewne da się szybciej bo jescze miałem zapas ale nie kończyła się juz droga ![]() Może ktoś mi podpowie czy te auta z silnikami benzynowymi rzeczywiście mają dość słabe przyśpieszenie? Zczytywałem błedy z silnika i wszystko jest ok. |
Autor: | ced105 [ 18-07-2012, 13:53 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Maksymalnie jechałem nim 150km/h, zapewne da się szybciej da sie, jechalem 170km/h. rowniez bez szumow, drgan, wibracji, zgrzytow ale ogolnie glosno bylo juz po 130. Cytuj: czy te auta z silnikami benzynowymi rzeczywiście mają dość słabe przyśpieszenie
niestety tak, silnik 2.0 jest wlasnie czesto opisany jako ospaly. i tak jest. jedyna "radosc" pojawia sie po 3000 obr jak zadziala system VVT. trzeba niestety trzymac wysokie obroty. pzdr ced |
Autor: | leniwiec [ 18-07-2012, 15:05 ] |
Tytuł: | |
2,0 nie ma VVT ![]() |
Autor: | KozioŁ [ 18-07-2012, 15:15 ] |
Tytuł: | |
Phi, Vitara 2.0 V6 na 30 calowych oponach MT, sporo podniesiona pokazywała na liczniku 150km/h a trzeba pamiętać, że przy większych kołach licznik zaniża prędkość. Seryjna 170 robi bez łaski. ![]() |
Autor: | ced105 [ 18-07-2012, 16:57 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 2,0 nie ma VVT
sorry, chodzilo mi o IMT (zmienna dlugosc kanalu dolotowego) ![]() pzdr ced |
Autor: | kostuch [ 18-07-2012, 20:18 ] |
Tytuł: | |
miskov9933 pisze: Oj jeszcze mógłbyś się zdziwić, drogi kostusze
![]() Niestety muszę abstrahować od Twojego samochodu, gdyż nie podałeś go w profilu. Napisz proszę, co to za cudeńko... . ![]() Z przyjemnością odszczekam swoje stwierdzenie jak zobaczę jakąś GV w terenie (innym niż teren zabudowany ![]() A moje auto to ma się rozumieć suzuki ![]() Do lansu suzuki LJ80 (ciekawe ilu forumowiczów bez użycia googla będzie wiedziało jak to wygląda?) Do lasu suzuki samurai. Tak więc do "terenowości" współczesnych suv'ów mogę się chyba odnieść ![]() |
Autor: | ced105 [ 19-07-2012, 09:35 ] |
Tytuł: | |
no jednak ma pewne wlasciwosci terenowe... kilka przykladow : http://www.youtube.com/watch?v=CcqmbWK2whw http://www.youtube.com/watch?v=echQupMJ ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=l-LJwWS-GmQ pzdr ced |
Autor: | Dale [ 19-07-2012, 11:56 ] |
Tytuł: | |
ten pierwszy filmik jest fajny. Ja się zastanawiam co po takim przejeździe trzeba zrobić z piastami i hamulcami ![]() |
Autor: | bst [ 19-07-2012, 12:27 ] |
Tytuł: | |
Dale pisze: ten pierwszy filmik jest fajny. Ja się zastanawiam co po takim przejeździe trzeba zrobić z piastami i hamulcami
![]() Nic, to tylko hamulce bebnowe nie lubia wody i blota, tarczowym to za bardzo nie przeszkadza |
Autor: | kostuch [ 19-07-2012, 12:28 ] |
Tytuł: | |
No cóż, miałem na myśli teren a nie kałuże na drodze do domu ![]() Coś jak to: http://www.youtube.com/watch?v=35lccCU- ... re=related GV przejechać wyboje to przejedzie, może nawet kilka razy. I będzie radość, że auto terenowe. Ale potem w serwisie będzie płacz nad rachunkiem ![]() |
Autor: | pawel-foto [ 19-07-2012, 14:07 ] |
Tytuł: | |
kostuch pisze: No cóż, miałem na myśli teren a nie kałuże na drodze do domu
![]() Coś jak to: http://www.youtube.com/watch?v=35lccCU- ... re=related .... Ale takim to co dzień do pracy ciężko jeździć, a GV ma pogodzić możliwość jeżdżenia na co dzień i w lekki teren i robi to bardzo dobrze. |
Autor: | miskov9933 [ 19-07-2012, 14:16 ] |
Tytuł: | |
kostuch pisze: No cóż, miałem na myśli teren a nie kałuże na drodze do domu
![]() Coś jak to: http://www.youtube.com/watch?v=35lccCU- ... re=related Nie ma to jak porównywać zmotę do serii... ![]() Wiele z nich nawet nie jest rejestrowane, a co dopiero jeździć na co dzień. I ten temat: "Przyspieszanie do 170" co dla tych potworków byłoby zabójcze. Dają one oczywiście wiele radości z jazdy w terenie, ale Twoje porównanie, kostusze, było średnio dobrane ![]() |
Autor: | KozioŁ [ 19-07-2012, 15:40 ] |
Tytuł: | |
Kostuchowi chodzi pewnie o to, że auto terenowe można przystosować do takiego terenu. Nową GV raczej ciężko byłoby tak przerobić. ![]() |
Autor: | UFO [ 19-07-2012, 15:44 ] |
Tytuł: | |
Kiedyś na autostradzie wyprzedzałem taką GV przy 160. Jej kierowca miał minę jakby UFO zobaczył. Niechętnie zjechał na prawy pas. Ten samochód ma wyraźne braki w mocy. Jeśli ja takim kurduplem dałem radę. Oczywiście działo się to na niemieckiej autostradzie. ![]() |
Autor: | kostuch [ 19-07-2012, 16:36 ] |
Tytuł: | |
KozioŁ pisze: Kostuchowi chodzi pewnie o to, że auto terenowe można przystosować do takiego terenu. Nową GV raczej ciężko byłoby tak przerobić.
![]() O to to właśnie. Poza tym parę razy widziałem właścicieli "terenowych" aut na rajdach (może nie koniecznie takich hardcore, jak w linku który podałem). Rozczarowanie właściwościami terenowymi i weryfikacja optycznej solidności tych aut przychodzi niestety bardzo szybko ![]() |
Autor: | pawel-foto [ 19-07-2012, 16:50 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy cudzysłów przy terenowych jest akurat odpowiedni. Bo ten samochód potrafi wjechać i wyjechać z terenu. A to że do off roadu nie powinno się go używać to inna sprawa. Potrafi to do czego został stworzony a po małych modyfikacjach nawet więcej. A że komuś teren kojarzy się zawsze z extremum to raczej inna sprawa na pewno nie dotycząca wątku o GV i 170km na liczniku. Bo te "terenówki" chyba nie mają takiego zakresu na liczniku. |
Autor: | simon_r [ 11-08-2012, 09:56 ] |
Tytuł: | |
kostuch pisze: No cóż, miałem na myśli teren a nie kałuże na drodze do domu
![]() Coś jak to: http://www.youtube.com/watch?v=35lccCU- ... re=related GV przejechać wyboje to przejedzie, może nawet kilka razy. I będzie radość, że auto terenowe. Ale potem w serwisie będzie płacz nad rachunkiem ![]() Ej no litości!!!... to co pokazujesz to nie jest żaden teren tylko bagno dla amfibii na poligonie. Natomiast w miejsca jakie pokazał ced10S z pewnością żaden SUV nie wjedzie a GV tak. No i GV pojedzie jednak na autostradzie nawet 180/h. Samochodów, które to potrafią nie ma za wiele i zwykle sa dwa razy droższe np. LC'ki.. |
Autor: | kostuch [ 12-08-2012, 14:47 ] |
Tytuł: | |
simon_r pisze: Natomiast w miejsca jakie pokazał ced10S z pewnością żaden SUV nie wjedzie a GV tak.
Simon, Wjechać w teren można zasadniczo dowolnym autem. Problem jest z wyjazdem z tego terenu w stanie nienaruszonym ![]() ps. Nie mam GV i mieć raczej nie zamierzam. To prawda, że auto to nie ma już ramy ani reduktora? |
Autor: | pawel-foto [ 12-08-2012, 18:08 ] |
Tytuł: | |
kostuch pisze: ...
To prawda, że auto to nie ma już ramy ani reduktora? Moja ma! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |