Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

GV 2.0 kontrolka "Check Engine"
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=9253
Strona 1 z 1

Autor:  Robo [ 11-03-2012, 11:42 ]
Tytuł:  GV 2.0 kontrolka "Check Engine"

Witam forumowiczów mam problem z kontrolką Engine. mam GV 2.0 benzynę zamontowałem gaz i jakiś czas był spokój potem siadła sonda przed katalizatorem, wymieniłem na nową i było ok. zimą zaczęła się świecić kontrolka gazownik kilka razy sprawdzał sondy działają a ona nadal się zapala po przejechaniu kilkudziesięciu km od skasowania błędu. Jeśli ktoś miał podobny przypadek proszę o radę jak zlikwidować błąd.

Autor:  kecaj60 [ 11-03-2012, 17:18 ]
Tytuł: 

Trzeba podłączyć interfejs i sprawdzić jaki błąd pojawi się.
Od tego zależy dalsze postępowanie.
:)

Autor:  leniwiec [ 12-03-2012, 10:36 ]
Tytuł: 

Znając życie,to pewnie gazownia źle ustawiona,albo wtryski się rozjechały-co masz zamontowane ?

Autor:  Robo [ 13-03-2012, 11:29 ]
Tytuł: 

mam zamontowane Lovato ponoć instalacja ok.

Autor:  Cordoba_2004 [ 20-03-2012, 09:43 ]
Tytuł: 

który rok auta?

Autor:  Robo [ 21-03-2012, 12:08 ]
Tytuł: 

rocznik 2004. kontrolka co jakiś czas gaśnie ale po ok 60km znów się zapala na razie nie mam pomysłu może pojadę do jakiegoś elektryka który dokładnie sprawdzi sondy.

Autor:  Cordoba_2004 [ 26-03-2012, 08:40 ]
Tytuł: 

u mnie jest podobnie z tym że ten błąd pojawiajacy się u mnie to błąd przepustnicy - nastawnika przepustnicy
PRzeczyściłem dokładnie i na razie mam spokój , więcej nic z tym nie mam zamiaru robić

Autor:  pawel-foto [ 26-03-2012, 11:10 ]
Tytuł: 

A u mnie się zapala (2004 2,0 benzyna+LPG) jak jest bardzo wilgotno. A że ostatnio piękna pogoda to jakoś jej nie widzę.

Autor:  Mcgyver [ 26-03-2012, 12:51 ]
Tytuł: 

I kolejny raz moje przekonania się sprawdzają - gaz powinien być do kuchenek a nie do samochodów :lol:

Autor:  Flip [ 26-03-2012, 13:18 ]
Tytuł: 

Hehe, jak to wszędzie szukają problemu z gazem antylpgowcy... no ale cóż taka ich natura... przynajmniej chwała tym "czystym nieskażonym benzyniakom" za to że państwo ma większe pieniądze z nich.

Autor:  pawel-foto [ 26-03-2012, 16:08 ]
Tytuł: 

Ja kiedyś rozmawiałem z mechanikiem (nie gazownikiem) i mi tłumaczył, że instalacja gazowa ma prawo wprowadzać błąd do kompa w samochodzie. Komputer został ustawiony i oprogramowany pod oryginalną instalację benzyny w samochodzie. I każda instalacja nawet najlepsza może mu zakłócać nienaganne działanie. I nie oznacza to wcale błędów w samochodzie a tylko, że komputer stwierdza, że coś mu nie pasuje. Nie wiem na ile to prawda ale logicznie patrząc coś w tym jest.

Autor:  lordpen [ 20-04-2012, 17:47 ]
Tytuł:  filtr cząstek stałych

moim skromnym zdaniem komputer sygnalizuje zanieczyszczenie filtra cząstek stałych :?: niestety komputer nie wie co to LPG i czym to się je. Proponuje "przedmuchanie" czyli wyjazd poza miasto i w miarę równomierną jazdę około 10-20 min z prędkością 60-80 km/godz

Autor:  Cordoba_2004 [ 21-04-2012, 20:52 ]
Tytuł: 

to w gv 2004 2.0 benz był filtr cząstek stałych ?

Autor:  UBOOT [ 22-04-2012, 20:13 ]
Tytuł: 

Mcgyver pisze:
I kolejny raz moje przekonania się sprawdzają - gaz powinien być do kuchenek a nie do samochodów :lol:


Wiedzę, że kolega wie bardzo mało o LPG.
U mnie szósty pojazd na gazie i żaden nie miał problemu. Gaz to się zakłada u fachowca a nie u kowala. Moja GV przejechała przez rok blisko 20tyś i zero problemów.

Autor:  Cordoba_2004 [ 22-04-2012, 20:18 ]
Tytuł: 

ano pewnie lepiej tankować diesla za 6 zł i narzekać że turbiny i wtryski drogie:)

Autor:  leniwiec [ 23-04-2012, 12:06 ]
Tytuł:  Re: filtr cząstek stałych

lordpen pisze:
moim skromnym zdaniem komputer sygnalizuje zanieczyszczenie filtra cząstek stałych

No to pojechałeś po bandzie-filtr cząstek w benzyniaku :szok: :zakrecony:
Nie zawsze czek oznacza problem z gazownią,ale bardzo często.
Zazwyczaj przyczyną są rozkalibrowane tanie listwy typu valtek.
Wtryski zaczynają przebogacać mieszankę,a komputer PB zaczyna skracać czasy wtrysków,co powoduje rozjechanie się mapy Pb i w rezultacie silnik zaczyna żle pracować na Pb a w skrajnych przypadkach mogą nastąpić trudności z odpalaniem auta.
Dobra instalacja i fachowy montaż jest gwarancją nie zapalania się czeka.
:)

Autor:  Blackdog [ 24-04-2012, 06:41 ]
Tytuł: 

Pisałem już w poprzednim poście i jeszcze raz powtarzam:
Mnie się ta kontrolka zapalała i często po kilku dniach gasła. W końcu się wkurzyłem i pojechałem na kompa do mechanika i wyszło że jest błąd jakiejś sądy przy kacie. I teraz najlepsze - od kiedy założyłem instalke LPG (w lutym) więcej się nie zaświeciła i do tej pory nie świeci. A poprzednie auto miałem 4-lata na gazie, zrobione 230tyś km i nic się nie działo. Tylko tak jak pisał kolega wyżej - instalację zakłada się w polecanych firmach a nie u kowala lub druciarzy.
Tyle w temacie

Autor:  ryszard12 [ 15-05-2012, 12:05 ]
Tytuł:  Gaz

Witam ja zamontowałem instalacje brc do gv 2.0 rok 2007 co jakiś czas świeci mi się obrys silniczka na kolor zółty bylem skasować to info i okazało się ze to katalizator.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/