Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Wibracje-buczenie
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=9015
Strona 1 z 1

Autor:  Sławek S [ 30-01-2012, 17:57 ]
Tytuł:  Wibracje-buczenie

Witam, jestem tu nowy i oczywiście z problemem. Tak jak w temacie; wibracje i buczenie przy gwałtownym dodaniu gazu do dechy, w okolicach 2tys obrotów. Przy spokojnej jeździe oraz na postoju, wszystko ok. Na stacji diagnostycznej niby wszystko w porządku tzn:wahacze,półosie,przeguby,amortyzatory,końcówki drążków,stabilizatory,poduszki,łożyska kół itd,ale problem jest; bo straszny obciach jak z kimś jadę i chcę nagle przyspieszyć a tu cała buda wibruje, jak w starym zaporożcu.Byłem też w serwisie suzuki w Toruniu ale też nie wiedzą co jest przyczyną. Proponują zostawić auto i będą wymieniać po kolei wszystko, szkoda tylko że będą chcieli się uczyć za moją kasę.Czytałem wszystkie wątki, i jest to naprawdę duży problem, ponieważ nigdzie nie było konkretnej odpowiedzi.Dodam że krzyżaki i łożyska kół wporządku, wał też nie wygląda na uderzony.Może ktoś już się z tym uporał, lub podejmie się naprawy. SGV-2006r 1,9DDiS. Jeszcze jedno pytanie,czy jadąc w korku, na drugim biegu bez gazu, powinien szarpać i rzęzić, pozdrawiam.

Autor:  kecaj60 [ 30-01-2012, 18:56 ]
Tytuł: 

A co się dzieje gdy delikatnie dodajesz "gazu" i osiągasz obroty powyżej 2 tys. obr./min?
Czy tak samo byczy i drży czy nie ma tego objawu?
Jeżeli dalej występują to może być źle wyważony wał (skręcony w innej pozycji po demontażu). Może też uszkodzone poduszki zawieszenia silnika, niewyważone koła, różne bieżniki opon. Przyczyn może być dużo.
Trzeba wszystko sprawdzać. A co do mechaników może ktoś doradzi gdzie można znaleźć warsztat nie koniecznie ASO, gdzie może przyczynę znajdą.

Autor:  Sławek S [ 30-01-2012, 19:43 ]
Tytuł: 

Gdy powoli dodaję gazu do maksa to jest w porządku. Najgorzej jest gdy jadę spokojnie i wcisnę gaz bez redukowania na nizszy bieg, to cały wpada w rezonans (od1.8 tys- do2,5tys, powyżej cicho i równo). Opony nowe, wszystkie mają ten sam bieżnik, koła wyważone, nie ściąga i nie hałasuje. Poduszki wszystkie ok. Może rzeczywiście problemem jest ten wał, chociaż wygląda dobrze. Ale jak go sprawdzić (nie wiadomo czy był wyjmowany ponieważ auto było kupione jako używane) a kupić drugi wał w ciemno nie mając gwarancji, że to właśnie to? Czy można go jakoś przestawić na krzyżakach lub śrubach żeby sprawdzić i czy teraz to by coś dało? Ewentualnie jak go można sprawdzić?

Autor:  kecaj60 [ 30-01-2012, 19:55 ]
Tytuł: 

Jeżeli jadą z obrotami 2-3 tys. obrotów i nie redukujesz tylko dodajesz gazu to każde auto wpadnie w wibracje, a tym bardziej ciężkie auto.
Chcemy przyśpieszyć to niestety silnik musi nabrać obrotów, szczególnie japońce, szczególnie 16-zaworowe lubią obroty.
Jeżeli chcesz przyśpieszyć to redukcja biegu, chyba że autko jest już w obrotach powyżej 3-3,5 tys obrotów.
Spróbuj tak jechać. Według tego opisu autko jest sprawne tylko musisz zmienić technikę jazdy.
:zly:

Autor:  KozioŁ [ 30-01-2012, 20:17 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Gdy powoli dodaję gazu do maksa to jest w porządku. Najgorzej jest gdy jadę spokojnie i wcisnę gaz bez redukowania na nizszy bieg, to cały wpada w rezonans (od1.8 tys- do2,5tys, powyżej cicho i równo)


Pojeździj tak jeszcze trochę to się dowiesz ile kosztuje koło dwumasowe. 8)
O ile już nie jest do wymiany.

To, że nowe diesle "ciągną" już od niskich obrotów nie znaczy, że trzeba je tak katować. :D

Oczywiście przyczyna może być inna ale z tego co piszesz to tak to wygląda. ;)

Autor:  Sławek S [ 30-01-2012, 21:41 ]
Tytuł: 

Technika jest odpowiednia. Jest to mój czwarty diesel, i nie twierdzę że przyspieszam bez redukcji cały czas,ale te wibracje nie powinny występować. Zresztą jazda z obrotami około 2,5tys obrotów jest ekonomiczna i przy tej predkości powinno się zmieniać biegi.W serwisie przy jeździe próbnej, autem testowym nic podobnego nie występuje, a w moim tak. Co do jazdy na wysokich obrotach japońcami, to się zgodzę, ale benzyniakami.

Autor:  kecaj60 [ 30-01-2012, 22:02 ]
Tytuł: 

Myślałem, ze masz benzyniaka.
W takim razie rację może mieć KozioŁ- koło dwumasowe i przy okazji sprzęgło będą do wymiany. To może cię trochę kosztować :placze:

Autor:  siubuk [ 30-01-2012, 22:43 ]
Tytuł: 

ja tak mialem w starym samochodzie okazalo sie ze w skrzyni jakies lozysko sie wysypalo i tak powodowalo wibracje przy naglym przyspieszaniu. po wymienie wszystko ustapilo!

Autor:  Sławek S [ 30-01-2012, 22:47 ]
Tytuł: 

Gdyby to było koło dwumasowe, to by telepało na postoju i wolnych obrotach, a po wciśnięciu sprzęgła cichło, przerabiałem to w turanie tdi.

Autor:  KozioŁ [ 01-02-2012, 20:58 ]
Tytuł: 

Jak wszystko sprawdzone to zostaje jednak dwumasa. Niestety żeby to potwierdzić trzeba zrzucić skrzynię a to już nie taka przyjemna operacja. ;)
Poszukaj w okolicy kumatego mechanika, bo w ASO to nawet oleju nie warto wymieniać. :lol:

Autor:  Sławek S [ 02-02-2012, 17:45 ]
Tytuł: 

Dwumasa ma inne objawy, więc pozostaje wał napędowy, tylko nie wiem jak to sprawdzić nie narażając się na duże koszty.

Autor:  siubuk [ 03-02-2012, 05:45 ]
Tytuł: 

robi sie to bardzo prosto znajdz warsztat gdzie wywazaja waly.widze ze jestes z torunia wiec na trasie na gdansk jeszcze przed wylotem z torunia masz po prawej stronie supermarket a po przeciwnej stronie firme motomax zapytaj tam czy wywazaja waly!

Autor:  klemens [ 03-02-2012, 09:47 ]
Tytuł: 

Wał nagle nie łapie niedowagi. Przerabiałem to kiedyś. Można go uderzyć - ale kolega pisze, że nie. Można zgubić ciężarek, ale to będzie widać i szczerze mówiąc jest to opcja tylko teoretyczna. U mnie drgania powstały po wymianie krzyżaków, kiedy to osły w warsztacie złożyły mi odwrotnie wał. Wtedy faktycznie auto zamienia się w helikopter ale nie przy próbie przyspieszenia tylko najgorzej jest przy częstotliwości obrotów wału bliskiej rezonansowej, czyli już okolice 50-60km/h. No i szybciej też różowo nie jest.

Autor:  Mariusz [ 03-02-2012, 11:58 ]
Tytuł: 

Sławek S pisze:
Dwumasa ma inne objawy, więc pozostaje wał napędowy, tylko nie wiem jak to sprawdzić nie narażając się na duże koszty.


Sławek S napisz jak udało Ci się rozwiązać problem. Mam takie same objawy, tzn. przy przyspieszaniu na 4 lub 5 biegu z obrotów 1800 powstają wibracje do momentu przekroczenia 2200 obrotów. Powstają głównie wtedy, kiedy dodaję dość mocno gazu. Jeśli delikatnie - wibracji nie ma.

Autor:  sokół [ 03-02-2012, 21:14 ]
Tytuł: 

Witam tak czytam i czytam i przypomniał mi się mój przypadek z Fordem jak przyspieszałem bardzo dynamicznie przy prędkości powyżej 80km/h to trzęsło całą budą i tak do 120 później wszystko ustawało, przyczyną był przegub a dokładniej wytarte dołki w kielichu przegubu,może u ciebie jest podobnie,chociaż to buczenie mi nie pasuje.

Autor:  Sławek S [ 04-02-2012, 08:54 ]
Tytuł: 

W poniedziałek (jeśli nie będzie dużych mrozów, bo najazdy mają na zewnątrz), jestem umówiony w firmie która naprawia i wyważa wały. Więc sprawdzą obydwa wraz z krzyżakami. Jak coś będę więcej wiedział dam znać.

Autor:  Mariusz [ 23-02-2012, 23:27 ]
Tytuł: 

Sławek S pisze:
W poniedziałek (jeśli nie będzie dużych mrozów, bo najazdy mają na zewnątrz), jestem umówiony w firmie która naprawia i wyważa wały. Więc sprawdzą obydwa wraz z krzyżakami. Jak coś będę więcej wiedział dam znać.


I jak? Wał, krzyżaki, czy jednak koło dwumasowe?

Autor:  xponton [ 24-02-2012, 06:15 ]
Tytuł: 

Może zacząć od kuriozalnej sprawy ciśnienia w oponach. Wał jeżeli jest przestawiony na wieloklinie to widać bo uszy nie są w osi symetri. U mnie był problem z poduszka skrzyni była łapa przestawiona i auto wpadało w wibracje. Nieraz najprostsze rozwiązania są trafne. Pozdrawiam Czekam na werdykt usterki

Autor:  dudkovsky [ 07-03-2012, 14:31 ]
Tytuł: 

Hello, jak się ma sytuacja na dzień dzisiejszy, po wyważeniu wału wibracje ustąpiły?

Autor:  Sławek S [ 08-03-2012, 08:26 ]
Tytuł: 

Witam, narazie odpuściłem te wibracje do czasu, kiedy wymienię opony na letnie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/