Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-07-2025, 18:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-03-2012, 00:28 
Offline

Rejestracja: 29-02-2012, 19:26
Posty: 1
Witam

na forum jestem nowy, więc po pierwsze witam wszystkich....

Poradźcie proszę co może być powodem dużej podatności do wpadania w poślizg

Problem dotyczy Grand Vitary I - pięciodrzwiowa 2.0 benzyna 2000r.
Jadąc na tylnym napędzie przy minimalnym nawet opadzie śniegu auto jest wręcz niebezpieczne - strach jechać powyżej 30 - po włączeniu 4x4 jest lepiej ale szału nie ma, potrafi stanąć w poprzek.

Dodam tylko, że mam ją od dwóch tygodni - poprzedni właściciel przestrzegał że potrafi stanąć w poprzek i koniecznie trzeba na czas włączyć napędy - nie dowierzałem bo sam mam jeszcze jedną Vitarę krótką 96r. ( podobny jeśli nie ten sam rozstaw osi ) i znam jej słabe i mocne strony - owszem czasem się ślizgnie - ale nawet jak jeździłem na totalnie zużytych oponach nie działo się coś takiego.

niestety podejrzewam, że nie jest to wina opon, podejrzewałem nierównomierną siłę hamowania - ale wtedy problem dotyczył by tylko sytuacji poślizgu przy hamowaniu ( tak na marginesie po lekkim zahamowaniu na śniegu jadąc z góry - też ustawiło mnie w poprzek) - niestety podejrzewam, że może to być problem po stronie przekazania napędu - tylko nic sensownego nie przychodzi mi do głowy.
Jakiś czas temu miała wymieniany tylni most ze względu na podejrzenie skrzywienia korpusu ( rozsypywało się łożysko) - w przednim tez było grzebane - wymiana załączania napędu ) ale wszystko zostało zrobione i nie ma żadnych objawów .... oczywiście do czasu gdy nie wjedzie na śnieg

Może macie jakieś pomysły, czy może wchodzić w grę nierównomierny moment - przecież tam jest mechanizm różnicowy, jakie testy i gdzie można zrobić. Dodam tylko, że geometria była sprawdzana.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2012, 07:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Ja też mam 5D 2,0 2004. Przy jednej osi zachowuje się jak każdy normalny samochód zimą. Lubi rzucać tyłem jak jest ślisko. Ale po zmianie napędu to już inny samochód. Nawet specjalnie jak chcę rzuć tyłem w zakręcie jest to trudno zrobić. A może jednak opony? Ja mam praktycznie nówki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2012, 09:27 
Offline

Rejestracja: 26-02-2010, 22:21
Posty: 9
podnieś tył do góry i rusz na I biegu, koła obydwa na pewno nie mogą się kręcić do przodu a chyba nawet jedno powinno do tyłu, ewentualnie jedno koło w górę póżniej drugie i ruszyć /wiadomo zachować ostrożność/ będzie widać czy mechanizm różnicowy działą.
Jednak wg mnie problem tkwi w geometri, przecieć od czegoś poprzedni most się wykrzywił i tu bym szukał przyczyny....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]