Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

WYMIANA OLEJU W skrzyni GV AUTOMATIC
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=9602
Strona 1 z 1

Autor:  alexanderd [ 29-05-2012, 11:00 ]
Tytuł:  WYMIANA OLEJU W skrzyni GV AUTOMATIC

Jaka jest procedura wymiany oleju w skrzyni GV automatic 4 gear.
Jest tam olej o specyfikacji ATF3309.
Z opisu w ksiazce serwisowej czytam
"Changing oil
Since special procedure, materilas and tools are required to change the automatic transimsion oil, it is rcommended that you trust this job to your authorised dealer."
co znaczy że wymiana oleju ze wzgledu na potrzebę uzycia specialnej procedury, materiałów i narzędzi do wymiany oleju w skrzyni automatycznej powinna zostać powierzona autoryzowanej stacji obsługi.
Czy ma ktos doswiadczenia z wyminaą takiego oleju.
Wymiana w ASO tego oleju to jakies koszmare ceny, ale jak trzeba to trzeba chyba ze macie jakieś inne doswiadczenia?

Autor:  D2mian [ 29-05-2012, 15:18 ]
Tytuł: 

alexanderd
Olej ASO, kup olej i filtr oraz uszczelkę. Wymień i po kłopocie. Uważaj tylko na stan oleju bo sprawdza się zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku.

Autor:  siubuk [ 29-05-2012, 15:45 ]
Tytuł: 

w gv nie ma filtru przy skrzyni przynajmniej nie w USA:) tego oleju nie dostalem jest inny dextron III litr okolo 30zl na aledrogo

Autor:  alexanderd [ 29-05-2012, 21:32 ]
Tytuł: 

Dziękuję za sugestie, silnik w GV to 2.0 benzyna 2007 wiec mam pytanie czy jest tam filtr i uszczelka do wymiany?


znalazłem jednak olej za 42PLN

Castrol ATF Multivehicle opak. 1L

Stara nazwa: Castrol Transmax E

Castrol ATF Multivehicle jest olejem do automatycznych skrzyń biegów dedykowany do większości Japońskich aplikacji wymagających wyższego poziomu odporności na wibracje i drgania niż skrzynie pochodzące z Europy i US.

Został opracowany w celu spełnienia wymagań norm JASO 1A Japanese Automobile Standards Organisation który jest wymagany przez większość Japońskich Producentów Pojazdów


ten olej spełnia norme
Aisin Warner JWS 3309
Suzuki ATF Oil and ATF Oil Special;

wiec chyba będzie dobry.

Autor:  leniwiec [ 30-05-2012, 06:30 ]
Tytuł: 

Ja ostatnio zalałem właśnie tego castrola,filtra nie wymieniałem,bo instrukcja nic o tym nie wspomina,podejrzewam,że jest to filtr z metalową siateczką,który można by ewntulanie wyczyścić...
Cytuj:
w gv nie ma filtru przy skrzyni

W każdym automacie jest filtr,zazwyczaj pod miską olejową...

Autor:  bst [ 01-06-2012, 14:23 ]
Tytuł: 

skrzynia automat GV I a GVII to zupelnie inne swiaty, i ta z II potrzebuje specjalnego oleju. Trzeba o tym pamietac.

Autor:  alexanderd [ 01-06-2012, 14:45 ]
Tytuł: 

Własnie pamiętam dlatego ta cała powyższa dyskusja.

W instrukcji do GVII opisane jest że ten ojekek to jakis olej specjalny spełniający normę SUZUKI OIL SPECIAL lub JWS3309.

a własnie CASTROL ATF spełnia norme ATF 3309
i AISIN WARNER JWS 3309 as krzynia automat w GVII jest własnie tego producenta.
Czy masz kolego "BST" inny punkt widzennia na powyższą teorię?

Nie cytujemy ostatnich postów - Sebastian

Autor:  leniwiec [ 02-06-2012, 07:16 ]
Tytuł: 

bst pisze:
skrzynia automat GV I a GVII to zupelnie inne swiaty, i ta z II potrzebuje specjalnego oleju. Trzeba o tym pamietac.

Skrzynie troche inne-olej ten sam ;)
A ile masz przejechane,bo wymiana jest co 150 kkm...

Autor:  bst [ 04-06-2012, 08:31 ]
Tytuł: 

Jest tak jak mowi kolega alexanderd. Do GVII nie mozna lac Dextronu
W GVII AFAIK jest wiskoza i z tego powodu inny olej.
Ale oczywiscie zachecam do eksperymentow :>

Nie cytujemy ostatnich postów - Sebastian

Autor:  leniwiec [ 05-06-2012, 08:29 ]
Tytuł: 

A ten dalej swoje...może się kolega doinformuje,a nie wprowadza ludzi w błąd...a w ogóle to jaka wiskoza-w automacie :szok: Coś Ci się chyba pozajączkowało :zakrecony:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/